עצומה - לא לייקר את מחירי התחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

עלמונת1

New member
עצומה - לא לייקר את מחירי התחבורה הציבורית
לפני כשבועיים החליטה ממשלת ישראל לייקר את תעריפי התחבורה הציבורית ב- 9%. זאת, לאחר שתי העלאות תעריפים בשנה האחרונה ולמרות ירידה תלולה במחירי הדלק בחודשים האחרונים. העדפה של מכוניות פרטיות על פני תחבורה ציבורית מגבירה את הפערים החברתיים, מזהמת את האוויר, גורמת ליותר תאונות דרכים ולעצבים על הכביש. די לייקר את יכולת התנועה של אנשים במדינה. תחבורה ציבורית טובה ואמינה היא הדרך הנוחה, הזולה והסביבתית ביותר לנוע בה בתוך הארץ. אנחנו קוראים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי. אנא העבירו עצומה זו לאנשים שרוצים לחיות במדינה הזו ולהשאיר משהו שיישאר לילדים שלנו. תודה! זה המקום לתמיכה בנושא: עצומה אנא חתמו והשפיע!!!
 

846

Active member
עצומה - לא לייקר את מחירי התחבורה הציבורית
לפני כשבועיים החליטה ממשלת ישראל לייקר את תעריפי התחבורה הציבורית ב- 9%. זאת, לאחר שתי העלאות תעריפים בשנה האחרונה ולמרות ירידה תלולה במחירי הדלק בחודשים האחרונים. העדפה של מכוניות פרטיות על פני תחבורה ציבורית מגבירה את הפערים החברתיים, מזהמת את האוויר, גורמת ליותר תאונות דרכים ולעצבים על הכביש. די לייקר את יכולת התנועה של אנשים במדינה. תחבורה ציבורית טובה ואמינה היא הדרך הנוחה, הזולה והסביבתית ביותר לנוע בה בתוך הארץ. אנחנו קוראים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי. אנא העבירו עצומה זו לאנשים שרוצים לחיות במדינה הזו ולהשאיר משהו שיישאר לילדים שלנו. תודה! זה המקום לתמיכה בנושא: עצומה אנא חתמו והשפיע!!!
שימי לב!
מחירי הדלק עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות! העלאת מחירי התח"צ ב 9% היא פיצוי חלקי בלבד להוצאות שעלו במשך השנים, לא לשכוח שעד לפני כשנה, מחירי התח"צ הוקפאו ל 4 שנים! וזאת למרות התייקרות הסולר.
 

עלמונת1

New member
שימי לב!
מחירי הדלק עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות! העלאת מחירי התח"צ ב 9% היא פיצוי חלקי בלבד להוצאות שעלו במשך השנים, לא לשכוח שעד לפני כשנה, מחירי התח"צ הוקפאו ל 4 שנים! וזאת למרות התייקרות הסולר.
יש לעודד נסיעה בתחבורה הציבורית
על מנת לשמור על הסביבה. ככל שהמחירים יהיו נמוכים יותר כך אנשים יסעו בתחבורה ציבורית במקום לבזבז אנרגיה ברכבים הפרטיים שלהם. האנשים שנוסעים בתחבורה הציבורית הם לרוב כאלו שלא יכולים להחזיק רכב או שניים, אלו אנשים שהרבה פעמים נאלצים לבזבז זמן רב בשל חוסר היעילות של הנסיעה בתחבורה הציבורית בארץ ובשעות העומס גם להדחק באוטובוסים ללא מזגן או אוורור (ע"ע תחבורה ציבורית בירושלים). אין סיבה להעמיס את עלית מחירי הדלק דווקא על האוכלוסיה הזו שמרצון או בעל כורחה נוסעת בתחבורה הציבורית.
 

Yaron Livne

New member
שימי לב!
מחירי הדלק עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות! העלאת מחירי התח"צ ב 9% היא פיצוי חלקי בלבד להוצאות שעלו במשך השנים, לא לשכוח שעד לפני כשנה, מחירי התח"צ הוקפאו ל 4 שנים! וזאת למרות התייקרות הסולר.
היי למה 846? כרמיאל?
 

443

New member
שימי לב!
מחירי הדלק עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות! העלאת מחירי התח"צ ב 9% היא פיצוי חלקי בלבד להוצאות שעלו במשך השנים, לא לשכוח שעד לפני כשנה, מחירי התח"צ הוקפאו ל 4 שנים! וזאת למרות התייקרות הסולר.
שים לב!
מחירי הדלקים ירדו לרמתם לפני שנים אחדות! בינתיים היו העלאות מחירים בתח"צ. חברות התח"צ אינן משלמות את מחיר הסולר המפורסם בתחנות אלא הרבה פחות. חלק לא קטן מן החברות גם מקבלות סובסידיה. אז אולי ישנן סיבות לייקור, ברובן סיבות פוליטיות שאינן ממין העיניין, אבל לטעון שלא צריך להיות קשר בין הורדת מחירי הדלק למחיר התח"צ זו דמגוגיה לשמה במיטב מסורת משרד התחבורע
 
שימי לב!
מחירי הדלק עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות! העלאת מחירי התח"צ ב 9% היא פיצוי חלקי בלבד להוצאות שעלו במשך השנים, לא לשכוח שעד לפני כשנה, מחירי התח"צ הוקפאו ל 4 שנים! וזאת למרות התייקרות הסולר.
אם מחירי הדלק עולים, אדרבה שיש להקפיא מחירים
אם הדלק הרבה יותר יקר יש גורם חיצוני שיכול לעודד את השימוש בתח"צ, כי עכשיו הרבה יותר כדאי להשאיר את הרכב הפרטי זולל הדלק ולעלות על אוטובוס/רכבת. אם הדלק יקר והתח"צ יקר - אנשים עשויים פשוט לוותר על הנסיעה ולהישאר בבית, וכך הכלכלה נעצרת. אנשים יוותרו על אופציות תעסוקה (בעיקר בפריפריה) בגלל שהרווח שלהם ממנה פוחת (ההכנסה בניכוי עלויות נסיעה תהיה קטנה יותר, ולא בטוח עד כמה זה משתלם בהשואה לדמי אבטלה או תעסוקה קרובה לבית בשכר נמוך יותר), או ייסעו פחות כדי לבלות בעיר הגדולה (והופ, נסגרה עוד מסעדה באבן-גבירול). אם הדלק הרבה יותר יקר, כל חבית שמייבאים לארץ עולה למשק הישראלי הרבה יותר כסף, ולכן עדיף לנצל אותה כמה שיותר (שתוביל 50 אנשים למרחק של 4 ק"מ ולא שני אנשים למרחק של 5 ק"מ). אם הדלק הרבה יותר יקר כל שימוש בדלק הוא בזבוז משווע יותר של משאב מוגבל ובלתי-מתחדש. עדיף לבזבז דלק בלבד ולא דלק וכסף. ובכלל - המדינה קיימת בשביל לאפשר רמת חיים נאותה לאזרחיה. בדיוק כשם שיש לנו צבא במקום שלכל אחד יהיה טנק קטן בחניה, בדיוק כשם שיש לנו בתי-חולים וביטוח בריאות במקום שכל אחד ישלם לרופא פרטי אלפי ש"ח בשנה, בדיוק באותו אופן המדינה צריכה לדאוג לשירותי תח"צ זמינים לכל כיס במקום שכל אזרח יחזיק רכב לבד. ובעיקר - תקציב המדינה הוא כסף של האזרחים שקיים למען רווחת האזרחים, ולא כסף של משרד האוצר שקיים למען רווחיו של משרד האוצר. המדינה היא אנחנו ולא חברה בע"מ.
 

אורי404

New member
אם מחירי הדלק עולים, אדרבה שיש להקפיא מחירים
אם הדלק הרבה יותר יקר יש גורם חיצוני שיכול לעודד את השימוש בתח"צ, כי עכשיו הרבה יותר כדאי להשאיר את הרכב הפרטי זולל הדלק ולעלות על אוטובוס/רכבת. אם הדלק יקר והתח"צ יקר - אנשים עשויים פשוט לוותר על הנסיעה ולהישאר בבית, וכך הכלכלה נעצרת. אנשים יוותרו על אופציות תעסוקה (בעיקר בפריפריה) בגלל שהרווח שלהם ממנה פוחת (ההכנסה בניכוי עלויות נסיעה תהיה קטנה יותר, ולא בטוח עד כמה זה משתלם בהשואה לדמי אבטלה או תעסוקה קרובה לבית בשכר נמוך יותר), או ייסעו פחות כדי לבלות בעיר הגדולה (והופ, נסגרה עוד מסעדה באבן-גבירול). אם הדלק הרבה יותר יקר, כל חבית שמייבאים לארץ עולה למשק הישראלי הרבה יותר כסף, ולכן עדיף לנצל אותה כמה שיותר (שתוביל 50 אנשים למרחק של 4 ק"מ ולא שני אנשים למרחק של 5 ק"מ). אם הדלק הרבה יותר יקר כל שימוש בדלק הוא בזבוז משווע יותר של משאב מוגבל ובלתי-מתחדש. עדיף לבזבז דלק בלבד ולא דלק וכסף. ובכלל - המדינה קיימת בשביל לאפשר רמת חיים נאותה לאזרחיה. בדיוק כשם שיש לנו צבא במקום שלכל אחד יהיה טנק קטן בחניה, בדיוק כשם שיש לנו בתי-חולים וביטוח בריאות במקום שכל אחד ישלם לרופא פרטי אלפי ש"ח בשנה, בדיוק באותו אופן המדינה צריכה לדאוג לשירותי תח"צ זמינים לכל כיס במקום שכל אזרח יחזיק רכב לבד. ובעיקר - תקציב המדינה הוא כסף של האזרחים שקיים למען רווחת האזרחים, ולא כסף של משרד האוצר שקיים למען רווחיו של משרד האוצר. המדינה היא אנחנו ולא חברה בע"מ.
לא כל מדוייק, אופיר.
יש צמצום במדיניות הרווחה ובהתאם לכך מצב הבריאות השתנה ויש יותר מרכזי רפואה פרטיים שונים. כמובן, שאני מסכים עימך, שיש לעודד תחבורה ציבורית וגם אלטרנטיבות אחרות למכוניות פרטיות, כמו עידוד אופניים וגם עידוד דו גלגלי ממונע (טוסטוסים, קטנועים, אופנועים) באמצעות הוזלת מחירי הביטוח וגם שיפור הבטיחות בדרכים בתחום זה.
 
לא כל מדוייק, אופיר.
יש צמצום במדיניות הרווחה ובהתאם לכך מצב הבריאות השתנה ויש יותר מרכזי רפואה פרטיים שונים. כמובן, שאני מסכים עימך, שיש לעודד תחבורה ציבורית וגם אלטרנטיבות אחרות למכוניות פרטיות, כמו עידוד אופניים וגם עידוד דו גלגלי ממונע (טוסטוסים, קטנועים, אופנועים) באמצעות הוזלת מחירי הביטוח וגם שיפור הבטיחות בדרכים בתחום זה.
מרכזי הרפואה הפרטיים = בדיוק הנקודה
יותר אנשים משלמים יותר כסף על רפואה פרטית במקום שירותי הרפואה המרכזיים של המדינה. בעניין הדו-גלגלי הממנוע: יש להקדים את שיפור הבטיחות בדרכים, אחרת אף חברת ביטוח לא תהיה מוכנה להוריד את דמי הביטוח, אלא אם הממשלה תגבה אותה בהעלאת מחיר הביטוח הממשלתי. אבל לך תסביר את זה לפקידי האוצר.
 

אורי404

New member
מרכזי הרפואה הפרטיים = בדיוק הנקודה
יותר אנשים משלמים יותר כסף על רפואה פרטית במקום שירותי הרפואה המרכזיים של המדינה. בעניין הדו-גלגלי הממנוע: יש להקדים את שיפור הבטיחות בדרכים, אחרת אף חברת ביטוח לא תהיה מוכנה להוריד את דמי הביטוח, אלא אם הממשלה תגבה אותה בהעלאת מחיר הביטוח הממשלתי. אבל לך תסביר את זה לפקידי האוצר.
בהחלט צריך לשפר את מצב הבטיחות בדרכים
עם כבישים בטוחים יותר וגם העלאת רמת לימודי הנהיגה ובעצם גם באמצעות העלאת רמת החינוך בישראל.
 

בועז ל

New member
אם מחירי הדלק עולים, אדרבה שיש להקפיא מחירים
אם הדלק הרבה יותר יקר יש גורם חיצוני שיכול לעודד את השימוש בתח"צ, כי עכשיו הרבה יותר כדאי להשאיר את הרכב הפרטי זולל הדלק ולעלות על אוטובוס/רכבת. אם הדלק יקר והתח"צ יקר - אנשים עשויים פשוט לוותר על הנסיעה ולהישאר בבית, וכך הכלכלה נעצרת. אנשים יוותרו על אופציות תעסוקה (בעיקר בפריפריה) בגלל שהרווח שלהם ממנה פוחת (ההכנסה בניכוי עלויות נסיעה תהיה קטנה יותר, ולא בטוח עד כמה זה משתלם בהשואה לדמי אבטלה או תעסוקה קרובה לבית בשכר נמוך יותר), או ייסעו פחות כדי לבלות בעיר הגדולה (והופ, נסגרה עוד מסעדה באבן-גבירול). אם הדלק הרבה יותר יקר, כל חבית שמייבאים לארץ עולה למשק הישראלי הרבה יותר כסף, ולכן עדיף לנצל אותה כמה שיותר (שתוביל 50 אנשים למרחק של 4 ק"מ ולא שני אנשים למרחק של 5 ק"מ). אם הדלק הרבה יותר יקר כל שימוש בדלק הוא בזבוז משווע יותר של משאב מוגבל ובלתי-מתחדש. עדיף לבזבז דלק בלבד ולא דלק וכסף. ובכלל - המדינה קיימת בשביל לאפשר רמת חיים נאותה לאזרחיה. בדיוק כשם שיש לנו צבא במקום שלכל אחד יהיה טנק קטן בחניה, בדיוק כשם שיש לנו בתי-חולים וביטוח בריאות במקום שכל אחד ישלם לרופא פרטי אלפי ש"ח בשנה, בדיוק באותו אופן המדינה צריכה לדאוג לשירותי תח"צ זמינים לכל כיס במקום שכל אזרח יחזיק רכב לבד. ובעיקר - תקציב המדינה הוא כסף של האזרחים שקיים למען רווחת האזרחים, ולא כסף של משרד האוצר שקיים למען רווחיו של משרד האוצר. המדינה היא אנחנו ולא חברה בע"מ.
הפרויקטור של הפורום צודק בכל מילה!
 

846

Active member
אם מחירי הדלק עולים, אדרבה שיש להקפיא מחירים
אם הדלק הרבה יותר יקר יש גורם חיצוני שיכול לעודד את השימוש בתח"צ, כי עכשיו הרבה יותר כדאי להשאיר את הרכב הפרטי זולל הדלק ולעלות על אוטובוס/רכבת. אם הדלק יקר והתח"צ יקר - אנשים עשויים פשוט לוותר על הנסיעה ולהישאר בבית, וכך הכלכלה נעצרת. אנשים יוותרו על אופציות תעסוקה (בעיקר בפריפריה) בגלל שהרווח שלהם ממנה פוחת (ההכנסה בניכוי עלויות נסיעה תהיה קטנה יותר, ולא בטוח עד כמה זה משתלם בהשואה לדמי אבטלה או תעסוקה קרובה לבית בשכר נמוך יותר), או ייסעו פחות כדי לבלות בעיר הגדולה (והופ, נסגרה עוד מסעדה באבן-גבירול). אם הדלק הרבה יותר יקר, כל חבית שמייבאים לארץ עולה למשק הישראלי הרבה יותר כסף, ולכן עדיף לנצל אותה כמה שיותר (שתוביל 50 אנשים למרחק של 4 ק"מ ולא שני אנשים למרחק של 5 ק"מ). אם הדלק הרבה יותר יקר כל שימוש בדלק הוא בזבוז משווע יותר של משאב מוגבל ובלתי-מתחדש. עדיף לבזבז דלק בלבד ולא דלק וכסף. ובכלל - המדינה קיימת בשביל לאפשר רמת חיים נאותה לאזרחיה. בדיוק כשם שיש לנו צבא במקום שלכל אחד יהיה טנק קטן בחניה, בדיוק כשם שיש לנו בתי-חולים וביטוח בריאות במקום שכל אחד ישלם לרופא פרטי אלפי ש"ח בשנה, בדיוק באותו אופן המדינה צריכה לדאוג לשירותי תח"צ זמינים לכל כיס במקום שכל אזרח יחזיק רכב לבד. ובעיקר - תקציב המדינה הוא כסף של האזרחים שקיים למען רווחת האזרחים, ולא כסף של משרד האוצר שקיים למען רווחיו של משרד האוצר. המדינה היא אנחנו ולא חברה בע"מ.
אתם צודקים שצריך לעודד את התח"צ
ולהעדיף אותו ע"פ תחבורה פרטית, אבל..... מצד אחד המדינה מדברת גבוהה גבוהה בעד עידוד התח"צ ומצד שני מקטינה את הסובסידיה ופוגעת בריווחיות החבורת ובכדאיות הפעלת התח"צ.
 

amit1270

New member
אתם צודקים שצריך לעודד את התח"צ
ולהעדיף אותו ע"פ תחבורה פרטית, אבל..... מצד אחד המדינה מדברת גבוהה גבוהה בעד עידוד התח"צ ומצד שני מקטינה את הסובסידיה ופוגעת בריווחיות החבורת ובכדאיות הפעלת התח"צ.
נראה לך תקין
שכשמחירי הדלק יורדים והכלכלה נמצאת בהאטה הממשלה תעלה את מחירי התח"צ? אגב, רווחיות התחבורה והכדאיות הן לא רק נגזרות של המחיר אלא גם של הביקוש. ייתכן מאוד שבעקבות העלאת המחיר הביקוש יירד וגם חברות התח"צ לא ייצאו נשכרות מהמהלך.
 

846

Active member
נראה לך תקין
שכשמחירי הדלק יורדים והכלכלה נמצאת בהאטה הממשלה תעלה את מחירי התח"צ? אגב, רווחיות התחבורה והכדאיות הן לא רק נגזרות של המחיר אלא גם של הביקוש. ייתכן מאוד שבעקבות העלאת המחיר הביקוש יירד וגם חברות התח"צ לא ייצאו נשכרות מהמהלך.
אני בעד עידוד התח"צ ואם אפשר
אז בטח לא ליקר את התעריפים אבל זה "בניגוד" למידיניות האוצר שאינו מעוניין לסבסד את התח"צ כו בעבר.
 

amit1270

New member
אני בעד עידוד התח"צ ואם אפשר
אז בטח לא ליקר את התעריפים אבל זה "בניגוד" למידיניות האוצר שאינו מעוניין לסבסד את התח"צ כו בעבר.
ממתי מדיניות האוצר כל כך חשובה לך?
 
עצומה - לא לייקר את מחירי התחבורה הציבורית
לפני כשבועיים החליטה ממשלת ישראל לייקר את תעריפי התחבורה הציבורית ב- 9%. זאת, לאחר שתי העלאות תעריפים בשנה האחרונה ולמרות ירידה תלולה במחירי הדלק בחודשים האחרונים. העדפה של מכוניות פרטיות על פני תחבורה ציבורית מגבירה את הפערים החברתיים, מזהמת את האוויר, גורמת ליותר תאונות דרכים ולעצבים על הכביש. די לייקר את יכולת התנועה של אנשים במדינה. תחבורה ציבורית טובה ואמינה היא הדרך הנוחה, הזולה והסביבתית ביותר לנוע בה בתוך הארץ. אנחנו קוראים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי. אנא העבירו עצומה זו לאנשים שרוצים לחיות במדינה הזו ולהשאיר משהו שיישאר לילדים שלנו. תודה! זה המקום לתמיכה בנושא: עצומה אנא חתמו והשפיע!!!
כל כך ברור שיבטלו את ההעלאה או ידחו אותה
הודיעו על ההעלאה בתעריף כדי שתהיה מחאה ואיזשהו "פוליטקאי נחמד" יבטל את ההעלאה בשביל לקבל עוד מנדטים למפלגתו. ואז אולי יעלו את המחירים ביולי.
 

david80

Member
עצומה - לא לייקר את מחירי התחבורה הציבורית
לפני כשבועיים החליטה ממשלת ישראל לייקר את תעריפי התחבורה הציבורית ב- 9%. זאת, לאחר שתי העלאות תעריפים בשנה האחרונה ולמרות ירידה תלולה במחירי הדלק בחודשים האחרונים. העדפה של מכוניות פרטיות על פני תחבורה ציבורית מגבירה את הפערים החברתיים, מזהמת את האוויר, גורמת ליותר תאונות דרכים ולעצבים על הכביש. די לייקר את יכולת התנועה של אנשים במדינה. תחבורה ציבורית טובה ואמינה היא הדרך הנוחה, הזולה והסביבתית ביותר לנוע בה בתוך הארץ. אנחנו קוראים להעדפה של תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי. אנא העבירו עצומה זו לאנשים שרוצים לחיות במדינה הזו ולהשאיר משהו שיישאר לילדים שלנו. תודה! זה המקום לתמיכה בנושא: עצומה אנא חתמו והשפיע!!!
צריך עצומה לכירטוס אחיד:
לי אין בעייה לשלם 6 שקלים תמורת שעת נסיעה אחת בכל אמצעי התחבורה ללא הגבלה בהחלפות. (וזה יעודד אפילו את השימוש בתח``צ אל תחנות הרכבת ובעיית החנייה תיפתר)
 

אורי404

New member
צריך עצומה לכירטוס אחיד:
לי אין בעייה לשלם 6 שקלים תמורת שעת נסיעה אחת בכל אמצעי התחבורה ללא הגבלה בהחלפות. (וזה יעודד אפילו את השימוש בתח``צ אל תחנות הרכבת ובעיית החנייה תיפתר)
לדעתי עצומה לכרטיס חופשי-יומי.
 

david80

Member
לדעתי עצומה לכרטיס חופשי-יומי.
- אין חופשי-יומי בירושלים וחיפה:
כירטוס אחיד - הכוונה לנסיעה חופשית ללא הגבלת מעבר בין הקווים למשך: 60 דקות 120 דקות 24 שעות 7 ימים 30 יום* (וגם לסטודנטים - 30 סמסטרים
) *ניתן להפעיל את הכרטיס גם באמצע החודש
 

amit1270

New member
צריך עצומה לכירטוס אחיד:
לי אין בעייה לשלם 6 שקלים תמורת שעת נסיעה אחת בכל אמצעי התחבורה ללא הגבלה בהחלפות. (וזה יעודד אפילו את השימוש בתח``צ אל תחנות הרכבת ובעיית החנייה תיפתר)
המסר הזה (וגם הצעתו של אורי) מתוחכם מדי
בשביל לסחוף את ההמון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה