גשר ראול וולנברג

מצב
הנושא נעול.

sandbird4

New member
תודה. מגזימים עם כבישי הרוחב
הגזימו עם כבישי הרוחב: מוסיפים לכביש 5 את כביש אם המושבות מרמת גן לפתח תקווה, מן כביש עוקף ז'בוטינסקי. זה מילא. אבל מתכננים את איילון מזרח ואת כביש רצועת הנופש - מה רע בכביש 5? מה כל כך גרוע בתחבורה ציבורית? מה רע במסלולי אופניים מרמת השרון לתל אביב? לפחות כביש 551, שהיה מתוכנן מוקפא בעקבות תביעה של ארגונים ירוקים. נקווה, שכך יהיה בסופו של דבר עם כביש רצועת הנופש ועם איילון מזרח.
כביש 551 הוא כביש מאוד חשוב
ואין שום סיבה להתנגד לכביש הזה, אלה אם אתה קבלן ברעננה. באזור הזה אין אף כביש רוחב והפקקים גדולים מאוד. כמו כן אין לכל הישובים בגוש תל מונד יציאה נורמלית לכיוון תל אביב. ועוד לא דיברנו שאין חיבור לכביש 6 לכל ישובי הסביבה. והכי מצחיק - כביש 551 כבר קיים בחלק המערבי אלה שהוא מלא בורות ולא מומלץ לנסיעה אלה אם אתה בעל רכב שטח. רק צריך לסתום את הבורות ונגמר הסיפור. המתנגדים לכביש הם קבלים של שכונות ברעננה שרוצים כביש רוחב נוסך (541) ליד השכונה שהם בונים. כאילו לא חסר כבישי רוחב ברעננה (531 שבבניה). דווקא 551 הוא כביש מאוד חיוני שגם כבר קיים למעשה בצד המערבי שלו (מלא בורות) ובצד המזרחי הוא יחבר את כל אזור אבן יהודה, תל מונד וישובי הסביבה, קדימה וכו עם כביש 6 (החלק המזרחי קצר והוא כיום ברובו שביל עפר).
 

אורי404

New member
כביש 551 הוא כביש מאוד חשוב
ואין שום סיבה להתנגד לכביש הזה, אלה אם אתה קבלן ברעננה. באזור הזה אין אף כביש רוחב והפקקים גדולים מאוד. כמו כן אין לכל הישובים בגוש תל מונד יציאה נורמלית לכיוון תל אביב. ועוד לא דיברנו שאין חיבור לכביש 6 לכל ישובי הסביבה. והכי מצחיק - כביש 551 כבר קיים בחלק המערבי אלה שהוא מלא בורות ולא מומלץ לנסיעה אלה אם אתה בעל רכב שטח. רק צריך לסתום את הבורות ונגמר הסיפור. המתנגדים לכביש הם קבלים של שכונות ברעננה שרוצים כביש רוחב נוסך (541) ליד השכונה שהם בונים. כאילו לא חסר כבישי רוחב ברעננה (531 שבבניה). דווקא 551 הוא כביש מאוד חיוני שגם כבר קיים למעשה בצד המערבי שלו (מלא בורות) ובצד המזרחי הוא יחבר את כל אזור אבן יהודה, תל מונד וישובי הסביבה, קדימה וכו עם כביש 6 (החלק המזרחי קצר והוא כיום ברובו שביל עפר).
תגובה:
בקשר לתל מונד - אני מסכים עימך. מעט צפונית לכלא יש כניסה בלבד מכביש 4, אך אין יציאה אליו. אכן צריך לבצע יציאה לכביש 4. כביש 551 נחוץ עד כביש 4. אחרי זה יש פגיעה בשמורות הטבע. אני מסכים עימך שמוטב לשפץ את הקטע הקיים וכן לסלול מכביש 6 עד כביש 4. לא בטוח לגמרי אם נחוץ המעבר לכביש 2. אלה השיפורים, שמוטב לעשות ולא לשכוח, שצריך לשפר את התחבורה הציבורית באיזור אבן יהודה. אפשר להבין, שאי אפשר לרצות את כל תושבי גוש תל מונד. אולם לדעתי חסרים קווי אוטובוס לאורך כל שעות היום שייסע בכביש 553 מצומת דרור (וגם מזרחית ממנה מיישובי גוש תל מונד למשל או מצורן וקדימה) לנתניה (לאיזור התעשיה או למרכז העיר דר פולג) דרך תחנת הרכבת בית יהושע. לו היו משכילים להקים קו רכבת לאורך כביש 4, זה גם היה מסייע מאוד הן לתושבי היישובים הנ"ל וגם בכלל זה היה יעיל.
 
כביש 551 הוא כביש מאוד חשוב
ואין שום סיבה להתנגד לכביש הזה, אלה אם אתה קבלן ברעננה. באזור הזה אין אף כביש רוחב והפקקים גדולים מאוד. כמו כן אין לכל הישובים בגוש תל מונד יציאה נורמלית לכיוון תל אביב. ועוד לא דיברנו שאין חיבור לכביש 6 לכל ישובי הסביבה. והכי מצחיק - כביש 551 כבר קיים בחלק המערבי אלה שהוא מלא בורות ולא מומלץ לנסיעה אלה אם אתה בעל רכב שטח. רק צריך לסתום את הבורות ונגמר הסיפור. המתנגדים לכביש הם קבלים של שכונות ברעננה שרוצים כביש רוחב נוסך (541) ליד השכונה שהם בונים. כאילו לא חסר כבישי רוחב ברעננה (531 שבבניה). דווקא 551 הוא כביש מאוד חיוני שגם כבר קיים למעשה בצד המערבי שלו (מלא בורות) ובצד המזרחי הוא יחבר את כל אזור אבן יהודה, תל מונד וישובי הסביבה, קדימה וכו עם כביש 6 (החלק המזרחי קצר והוא כיום ברובו שביל עפר).
תגובות
1. כביש 551 מערב נסלל למיטב ידיעתי בצורה פיראטית, בדומה לכביש בני ציון-שפיים ולקטע כביש ממחלף הדרים מזרחה לכיוון משתלות רפאלי. סלילתו של כביש פיראטי אינה הצדקה להפיכתו לכביש רשמי, כפי שנהרס בשנה החולפת הכביש מאיכסאל לדבוריה בעמק יזרעאל. 2. יש התנגדות ל- 551 גם ובעיקר מצד ארגוני הסביבה, בשל הפגיעה ברצף השטחים הפתוחים. בפרט מדובר על המרחב בין עמק פולג ושמורות חרוצים, אבל גם ממזרח לכביש 4 הכביש חוצה שטחים פתוחים איכותיים. 3. אם רוצים, ניתן לסלול את כביש 554 בתוואי דרך המוביל, ממפגש כביש 553 בצפון ועד רמת הכובש, כיציאה אחורית ליישובי תל מונד, על בסיס דרך קיימת (ואולי קטע כביש שיהיה צמוד לדופן המערבית של טירה במקום להפוך את הדרך בטירה לכביש בינ-עירוני). אם צריך חיבור לכביש 6, גם במקרה זה הפתרון הפשוט הוא להרחיב את 553 ולהאריך אותו עד למחלף חדש על כביש 6 בין טירה וטייבה (וכמדומני בתוכנית המתאר החדשה של טייבה מדברים על אפשרות להקמת מחלף בכביש 6 בין טייבה וקלנסואה, גם את זה אפשר לחבר בנתיב קצר לגוש תל מונד). 4. פיתוח כביש 551 יעודד יוזמות בנייה ופיתוח בגוש תל מונד והסביבה. אולי לבעלי הקרקעות באזור זה טוב, אבל לדעתי בראייה הלאומית אין לאפשר התפתחות כזו שתביא בעוד 20-30 שנה לכך שהאזור ייראה כמו רעננה-כפר סבא-הוד השרון של היום - רצף בינוי שהולך ונסגר ומשתלב במטרופולין ת"א מחד ובמטרופולין נתניה מאידך.
 

אורי404

New member
תגובות
1. כביש 551 מערב נסלל למיטב ידיעתי בצורה פיראטית, בדומה לכביש בני ציון-שפיים ולקטע כביש ממחלף הדרים מזרחה לכיוון משתלות רפאלי. סלילתו של כביש פיראטי אינה הצדקה להפיכתו לכביש רשמי, כפי שנהרס בשנה החולפת הכביש מאיכסאל לדבוריה בעמק יזרעאל. 2. יש התנגדות ל- 551 גם ובעיקר מצד ארגוני הסביבה, בשל הפגיעה ברצף השטחים הפתוחים. בפרט מדובר על המרחב בין עמק פולג ושמורות חרוצים, אבל גם ממזרח לכביש 4 הכביש חוצה שטחים פתוחים איכותיים. 3. אם רוצים, ניתן לסלול את כביש 554 בתוואי דרך המוביל, ממפגש כביש 553 בצפון ועד רמת הכובש, כיציאה אחורית ליישובי תל מונד, על בסיס דרך קיימת (ואולי קטע כביש שיהיה צמוד לדופן המערבית של טירה במקום להפוך את הדרך בטירה לכביש בינ-עירוני). אם צריך חיבור לכביש 6, גם במקרה זה הפתרון הפשוט הוא להרחיב את 553 ולהאריך אותו עד למחלף חדש על כביש 6 בין טירה וטייבה (וכמדומני בתוכנית המתאר החדשה של טייבה מדברים על אפשרות להקמת מחלף בכביש 6 בין טייבה וקלנסואה, גם את זה אפשר לחבר בנתיב קצר לגוש תל מונד). 4. פיתוח כביש 551 יעודד יוזמות בנייה ופיתוח בגוש תל מונד והסביבה. אולי לבעלי הקרקעות באזור זה טוב, אבל לדעתי בראייה הלאומית אין לאפשר התפתחות כזו שתביא בעוד 20-30 שנה לכך שהאזור ייראה כמו רעננה-כפר סבא-הוד השרון של היום - רצף בינוי שהולך ונסגר ומשתלב במטרופולין ת"א מחד ובמטרופולין נתניה מאידך.
תגובות לתגובות:
2. אכן יש ממזרח לכביש 4 שטחים פתוחים איכותיים, אך זה פחות לעומת מה שיש מערבית אליו. זהו כנראה הרע במיעוטו. 3. קשה לי להאמין שבקיבוץ רמת הכובש יסכימו לרעיון הזה. בכל מקרה עבור תל מונד מה שצריך לעשות זה יציאה לכביש 4, איפה שנמצאת הכניסה (צפונית לכלא תל מונד). 4. כביש 551 מיועד גם עבור תושבי קיבוץ אייל, צור יגאל וכוכב יאיר וזה כדי לעקוף את כפר סבא. דרך אגב יישובי גוש תל מונד, בצרה, בני ציון וגם האיזור של צופית ושדה ורבורג הםכבר מזמן אינם מושבים במלוא מובן המלה. אלה כבר הפכו ליישובי יוקרה. מבחינת שטח חלקם התרחבו לצדדים והם יישובים גדולים מבחינת שטח. שדרה ורבורג בקצב הזה מבחינת שטח היא לא רחוקה מבחינת שטח לכפר סבא או לרעננה. נ.ב עמית, הזכרת את דרך המוביל. האם יש מפה ברחבי הרשת האינטרנטית של דרך המוביל?
 
תגובות לתגובות:
2. אכן יש ממזרח לכביש 4 שטחים פתוחים איכותיים, אך זה פחות לעומת מה שיש מערבית אליו. זהו כנראה הרע במיעוטו. 3. קשה לי להאמין שבקיבוץ רמת הכובש יסכימו לרעיון הזה. בכל מקרה עבור תל מונד מה שצריך לעשות זה יציאה לכביש 4, איפה שנמצאת הכניסה (צפונית לכלא תל מונד). 4. כביש 551 מיועד גם עבור תושבי קיבוץ אייל, צור יגאל וכוכב יאיר וזה כדי לעקוף את כפר סבא. דרך אגב יישובי גוש תל מונד, בצרה, בני ציון וגם האיזור של צופית ושדה ורבורג הםכבר מזמן אינם מושבים במלוא מובן המלה. אלה כבר הפכו ליישובי יוקרה. מבחינת שטח חלקם התרחבו לצדדים והם יישובים גדולים מבחינת שטח. שדרה ורבורג בקצב הזה מבחינת שטח היא לא רחוקה מבחינת שטח לכפר סבא או לרעננה. נ.ב עמית, הזכרת את דרך המוביל. האם יש מפה ברחבי הרשת האינטרנטית של דרך המוביל?
כן, יש מפה באתר "עמוד ענן"
מפה טופוגרפית אבל קל לזהות בה את תוואי הדרך, מאזור מושב אומץ ועד למחלף קסם. לדעתי לא צפויה התנגדות אמיתית ברמת הכובש. אולי לא הייתי ברור, אבל הכוונה שלי היא להתחיל את 554 החדש מצפון לרמת הכובש, לאורך הדופן המערבית של א-טירה, ולהתחבר לדרך המוביל עצמה בין א-טירה וכפר הס. זה אמנם ינגוס באדמות חקלאיות של המושבים באזור, אבל גם יהווה חיץ ברור בין א-טירה ובין שטחי המושבים - מה שעשוי להקל על השגת תמיכה בכביש מצד יישובי לב השרון. לגבי סעיף 4 - דווקא לאוכלוסייה הנ"ל (כוכב יאיר ובנותיה) אין צורך בכביש 551 כדי לעקוף את כפ"ס: אפשר לנסוע טיפה דרומה וממחלף חורשים לעלות על 531, שחלקו כבר פתוח ומאפשר להתחבר לכביש 40 ולעקוף את כ"ס דרומה. כדי להגיע צפונה - אפשר לנסוע ב- 444 ודרך צומת ניצני עוז להגיע לצומת השרון (בית ליד).
 

אורי404

New member
כן, יש מפה באתר "עמוד ענן"
מפה טופוגרפית אבל קל לזהות בה את תוואי הדרך, מאזור מושב אומץ ועד למחלף קסם. לדעתי לא צפויה התנגדות אמיתית ברמת הכובש. אולי לא הייתי ברור, אבל הכוונה שלי היא להתחיל את 554 החדש מצפון לרמת הכובש, לאורך הדופן המערבית של א-טירה, ולהתחבר לדרך המוביל עצמה בין א-טירה וכפר הס. זה אמנם ינגוס באדמות חקלאיות של המושבים באזור, אבל גם יהווה חיץ ברור בין א-טירה ובין שטחי המושבים - מה שעשוי להקל על השגת תמיכה בכביש מצד יישובי לב השרון. לגבי סעיף 4 - דווקא לאוכלוסייה הנ"ל (כוכב יאיר ובנותיה) אין צורך בכביש 551 כדי לעקוף את כפ"ס: אפשר לנסוע טיפה דרומה וממחלף חורשים לעלות על 531, שחלקו כבר פתוח ומאפשר להתחבר לכביש 40 ולעקוף את כ"ס דרומה. כדי להגיע צפונה - אפשר לנסוע ב- 444 ודרך צומת ניצני עוז להגיע לצומת השרון (בית ליד).
תודה רבה על המפה!
כעת אני מבין על החיבור, עליו אתה מדבר. בקשר לכוכב יאיר והסביבה - במקרה והם צריכים להגיע לרעננה או להרצליה הם יכולים לעשות אחד מהשניים: להיכנס לניר אליהו (אם השער שם פתוח. לא תמיד) ומשם להתחבר לצומת עליה של כפר סבא הפקוק ולהיכנס לפקקים של דרך בגין ושל ויצמן ברעננה. גם עבור מי שצריך להגיע לאיזור של צומת דרור ומערבית אליה, כמו למשל אבן יהודה, בית יהושע ודרום נתניה צריך לנסוע או דרך כפר סבא. גם אם צריך לנסוע דרך מחלף חורשים וכביש 444 זהו סיבוב עם פקקים לאורך כביש 444 מהאיזור של כוכב יאיר ובעיקר באיזור של מחלף איל ודרומה. לכן אני בעד כביש 441 עד כביש 4.
 

wantok

New member
תגובות
1. כביש 551 מערב נסלל למיטב ידיעתי בצורה פיראטית, בדומה לכביש בני ציון-שפיים ולקטע כביש ממחלף הדרים מזרחה לכיוון משתלות רפאלי. סלילתו של כביש פיראטי אינה הצדקה להפיכתו לכביש רשמי, כפי שנהרס בשנה החולפת הכביש מאיכסאל לדבוריה בעמק יזרעאל. 2. יש התנגדות ל- 551 גם ובעיקר מצד ארגוני הסביבה, בשל הפגיעה ברצף השטחים הפתוחים. בפרט מדובר על המרחב בין עמק פולג ושמורות חרוצים, אבל גם ממזרח לכביש 4 הכביש חוצה שטחים פתוחים איכותיים. 3. אם רוצים, ניתן לסלול את כביש 554 בתוואי דרך המוביל, ממפגש כביש 553 בצפון ועד רמת הכובש, כיציאה אחורית ליישובי תל מונד, על בסיס דרך קיימת (ואולי קטע כביש שיהיה צמוד לדופן המערבית של טירה במקום להפוך את הדרך בטירה לכביש בינ-עירוני). אם צריך חיבור לכביש 6, גם במקרה זה הפתרון הפשוט הוא להרחיב את 553 ולהאריך אותו עד למחלף חדש על כביש 6 בין טירה וטייבה (וכמדומני בתוכנית המתאר החדשה של טייבה מדברים על אפשרות להקמת מחלף בכביש 6 בין טייבה וקלנסואה, גם את זה אפשר לחבר בנתיב קצר לגוש תל מונד). 4. פיתוח כביש 551 יעודד יוזמות בנייה ופיתוח בגוש תל מונד והסביבה. אולי לבעלי הקרקעות באזור זה טוב, אבל לדעתי בראייה הלאומית אין לאפשר התפתחות כזו שתביא בעוד 20-30 שנה לכך שהאזור ייראה כמו רעננה-כפר סבא-הוד השרון של היום - רצף בינוי שהולך ונסגר ומשתלב במטרופולין ת"א מחד ובמטרופולין נתניה מאידך.
 

sandbird4

New member
תגובות
1. כביש 551 מערב נסלל למיטב ידיעתי בצורה פיראטית, בדומה לכביש בני ציון-שפיים ולקטע כביש ממחלף הדרים מזרחה לכיוון משתלות רפאלי. סלילתו של כביש פיראטי אינה הצדקה להפיכתו לכביש רשמי, כפי שנהרס בשנה החולפת הכביש מאיכסאל לדבוריה בעמק יזרעאל. 2. יש התנגדות ל- 551 גם ובעיקר מצד ארגוני הסביבה, בשל הפגיעה ברצף השטחים הפתוחים. בפרט מדובר על המרחב בין עמק פולג ושמורות חרוצים, אבל גם ממזרח לכביש 4 הכביש חוצה שטחים פתוחים איכותיים. 3. אם רוצים, ניתן לסלול את כביש 554 בתוואי דרך המוביל, ממפגש כביש 553 בצפון ועד רמת הכובש, כיציאה אחורית ליישובי תל מונד, על בסיס דרך קיימת (ואולי קטע כביש שיהיה צמוד לדופן המערבית של טירה במקום להפוך את הדרך בטירה לכביש בינ-עירוני). אם צריך חיבור לכביש 6, גם במקרה זה הפתרון הפשוט הוא להרחיב את 553 ולהאריך אותו עד למחלף חדש על כביש 6 בין טירה וטייבה (וכמדומני בתוכנית המתאר החדשה של טייבה מדברים על אפשרות להקמת מחלף בכביש 6 בין טייבה וקלנסואה, גם את זה אפשר לחבר בנתיב קצר לגוש תל מונד). 4. פיתוח כביש 551 יעודד יוזמות בנייה ופיתוח בגוש תל מונד והסביבה. אולי לבעלי הקרקעות באזור זה טוב, אבל לדעתי בראייה הלאומית אין לאפשר התפתחות כזו שתביא בעוד 20-30 שנה לכך שהאזור ייראה כמו רעננה-כפר סבא-הוד השרון של היום - רצף בינוי שהולך ונסגר ומשתלב במטרופולין ת"א מחד ובמטרופולין נתניה מאידך.
איזה "טבע" יש ב-551 מערב לכל הרוחות?!?
סתם מזבלה בין בני ציון לשפיים. ובכל מיקרה צריך רק לשפץ את הכביש הקיים וזהו. בצד מזרח (שהוא באמת יותר יפה - פרדסים וכו) כביש קצר עד כביש 6 באמת שלא יזיק. חלופה של חיבור 553 לכביש 6 יפה מאוד על הנייר אבל תהיה אסון גדול בפועל. הסיבות: 1. לא פותר את הבעיה הגדולה של כל ישובי גוש תל מונד לצאת לכיוון תל אביב (עיקר התנועה). 2. כביש 553 בעיתי בין תל מונד לצומת בני דרור בגלל שיש רק נתיב אחד לכל כיוון (השבוע היתה שם תאונה קטלנית). הכביש הזה לא בנוי לשמש ככביש רוחב לכביש 6.
 

אורי404

New member
איזה "טבע" יש ב-551 מערב לכל הרוחות?!?
סתם מזבלה בין בני ציון לשפיים. ובכל מיקרה צריך רק לשפץ את הכביש הקיים וזהו. בצד מזרח (שהוא באמת יותר יפה - פרדסים וכו) כביש קצר עד כביש 6 באמת שלא יזיק. חלופה של חיבור 553 לכביש 6 יפה מאוד על הנייר אבל תהיה אסון גדול בפועל. הסיבות: 1. לא פותר את הבעיה הגדולה של כל ישובי גוש תל מונד לצאת לכיוון תל אביב (עיקר התנועה). 2. כביש 553 בעיתי בין תל מונד לצומת בני דרור בגלל שיש רק נתיב אחד לכל כיוון (השבוע היתה שם תאונה קטלנית). הכביש הזה לא בנוי לשמש ככביש רוחב לכביש 6.
אז אפשר להרחיב את כביש 553, בדומה למה שעשו
לפני מספר שנים מצומת דרור מערבה לנתניה. כמו כן אין רק מזבלה ב-551 מערב, אלא שיש גם שמורות טבע, כמו שמורת חרוצים.
 
איזה "טבע" יש ב-551 מערב לכל הרוחות?!?
סתם מזבלה בין בני ציון לשפיים. ובכל מיקרה צריך רק לשפץ את הכביש הקיים וזהו. בצד מזרח (שהוא באמת יותר יפה - פרדסים וכו) כביש קצר עד כביש 6 באמת שלא יזיק. חלופה של חיבור 553 לכביש 6 יפה מאוד על הנייר אבל תהיה אסון גדול בפועל. הסיבות: 1. לא פותר את הבעיה הגדולה של כל ישובי גוש תל מונד לצאת לכיוון תל אביב (עיקר התנועה). 2. כביש 553 בעיתי בין תל מונד לצומת בני דרור בגלל שיש רק נתיב אחד לכל כיוון (השבוע היתה שם תאונה קטלנית). הכביש הזה לא בנוי לשמש ככביש רוחב לכביש 6.
ביקשת - קיבלת
סקירה מפורטת של ערכי הטבע באגן נחל פולג והסביבה. האזור עשיר בערכי טבע ונוף (הקבצים להורדה נמצאים בתחתית הדף). חיבור 553 מזרחה כמובן שמחייב את הרחבת כביש 553 - זו עיסקת חבילה. לגבי הגישה למטרופולין ת"א - מחלף בצומת דרור והוספת מחלף או מנהרה בצומת רעננה מרכז, יורידו את העומס גם בלי לסלול את 551 (וניתן כפי שנאמר בשרשור, להוסיף מחלפון גם בצומת הכביש הישן לתל מונד).
 

אורי404

New member
ביקשת - קיבלת
סקירה מפורטת של ערכי הטבע באגן נחל פולג והסביבה. האזור עשיר בערכי טבע ונוף (הקבצים להורדה נמצאים בתחתית הדף). חיבור 553 מזרחה כמובן שמחייב את הרחבת כביש 553 - זו עיסקת חבילה. לגבי הגישה למטרופולין ת"א - מחלף בצומת דרור והוספת מחלף או מנהרה בצומת רעננה מרכז, יורידו את העומס גם בלי לסלול את 551 (וניתן כפי שנאמר בשרשור, להוסיף מחלפון גם בצומת הכביש הישן לתל מונד).
לעת עתה עובדים על מחלף של רכ"ס
או רעננה צפון או שאיך שלא קוראים לזה. כדי להגיע בנוחות ובבטחה לתל אביב קיימת אפשרות נוספת: תחבורה ציבורית. יש רכבת מבית יהושע. לרב המוחלט מתושבי גוש תל מונד יש פרייבטים ואפשר לנסוע לשם. כל זה כמובן לא פוסל גם אוטובוסים מהיישובים לתחנת הרכבת והמשך לנתניה.
 

Mar Garina

New member
תגובה ושאלה על פרויקט אחר באיזור
1. תגובה: חשבתי שהתמונה היא מכיוון מערב לכיוון מזרח ולכן חשבתי, שזהו חיבור לכביש גהה. 2. שאלה על פרויקט אחר: יש תכנון של חיבור שביל אופניים לאורך הירקון עד איזור ראש העין. כעת השביל סלול עד איזור עתידים עם סלילה חלקית (לא סלילה מלאה של אספלט) בתוך הפרדסים מעט מערבית לכביש גהה. מתי אמור פרויקט זה להסתיים?
דרך אגב,
השביל אמנם אינו סלול מקרית עתידים עד ראש העין, אך בהחלט עביר כבר שנים - זהו שביל טיולים מסומן. אני הגעתי רק עד אחרי הוד השרון.. אבל הבנתי שעביר לאופניים עד ראש העין. כמובן, למעט בשיא החורף כשמתמלא בשלוליות. ברור שעדיף לרוכבים שיהיה סלול, אבל היתרון עכשיו הוא שמרגישים קצת טבע.
 

אורי404

New member
דרך אגב,
השביל אמנם אינו סלול מקרית עתידים עד ראש העין, אך בהחלט עביר כבר שנים - זהו שביל טיולים מסומן. אני הגעתי רק עד אחרי הוד השרון.. אבל הבנתי שעביר לאופניים עד ראש העין. כמובן, למעט בשיא החורף כשמתמלא בשלוליות. ברור שעדיף לרוכבים שיהיה סלול, אבל היתרון עכשיו הוא שמרגישים קצת טבע.
אכן, השביל עביר ותענוג לרכב בו.
למעשה מכפר סבא אפשר לרכב בו. יש מספר שבילים מקבילים לירקון ומקבילים לרכבת. עדיין יהיה נחמד לשביל סלול מסודר ולא רק בקטע הזה, אלא גם לאורך חופי הים, כמו למשל מהרצליה לתל אביב או לשבילים בצד בכבישים המהירים, במקום לרכב בשוליים (או שלכל הפחות ינקו את השוליים משברי הזכוכיות).
 

Mar Garina

New member
אכן, השביל עביר ותענוג לרכב בו.
למעשה מכפר סבא אפשר לרכב בו. יש מספר שבילים מקבילים לירקון ומקבילים לרכבת. עדיין יהיה נחמד לשביל סלול מסודר ולא רק בקטע הזה, אלא גם לאורך חופי הים, כמו למשל מהרצליה לתל אביב או לשבילים בצד בכבישים המהירים, במקום לרכב בשוליים (או שלכל הפחות ינקו את השוליים משברי הזכוכיות).
בנוגע להרצליה -> ת"א
שביל אופניים בתל ברוך כבר סלול יפה מש"י עגנון עד האנדרטה לאוטובוס הדמים. החל מהאנדרטה יש שביל עפר לצד השדות עד להרצליה פיתוח. בכל פעם שאני עובד שם אני רואה אנשים מסכנים שהולכים שם ברגל. ממש דרוש שם שביל. אני חושב שהשטח בשיפוט עיריית הרצליה, ארשום לעצמי לשלוח שאילתה לעירייה.
 

אורי404

New member
בנוגע להרצליה -> ת"א
שביל אופניים בתל ברוך כבר סלול יפה מש"י עגנון עד האנדרטה לאוטובוס הדמים. החל מהאנדרטה יש שביל עפר לצד השדות עד להרצליה פיתוח. בכל פעם שאני עובד שם אני רואה אנשים מסכנים שהולכים שם ברגל. ממש דרוש שם שביל. אני חושב שהשטח בשיפוט עיריית הרצליה, ארשום לעצמי לשלוח שאילתה לעירייה.
האם אתה מתכוון לדרך בין חוף הצוק למרינה?
קיימת דרך עפר בין חוף הצוק של תל אביב למרינה של הרצליה? דרך אגב, היה נחמד שביל אופניים לאורך חוף הים התיכון.
 

Mar Garina

New member
האם אתה מתכוון לדרך בין חוף הצוק למרינה?
קיימת דרך עפר בין חוף הצוק של תל אביב למרינה של הרצליה? דרך אגב, היה נחמד שביל אופניים לאורך חוף הים התיכון.
אם הבנתי את שאלתך נכון,
יש שביל עפר *סביר* (אבל רחוק ממושלם) לצד שוליו המערביים של כביש 2, שמגיע מהגשר החדש של גלילות והאנדרטה ועד *כביש הגישה* למרינה. אולי אפשר להמשיך בו גם עד רח' שנקר של הרצליה פיתוח, אני לא בטוח - אני לוקח סיכון וממשיך על הכביש הזה לתוך הרצליה פיתוח. כמו כן ראיתי שסוללים בתוך הרצליה פיתוח מס' שבילי אופניים.
 

אורי404

New member
אם הבנתי את שאלתך נכון,
יש שביל עפר *סביר* (אבל רחוק ממושלם) לצד שוליו המערביים של כביש 2, שמגיע מהגשר החדש של גלילות והאנדרטה ועד *כביש הגישה* למרינה. אולי אפשר להמשיך בו גם עד רח' שנקר של הרצליה פיתוח, אני לא בטוח - אני לוקח סיכון וממשיך על הכביש הזה לתוך הרצליה פיתוח. כמו כן ראיתי שסוללים בתוך הרצליה פיתוח מס' שבילי אופניים.
תודה. חידשת לי...
אבדוק את זה בהזדמנות. עד כה הייתי רוכב בדרך, שכתבתי לעיל.
על היוזמה לפנות לעירייה ולברר בידי מי תחום השטח לסלילת האופניים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה