רכבת לתל השומר?

מצב
הנושא נעול.

Raith

New member
רכבת לתל השומר?
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר... זה באמת כך? רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח :)
 
רכבת לתל השומר?
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר... זה באמת כך? רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח :)
במלחמת העולם השנייה נבנתה שלוחת
מסילה מהקו המזרחי לתל ליטווינסקי (כיום תל השומר). כמדומני שהמסילה נבנתה בתקציב של הצבא האמריקאי ובתפעול בריטי. הקו נסגר עם הקמת המדינה.
 
במלחמת העולם השנייה נבנתה שלוחת
מסילה מהקו המזרחי לתל ליטווינסקי (כיום תל השומר). כמדומני שהמסילה נבנתה בתקציב של הצבא האמריקאי ובתפעול בריטי. הקו נסגר עם הקמת המדינה.
שריד של הסוללה ניתן לראות
ליד הכביש מצומת סביון לסביון ליד בתי המושב גני יהודה.
 
צודקת .יכלה לשרת היטב את חיילים
כפי שיש כבר בקרייה רכבת עד השלום משם לקרייה חיילים מחיפה ומערד .יותר נוח ברכבת מאשר קו 70 מחניק
אפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
 
אפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
אופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב. התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב. כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה. חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
 
אופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב. התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב. כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה. חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
הנה עוד סיבה להפוך אותה מתיאורטית לממשית
לתחנה הזו יש הרי פוטנציאל הרבה הרבה יותר גדול מזה של תחנת כפר-חב"ד. אם כבר, אז לסגור את כפר-חב"ד ומתחנת שפירים להוציא גם קו לכפר-חב"ד, ומן הסתם גם קו ליישוב בית-דגן וקו לצריפין (כל עוד לא פונה). ככה מתכננים תח"צ, ולא כמו בארץ שלא חושבים על פתרונות כוללים, וגם מהם לא יוצא כלום בגלל פוליטיקה.
 

eggedan777

New member
הנה עוד סיבה להפוך אותה מתיאורטית לממשית
לתחנה הזו יש הרי פוטנציאל הרבה הרבה יותר גדול מזה של תחנת כפר-חב"ד. אם כבר, אז לסגור את כפר-חב"ד ומתחנת שפירים להוציא גם קו לכפר-חב"ד, ומן הסתם גם קו ליישוב בית-דגן וקו לצריפין (כל עוד לא פונה). ככה מתכננים תח"צ, ולא כמו בארץ שלא חושבים על פתרונות כוללים, וגם מהם לא יוצא כלום בגלל פוליטיקה.
לסגור כפר חב"ד @@@@@
אני חושב שרעיון לסגירת תחנות לא טוב כי תהיה פחות נוסעים לרכבת ודרך אגב תזכר בימים שלפני פתיחת תחנה בן גוריון .כמה שרצו לפתוח תחנה לבן גוריון ,ועכישו זה קצת נוח אולי גם בתל השומר איפשר לנסות איעפשר לנצל את בשביל למסילת רכבת כפי שעשו ברכבת קלה לציר יהודה הלוי לפחות להאריך רכבת הקלה לתל השומר
 
לסגור כפר חב"ד @@@@@
אני חושב שרעיון לסגירת תחנות לא טוב כי תהיה פחות נוסעים לרכבת ודרך אגב תזכר בימים שלפני פתיחת תחנה בן גוריון .כמה שרצו לפתוח תחנה לבן גוריון ,ועכישו זה קצת נוח אולי גם בתל השומר איפשר לנסות איעפשר לנצל את בשביל למסילת רכבת כפי שעשו ברכבת קלה לציר יהודה הלוי לפחות להאריך רכבת הקלה לתל השומר
הקו הסגול אמור לעבור סמוך בתל-השומר
ועדיין זה לא יפתור את הבעיה העיקרית - הצורך של אנשים רבים שמגיעים מחוץ לגוש-דן להיכנס לתוך תל-אביב או לבצע שתי החלפות (קודם לקו 164 או משהו דומה ואחר כך לקו פנימי לתל-השומר). לטעמי הפתרון הוא באזור בית-דגן שפירים: להקים בצומת בית-דגן מסוף אוטובוסים שיעבור בו גם קו הרק"ל מרחובות לת"א, תחנת קצה לקו הרק"ל הירוק ושלוחה של הקו האדום (במסלול חופף לירוק). את המסוף הזה לקשר בשאטל לתחנת הרכבת בשפירים, וכן להוציא ממנו אוטובוסים לתל-השומר, בר-אילן, אור-יהודה, יהוד, קרית-אונו וכו' דרך שפירים. ואגב, סגירת תחנת כפר-חב"ד שהצעתי קודם היא בכפוף להקמת תחנת רכבת בשפירים, וממנה הסעות לכפר. באופן כזה לא מפסידים את הנוסעים בתחנה הישנה, אבל מרוויחים שם עוד הרבה נוסעים מסביב. התחנה הזו משרתת היום למעשה אוכלוסיה של כמה אלפים בודדים (כמעט כולם בכפר-חב"ד) בשעה שמסביב לה יש עוד עשרות אלפים משתמשים פוטנציאליים ללא רכבת (בעצם כל מי שנמצא בין כביש מכבית בצפון למחנה צריפין בדרום).
 

eggedan777

New member
הקו הסגול אמור לעבור סמוך בתל-השומר
ועדיין זה לא יפתור את הבעיה העיקרית - הצורך של אנשים רבים שמגיעים מחוץ לגוש-דן להיכנס לתוך תל-אביב או לבצע שתי החלפות (קודם לקו 164 או משהו דומה ואחר כך לקו פנימי לתל-השומר). לטעמי הפתרון הוא באזור בית-דגן שפירים: להקים בצומת בית-דגן מסוף אוטובוסים שיעבור בו גם קו הרק"ל מרחובות לת"א, תחנת קצה לקו הרק"ל הירוק ושלוחה של הקו האדום (במסלול חופף לירוק). את המסוף הזה לקשר בשאטל לתחנת הרכבת בשפירים, וכן להוציא ממנו אוטובוסים לתל-השומר, בר-אילן, אור-יהודה, יהוד, קרית-אונו וכו' דרך שפירים. ואגב, סגירת תחנת כפר-חב"ד שהצעתי קודם היא בכפוף להקמת תחנת רכבת בשפירים, וממנה הסעות לכפר. באופן כזה לא מפסידים את הנוסעים בתחנה הישנה, אבל מרוויחים שם עוד הרבה נוסעים מסביב. התחנה הזו משרתת היום למעשה אוכלוסיה של כמה אלפים בודדים (כמעט כולם בכפר-חב"ד) בשעה שמסביב לה יש עוד עשרות אלפים משתמשים פוטנציאליים ללא רכבת (בעצם כל מי שנמצא בין כביש מכבית בצפון למחנה צריפין בדרום).
אתה צודק ,יש גם קו 143
ויש חלופה בקו 3 אבל התכוונתי לישירות !! מלבלי פצילום למשל 143 ישיר במאה אחוז לתל השומר אך לא נכנס פנימה מלבד לקו 7 שנכנס ישר לבית חולים לגבי צריפין .יש להם את קווי 404 או קווי ספורבוס או קווי נתיבי אקספרס שהאוטובסים ישירים ומהירים
 

משה9

New member
אופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב. התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב. כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה. חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
לא יהיה אפשרי ללכת ברגל מהחניון לתחנה?
 
אפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
הצעה - סיום קו ה-BRT מרחובות בשפירים
לדעתי, עקב הדחיות הרבות בהקמת הקו הירוק של הרק"ל, שאמור בין השאר להוביל את נוסעי ה-BRT רחובות-נס ציונה-ראשל"צ לת"א, יש לשקול להקים את ה-BRT כבר עתה אך לסיים אותו בחניון הנתיב המהיר בשפירים ולא בצומת חולון. כלומר, מצומת בית דגן ימשיך ה-BRT ישר למחלף שפירים וימינה לחניון. משם יוכלו הנוסעים לעבור לשאטל שיסע על הנתיב המהיר או לרכבת לת"א. כאשר יוקם הקו הירוק, ניתן יהיה להשלים את שלוחת ה-BRT מצומת בית-דגן לצומת חולון לאורך כביש 44.
 

אורי404

New member
ואת תושבי בקעת אונו ואת מי שרוצה להגיע לביה"ח
קו זה בהחלט היה יכול להיות טוב, אבל הכי טוב
לדעתי שיהיה בנוסף לרכבת הקלה באיזור, שתהיה בעתיד ובנוסף לנתיבים לאוטובוסים, שתהיה מסילת אורך לאורך כביש 4 עם תחנות בצמתים ובמחלפים הראשיים.
 

eggedan777

New member
לפי מה שקראתי על מקום זה מקום מאוד ממולץ
לטיול חיק משפחתי .למרות מחיר גבוה .מספיק פעם אחד נהנים נשאר במוחו שירידים של זכרון מהחחויה של אדם שנהנה ממנו
טעיתי .זה נמצא בצפון הארץ עמכם סליחה
 
רכבת לתל השומר?
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר... זה באמת כך? רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח :)
השלוחה לתל ליטווינסקי
כמו שכבר ציינו, השלוחה לתל ליטווינסקי (תל השומר) נבנתה ע"י הצבא הבריטי עבור הצבא האמריקאי במהלך מלחה"ע ה-2 (סביב 1943). השלוחה יצאה מתחנת כפר ג'יניס (לימים תחנת תעופה) ואורכה כ-8 ק"מ. מצורפת מפה של האיזור בה נראה חלק מהשלוחה (בריבוע הצהוב העליון) וכן שלוחות נוספות שסימנתי גם כן בריבועים צהובים - שלוחת סרפנד (צריפין), השלוחה לבית נבאללה שהתחילה גם היא בכפר ג'יניס ושרידים של שלוחה בריטית ממלחמת העולם ה-1.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה