חיפה שלא חלמתם (?!)

מצב
הנושא נעול.
חיפה שלא חלמתם (?!)
בקישור הזה תמצאו כתבה... 'מעוררת מחשבות', באתר 'גלובס'. שתי נקודות לראשון שכותב היכן עוגנות המפרשיות בתמונה של מגדל הטיל.
 
חיפה שלא חלמתם (?!)
בקישור הזה תמצאו כתבה... 'מעוררת מחשבות', באתר 'גלובס'. שתי נקודות לראשון שכותב היכן עוגנות המפרשיות בתמונה של מגדל הטיל.
הקישור לא עובד
אנו מתנצלים, אך לא קיים דף אינטרנט של גלובס התואם לכתובת שהזנת. ייתכן שהקלדת את הכתובת בצורה שגויה, או שהדף אינו קיים עוד. ייתכן שתהיה מעוניין לנסות כתובת אחרת, או לבחור מתוך הקישורים שלהלן, שאנו מקווים שיסייעו לך לאתר את המידע הדרוש לך.
 
הקישור לא עובד
אנו מתנצלים, אך לא קיים דף אינטרנט של גלובס התואם לכתובת שהזנת. ייתכן שהקלדת את הכתובת בצורה שגויה, או שהדף אינו קיים עוד. ייתכן שתהיה מעוניין לנסות כתובת אחרת, או לבחור מתוך הקישורים שלהלן, שאנו מקווים שיסייעו לך לאתר את המידע הדרוש לך.
אצלי עובד - יש למישהו מושג למה?
 
הקישור לא עובד
אנו מתנצלים, אך לא קיים דף אינטרנט של גלובס התואם לכתובת שהזנת. ייתכן שהקלדת את הכתובת בצורה שגויה, או שהדף אינו קיים עוד. ייתכן שתהיה מעוניין לנסות כתובת אחרת, או לבחור מתוך הקישורים שלהלן, שאנו מקווים שיסייעו לך לאתר את המידע הדרוש לך.
הוא עובד עכשיו
משום מה מקודם הוא לא עבד.
 

בועז ל

New member
חיפה שלא חלמתם (?!)
בקישור הזה תמצאו כתבה... 'מעוררת מחשבות', באתר 'גלובס'. שתי נקודות לראשון שכותב היכן עוגנות המפרשיות בתמונה של מגדל הטיל.
בוא'נה חן, התמונה שבכתבה ממש מזכירה לי את...
תעלת בלאומילך!
 

שמש27

New member
חיפה שלא חלמתם (?!)
בקישור הזה תמצאו כתבה... 'מעוררת מחשבות', באתר 'גלובס'. שתי נקודות לראשון שכותב היכן עוגנות המפרשיות בתמונה של מגדל הטיל.
זה קל
המפרשיות עוגנות בדיוק איפה שהקרונות היגוסלביים עומדים בד"כ... תחנת חיפה מזרח. אפילו הגשר האדום נשאר... תוכנית יפה. הלוואי שתצא לפועל. אני מאד אוהב את חיפה.
 

Golf Bravo

New member
חיפה שלא חלמתם (?!)
בקישור הזה תמצאו כתבה... 'מעוררת מחשבות', באתר 'גלובס'. שתי נקודות לראשון שכותב היכן עוגנות המפרשיות בתמונה של מגדל הטיל.
למה הוא השאיר את המוזיאון במקום?
אולי בחזונו הוא מתכנן להפוך את מוזיאון הרכבת למוזיאון יאכטות, כיוון שאת כל התצוגה בחצר הוא "הטביע" בתעלה שלו. הרעיון להכניס את מסילת החוף בקטע העירוני לתוך תעלה/מינהרה, בתוואי הנוכחי, נראית לי הרבה יותר סבירה.
 
למה הוא השאיר את המוזיאון במקום?
אולי בחזונו הוא מתכנן להפוך את מוזיאון הרכבת למוזיאון יאכטות, כיוון שאת כל התצוגה בחצר הוא "הטביע" בתעלה שלו. הרעיון להכניס את מסילת החוף בקטע העירוני לתוך תעלה/מינהרה, בתוואי הנוכחי, נראית לי הרבה יותר סבירה.
שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
מעבר לבעיות ההנדסיות שמציב רעיון שיקוע המסילה בחיפה (ושי בהחלט כמה כבדות), מי בדיוק אמור לממן את מאות המיליונים, ואולי את המיליארדים ששיקוע המסילה יעלה? האם הכסף צריך לבוא מקופת העירייה המדולדלת, על חשבון גני הילדים, המתנ"סים בשכונות המצוקה והטיפוח העירוני? ואולי על חשבון תקציב הפיתוח של רכבת ישראל, במקום קו עיירות הפיתוח, קו העמק, הקו לכרמיאל או (חלק מ) הקו לאילת? האם יש תועלת כלכלית מיישום הרעיון? אני מניח שכן, לפחות מבחינת התיירות והעלאת ערך הקרקע, אבל אני די משוכנע שאת רוב התועלת הזו ניתן להשיג באופן הרבה יותר זול ומיידי, באמצעות הקמת מעברי הפרדה מפלסית רבים - כמו שישנם היום כבר באיזור תחנת חוף הכרמל (גשר כביש ומנהרת הולכי רגל), במעבר דולפין (מנהרת כביש), בגשר כביש 22 ובכניסה למסוף הנוסעים בנמל חיפה (גשרי כבישים). כמובן שכדי שהמעברים האלו באמת ישפרו את מצב התושבים באיזור, הם צריכים לחצות גם את הכביש הראשי, ולא את המסילה. בקטעים מסויימים, כדאי אולי אפילו לאפשר פיתוח הקרקע מעל למסילה, כמו שנעשה בכמה ערים גדולות ביפן. מועמדים בולטים לרעיון זה הם איזור התחנה המרכזית בבת גלים והקטע הצמוד למת"ם. בשניהם לא יפריע פיתוח כזה לנוף הקיים ויכול להשתלם למי שיקים מלונות או שכונות יוקרה באיזורים שנמצאים בצמוד לחופי הים.
 

yazzon

New member
שיקוע מסילת הרכבת בחיפה
מעבר לבעיות ההנדסיות שמציב רעיון שיקוע המסילה בחיפה (ושי בהחלט כמה כבדות), מי בדיוק אמור לממן את מאות המיליונים, ואולי את המיליארדים ששיקוע המסילה יעלה? האם הכסף צריך לבוא מקופת העירייה המדולדלת, על חשבון גני הילדים, המתנ"סים בשכונות המצוקה והטיפוח העירוני? ואולי על חשבון תקציב הפיתוח של רכבת ישראל, במקום קו עיירות הפיתוח, קו העמק, הקו לכרמיאל או (חלק מ) הקו לאילת? האם יש תועלת כלכלית מיישום הרעיון? אני מניח שכן, לפחות מבחינת התיירות והעלאת ערך הקרקע, אבל אני די משוכנע שאת רוב התועלת הזו ניתן להשיג באופן הרבה יותר זול ומיידי, באמצעות הקמת מעברי הפרדה מפלסית רבים - כמו שישנם היום כבר באיזור תחנת חוף הכרמל (גשר כביש ומנהרת הולכי רגל), במעבר דולפין (מנהרת כביש), בגשר כביש 22 ובכניסה למסוף הנוסעים בנמל חיפה (גשרי כבישים). כמובן שכדי שהמעברים האלו באמת ישפרו את מצב התושבים באיזור, הם צריכים לחצות גם את הכביש הראשי, ולא את המסילה. בקטעים מסויימים, כדאי אולי אפילו לאפשר פיתוח הקרקע מעל למסילה, כמו שנעשה בכמה ערים גדולות ביפן. מועמדים בולטים לרעיון זה הם איזור התחנה המרכזית בבת גלים והקטע הצמוד למת"ם. בשניהם לא יפריע פיתוח כזה לנוף הקיים ויכול להשתלם למי שיקים מלונות או שכונות יוקרה באיזורים שנמצאים בצמוד לחופי הים.
לפני שנתיים הייתי בספרד בקוסטה ברבה (קטלוניה)
כל חופי האזור "מצופים" בעיירות קטנות, כולן מחוברות ע"י רכבת פרברית לברצלונה ובכולן הרכבת עבורת בסמוך לחוף עצמו. רק בכניסה לברצלונה היא יורדת למנהרה. לא שמתי לב שהעובדה הזאת מפריעה לפיתוח התיירותי של אותן העיירות. נהפוכו - גישה מצוינת לברצלונה וממנה ביש יד ממש. קו מחושמל, כמובן. מצד שני, בתור חיפאי, תושב בת גלים אני חייב לציין כי הרכבת די "מפריעה" וחוסמת את הגישה לים. אני ל חושב שצריך לשקע את הקו בגלל הכיעור של החישמול, ממש לא. אבל צריך איכשהוא "להסתיר" את הקו ויזואלית ולאפשר גישה נוחה לים דרכו. אולי עדיף באמת מעליו. ליצור סוג של צוק לחוטי מעל פסי הרכבת ועל הים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה