תכנון הרכבת הקלה לתחנות איצטדיונים ופארקים

מצב
הנושא נעול.
תכנון הרכבת הקלה לתחנות איצטדיונים ופארקים
בערים רבות מתכננים את הרכבת הקלה\תחתית שתעבור כמה שיותר בסמוך למקומות שבהם יש כינוסים רבי-משתתפים (למשל קונצרט רוק, הפגנה או משחק כדורגל). בתחנות אלו לרוב יש גם סידורים מיוחדים לקליטת הקהל הרב בתוך זמן די קצר כאשר פועלות רכבות קלות אחת אחרי השניה אל מרכז העיר. אני לא מבין למה לא תוכננה הרכבת הקלה שתעבור בצמוד לפארק הירקון גני יהושע וכן בצמוד (לא 10 דקות הליכה) מאיצטדיון ר"ג... מעניין אם ביום ארוע הם יעלו את התדירות של הרכבות בקטעים שכן יהיה שירות בצמוד למקומות כאלה (אני חושב שרק בלומפילד וככר רבין בהגדרה של תחנות צמודות).
 

Mar Garina

New member
תכנון הרכבת הקלה לתחנות איצטדיונים ופארקים
בערים רבות מתכננים את הרכבת הקלה\תחתית שתעבור כמה שיותר בסמוך למקומות שבהם יש כינוסים רבי-משתתפים (למשל קונצרט רוק, הפגנה או משחק כדורגל). בתחנות אלו לרוב יש גם סידורים מיוחדים לקליטת הקהל הרב בתוך זמן די קצר כאשר פועלות רכבות קלות אחת אחרי השניה אל מרכז העיר. אני לא מבין למה לא תוכננה הרכבת הקלה שתעבור בצמוד לפארק הירקון גני יהושע וכן בצמוד (לא 10 דקות הליכה) מאיצטדיון ר"ג... מעניין אם ביום ארוע הם יעלו את התדירות של הרכבות בקטעים שכן יהיה שירות בצמוד למקומות כאלה (אני חושב שרק בלומפילד וככר רבין בהגדרה של תחנות צמודות).
נקודה טובה
אבל אתה לא יכול לדרוש שהקו האדום יעבור בכל המרכזים החשובים, הרי זה רק קו אחד מתוך רבים, וגם יש דרישה שסותרת את דרישתך - הוא צריך להיות יעיל. שים לב לכתוב פה: http://www.nta.org.il/site/he/neta.asp?pi=438 א. לקו הירוק נראה שתהיה תחנה באוניברסיטת ת"א, משער שזה גם קרוב מאוד לפארק הירקון (אלא אם כן זה יהיה באזור קק"ל.. ואז אכן יש מעל 10 דקות הליכה). ב. לקו הצהוב (במאה ה- 22), ע"פ התכנון נראה שתהיה תחנה ליד האצטדיון הלאומי בר"ג. ג. בונים בפ"ת אצטדיון, זה כנראה יצא ליד שלוחת אם המושבות של הקו האדום.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תכנון הרכבת הקלה לתחנות איצטדיונים ופארקים
בערים רבות מתכננים את הרכבת הקלה\תחתית שתעבור כמה שיותר בסמוך למקומות שבהם יש כינוסים רבי-משתתפים (למשל קונצרט רוק, הפגנה או משחק כדורגל). בתחנות אלו לרוב יש גם סידורים מיוחדים לקליטת הקהל הרב בתוך זמן די קצר כאשר פועלות רכבות קלות אחת אחרי השניה אל מרכז העיר. אני לא מבין למה לא תוכננה הרכבת הקלה שתעבור בצמוד לפארק הירקון גני יהושע וכן בצמוד (לא 10 דקות הליכה) מאיצטדיון ר"ג... מעניין אם ביום ארוע הם יעלו את התדירות של הרכבות בקטעים שכן יהיה שירות בצמוד למקומות כאלה (אני חושב שרק בלומפילד וככר רבין בהגדרה של תחנות צמודות).
עזוב... עדיף שהרכבת לא תתקרב לאצטדיונים
לא עם האוהדים שיש בארץ...
 
הופעה של פול מקרטני בארץ
יש פעם ב - 13.7 מילארד שנים.
הופעה של אומן בינ"ל בארץ יש פעם בשנה-שנתיים
ולרוב זה בפארק הירקון. זה בנוסף למופע של זמרים רוסיים שיש שם כל שנה. ובפארק הירקון יש גם פה ושם מופעים גדולים של זמרים ישראלים שמביאים הרבה קהל. תחשבו על כל מיני ארועים המוניים, למשל בככר רבין - האם התחנות של הרכבת הקלה\תחתית שהיה באבן גבירול יוכלו לקלוט את ההמון אחרי הפגנה או למשל, אחרי "שרים בככר" בערב יום הזכרון? גם היכל נוקיה אמור להכלל בהקשר לשרשור הזה, אני בכלל לא שמתי לב שיש תכנון לרכבת קלה באיזור הזה.
 

Ynhockey

New member
תכנון הרכבת הקלה לתחנות איצטדיונים ופארקים
בערים רבות מתכננים את הרכבת הקלה\תחתית שתעבור כמה שיותר בסמוך למקומות שבהם יש כינוסים רבי-משתתפים (למשל קונצרט רוק, הפגנה או משחק כדורגל). בתחנות אלו לרוב יש גם סידורים מיוחדים לקליטת הקהל הרב בתוך זמן די קצר כאשר פועלות רכבות קלות אחת אחרי השניה אל מרכז העיר. אני לא מבין למה לא תוכננה הרכבת הקלה שתעבור בצמוד לפארק הירקון גני יהושע וכן בצמוד (לא 10 דקות הליכה) מאיצטדיון ר"ג... מעניין אם ביום ארוע הם יעלו את התדירות של הרכבות בקטעים שכן יהיה שירות בצמוד למקומות כאלה (אני חושב שרק בלומפילד וככר רבין בהגדרה של תחנות צמודות).
עם כל הכבוד למקומות הנ"ל
אתה צודק שצריך לשאוף שהרכבת תגיע לכמה שיותר מקומות ציבוריים ניכרים, אבל אין לשכוח את הייעוד המרכזי של הרק"ל (ותח"ץ בכלל) - לשרת את היוממים. קודם כל חשוב שהרק"ל ישמש כמה שיותר תושבים להגיע למקום עבודתם/לימודים, ורק אז יש לחשוב על מקומות ציבוריים. בלי קשר לנ"ל, יש גם רכבת פרוורית שמגיעה קרוב לאיצטדיון - זו לא חלופה הולמת לתושבי המרכז, אבל בהחלט כן לתושבי הצפון והדרום, ומן הראוי שתהיה רכבת "כבדה" שעוברת באיצטדיון הלאומי של המדינה.
 

Iron53

New member
עם כל הכבוד למקומות הנ"ל
אתה צודק שצריך לשאוף שהרכבת תגיע לכמה שיותר מקומות ציבוריים ניכרים, אבל אין לשכוח את הייעוד המרכזי של הרק"ל (ותח"ץ בכלל) - לשרת את היוממים. קודם כל חשוב שהרק"ל ישמש כמה שיותר תושבים להגיע למקום עבודתם/לימודים, ורק אז יש לחשוב על מקומות ציבוריים. בלי קשר לנ"ל, יש גם רכבת פרוורית שמגיעה קרוב לאיצטדיון - זו לא חלופה הולמת לתושבי המרכז, אבל בהחלט כן לתושבי הצפון והדרום, ומן הראוי שתהיה רכבת "כבדה" שעוברת באיצטדיון הלאומי של המדינה.
לפי התנהלות הרכבת שלנו
בהופעה של פול מקרטני זה לא ממש עוזר שהיא שם
 
עם כל הכבוד למקומות הנ"ל
אתה צודק שצריך לשאוף שהרכבת תגיע לכמה שיותר מקומות ציבוריים ניכרים, אבל אין לשכוח את הייעוד המרכזי של הרק"ל (ותח"ץ בכלל) - לשרת את היוממים. קודם כל חשוב שהרק"ל ישמש כמה שיותר תושבים להגיע למקום עבודתם/לימודים, ורק אז יש לחשוב על מקומות ציבוריים. בלי קשר לנ"ל, יש גם רכבת פרוורית שמגיעה קרוב לאיצטדיון - זו לא חלופה הולמת לתושבי המרכז, אבל בהחלט כן לתושבי הצפון והדרום, ומן הראוי שתהיה רכבת "כבדה" שעוברת באיצטדיון הלאומי של המדינה.
אין קשר
הרכבות הקלות פועלות ביומיום לפי לו"ז קבוע בתחנות של "לימודים/עבודה". יכולה להיות תחנה בסמוך לפארק הירקון שהרכבות אליה יתוגברו כשיש ארוע גדול, כמו למשל שיש בMCG במלבורן (אני זוכר שהייתי בתחנה הזו ולכן יכול להביא אותה כדוגמא: הרכבת לשם פועל מעט מאוד כשאין משחק, אבל לפני ואחרי משחק יש רכבת כל הזמן). לא נשכח שהתחנה הזו משרתת גם את גני התערוכה ומתקני השעשועים; יש גם פעם בשנה את "טעם העיר" שבאים לשם המון אנשים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה