1200 נוסעים ברכבת אחת

מצב
הנושא נעול.

yazzon

New member
1200 נוסעים ברכבת אחת
2 דאבל-דק חוברו יחדיו כתבה
היום נסעתי באחד כזה
עליתי לרכבת הישירה לב"ש שיוצאת מבת גלים ב-7:11. עליתי לקרון הראשון ולא הבנתי איך זה שהגיעה רכבת קומתיים (עד עכשיו פגשתי רק מערכים של IC3 בקו הזה) והיא עצרה ממש בתחילת הרציף. ד"כ רכבות קמותיים קצרות יותר ולכן עוצרות במרכז הרציף. ורק כאשר ירדתי בת"א שמתי לב כי חיברו שתי רכבות יחד. פעם ראשונה מז שנתיים לא ראיי אנשים עומדים ברכבת ישירה של יום ראשון. שאלה: למה חיברו את מערכים בצורה כ"כ מוזרה - יצא שהקטר השני נמצא באמצע? כנראה ככה יהיה יותר נוח לפצל אותם אחרך. יש עוד סיבות?
 

amit1270

New member
היום נסעתי באחד כזה
עליתי לרכבת הישירה לב"ש שיוצאת מבת גלים ב-7:11. עליתי לקרון הראשון ולא הבנתי איך זה שהגיעה רכבת קומתיים (עד עכשיו פגשתי רק מערכים של IC3 בקו הזה) והיא עצרה ממש בתחילת הרציף. ד"כ רכבות קמותיים קצרות יותר ולכן עוצרות במרכז הרציף. ורק כאשר ירדתי בת"א שמתי לב כי חיברו שתי רכבות יחד. פעם ראשונה מז שנתיים לא ראיי אנשים עומדים ברכבת ישירה של יום ראשון. שאלה: למה חיברו את מערכים בצורה כ"כ מוזרה - יצא שהקטר השני נמצא באמצע? כנראה ככה יהיה יותר נוח לפצל אותם אחרך. יש עוד סיבות?
ואני ראיתי את הרכבת הזאת
חוצה את כביש 411 ליד מזכרת בתיה קצת לפני 11:30. לצערי (הרב
) לא היתה לי מצלמה.
 

Type34

New member
ואני ראיתי את הרכבת הזאת
חוצה את כביש 411 ליד מזכרת בתיה קצת לפני 11:30. לצערי (הרב
) לא היתה לי מצלמה.
הרציפים בתחנות מספיק ארוכים לרכבת הזאת?
היא צריכה להיות באורך של בערך 310 מ,. מה אורך הרציף הממוצע בתחנות?
 
הרציפים בתחנות מספיק ארוכים לרכבת הזאת?
היא צריכה להיות באורך של בערך 310 מ,. מה אורך הרציף הממוצע בתחנות?
זאת רכבת די קצרה
רכבת שמורכבת מחמישה מערכים של IC3 הרבה יותר ארוכה ממנה, ושאר הרכבות הן בד"כ באורך של 9 - 10 קרונות + קטר.
 

XrayCharlie

New member
זאת רכבת די קצרה
רכבת שמורכבת מחמישה מערכים של IC3 הרבה יותר ארוכה ממנה, ושאר הרכבות הן בד"כ באורך של 9 - 10 קרונות + קטר.
באתר "חדשות הרכבת" של חן מלינג כתוב
כי אורך מערך IC3 הוא 58.8 מטר. מכאן אורך 5 מערכים הוא 294 מטר "בלבד".
 

Type34

New member
באתר "חדשות הרכבת" של חן מלינג כתוב
כי אורך מערך IC3 הוא 58.8 מטר. מכאן אורך 5 מערכים הוא 294 מטר "בלבד".
נכון, ורכבת מודו עם 10 קרונות + קטר =
בערך 285 מ'. כך שרכבת הקומותיים היא כנראה הארוכה ביותר.
 

amit1270

New member
הרציפים בתחנות מספיק ארוכים לרכבת הזאת?
היא צריכה להיות באורך של בערך 310 מ,. מה אורך הרציף הממוצע בתחנות?
האורך הכולל הוא אמנם 310 מ',
אבל מה שחשוב זה המרחק המקסימלי בין הדלתות, שהוא בסביבות ה-260-265 מטר. ככל הידוע לי, בתחנות חיפה (כולן?), תל אביב מרכז, לוד ובאר שבע (צפון, אולי גם מרכז) יש רציפים באורך מספיק.
 

omernaor

New member
היום נסעתי באחד כזה
עליתי לרכבת הישירה לב"ש שיוצאת מבת גלים ב-7:11. עליתי לקרון הראשון ולא הבנתי איך זה שהגיעה רכבת קומתיים (עד עכשיו פגשתי רק מערכים של IC3 בקו הזה) והיא עצרה ממש בתחילת הרציף. ד"כ רכבות קמותיים קצרות יותר ולכן עוצרות במרכז הרציף. ורק כאשר ירדתי בת"א שמתי לב כי חיברו שתי רכבות יחד. פעם ראשונה מז שנתיים לא ראיי אנשים עומדים ברכבת ישירה של יום ראשון. שאלה: למה חיברו את מערכים בצורה כ"כ מוזרה - יצא שהקטר השני נמצא באמצע? כנראה ככה יהיה יותר נוח לפצל אותם אחרך. יש עוד סיבות?
לדעתי הסיבה היא באמת משיקולי פיצול
כי לאחר מכן אתה צריך לחייג קטרים וכל מיני דברים כאלה.
 

yazzon

New member
שאלה למי שנסע בה (וגם למייקל אשבי)
האם המהירות שלה (המסחרית / השכיחה) היתה סבירה או שהיא אכן היתה איטית יותר מרכבת קומתיים "רגילה" ?
ממש לא. היא נסעה רגיל ועמדה בלו"ז
שהוא לא השתנה. הרי עד כה IC3*5 עבדה בקו זה. אל תשכח שזה רכבת שמורכבת מ-(5 קרונות DD + קטר)*2 כלומר 2 קטרים.
 

Kung Lao

New member
שאלה למי שנסע בה (וגם למייקל אשבי)
האם המהירות שלה (המסחרית / השכיחה) היתה סבירה או שהיא אכן היתה איטית יותר מרכבת קומתיים "רגילה" ?
נסעה רגיל פחות או יותר.
יש קטע כזה לרכבות שעד קצת אחרי הרצליה הן עומדות בזמנים ואז איכשהו בכניסה לאוניברסיטה הן מתעכבות. אם אני לא טועה היא הגיעה לת"א מרכז ב 8:15 במקום ב 8:05
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה