שלום לכם פורום מכובד

מצב
הנושא נעול.
שלום לכם פורום מכובד
האם יש דרך מסודרת, איזה שהוא מודיעין אינטרנטי או טלפוני, שמרכז מידע על מוניות שרות ברחבי הארץ? שבת שלום....
 
אין חיה כזו
בגלל זה מוניות שירות זה לא תחבורה ציבורית
אלא יוזמה של כמה בעלי מוניות גדולות שזכתה לאישור ממשרד התחבורה כדי להוריד קצת לחץ מהפוליטיקאים בכל הקשור בדיונים קשים על שאלות הצביון ההלכתי של מדינת ישראל.
 

raminec

New member
בגלל זה מוניות שירות זה לא תחבורה ציבורית
אלא יוזמה של כמה בעלי מוניות גדולות שזכתה לאישור ממשרד התחבורה כדי להוריד קצת לחץ מהפוליטיקאים בכל הקשור בדיונים קשים על שאלות הצביון ההלכתי של מדינת ישראל.
נו מילא, טוב שלא נסחפת...
גם אם מוניות שירות זה לא סוג איכותי במיוחד של תח"צ, הן עדיין תח"צ לכל דבר ועניין. נכון שהם עבריינים סדרתיים, אבל זה מגיע בראש ובראשונה מהיעדר האכיפה. איך אומרים: "הדג מסריח מהראש", לא?
 
נו מילא, טוב שלא נסחפת...
גם אם מוניות שירות זה לא סוג איכותי במיוחד של תח"צ, הן עדיין תח"צ לכל דבר ועניין. נכון שהם עבריינים סדרתיים, אבל זה מגיע בראש ובראשונה מהיעדר האכיפה. איך אומרים: "הדג מסריח מהראש", לא?
זה לא תחבורה ציבורית
הם נוסעים מתי ואיפה שנוח להם ופועלים אך ורק לפי שיקולים כלכליים ולא לפי תכתיבים ממשרד התחבורה, למעט דברים מינימליים כמו רשיון קו. מי שלא בא למען הציבור לא ראוי להקרא תחבורה ציבורית. אין כאן שום כאלה של אכיפה, יש שאלה של מדיניות ממשלתית כוללת בנוגע לתחבורה ציבורית. מוניות שירות אינן פתרון לתחבורה ציבורית המונית בסופ"ש. (אני גם לא מבין למה הם קיימים באמצע השבוע, אבל נראה לי שאם הם לא יהיו בסופ"ש אז הם יפסיקו להיות קיימים בכלל).
 

raminec

New member
זה לא תחבורה ציבורית
הם נוסעים מתי ואיפה שנוח להם ופועלים אך ורק לפי שיקולים כלכליים ולא לפי תכתיבים ממשרד התחבורה, למעט דברים מינימליים כמו רשיון קו. מי שלא בא למען הציבור לא ראוי להקרא תחבורה ציבורית. אין כאן שום כאלה של אכיפה, יש שאלה של מדיניות ממשלתית כוללת בנוגע לתחבורה ציבורית. מוניות שירות אינן פתרון לתחבורה ציבורית המונית בסופ"ש. (אני גם לא מבין למה הם קיימים באמצע השבוע, אבל נראה לי שאם הם לא יהיו בסופ"ש אז הם יפסיקו להיות קיימים בכלל).
לפי מה שאתה אומר גם מוניות ספיישל
לא נחשבות לתח"צ עבורך. הן פועלות רק לפי שיקולים כלכליים, אין להן תכתיבים ממשרד התחבורה למעט רשיון להפעלת מונית והן בוודאי שלא באות למען הציבור. ואם כבר מדברים על לבוא למען הציבור, אני לא חושב שאיזושהי חברת אוטובוסים כיום באה למען הציבור למעט אם זה משרת אינטרסים כלכליים של עצמה (הפעלת תחבורה ציבורית בלילה במסלולים בעלי ביקוש גבוה כמו קו ת"א-ירושלים/ת"א-רחובות שבהם מוניות השירות "חוגגות" על חשבון הנוסעים, למשל?). נבחרי הציבור צריכים לדרוש מהחברות לבוא למען הציבור על מנת שהן תוכלנה לקבל רשיון להפעיל קו (למשל סקר דעת קהל שכישלון בו יגרום לאובדן הזיכיון על הקו?). כאשר יש לך מצב מעוות כל כך שבו לחברות מסויימות יש זכות היסטורית על למעלה מ- 80% מקווי האוטובוסים במדינה ללא מכרז פתוח לשוק וללא יכולת של משרד התחבורה לקחת מהידיים שלהן את הקווים בוודאי שלא ניתן לדרוש מאותן החברות לבוא למען הציבור. למה אני אמור לדרוש מקבוצות קטנות יחסית של נהגי מוניות שהתאגדו לקבלת רשיון להפעלת קוי תח"צ להתנהג טוב יותר מארגון של אלפי נהגי אוטובוס שיש לו את כל הכוח הכלכלי והפוליטי כולל סבסוד ממשלתי?
 
לפי מה שאתה אומר גם מוניות ספיישל
לא נחשבות לתח"צ עבורך. הן פועלות רק לפי שיקולים כלכליים, אין להן תכתיבים ממשרד התחבורה למעט רשיון להפעלת מונית והן בוודאי שלא באות למען הציבור. ואם כבר מדברים על לבוא למען הציבור, אני לא חושב שאיזושהי חברת אוטובוסים כיום באה למען הציבור למעט אם זה משרת אינטרסים כלכליים של עצמה (הפעלת תחבורה ציבורית בלילה במסלולים בעלי ביקוש גבוה כמו קו ת"א-ירושלים/ת"א-רחובות שבהם מוניות השירות "חוגגות" על חשבון הנוסעים, למשל?). נבחרי הציבור צריכים לדרוש מהחברות לבוא למען הציבור על מנת שהן תוכלנה לקבל רשיון להפעיל קו (למשל סקר דעת קהל שכישלון בו יגרום לאובדן הזיכיון על הקו?). כאשר יש לך מצב מעוות כל כך שבו לחברות מסויימות יש זכות היסטורית על למעלה מ- 80% מקווי האוטובוסים במדינה ללא מכרז פתוח לשוק וללא יכולת של משרד התחבורה לקחת מהידיים שלהן את הקווים בוודאי שלא ניתן לדרוש מאותן החברות לבוא למען הציבור. למה אני אמור לדרוש מקבוצות קטנות יחסית של נהגי מוניות שהתאגדו לקבלת רשיון להפעלת קוי תח"צ להתנהג טוב יותר מארגון של אלפי נהגי אוטובוס שיש לו את כל הכוח הכלכלי והפוליטי כולל סבסוד ממשלתי?
 
לפי מה שאתה אומר גם מוניות ספיישל
לא נחשבות לתח"צ עבורך. הן פועלות רק לפי שיקולים כלכליים, אין להן תכתיבים ממשרד התחבורה למעט רשיון להפעלת מונית והן בוודאי שלא באות למען הציבור. ואם כבר מדברים על לבוא למען הציבור, אני לא חושב שאיזושהי חברת אוטובוסים כיום באה למען הציבור למעט אם זה משרת אינטרסים כלכליים של עצמה (הפעלת תחבורה ציבורית בלילה במסלולים בעלי ביקוש גבוה כמו קו ת"א-ירושלים/ת"א-רחובות שבהם מוניות השירות "חוגגות" על חשבון הנוסעים, למשל?). נבחרי הציבור צריכים לדרוש מהחברות לבוא למען הציבור על מנת שהן תוכלנה לקבל רשיון להפעיל קו (למשל סקר דעת קהל שכישלון בו יגרום לאובדן הזיכיון על הקו?). כאשר יש לך מצב מעוות כל כך שבו לחברות מסויימות יש זכות היסטורית על למעלה מ- 80% מקווי האוטובוסים במדינה ללא מכרז פתוח לשוק וללא יכולת של משרד התחבורה לקחת מהידיים שלהן את הקווים בוודאי שלא ניתן לדרוש מאותן החברות לבוא למען הציבור. למה אני אמור לדרוש מקבוצות קטנות יחסית של נהגי מוניות שהתאגדו לקבלת רשיון להפעלת קוי תח"צ להתנהג טוב יותר מארגון של אלפי נהגי אוטובוס שיש לו את כל הכוח הכלכלי והפוליטי כולל סבסוד ממשלתי?
זו כבר שאלה של סמנטיקה
באופן מילולי כל מה שלא שייך למישהו פרטי - הוא ציבורי... אבל אנחנו גם יודעים שלא כל תחבורה היא ציבורית. למשל אוטובוס של חברת הסעות פרטית הוא לא תחבורה ציבורית במובן הטהור של המילה; זאת משום שחברת ההסעות אינה פונה אל כלל הציבור בלו"ז שהציבור יכול להסתמך עליו. מוניות ספיישל זה משהו קצת מיוחד כי אין להם קוים סדירים ולכן אין לו"ז כי אפשר למצוא או להזמין אותן בכל רגע נתון. שכל אחד יגדיר מוניות ספיישל איך שהוא רוצה. לגבי חברות האוטובוסים אני חושב שאתה צודק ב100% שהן לא באות למען הציבור, זה בגלל שלמשרד התחבורה לא אכפת שהן לא באות למען הציבור... ככה זה שהכל מופרט.
 

amit1270

New member
לפי מה שאתה אומר גם מוניות ספיישל
לא נחשבות לתח"צ עבורך. הן פועלות רק לפי שיקולים כלכליים, אין להן תכתיבים ממשרד התחבורה למעט רשיון להפעלת מונית והן בוודאי שלא באות למען הציבור. ואם כבר מדברים על לבוא למען הציבור, אני לא חושב שאיזושהי חברת אוטובוסים כיום באה למען הציבור למעט אם זה משרת אינטרסים כלכליים של עצמה (הפעלת תחבורה ציבורית בלילה במסלולים בעלי ביקוש גבוה כמו קו ת"א-ירושלים/ת"א-רחובות שבהם מוניות השירות "חוגגות" על חשבון הנוסעים, למשל?). נבחרי הציבור צריכים לדרוש מהחברות לבוא למען הציבור על מנת שהן תוכלנה לקבל רשיון להפעיל קו (למשל סקר דעת קהל שכישלון בו יגרום לאובדן הזיכיון על הקו?). כאשר יש לך מצב מעוות כל כך שבו לחברות מסויימות יש זכות היסטורית על למעלה מ- 80% מקווי האוטובוסים במדינה ללא מכרז פתוח לשוק וללא יכולת של משרד התחבורה לקחת מהידיים שלהן את הקווים בוודאי שלא ניתן לדרוש מאותן החברות לבוא למען הציבור. למה אני אמור לדרוש מקבוצות קטנות יחסית של נהגי מוניות שהתאגדו לקבלת רשיון להפעלת קוי תח"צ להתנהג טוב יותר מארגון של אלפי נהגי אוטובוס שיש לו את כל הכוח הכלכלי והפוליטי כולל סבסוד ממשלתי?
כללים לא חסרים. הבעיה היא בהחלט באכיפה.
ובמקומות שמקפידים על הנהלים (כמו נתב"ג) מוניות השירות פועלות בצורה טובה ולא "עבריינית".
 

bhmi100

New member
בגלל זה מוניות שירות זה לא תחבורה ציבורית
אלא יוזמה של כמה בעלי מוניות גדולות שזכתה לאישור ממשרד התחבורה כדי להוריד קצת לחץ מהפוליטיקאים בכל הקשור בדיונים קשים על שאלות הצביון ההלכתי של מדינת ישראל.
תבוא לראשון ותסע במוניות שרות בתוך העיר
יש להם מספרי קווים ומסלול מדויק שדומה אך לא זהה בהכרח למסלול של אוטובוס, יש כרטיסיות הנחה, הם נוהגים בסדר (לא יותר גרוע מנהגי אוטובוסים), אפשר לסמוך על מונית שרות שתגיע הרבה יותר מאשר על אוטובוס. החסרון היחיד שלעיתים הם רוצים לקצר את הדרך וצריך להזכיר להם איפה הנוסע-ת יורד-ת.
 
תבוא לראשון ותסע במוניות שרות בתוך העיר
יש להם מספרי קווים ומסלול מדויק שדומה אך לא זהה בהכרח למסלול של אוטובוס, יש כרטיסיות הנחה, הם נוהגים בסדר (לא יותר גרוע מנהגי אוטובוסים), אפשר לסמוך על מונית שרות שתגיע הרבה יותר מאשר על אוטובוס. החסרון היחיד שלעיתים הם רוצים לקצר את הדרך וצריך להזכיר להם איפה הנוסע-ת יורד-ת.
לא מכיר את המצב בראשל"צ, כנראה זן מאוד נדיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה