לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

רכבת לתל השומר?
<< ההודעה הנוכחית
14/11/2008 | 21:31
30
169
קראתי איפשהו באינטרנט שלפני קום המדינה הייתה מסילת ברזל שחיברה את לוד לתל השומר...
זה באמת כך?

רכבת לתל השומר יכולה להיות דבר מאוד מוצלח :)
תחבורה ציבורית >>
במלחמת העולם השנייה נבנתה שלוחת
14/11/2008 | 23:05
17
14
מסילה מהקו המזרחי לתל ליטווינסקי (כיום תל השומר).
כמדומני שהמסילה נבנתה בתקציב של הצבא האמריקאי ובתפעול בריטי.
הקו נסגר עם הקמת המדינה.
תחבורה ציבורית >>
שריד של הסוללה ניתן לראות
14/11/2008 | 23:23
16
14
ליד הכביש מצומת סביון לסביון ליד בתי המושב גני יהודה.
תחבורה ציבורית >>
חבל...זה יכל להיות אחלה קו
14/11/2008 | 23:50
12
6
צודקת .יכלה לשרת היטב את חיילים
15/11/2008 | 07:58
11
9
כפי שיש כבר בקרייה רכבת עד השלום משם לקרייה

חיילים מחיפה ומערד .יותר נוח ברכבת מאשר קו 70 מחניק
תחבורה ציבורית >>
אפילו לא ממש צריך שלוחה בשביל זה
15/11/2008 | 09:57
7
10
הרי מתכוונים להקים ליד מחלף שפירים מתחם ענק שכולל חנה-וסע, נתיב אגרה וגם תחנת רכבת. מתחנת הרכבת אפשר בקלות להפעיל קו אוטובוס או שאטל לתל-השומר ובר-אילן, סך-הכל 20 דקות נסיעה עד תל-השומר ועוד 5 לבר-אילן (גם בשעות שהכבישים עמוסים). אוטובוס/שאטל אפשר להוציא כל 5-10 דק' בלי בעיה, בעוד שרכבת תהיה במקרה הטוב פעם ב-20 דק' פלוס המתנה להחלפה.
תחבורה ציבורית >>
אופיר, הרכבת היא רק תיאורטית
15/11/2008 | 11:39
5
9
כרגע כל מה שמאושר הוא החניון (וכמובן הרמפות המובילות אליו) והנתיב.
התחנה היא ברמת ההצהרות, אין תכנון, אין אישור ואין תקצוב.
כשהנושא עלה היתה התנגדות לרעיון בגלל תחנת כפר חב"ד הסמוכה.
חילופי שלטון ושרים במשרדי האוצר והתחבורה אולי יניעו את התהליך אך כידוע גם זה קצר מועד, עד שכל ההליכים הבירוקרטים מסתיימים כל שינוי פוליטי מקפיא הכל.
תחבורה ציבורית >>
הנה עוד סיבה להפוך אותה מתיאורטית לממשית
15/11/2008 | 12:11
3
5
לתחנה הזו יש הרי פוטנציאל הרבה הרבה יותר גדול מזה של תחנת כפר-חב"ד. אם כבר, אז לסגור את כפר-חב"ד ומתחנת שפירים להוציא גם קו לכפר-חב"ד, ומן הסתם גם קו ליישוב בית-דגן וקו לצריפין (כל עוד לא פונה).

ככה מתכננים תח"צ, ולא כמו בארץ שלא חושבים על פתרונות כוללים, וגם מהם לא יוצא כלום בגלל פוליטיקה.
תחבורה ציבורית >>
לסגור כפר חב"ד @@@@@
15/11/2008 | 13:13
2
6
אני חושב שרעיון לסגירת תחנות לא טוב כי תהיה פחות נוסעים לרכבת
ודרך אגב תזכר בימים שלפני פתיחת תחנה בן גוריון .כמה שרצו לפתוח תחנה לבן גוריון ,ועכישו זה קצת נוח
אולי גם בתל השומר איפשר לנסות איעפשר  לנצל את בשביל למסילת רכבת כפי שעשו ברכבת קלה לציר יהודה הלוי לפחות להאריך רכבת הקלה לתל השומר  
תחבורה ציבורית >>
הקו הסגול אמור לעבור סמוך בתל-השומר
15/11/2008 | 13:37
1
6
ועדיין זה לא יפתור את הבעיה העיקרית - הצורך של אנשים רבים שמגיעים מחוץ לגוש-דן להיכנס לתוך תל-אביב או לבצע שתי החלפות (קודם לקו 164 או משהו דומה ואחר כך לקו פנימי לתל-השומר).

לטעמי הפתרון הוא באזור בית-דגן שפירים: להקים בצומת בית-דגן מסוף אוטובוסים שיעבור בו גם קו הרק"ל מרחובות לת"א, תחנת קצה לקו הרק"ל הירוק ושלוחה של הקו האדום (במסלול חופף לירוק). את המסוף הזה לקשר בשאטל לתחנת הרכבת בשפירים, וכן להוציא ממנו אוטובוסים לתל-השומר, בר-אילן, אור-יהודה, יהוד, קרית-אונו וכו' דרך שפירים.

ואגב, סגירת תחנת כפר-חב"ד שהצעתי קודם היא בכפוף להקמת תחנת רכבת בשפירים, וממנה הסעות לכפר. באופן כזה לא מפסידים את הנוסעים בתחנה הישנה, אבל מרוויחים שם עוד הרבה נוסעים מסביב. התחנה הזו משרתת היום למעשה אוכלוסיה של כמה אלפים בודדים (כמעט כולם בכפר-חב"ד) בשעה שמסביב לה יש עוד עשרות אלפים משתמשים פוטנציאליים ללא רכבת (בעצם כל מי שנמצא בין כביש מכבית בצפון למחנה צריפין בדרום).
תחבורה ציבורית >>
אתה צודק ,יש גם קו 143
15/11/2008 | 13:51
2
ויש חלופה בקו 3  אבל התכוונתי לישירות !! מלבלי פצילום למשל 143 ישיר במאה אחוז לתל השומר אך לא נכנס פנימה מלבד לקו 7 שנכנס ישר לבית חולים


לגבי צריפין .יש להם את קווי 404 או קווי ספורבוס או קווי נתיבי אקספרס שהאוטובסים ישירים ומהירים

תחבורה ציבורית >>
לא יהיה אפשרי ללכת ברגל מהחניון לתחנה?
15/11/2008 | 13:20
הצעה - סיום קו ה-BRT מרחובות בשפירים
16/11/2008 | 20:02
8
לדעתי, עקב הדחיות הרבות בהקמת הקו הירוק של הרק"ל, שאמור בין השאר להוביל את נוסעי ה-BRT רחובות-נס ציונה-ראשל"צ לת"א, יש לשקול להקים את ה-BRT כבר עתה אך לסיים אותו בחניון הנתיב המהיר בשפירים ולא בצומת חולון. כלומר, מצומת בית דגן ימשיך ה-BRT ישר למחלף שפירים וימינה לחניון. משם יוכלו הנוסעים לעבור לשאטל שיסע על הנתיב המהיר או לרכבת לת"א. כאשר יוקם הקו הירוק, ניתן יהיה להשלים את שלוחת ה-BRT מצומת בית-דגן לצומת חולון לאורך כביש 44.
תחבורה ציבורית >>
וגם את הסטודנטים בבר אילן
15/11/2008 | 13:33
ואת תושבי בקעת אונו ואת מי שרוצה להגיע לביה"ח
15/11/2008 | 13:34
1
2
קו זה בהחלט היה יכול להיות טוב, אבל הכי טוב
15/11/2008 | 16:20
2
לדעתי שיהיה בנוסף לרכבת הקלה באיזור, שתהיה בעתיד ובנוסף לנתיבים לאוטובוסים, שתהיה מסילת אורך לאורך כביש 4 עם תחנות בצמתים ובמחלפים הראשיים.
תחבורה ציבורית >>
לבני .
15/11/2008 | 14:10
2
2
התכוונת לפארק אשכול ???


יש צילומים על זה?.
תחבורה ציבורית >>
לפי מה שקראתי על מקום זה מקום מאוד ממולץ
15/11/2008 | 14:16
1
2
לטיול חיק משפחתי .למרות מחיר גבוה .מספיק פעם אחד נהנים נשאר במוחו שירידים של זכרון מהחחויה של אדם שנהנה ממנו
תחבורה ציבורית >>
טעיתי .זה נמצא בצפון הארץ עמכם סליחה
15/11/2008 | 16:26
1
השלוחה לתל ליטווינסקי
15/11/2008 | 00:25
8
18
כמו שכבר ציינו, השלוחה לתל ליטווינסקי (תל השומר) נבנתה ע"י הצבא הבריטי עבור הצבא האמריקאי במהלך מלחה"ע ה-2 (סביב 1943). השלוחה יצאה מתחנת כפר ג'יניס (לימים תחנת תעופה) ואורכה כ-8 ק"מ.

מצורפת מפה של האיזור בה נראה חלק מהשלוחה (בריבוע הצהוב העליון) וכן שלוחות נוספות שסימנתי גם כן בריבועים צהובים - שלוחת סרפנד (צריפין), השלוחה לבית נבאללה שהתחילה גם היא בכפר ג'יניס ושרידים של שלוחה בריטית ממלחמת העולם ה-1.
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
שאלה שיש לי בנושא
15/11/2008 | 02:18
2
15
למה הרכבת או בעצם אולי המדינה מיהרה לסגור את כל השלוחות הללו...מה היה האינטרס מאחורי כל זה ?
למי כל כך הפריעה שעברה מסילה ליד צריפין או לתל השומר...מוזר שפעם היו כל כך הרבה שלוחות והיום יש יחסית מעט שלוחות
נראה שפעם ידעו להשתמש ביתרון שיש לרכבת (בעיקר בכל מה שקשור להובלת משאות)יותר מאשר היום,חוץ מהשלוחה שנבנתה
לפני כמה שנים לרמת חובב אני לא מכיר עוד שלוחה שנבנתה למפעל כלשהו ב20-30 שנה האחרונות,להפך אני מכיר הרבה שלוחות שנסגרו במהלך ה20 -30 שנה האחרונות
באמת שחבל...
תחבורה ציבורית >>
היכן צולמה תמונה זו?
15/11/2008 | 14:04
4
שלוחות מסילה תעשייתיות
16/11/2008 | 08:39
8
למעשה, הכותרת של הודעה זו מעט מטעה - לפחות שתיים מהשלוחות שסימנתי במפה נבנו עבור הצבא, וגם זו לבית נבאללה שירתה בהתחלה צרכים צבאיים ונותרה תמיד בבעלות ציבורית ולצרכים ציבוריים. עם זאת, אני מסכים שמדינת ישראל לא השכילה לנצל את הרכבת להגברת היעילות התחבורתית וניצול השטחים המעטים שזמינים בארץ. את מציאת הסיבות אני משאיר למחקרים אקדמיים מעמיקים (שבוודאי ידברו על יישוב כלל הארץ, על העדפת היוזמה המקומית והתחבורה הפרטית ועוד).

זה נכון שבעשורים האחרונים נסגרו ופורקו שלוחות רבות, בכל רחבי הארץ, מבצת בצפון ועד קרית גת ובאר שבע בדרום. עם זאת, כמה שלוחות חדשות נבנו בכל זאת - לממגורות בדבירה, למפעל רמת"א בבאר שבע ולתחנת הכח באשקלון (שנסגרה בינתיים). מה שחסר מאוד הוא ריכוז של תעשיות ומרכזי הפצה במקומות בעלי נגישות מסילתית. ברור שיהיה קשה להצדיק הקמת והפעלת שלוחה ארוכה עבור מפעל שיכול לקבל ולשלוח קרונות בודדים בלבד מדי יום (או שבוע), אבל אם איזורי התעשייה היו נבנים במרוכז ובקרבת קווי הרכבת, הדבר היה כדאי הרבה יותר.

בנוסף, הפעלת רכבות משא שאינן אחידות (כלומר, מטען זהה בעל מוצא ויעד אחידים לכל הרכבת או לחלקים גדולים בה) היא עניין פחות רווחי מטבעו, וחשוב מכך, דורשת הקדשת תשומות ניהוליות ושיווקיות רבות, מהסוג שרכבת ישראל מפחדת להתעסק איתם באותם עשורים אחרונים שהזכרת. להגנתה של הרכבת, ייאמר שבעיה דומה עומדת בפני חברות רכבת ציבוריות בעולם.
תחבורה ציבורית >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
שימו לב לגודל של ראשון-לציון באותה התקופה...
15/11/2008 | 08:14
4
3
פעם הכל היה שדות וטבע עיירות קטנות באמצע
15/11/2008 | 11:28
3
6
ראשון כמו ריבוע רחוב הרצל במערב , תרמב יהודה הלוי בצפון , הגדוד העברי במזרח והכרמל מדרום (והתחלה של בניה מסביב)
קצת שונה מראשון של היום (:
גם לוד גדלה משהו.

וזאת עוד מפה מאחרי 48 (מסומן הקו הירוק)
תחבורה ציבורית >>
המפה הזו היא משנות ה-50 ואולי אפילו ה-60
16/11/2008 | 14:05
2
5
המוקדמות. שכן מופיעים בה שמות ישובים שהוקמו בין שנת 49' ל-55'.
תחבורה ציבורית >>
המפה משנות ה-40
16/11/2008 | 15:25
1
4
אמנם נוספו למפה שמות בעברית, אבל הגרפיקה שלה היא לכל המאוחר מאמצע שנות ה-40, בתקופת המנדט, וייתכן מאוד שאף מוקדמת יותר (שים לב לכותרת המפה)
תחבורה ציבורית >>
בסיס המפה הוא אכן שנות ה-40
16/11/2008 | 16:24
2
לפי השמות הלועזיים, לפי המלה פלשתין (באנגלית).
אבל, המהדורה שאתה צלמת היא לכל המוקדם משנת 53'. יש שם המון מושבים וישובים שהוקמו בין השנים 49' ל-53'.
(למשל נווה מונסון שמופיעה כנוה אפרים הוא ישוב מ-53').
תחבורה ציבורית >>
נצל"ש מסילה ישנה(?)
15/11/2008 | 16:17
2
8
מזרחית ליישוב שוהם מעט צפונית לבית נחמיה (אם אני לא טועה, או שדה נחמיה. בקיצור במרכז ליד שוהם) ראיתי מן גשר ישן, שנראה כמו גשר של מסילת רכבת, האם זה נראה נכון?

זכור לי שכתבו על שלוחת רכבת ישנה מן המסילה המזרחית ורציתי לוודא.


תחבורה ציבורית >>
השלוחה הצבאית לא-לובאן
16/11/2008 | 18:46
1
7
צילמתי פעם תמונות של שרידי גשר ליד שוהם והעליתי לפורום.
לפי הספר של פול קוטרל מדובר בשלוחה צבאית ברוחב 762 מ"מ. על בסיסה נבנתה השלוחה ברוחב תקני לבית נבאללה.
תחבורה ציבורית >>
תודה, איזי.
16/11/2008 | 19:16
2
הודעות אחרונות
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ