הירוקים חוששים שהרכבת תעשה לרגיל בנושא A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הירוקים חוששים שהרכבת תעשה לרגיל בנושא A1
אשרי אדם מפחד תמיד

או במילים אחרות: יודע ירוק נפש מוליכו שולל...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קישור מעניין שהובא באחת התגובות לכתבה
A1 - הסרט
סרטון מסקרן
אם נתעלם מהעובדה שמערך DD מקוצר נוסע בלי קטר, הכל נראה לא רע. הרכבת נוסעת בצד הנכון של התוואי, המודל מסמל שימוש במנהרה לא אחודה והמודל של תחנת האומה מדוייק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סרטון מסקרן
אם נתעלם מהעובדה שמערך DD מקוצר נוסע בלי קטר, הכל נראה לא רע. הרכבת נוסעת בצד הנכון של התוואי, המודל מסמל שימוש במנהרה לא אחודה והמודל של תחנת האומה מדוייק.
אגב, שווה לבקר באתר
של החברה שיצרה את ההדמיה - RDV Systems. יש שם הדמיות נוספות מעניינות מאוד: http://www.rdvsystems.com/
 

ררועי 78

New member
סרטון מסקרן
אם נתעלם מהעובדה שמערך DD מקוצר נוסע בלי קטר, הכל נראה לא רע. הרכבת נוסעת בצד הנכון של התוואי, המודל מסמל שימוש במנהרה לא אחודה והמודל של תחנת האומה מדוייק.
באיזה צד נוסעת הרכבת?
הרכבת אמורה לנסוע בצד השמאלי של המסילה? אם כן, למה?
 

Rשף

New member
אכן כך. בישראל הרכבות נוסעות בצד שמאל
מזכרת מתקופת המנדט והקו הראשי הפעיל היחיד באותה עת - קו החוף.
נתקלתי בתחנת בינימינה ברכבת שנכנסה מימין
רכבת נוסעים לכיוון צפון שנכנסה לרציף הימני/מזרחי
 
אכן כך. בישראל הרכבות נוסעות בצד שמאל
מזכרת מתקופת המנדט והקו הראשי הפעיל היחיד באותה עת - קו החוף.
כיוון נסיעת הרכבות בישראל
למעשה, הנסיעה של הרכבות בישראל במסילה השמאלית של קווים כפולים אינה בדיוק מזכרת מתקופת המנדט, בין היתר מפני שבתקופת המנדט לא היו בארץ קווים כפולים כלל. כמו-כן, היו בארץ שני קווים ראשיים נוספים פעילים - קו יפו-ירושלים וקו חיפה-צמח של הרכבת החג'אזית (בנוסף לקווי השומרון, שהפעילות בהם הופסקה לעיתים).
 

אורי404

New member
כיוון נסיעת הרכבות בישראל
למעשה, הנסיעה של הרכבות בישראל במסילה השמאלית של קווים כפולים אינה בדיוק מזכרת מתקופת המנדט, בין היתר מפני שבתקופת המנדט לא היו בארץ קווים כפולים כלל. כמו-כן, היו בארץ שני קווים ראשיים נוספים פעילים - קו יפו-ירושלים וקו חיפה-צמח של הרכבת החג'אזית (בנוסף לקווי השומרון, שהפעילות בהם הופסקה לעיתים).
וגם עד סוף שנות הששים קו לוד-חדרה מזרח
למעשה קטע זה של לוד-ראש העין-פתח תקווה-תל אביב שימש כמסילת אורך ראשית עד לתחילת שנות התשעים. עד אז לא היה כל קשר בין תחנת תל אביב מרכז לתחנת תל אביב דרום והחיבור מתחנת תל אביב מרכז דרומה היה בתחילת שנות התשעים.
 
וגם עד סוף שנות הששים קו לוד-חדרה מזרח
למעשה קטע זה של לוד-ראש העין-פתח תקווה-תל אביב שימש כמסילת אורך ראשית עד לתחילת שנות התשעים. עד אז לא היה כל קשר בין תחנת תל אביב מרכז לתחנת תל אביב דרום והחיבור מתחנת תל אביב מרכז דרומה היה בתחילת שנות התשעים.
קווים ראשיים בתקופת המנדט
למעשה, קטע לוד-חדרה (כיום 'חדרה מזרח') הוא חלק מהקו הראשי של רכבת המנדט (זה היה השם של הקו... 'הקו הראשי'). קו צומת רמז-תל אביב לא היה קיים אז והוקם ע"י רכבת ישראל רק בתחילת שנות ה-50, לפיכך לא הספיק להיות קו ראשי בתקופת המנדט. גם קטע צומת עולמית-תל אביב הצפון (כיום בני ברק)-צומת תל ברוך-תל אביב מרכז הוקם על-ידי רכבת ישראל. לפני כן, קו ראש העין-פתח תקווה תפקד כשלוחה מהקו הראשי של רכבת המנדט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה