שאלה שיש לי בנושאהשלוחה לתל ליטווינסקי
כמו שכבר ציינו, השלוחה לתל ליטווינסקי (תל השומר) נבנתה ע"י הצבא הבריטי עבור הצבא האמריקאי במהלך מלחה"ע ה-2 (סביב 1943). השלוחה יצאה מתחנת כפר ג'יניס (לימים תחנת תעופה) ואורכה כ-8 ק"מ. מצורפת מפה של האיזור בה נראה חלק מהשלוחה (בריבוע הצהוב העליון) וכן שלוחות נוספות שסימנתי גם כן בריבועים צהובים - שלוחת סרפנד (צריפין), השלוחה לבית נבאללה שהתחילה גם היא בכפר ג'יניס ושרידים של שלוחה בריטית ממלחמת העולם ה-1.
למה הרכבת או בעצם אולי המדינה מיהרה לסגור את כל השלוחות הללו...מה היה האינטרס מאחורי כל זה ? למי כל כך הפריעה שעברה מסילה ליד צריפין או לתל השומר...מוזר שפעם היו כל כך הרבה שלוחות והיום יש יחסית מעט שלוחות נראה שפעם ידעו להשתמש ביתרון שיש לרכבת (בעיקר בכל מה שקשור להובלת משאות)יותר מאשר היום,חוץ מהשלוחה שנבנתה לפני כמה שנים לרמת חובב אני לא מכיר עוד שלוחה שנבנתה למפעל כלשהו ב20-30 שנה האחרונות,להפך אני מכיר הרבה שלוחות שנסגרו במהלך ה20 -30 שנה האחרונות באמת שחבל...