במלחמת העולם השנייה נבנתה שלוחתרכבת לתל השומר?
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר... זה באמת כך? רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח
שריד של הסוללה ניתן לראותבמלחמת העולם השנייה נבנתה שלוחת
מסילה מהקו המזרחי לתל ליטווינסקי (כיום תל השומר). כמדומני שהמסילה נבנתה בתקציב של הצבא האמריקאי ובתפעול בריטי. הקו נסגר עם הקמת המדינה.
חבל...זה יכל להיות אחלה קושריד של הסוללה ניתן לראות
ליד הכביש מצומת סביון לסביון ליד בתי המושב גני יהודה.
צודקת .יכלה לשרת היטב את חייליםחבל...זה יכל להיות אחלה קו
אפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זהצודקת .יכלה לשרת היטב את חיילים
כפי שיש כבר בקרייה רכבת עד השלום משם לקרייה חיילים מחיפה ומערד .יותר נוח ברכבת מאשר קו 70 מחניק
אופיר, הרכבת היא רק תיאורטיתאפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
הנה עוד סיבה להפוך אותה מתיאורטית לממשיתאופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב. התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב. כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה. חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
לסגור כפר חב"ד @@@@@הנה עוד סיבה להפוך אותה מתיאורטית לממשית
לתחנה הזו יש הרי פוטנציאל הרבה הרבה יותר גדול מזה של תחנת כפר-חב"ד. אם כבר, אז לסגור את כפר-חב"ד ומתחנת שפירים להוציא גם קו לכפר-חב"ד, ומן הסתם גם קו ליישוב בית-דגן וקו לצריפין (כל עוד לא פונה). ככה מתכננים תח"צ, ולא כמו בארץ שלא חושבים על פתרונות כוללים, וגם מהם לא יוצא כלום בגלל פוליטיקה.
הקו הסגול אמור לעבור סמוך בתל-השומרלסגור כפר חב"ד @@@@@
אני חושב שרעיון לסגירת תחנות לא טוב כי תהיה פחות נוסעים לרכבת ודרך אגב תזכר בימים שלפני פתיחת תחנה בן גוריון .כמה שרצו לפתוח תחנה לבן גוריון ,ועכישו זה קצת נוח אולי גם בתל השומר איפשר לנסות איעפשר לנצל את בשביל למסילת רכבת כפי שעשו ברכבת קלה לציר יהודה הלוי לפחות להאריך רכבת הקלה לתל השומר
אתה צודק ,יש גם קו 143הקו הסגול אמור לעבור סמוך בתל-השומר
ועדיין זה לא יפתור את הבעיה העיקרית - הצורך של אנשים רבים שמגיעים מחוץ לגוש-דן להיכנס לתוך תל-אביב או לבצע שתי החלפות (קודם לקו 164 או משהו דומה ואחר כך לקו פנימי לתל-השומר). לטעמי הפתרון הוא באזור בית-דגן שפירים: להקים בצומת בית-דגן מסוף אוטובוסים שיעבור בו גם קו הרק"ל מרחובות לת"א, תחנת קצה לקו הרק"ל הירוק ושלוחה של הקו האדום (במסלול חופף לירוק). את המסוף הזה לקשר בשאטל לתחנת הרכבת בשפירים, וכן להוציא ממנו אוטובוסים לתל-השומר, בר-אילן, אור-יהודה, יהוד, קרית-אונו וכו' דרך שפירים. ואגב, סגירת תחנת כפר-חב"ד שהצעתי קודם היא בכפוף להקמת תחנת רכבת בשפירים, וממנה הסעות לכפר. באופן כזה לא מפסידים את הנוסעים בתחנה הישנה, אבל מרוויחים שם עוד הרבה נוסעים מסביב. התחנה הזו משרתת היום למעשה אוכלוסיה של כמה אלפים בודדים (כמעט כולם בכפר-חב"ד) בשעה שמסביב לה יש עוד עשרות אלפים משתמשים פוטנציאליים ללא רכבת (בעצם כל מי שנמצא בין כביש מכבית בצפון למחנה צריפין בדרום).
לא יהיה אפשרי ללכת ברגל מהחניון לתחנה?אופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב. התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב. כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה. חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
הצעה - סיום קו ה-BRT מרחובות בשפיריםאפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
וגם את הסטודנטים בבר אילןצודקת .יכלה לשרת היטב את חיילים
כפי שיש כבר בקרייה רכבת עד השלום משם לקרייה חיילים מחיפה ומערד .יותר נוח ברכבת מאשר קו 70 מחניק
ואת תושבי בקעת אונו ואת מי שרוצה להגיע לביה"חצודקת .יכלה לשרת היטב את חיילים
כפי שיש כבר בקרייה רכבת עד השלום משם לקרייה חיילים מחיפה ומערד .יותר נוח ברכבת מאשר קו 70 מחניק
קו זה בהחלט היה יכול להיות טוב, אבל הכי טובואת תושבי בקעת אונו ואת מי שרוצה להגיע לביה"ח
לבני .שריד של הסוללה ניתן לראות
ליד הכביש מצומת סביון לסביון ליד בתי המושב גני יהודה.
לפי מה שקראתי על מקום זה מקום מאוד ממולץלבני .
התכוונת לפארק אשכול ??? יש צילומים על זה?.
טעיתי .זה נמצא בצפון הארץ עמכם סליחהלפי מה שקראתי על מקום זה מקום מאוד ממולץ
לטיול חיק משפחתי .למרות מחיר גבוה .מספיק פעם אחד נהנים נשאר במוחו שירידים של זכרון מהחחויה של אדם שנהנה ממנו
השלוחה לתל ליטווינסקירכבת לתל השומר?
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר... זה באמת כך? רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.