ה- Metrobüs באיסטנבול
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."
אני מצטט רשמים שכתבה אמש הגולשת "סולטנית", ישראלית שגרה כיום באיסטנבול בפורום טורקיה (1745), ולאחר מכן שלחה לי בהודעה פרטית: "היום לראשונה נסעתי בתחבורה החדשה של איסטנבול שנקראת ה- Metrobüs חוויה נהדרת, ה- Metrobüs נוסע על האוטוסטרדה E-5 מ- Avcılar עד -Zincirlikuyu ובתכנון להאריך את הקו עד לצד השני של איסטנבול ...לאסיה. אוטובוסים חדשים וממוזגים, ארוכים, מגיעים כל הזמן, אין רמזורים, אין פקקים, ה-Metrobüs נוסע כל הזמן ישר חוצה את העיר, רציפים רחבים ונוחים, דרך גישה נוחה, יש גם מדרגות וגם רמפה לעגלות, נכים, מי שקשה לו לעלות מדרגות מצורף קישור. נסיעה ב - Metrobüs עולה 1.40 לירה ולא חשוב המרחק. חוייה מומלצת." . "כל האוטובוסים, מטרו, רכבת, אוניות באיסטנבול שייכים לעיריה. מחיר הנסיעה הוא אחיד 1.40 לירה טורקית. יש אפשרות לקנות מכשיר קטן אלקטרוני שנקרא אקביל וכל פעם למלא אותו באיזה סכום כסף שרוצים. מחיר נסיעה עם אקביל עולה 1.30 לירה טורקית, תוך שעתיים וחצי נסיעה נוספת 0.650 לירה טורקית [ חצי מחיר] תוך השעתיים וחצי אפשר לנסוע במה שרוצים וכמה שרוצים וכל נסיעה חצי מחיר. כיון שהתחבורה הציבורית שייכת לעיריה וזו הכנסה כספית מכובדת. תושבי איסטנבול וטורקיה בכלל לא משלמים ארנונה, והרחובות נקיים מאוד ושרותי העיריה מעולים. הכסף של האזרח חוזר לרווחת האזרח [ולא לכיסים פרטיים].העיריה היא עסק. משקיעה ומרויחה. השבוע התחיל בטורקיה בית ספר. באיסטנבול בשלושת הימים הראשונים מהשעה 8.00-10.00 ומהשעה 16.00-18.00 הנסיעה באוטובוסים היתה חינם לכולם בגלל הילדים. יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול." שימו לב לכווני הנסיעה בתמונה המצורפת. האוטובוסים נוסעים בתנועה שמאלית כאילו היו בבריטניה אולם הם במסלול הנפרד שלהם. באופן זה דלתות האוטובוס נפתחות תמיד לרציף הנמצא בין האוטובוסים הנוסעיפ בכוונים מנוגדים. בשעתו דובר על דבר דומה בירושלים, אולם בארץ האוטובוסים יאלצו "להצליב" על מנת להשתלב בתנועה ימנית. כמו ש"סולטנית" כתבה, "יש לישראל המון מה ללמוד מאיסטנבול."