ה- Metrobüs באיסטנבול

מצב
הנושא נעול.

orensaab

New member
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
 

amit1270

New member
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
על הדיווח המעניין. מרשים!
אתה בטוח שזה מה שרצו לעשות ברחובות הצרים של ירושלים?
 

orensaab

New member
על הדיווח המעניין. מרשים!
אתה בטוח שזה מה שרצו לעשות ברחובות הצרים של ירושלים?
בירושלים רצו בלי ולהרגיש עם
דובר על כך שבנתיבי האוטובוסים בירושלים, אוטובוס יסע בתנועה ימנית רגילה, בנתיב השמאלי ביותר. לכשיתקב לתחנה, המסלול שלו יצתלב עם המסלול הנגדי, והוא יעבור משמאל לרציף על מנת לאפשר רציך מרכזי בודד.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בירושלים רצו בלי ולהרגיש עם
דובר על כך שבנתיבי האוטובוסים בירושלים, אוטובוס יסע בתנועה ימנית רגילה, בנתיב השמאלי ביותר. לכשיתקב לתחנה, המסלול שלו יצתלב עם המסלול הנגדי, והוא יעבור משמאל לרציף על מנת לאפשר רציך מרכזי בודד.
אז רצו... מתי זה היה בכלל?
כשתכננות את תכנית האב לתחבורה?
 

amit1270

New member
בירושלים רצו בלי ולהרגיש עם
דובר על כך שבנתיבי האוטובוסים בירושלים, אוטובוס יסע בתנועה ימנית רגילה, בנתיב השמאלי ביותר. לכשיתקב לתחנה, המסלול שלו יצתלב עם המסלול הנגדי, והוא יעבור משמאל לרציף על מנת לאפשר רציך מרכזי בודד.
זה אחד הדברים ההזויים ששמעתי לאחרונה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
נראה מרשים מאוד.
 
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
רבה על הדיווח!
זה בהחלט מרשים!
 
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
האוטובוסים הם מרצדס CAPA-CITY (סיטארו)
סוף סוף נמצא להם שימוש. אין בעיה להביא היום לישראל את הקפסיטי או את ה-NG XL, המקבילה של מ.א.ן.
 
האוטובוסים הם מרצדס CAPA-CITY (סיטארו)
סוף סוף נמצא להם שימוש. אין בעיה להביא היום לישראל את הקפסיטי או את ה-NG XL, המקבילה של מ.א.ן.
*הסתייגות: יש בעיה, די גדולה - מבחינת הסרן
הכפול בקרון. אם האוטו יעבור תקינה, הרי שאין שום בעיה לייבא אותו לארץ, שכן מדובר באוטובוס סטנדרטי מבחינת כל המכללים, ללא התחכמויות למיניהן.
 

אורי404

New member
*הסתייגות: יש בעיה, די גדולה - מבחינת הסרן
הכפול בקרון. אם האוטו יעבור תקינה, הרי שאין שום בעיה לייבא אותו לארץ, שכן מדובר באוטובוס סטנדרטי מבחינת כל המכללים, ללא התחכמויות למיניהן.
יש היגיון בתקנה הזו שאסור סרן כפול בקרון?
אם כן מה ההיגיון בזה?
 

אוהד11

New member
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
על הדיווח
 

בועז ל

New member
ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
נקודה מעניינת שעולה בדיווח
הנה מערך תח"צ כולל שמנוהל ביעילות ע"י העירייה. לאחר שלעסנו עד דק את נושא הרפורמה בתח"ץ, האם ייתכן שזהו המודל שיכול להתאים לנו, לפחות בערים הגדולות? תודה, אורן, על המובאה המעניינת.
 

amit1270

New member
נקודה מעניינת שעולה בדיווח
הנה מערך תח"צ כולל שמנוהל ביעילות ע"י העירייה. לאחר שלעסנו עד דק את נושא הרפורמה בתח"ץ, האם ייתכן שזהו המודל שיכול להתאים לנו, לפחות בערים הגדולות? תודה, אורן, על המובאה המעניינת.
זאת בהחלט אפשרות טובה
וכך גם מתנהל התח"צ ברוב הערים בארה"ב(!) בכל אופן, אצלנו העסק צריך להתנהל ע"י גוף מטרופוליני ולא רק עירייה זו או אחרת.
 

אורי404

New member
נקודה מעניינת שעולה בדיווח
הנה מערך תח"צ כולל שמנוהל ביעילות ע"י העירייה. לאחר שלעסנו עד דק את נושא הרפורמה בתח"ץ, האם ייתכן שזהו המודל שיכול להתאים לנו, לפחות בערים הגדולות? תודה, אורן, על המובאה המעניינת.
זוהי מדיניות כלכלית שונה.
ראיה לכך: "...תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים]. העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה." בישראל? הייתה עד לפני ארבע וחצי שנים חברת אוטובוסים בעיר, שהייתה שייכת לעירייה. כיום יש מפעיל תחבורה ציבורית של הממשלה - "רכבת ישראל" שמו. גם שם ייתכן מאוד, שלא משקיעים, כפי שקורה באינסטנבול. שלא יובן לא נכון - אני מאוד מתרשם (כמו האחרים) מן המתואר (ותודה לאורן). אבל, כנראה שבישראל הדברים הם שונים והמגמה היא בתחומים רבים של בעלות פרטית ולא ציבורית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה