פרידה מאגד אשדוד

  • פותח הנושא FDA
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
פרידה מאגד אשדוד
ביום שישי האוטובוסים האחרונים של אגד באשדוד ,נשארו רק מרצדס ,המאנים כבר נצבעו לתעבורה ,וכבר היו אוטובוסים של תעבורה שעשו קווים בעיר.
 

S a m B o o k i

New member
פרידה מאגד אשדוד
ביום שישי האוטובוסים האחרונים של אגד באשדוד ,נשארו רק מרצדס ,המאנים כבר נצבעו לתעבורה ,וכבר היו אוטובוסים של תעבורה שעשו קווים בעיר.
87-757-01

האמבסדור הראשון שנסעתי עליו. ו - FDA מי אתה
חחח
גם אני הייתי היום בסיטי. היום שם 2 בחורות שהחליפו את הכרטיסיות לאגד תעבורה. ובטוח שראית שינוי .. לא ראית כמה אוטובוסים
כל אשדוד מפוצצת אוטובוסים...
 

AndreyS

New member
פרידה מאגד אשדוד
ביום שישי האוטובוסים האחרונים של אגד באשדוד ,נשארו רק מרצדס ,המאנים כבר נצבעו לתעבורה ,וכבר היו אוטובוסים של תעבורה שעשו קווים בעיר.
אגד-תעבורה באשדוד
אתמול בערב [מוצ"ש] נפתחו תחנות מידע בתחנות מרכזיות בעיר באזור א', לב אשדוד ועוד. תחנת המידע היא בחורה שלא בקיאה במסלולים ובזמנים וערימה של חוברות שהיא מחלקת לעוברים ושבים ומציצה לתוכן כששואלים אותה שאלות. נעשו כמה עדכונים משמעותיים פחות או יותר בקווים: קו 66, הוארך מהתחנה המרכזית עד המרינה. בצד השני המסלול שונה וכעת האוטובוסים נכנסים לאזור ט' לפני ההגעה לרכבת. השינוי מאפשר קישור מהיר בין אזור המרינה וחוף הקשתות לתחנה המרכזית, ומאפשר לתושבי אזור ט' גישה נוחה לחוף ים ולרכבת - עד היום תושבי האזור נאלצו להחליף אוטובוס כדי להגיע לחוף, או ללכת מרחק ניכר ברגל. קו 6, לשעבר 6א', לוח הזמנים הורחב בבוקר ולראשונה קיימות נסיעות אחה"צ - מאפשר קישור בין אוזר ט"ו לאזורים י"ג, י',ח', ט' בתדירות לא טובה מאד. וכמובן מאפשר לכל תושבי האזורים שעובר בהם להגיע לרכבת בנוחות גם בשעות הבוקר המאוחרות וגם בערב. אלה המשמעותיים ביותר לטעמי והנה עוד כמה פחות חשובים: קו 4 - הוארך עד לתחנה המרכזית בכיווןש עד עכשיו היה מסתיים ברובע ח' - המשמעות קישור רובע ז' לתחנה המרכזית במהירות. רובע ז' - רובע חרדי וקיים בו קישור בינעירוני מצויין כמעט לכל מוקדי העניין של הציבור החרדי על ידי קווי המהדרין של אגד. לדעתי לא תהיה דרישה גדולה לאפשרות הנסיעה החדשה עקב מיעוט מוקדי עניין עבור תושבי האזור במרכז העיר. מעבר לכך גם תושבי אזור ג' ו' ו-ח' יוכלו להשתמש בקו זה כדי להגיע למרכז העיר מהר יותר אך הם יכלו לעשות זאת גם לפני עם קו 8. מעבר לכך תוגברה תדירות בצורה ניכרת בקוים המרכזיים 5, 8. ותגבור פחות משמעותי בקוים 12 ו 11 לאזור התעשיה הכבדה. על אף שיפור הקישור לרכבת, אגד תעבורה סוחבים על הגב הרבה עוולות מימי אגד, או יותר נכון לומר מלפני 30 שנה. רוב הקווים באשדוד סובלים מתופעת הכלבו - קו בעל כמה וכמה תפקידים. מה שעובד ברשתות השיווק ממש לא עובד בתחבורה הציבורית. נסיעה מכל מקום לכל מקום ברכב באשדוד תיקח 15 דק' לכל היותר. נסיעה באוטובוס בעיר יכולה לארוך עד 50 דק' - זה ביזיון. למשל קו 11, תפקידו הוא לקשר בין אזורים ט"ו וי"ב למרכז העיר, עבור י"ב זהו הקו היחיד ובאזור ט"ו קיים גם קו 2 בעל תדירות נמוכה יותר [שגם הוא כלבו]. מצד שני קו 11 מקשר בין מרכז העיר לאזור התעשיה הכבדה. התוצאה? נסיעה בת 40 דק' מאזור ט"ו לאזור התעשיה הכבדה. בקו 5 - נסיעה מאזור י' לאזור ד' - אחד האזורים המרכזיים שבו מרכזי קופות החולים, מוקד חירום רפואי, בניין משרדים וכו' אורכת 30 דק'. גם ברגל זה 30 דק'. זה אבסורד. אשדוד נתברכה בצירי תחבורה רחבים מהירים ונוחים. לדעתי להכניס את קווי האוטובוס לתוך השכונות זו טעות. כל בית בעיר נמצא במרחק מקסימום 5 דק' מציר תחבורה ראשי. הדבר הנכון לדעתי היה להפעיל את האוטובוסים במעין מתכונת של שתי וערב בצירים המרכזיים [בני ברית, הרצל, מנחם בגין וכו' וכו']. במתכונת כזו יהיה אפשר להגיע לכל מקום בעיר במהירות - עד 20 דק' נסיעה - אמנם לפעמים עם החלפה אוטובוס [אך עם כרטוס מתאים ולוחות זמנים צפופים זו לא בעיה]. זה שינוי מרחיק לכת, ואלה, מניסיון בערים אחרות לא צולחים, אבל אני הייתי מנסה הפעלה של שאטל שיסע בצד אחד של הרחוב לכל אורכו וחזרה בציר בני ברית או הרצל. אני בטוח שאם היה - היה מתגלה כהצלחה מסחררת. ועוד מילה - מוניות העיר אשדוד. תחרות משמעותית לכל חברת אוטובוסים שהיא באשדוד - המוניות יוצאות כל 3 דק' [לפי שעון!] בשעות השיא בקוים 88 ו55 המרכזיים. המסלולים ידועים, לא מתשנים בדרך ומונית תמיד תגיע לפני אוטובוס לתחנה. לאחרונה מסלול קו 55 הוארך לתחנה המרכזית מרובע י"ג - נוצר מצב שמוניות לשני כיוונים של אותו קו עם אותו מספר יוצאות מאותו מקום - כדי לא ליצור בלבול אצל הנוסעים הקו פוצל ל55ירוק ו55אדום - כך ברור לכל אחד לאיזו מונית הוא עולה ולאן נוסע. רוב המוניות שלהם מתוחזקות ברמה גבוהה ומחיר הנסיעה זול יותר מתעבורה גם בכרטיסיה וגם בנסיעה בודדת. היום אפילו נתקלתי במדים חדשים שהם הנהיגו. קשה לשפוט אם בזכות התחרות מצידם שירות האוטובוסים פה טוב, אבל בהחלט טוב שהם פה. גם כי הם מספקים תחרות, גם כי הם אלטרנטיבה כשהאוטובוס נעלם וגם כי הם עושים את מה שהם עושים די טוב.
 

S a m B o o k i

New member
אגד-תעבורה באשדוד
אתמול בערב [מוצ"ש] נפתחו תחנות מידע בתחנות מרכזיות בעיר באזור א', לב אשדוד ועוד. תחנת המידע היא בחורה שלא בקיאה במסלולים ובזמנים וערימה של חוברות שהיא מחלקת לעוברים ושבים ומציצה לתוכן כששואלים אותה שאלות. נעשו כמה עדכונים משמעותיים פחות או יותר בקווים: קו 66, הוארך מהתחנה המרכזית עד המרינה. בצד השני המסלול שונה וכעת האוטובוסים נכנסים לאזור ט' לפני ההגעה לרכבת. השינוי מאפשר קישור מהיר בין אזור המרינה וחוף הקשתות לתחנה המרכזית, ומאפשר לתושבי אזור ט' גישה נוחה לחוף ים ולרכבת - עד היום תושבי האזור נאלצו להחליף אוטובוס כדי להגיע לחוף, או ללכת מרחק ניכר ברגל. קו 6, לשעבר 6א', לוח הזמנים הורחב בבוקר ולראשונה קיימות נסיעות אחה"צ - מאפשר קישור בין אוזר ט"ו לאזורים י"ג, י',ח', ט' בתדירות לא טובה מאד. וכמובן מאפשר לכל תושבי האזורים שעובר בהם להגיע לרכבת בנוחות גם בשעות הבוקר המאוחרות וגם בערב. אלה המשמעותיים ביותר לטעמי והנה עוד כמה פחות חשובים: קו 4 - הוארך עד לתחנה המרכזית בכיווןש עד עכשיו היה מסתיים ברובע ח' - המשמעות קישור רובע ז' לתחנה המרכזית במהירות. רובע ז' - רובע חרדי וקיים בו קישור בינעירוני מצויין כמעט לכל מוקדי העניין של הציבור החרדי על ידי קווי המהדרין של אגד. לדעתי לא תהיה דרישה גדולה לאפשרות הנסיעה החדשה עקב מיעוט מוקדי עניין עבור תושבי האזור במרכז העיר. מעבר לכך גם תושבי אזור ג' ו' ו-ח' יוכלו להשתמש בקו זה כדי להגיע למרכז העיר מהר יותר אך הם יכלו לעשות זאת גם לפני עם קו 8. מעבר לכך תוגברה תדירות בצורה ניכרת בקוים המרכזיים 5, 8. ותגבור פחות משמעותי בקוים 12 ו 11 לאזור התעשיה הכבדה. על אף שיפור הקישור לרכבת, אגד תעבורה סוחבים על הגב הרבה עוולות מימי אגד, או יותר נכון לומר מלפני 30 שנה. רוב הקווים באשדוד סובלים מתופעת הכלבו - קו בעל כמה וכמה תפקידים. מה שעובד ברשתות השיווק ממש לא עובד בתחבורה הציבורית. נסיעה מכל מקום לכל מקום ברכב באשדוד תיקח 15 דק' לכל היותר. נסיעה באוטובוס בעיר יכולה לארוך עד 50 דק' - זה ביזיון. למשל קו 11, תפקידו הוא לקשר בין אזורים ט"ו וי"ב למרכז העיר, עבור י"ב זהו הקו היחיד ובאזור ט"ו קיים גם קו 2 בעל תדירות נמוכה יותר [שגם הוא כלבו]. מצד שני קו 11 מקשר בין מרכז העיר לאזור התעשיה הכבדה. התוצאה? נסיעה בת 40 דק' מאזור ט"ו לאזור התעשיה הכבדה. בקו 5 - נסיעה מאזור י' לאזור ד' - אחד האזורים המרכזיים שבו מרכזי קופות החולים, מוקד חירום רפואי, בניין משרדים וכו' אורכת 30 דק'. גם ברגל זה 30 דק'. זה אבסורד. אשדוד נתברכה בצירי תחבורה רחבים מהירים ונוחים. לדעתי להכניס את קווי האוטובוס לתוך השכונות זו טעות. כל בית בעיר נמצא במרחק מקסימום 5 דק' מציר תחבורה ראשי. הדבר הנכון לדעתי היה להפעיל את האוטובוסים במעין מתכונת של שתי וערב בצירים המרכזיים [בני ברית, הרצל, מנחם בגין וכו' וכו']. במתכונת כזו יהיה אפשר להגיע לכל מקום בעיר במהירות - עד 20 דק' נסיעה - אמנם לפעמים עם החלפה אוטובוס [אך עם כרטוס מתאים ולוחות זמנים צפופים זו לא בעיה]. זה שינוי מרחיק לכת, ואלה, מניסיון בערים אחרות לא צולחים, אבל אני הייתי מנסה הפעלה של שאטל שיסע בצד אחד של הרחוב לכל אורכו וחזרה בציר בני ברית או הרצל. אני בטוח שאם היה - היה מתגלה כהצלחה מסחררת. ועוד מילה - מוניות העיר אשדוד. תחרות משמעותית לכל חברת אוטובוסים שהיא באשדוד - המוניות יוצאות כל 3 דק' [לפי שעון!] בשעות השיא בקוים 88 ו55 המרכזיים. המסלולים ידועים, לא מתשנים בדרך ומונית תמיד תגיע לפני אוטובוס לתחנה. לאחרונה מסלול קו 55 הוארך לתחנה המרכזית מרובע י"ג - נוצר מצב שמוניות לשני כיוונים של אותו קו עם אותו מספר יוצאות מאותו מקום - כדי לא ליצור בלבול אצל הנוסעים הקו פוצל ל55ירוק ו55אדום - כך ברור לכל אחד לאיזו מונית הוא עולה ולאן נוסע. רוב המוניות שלהם מתוחזקות ברמה גבוהה ומחיר הנסיעה זול יותר מתעבורה גם בכרטיסיה וגם בנסיעה בודדת. היום אפילו נתקלתי במדים חדשים שהם הנהיגו. קשה לשפוט אם בזכות התחרות מצידם שירות האוטובוסים פה טוב, אבל בהחלט טוב שהם פה. גם כי הם מספקים תחרות, גם כי הם אלטרנטיבה כשהאוטובוס נעלם וגם כי הם עושים את מה שהם עושים די טוב.
אכן.
חוץ מהמחיר שהוא די אותו דבר בהשוואה לאגד. אבל את מה שהם צריכים לעשות הם עושים. בקשר לקוים אני לא רואה כל כך בעיה , יכול להיות שבנוסף לקוים הקיימים אם יהיו 2 קווי שאטל כמו שאתה אומר זה לא היה מזיק . הדבר היותר קריטי לפי דעתי הוא קו שיחבר את אזור ט' וג' לאזורים ה' ויא' ואולי גם יב'. אם היה קו כזה ואני בטוח שאם הוא היה הוא היה בתידורת גדולה מאוד. אז הכל היה כמעט מושלם ( למעט המחיר) נאחל להם הצלחה
 

AndreyS

New member
אכן.
חוץ מהמחיר שהוא די אותו דבר בהשוואה לאגד. אבל את מה שהם צריכים לעשות הם עושים. בקשר לקוים אני לא רואה כל כך בעיה , יכול להיות שבנוסף לקוים הקיימים אם יהיו 2 קווי שאטל כמו שאתה אומר זה לא היה מזיק . הדבר היותר קריטי לפי דעתי הוא קו שיחבר את אזור ט' וג' לאזורים ה' ויא' ואולי גם יב'. אם היה קו כזה ואני בטוח שאם הוא היה הוא היה בתידורת גדולה מאוד. אז הכל היה כמעט מושלם ( למעט המחיר) נאחל להם הצלחה
בסדר?
זה נראה לך בסדר שלוקח לי אותו זמן להגיע ממקום למקום ברגל ובאוטובוס? שלא לדבר על זה שאם אני אעשה את הדרך באופניים יקח לי פחות זמן? וזה לא שמדובר בעיר פקוקה. קוים מאזור ט' ליא' וליב'? לא נשמע לי פופולרי. בעיקר ישמשו אנשים שירצו לבקר חברים באזורים האלה. לא חושב שיש מספיק כאלה ליותר מ3 אוטובוסים ביום. אבל..ההצעה שלי היתה פותרת גם את זה.
 

Image of me

New member
אגד-תעבורה באשדוד
אתמול בערב [מוצ"ש] נפתחו תחנות מידע בתחנות מרכזיות בעיר באזור א', לב אשדוד ועוד. תחנת המידע היא בחורה שלא בקיאה במסלולים ובזמנים וערימה של חוברות שהיא מחלקת לעוברים ושבים ומציצה לתוכן כששואלים אותה שאלות. נעשו כמה עדכונים משמעותיים פחות או יותר בקווים: קו 66, הוארך מהתחנה המרכזית עד המרינה. בצד השני המסלול שונה וכעת האוטובוסים נכנסים לאזור ט' לפני ההגעה לרכבת. השינוי מאפשר קישור מהיר בין אזור המרינה וחוף הקשתות לתחנה המרכזית, ומאפשר לתושבי אזור ט' גישה נוחה לחוף ים ולרכבת - עד היום תושבי האזור נאלצו להחליף אוטובוס כדי להגיע לחוף, או ללכת מרחק ניכר ברגל. קו 6, לשעבר 6א', לוח הזמנים הורחב בבוקר ולראשונה קיימות נסיעות אחה"צ - מאפשר קישור בין אוזר ט"ו לאזורים י"ג, י',ח', ט' בתדירות לא טובה מאד. וכמובן מאפשר לכל תושבי האזורים שעובר בהם להגיע לרכבת בנוחות גם בשעות הבוקר המאוחרות וגם בערב. אלה המשמעותיים ביותר לטעמי והנה עוד כמה פחות חשובים: קו 4 - הוארך עד לתחנה המרכזית בכיווןש עד עכשיו היה מסתיים ברובע ח' - המשמעות קישור רובע ז' לתחנה המרכזית במהירות. רובע ז' - רובע חרדי וקיים בו קישור בינעירוני מצויין כמעט לכל מוקדי העניין של הציבור החרדי על ידי קווי המהדרין של אגד. לדעתי לא תהיה דרישה גדולה לאפשרות הנסיעה החדשה עקב מיעוט מוקדי עניין עבור תושבי האזור במרכז העיר. מעבר לכך גם תושבי אזור ג' ו' ו-ח' יוכלו להשתמש בקו זה כדי להגיע למרכז העיר מהר יותר אך הם יכלו לעשות זאת גם לפני עם קו 8. מעבר לכך תוגברה תדירות בצורה ניכרת בקוים המרכזיים 5, 8. ותגבור פחות משמעותי בקוים 12 ו 11 לאזור התעשיה הכבדה. על אף שיפור הקישור לרכבת, אגד תעבורה סוחבים על הגב הרבה עוולות מימי אגד, או יותר נכון לומר מלפני 30 שנה. רוב הקווים באשדוד סובלים מתופעת הכלבו - קו בעל כמה וכמה תפקידים. מה שעובד ברשתות השיווק ממש לא עובד בתחבורה הציבורית. נסיעה מכל מקום לכל מקום ברכב באשדוד תיקח 15 דק' לכל היותר. נסיעה באוטובוס בעיר יכולה לארוך עד 50 דק' - זה ביזיון. למשל קו 11, תפקידו הוא לקשר בין אזורים ט"ו וי"ב למרכז העיר, עבור י"ב זהו הקו היחיד ובאזור ט"ו קיים גם קו 2 בעל תדירות נמוכה יותר [שגם הוא כלבו]. מצד שני קו 11 מקשר בין מרכז העיר לאזור התעשיה הכבדה. התוצאה? נסיעה בת 40 דק' מאזור ט"ו לאזור התעשיה הכבדה. בקו 5 - נסיעה מאזור י' לאזור ד' - אחד האזורים המרכזיים שבו מרכזי קופות החולים, מוקד חירום רפואי, בניין משרדים וכו' אורכת 30 דק'. גם ברגל זה 30 דק'. זה אבסורד. אשדוד נתברכה בצירי תחבורה רחבים מהירים ונוחים. לדעתי להכניס את קווי האוטובוס לתוך השכונות זו טעות. כל בית בעיר נמצא במרחק מקסימום 5 דק' מציר תחבורה ראשי. הדבר הנכון לדעתי היה להפעיל את האוטובוסים במעין מתכונת של שתי וערב בצירים המרכזיים [בני ברית, הרצל, מנחם בגין וכו' וכו']. במתכונת כזו יהיה אפשר להגיע לכל מקום בעיר במהירות - עד 20 דק' נסיעה - אמנם לפעמים עם החלפה אוטובוס [אך עם כרטוס מתאים ולוחות זמנים צפופים זו לא בעיה]. זה שינוי מרחיק לכת, ואלה, מניסיון בערים אחרות לא צולחים, אבל אני הייתי מנסה הפעלה של שאטל שיסע בצד אחד של הרחוב לכל אורכו וחזרה בציר בני ברית או הרצל. אני בטוח שאם היה - היה מתגלה כהצלחה מסחררת. ועוד מילה - מוניות העיר אשדוד. תחרות משמעותית לכל חברת אוטובוסים שהיא באשדוד - המוניות יוצאות כל 3 דק' [לפי שעון!] בשעות השיא בקוים 88 ו55 המרכזיים. המסלולים ידועים, לא מתשנים בדרך ומונית תמיד תגיע לפני אוטובוס לתחנה. לאחרונה מסלול קו 55 הוארך לתחנה המרכזית מרובע י"ג - נוצר מצב שמוניות לשני כיוונים של אותו קו עם אותו מספר יוצאות מאותו מקום - כדי לא ליצור בלבול אצל הנוסעים הקו פוצל ל55ירוק ו55אדום - כך ברור לכל אחד לאיזו מונית הוא עולה ולאן נוסע. רוב המוניות שלהם מתוחזקות ברמה גבוהה ומחיר הנסיעה זול יותר מתעבורה גם בכרטיסיה וגם בנסיעה בודדת. היום אפילו נתקלתי במדים חדשים שהם הנהיגו. קשה לשפוט אם בזכות התחרות מצידם שירות האוטובוסים פה טוב, אבל בהחלט טוב שהם פה. גם כי הם מספקים תחרות, גם כי הם אלטרנטיבה כשהאוטובוס נעלם וגם כי הם עושים את מה שהם עושים די טוב.
גם אני לא מבין למה הקווים באשדוד נכנסים לכל
השכונות. יותר מזה, כשעברתי בעבר על המסלולים של הקווים העירוניים במערכת המידע החדשה, ראיתי שהם בקושי עוצרים על הצירים הראשיים, אלא רק בתוך השכונות. לדעתי זה חבל, כי כמו שאתה אומר, עם 5 דקות הליכה הקווים היו הופכים להיות הרבה יותר מהירים. ואם רוצים להיכנס לתוך השכונות, אפשר להנהיג שכונתיות כמו בחיפה.
 

S a m B o o k i

New member
גם אני לא מבין למה הקווים באשדוד נכנסים לכל
השכונות. יותר מזה, כשעברתי בעבר על המסלולים של הקווים העירוניים במערכת המידע החדשה, ראיתי שהם בקושי עוצרים על הצירים הראשיים, אלא רק בתוך השכונות. לדעתי זה חבל, כי כמו שאתה אומר, עם 5 דקות הליכה הקווים היו הופכים להיות הרבה יותר מהירים. ואם רוצים להיכנס לתוך השכונות, אפשר להנהיג שכונתיות כמו בחיפה.
שכונתיות היה עוזר פה מאוד
 

Image of me

New member
אגד-תעבורה באשדוד
אתמול בערב [מוצ"ש] נפתחו תחנות מידע בתחנות מרכזיות בעיר באזור א', לב אשדוד ועוד. תחנת המידע היא בחורה שלא בקיאה במסלולים ובזמנים וערימה של חוברות שהיא מחלקת לעוברים ושבים ומציצה לתוכן כששואלים אותה שאלות. נעשו כמה עדכונים משמעותיים פחות או יותר בקווים: קו 66, הוארך מהתחנה המרכזית עד המרינה. בצד השני המסלול שונה וכעת האוטובוסים נכנסים לאזור ט' לפני ההגעה לרכבת. השינוי מאפשר קישור מהיר בין אזור המרינה וחוף הקשתות לתחנה המרכזית, ומאפשר לתושבי אזור ט' גישה נוחה לחוף ים ולרכבת - עד היום תושבי האזור נאלצו להחליף אוטובוס כדי להגיע לחוף, או ללכת מרחק ניכר ברגל. קו 6, לשעבר 6א', לוח הזמנים הורחב בבוקר ולראשונה קיימות נסיעות אחה"צ - מאפשר קישור בין אוזר ט"ו לאזורים י"ג, י',ח', ט' בתדירות לא טובה מאד. וכמובן מאפשר לכל תושבי האזורים שעובר בהם להגיע לרכבת בנוחות גם בשעות הבוקר המאוחרות וגם בערב. אלה המשמעותיים ביותר לטעמי והנה עוד כמה פחות חשובים: קו 4 - הוארך עד לתחנה המרכזית בכיווןש עד עכשיו היה מסתיים ברובע ח' - המשמעות קישור רובע ז' לתחנה המרכזית במהירות. רובע ז' - רובע חרדי וקיים בו קישור בינעירוני מצויין כמעט לכל מוקדי העניין של הציבור החרדי על ידי קווי המהדרין של אגד. לדעתי לא תהיה דרישה גדולה לאפשרות הנסיעה החדשה עקב מיעוט מוקדי עניין עבור תושבי האזור במרכז העיר. מעבר לכך גם תושבי אזור ג' ו' ו-ח' יוכלו להשתמש בקו זה כדי להגיע למרכז העיר מהר יותר אך הם יכלו לעשות זאת גם לפני עם קו 8. מעבר לכך תוגברה תדירות בצורה ניכרת בקוים המרכזיים 5, 8. ותגבור פחות משמעותי בקוים 12 ו 11 לאזור התעשיה הכבדה. על אף שיפור הקישור לרכבת, אגד תעבורה סוחבים על הגב הרבה עוולות מימי אגד, או יותר נכון לומר מלפני 30 שנה. רוב הקווים באשדוד סובלים מתופעת הכלבו - קו בעל כמה וכמה תפקידים. מה שעובד ברשתות השיווק ממש לא עובד בתחבורה הציבורית. נסיעה מכל מקום לכל מקום ברכב באשדוד תיקח 15 דק' לכל היותר. נסיעה באוטובוס בעיר יכולה לארוך עד 50 דק' - זה ביזיון. למשל קו 11, תפקידו הוא לקשר בין אזורים ט"ו וי"ב למרכז העיר, עבור י"ב זהו הקו היחיד ובאזור ט"ו קיים גם קו 2 בעל תדירות נמוכה יותר [שגם הוא כלבו]. מצד שני קו 11 מקשר בין מרכז העיר לאזור התעשיה הכבדה. התוצאה? נסיעה בת 40 דק' מאזור ט"ו לאזור התעשיה הכבדה. בקו 5 - נסיעה מאזור י' לאזור ד' - אחד האזורים המרכזיים שבו מרכזי קופות החולים, מוקד חירום רפואי, בניין משרדים וכו' אורכת 30 דק'. גם ברגל זה 30 דק'. זה אבסורד. אשדוד נתברכה בצירי תחבורה רחבים מהירים ונוחים. לדעתי להכניס את קווי האוטובוס לתוך השכונות זו טעות. כל בית בעיר נמצא במרחק מקסימום 5 דק' מציר תחבורה ראשי. הדבר הנכון לדעתי היה להפעיל את האוטובוסים במעין מתכונת של שתי וערב בצירים המרכזיים [בני ברית, הרצל, מנחם בגין וכו' וכו']. במתכונת כזו יהיה אפשר להגיע לכל מקום בעיר במהירות - עד 20 דק' נסיעה - אמנם לפעמים עם החלפה אוטובוס [אך עם כרטוס מתאים ולוחות זמנים צפופים זו לא בעיה]. זה שינוי מרחיק לכת, ואלה, מניסיון בערים אחרות לא צולחים, אבל אני הייתי מנסה הפעלה של שאטל שיסע בצד אחד של הרחוב לכל אורכו וחזרה בציר בני ברית או הרצל. אני בטוח שאם היה - היה מתגלה כהצלחה מסחררת. ועוד מילה - מוניות העיר אשדוד. תחרות משמעותית לכל חברת אוטובוסים שהיא באשדוד - המוניות יוצאות כל 3 דק' [לפי שעון!] בשעות השיא בקוים 88 ו55 המרכזיים. המסלולים ידועים, לא מתשנים בדרך ומונית תמיד תגיע לפני אוטובוס לתחנה. לאחרונה מסלול קו 55 הוארך לתחנה המרכזית מרובע י"ג - נוצר מצב שמוניות לשני כיוונים של אותו קו עם אותו מספר יוצאות מאותו מקום - כדי לא ליצור בלבול אצל הנוסעים הקו פוצל ל55ירוק ו55אדום - כך ברור לכל אחד לאיזו מונית הוא עולה ולאן נוסע. רוב המוניות שלהם מתוחזקות ברמה גבוהה ומחיר הנסיעה זול יותר מתעבורה גם בכרטיסיה וגם בנסיעה בודדת. היום אפילו נתקלתי במדים חדשים שהם הנהיגו. קשה לשפוט אם בזכות התחרות מצידם שירות האוטובוסים פה טוב, אבל בהחלט טוב שהם פה. גם כי הם מספקים תחרות, גם כי הם אלטרנטיבה כשהאוטובוס נעלם וגם כי הם עושים את מה שהם עושים די טוב.
כתבת שתוגברו וקוים 5 ו-8...
מה היתה התדירות שלהם קודם? כי ראיתי שהתדירות שלהם היא בערך כל 10 דקות, וזה גם מה שזכרתי מימי אגד, לא? האם הם תוגברו רק בחלק מהשעות?
 

AndreyS

New member
כתבת שתוגברו וקוים 5 ו-8...
מה היתה התדירות שלהם קודם? כי ראיתי שהתדירות שלהם היא בערך כל 10 דקות, וזה גם מה שזכרתי מימי אגד, לא? האם הם תוגברו רק בחלק מהשעות?
אאלט
הורחב טווח הזמנים שבו תדירות האוטובוסים כל 8 דק'. לא יודע להגיד במדוייק.
 
פרידה מאגד אשדוד
ביום שישי האוטובוסים האחרונים של אגד באשדוד ,נשארו רק מרצדס ,המאנים כבר נצבעו לתעבורה ,וכבר היו אוטובוסים של תעבורה שעשו קווים בעיר.
פרידה מאגד אשדוד
אשה נחמדה מאוד, אני מכיר אותה....ישבנו לשוחח פעם....
 

FDA

New member
פרידה מאגד אשדוד
אשה נחמדה מאוד, אני מכיר אותה....ישבנו לשוחח פעם....
מה עם קו 6?
למה רובעי א,ב,ג,ד,ה,-ביטלו להם את קו 6 ,האם לשכונות הדרומיות יש צורך יותר ברכבת? ועשו אותו גם בשעות הערב ,ורק לרכבת ולא מהרכבת ,כפי שאני רואה בנסיעתי ברכבת בבוקר אנשים יוצאים מהעיר ובערב חוזרים ,מה הענין בקו לרכבת בערב ולא מהרכבת? ומה היה רע בקו 6 פעם מהרכבת שיצא מלא תמיד ,וגם אם לא הוא יכול להיות תגבורת ל-8. תדירות-אם מסתכלים בלו"ז התדירות אותו דבר ,אבל אם מסתכלים מספר נסיעות ביום זה גדל,בקו 4 ובקו 12 -הוסיפו 5 נסיעות. בקו 66- הוסיפו 10. וגם ב-9 יש תוספת וב-33.
 

AndreyS

New member
מה עם קו 6?
למה רובעי א,ב,ג,ד,ה,-ביטלו להם את קו 6 ,האם לשכונות הדרומיות יש צורך יותר ברכבת? ועשו אותו גם בשעות הערב ,ורק לרכבת ולא מהרכבת ,כפי שאני רואה בנסיעתי ברכבת בבוקר אנשים יוצאים מהעיר ובערב חוזרים ,מה הענין בקו לרכבת בערב ולא מהרכבת? ומה היה רע בקו 6 פעם מהרכבת שיצא מלא תמיד ,וגם אם לא הוא יכול להיות תגבורת ל-8. תדירות-אם מסתכלים בלו"ז התדירות אותו דבר ,אבל אם מסתכלים מספר נסיעות ביום זה גדל,בקו 4 ובקו 12 -הוסיפו 5 נסיעות. בקו 66- הוסיפו 10. וגם ב-9 יש תוספת וב-33.
אני מסכים איתך
אבל קו 6 מצפון העיר נקבר עוד קודם על ידי אגד. יכול להיות שהם לא רצו להתחרות בקו 37 של קונקס שמגיע ליד הרכבת ועושה את צפון העיר. זה שביטלו את הקווים שיצאו בערב מהרכבת ופיזרו ברובעים זה דבילי גם בעיני. אבל גם זה קרה בימי אגד האמא.
 

kostya24

New member
פרידה מאגד אשדוד
ביום שישי האוטובוסים האחרונים של אגד באשדוד ,נשארו רק מרצדס ,המאנים כבר נצבעו לתעבורה ,וכבר היו אוטובוסים של תעבורה שעשו קווים בעיר.
גם האתר חודש!
www.egged-taavura.co.il
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה