קריאת מפות מזג האוויר למתחילים-

הערה קטנה בקשר לשקע שרבי

דווקא בשקע שרבי החזית החמה יותר פעילה מאשר בשקע חורפי רגיל - זאת אומרת שבחזית החמה של השקע השרבי נראה יותר עננות בינונית וגבוהה (מה שלא תמיד קורה בשקע חורפי) ועננות זו עלולה להמטיר גשמים מקומיים ובמקרים קיצוניים אף להתפתח לסופות רעמים.
 
שקע שרבי הוא שקע חם - המשך

ואכן החזית החמה יותר דומיננטית. החזית הקרה שלו רדודה ודקה עד 2 ק"מ בלבד ולכן לא מלווה בענני CB בניגוד לחזית הקרה של שקע קפריסאי. שקע קפריסאי נע במסלול צפוני לישראל ולכן השפעת החזית החמה שלו על ישראל מתבטאת לרוב בעננות גבוהה בינונית אבל הרוח הדרומית היבשה מונעת לחות ולכן אין גשם. באירופה יורד הרבה גשם מעננות שכבתית של חזית חמה בשל אספקת לחות מים תיכון (רוח דרומית מהים). כדי שהעננות הבינונית תתפתח יותר עד לס"ר - נדיר בשקע שרבי אך בהחלט מתרחש לפעמים - יש צורך בחדירת אוויר קר ברום (ואז זה אותו תהליך כמו אפיק ים סוף פעיל) או שתהיה אספקת לחות רבה ברום הבינוני והגבוה עקב זרימות דרומיות בקידמת אפיק רום שמתעמק מהבלקן אל מערב מצרים ולוב
 
קורה לפעמים שחזית קרה של שקע שרבי

מלווה בסופות רעמים - ראה שקע שרבי במאי האחרון (או אולי זה היה אפריל? אני לא זוכר בדיוק).
 
לא מדויק - רק כשהשקע עולה לים-בפנים

אם השקע נע צפונה ממצרים לקפריסין ובמקביל מתעמק אפיק הרום שמלווה אותו ממערב אז השקע השרבי תוך מספר שעות מאבד מתכונותיו החמות והופך לשקע קפריסאי חורפי וקר לכל דבר ואז החזית הקרה שלו הופכת פעילה וומיננטית וזתהליך כזה קורה בשקעים השרביים שמאצע פברואר עד תחילת אפריל או בשקעים של אוקטבר-סוף ספטמבר. מה שתיארת - ס"ר מגל חום זה במצב של אפיק ים סוף פעיל - שרב כבד עם 40 מעלות אבל אחה"צ גשם וס"ר. זה שכיח בעונות מעבר. ב 13 למאי השנה (שני בערב, שלושה ימים לפני ערב שבועות) היו ס"ר בכל הארץ ומעט גשם קל שרובו התאדה באוויר בשל אספקת לחות רבה מדרום ברום הבינוני והגבוה שתרמה להתפתחותה של העננות הגבוהה והבינונית שהיתה באזורנו. זה לא היה מחזית קרה. עם זאת, הגשמים ירדו ביום שלישי ערב - עד רביעי צהריים בצפון ובמרכז בתאריכים 15-14 למאי היו מפעילות קרה של אפיק שהגיע מהצפון, בלי קשר לפעילות החמה של ערב קודם (כלומר של שני בערב באותץו שבוע)
 
ערן, אני לא מדבר על שקע שרבי שהופך

לקפריסאי... אני מדבר על שקע שרבי לכל דבר, שהחזית הקרה שלו גורמת להיווצרות ס"ר. זה יכול להיות כתוצאה מכניסה פתאומית של לחות מהים התיכון (חזית לחויות) או פשוט כתוצאה מהירידה הדרסטית בטמפרטורות. לא דיברתי על ס"ר רגילות של אחה"צ של יום שרבי, אלא על ס"ר עם מעבר החזית. אני מפנה אותך לאירוע של 6 באפריל 2002 (לזה התכוונתי). ביום שבת ב- 15:00 נשבר שקע שרבי, וכתוצאה מכך התפתחו אלטוקומולונימבוסים באזורים רבים בארץ.
 
בועז, תעשה טובה בבקשה,

תכניס את זה לאיזה טאג-ליין, או תעשה לזה קישור בלוח מאמרים. פשוט אין לי זמן עכשיו אפילו לשמור את זה ואני מאוד מעוניינת לקרוא את המאמרים ולהשכיל. (יניב כתב אותם מרוב רחמים עליי...
)
 

נועם ס

New member
טל החברה הביאו הרבה יותר יפה../images/Emo108.gif

מזה לא יודע מי אולי אפילו יריב תבקשי אותם.זה גם יותר מציאותי.
 

בועז ד

New member
לדעתי עבודה ניפלאה שתגיע לטאגליין

וללוח המאמרים-כקישור בועז
 

א ס ף ב

New member
תודה אסף - איך אני שומרת קישור?

פשוט מעתיקה אותו ומדביקה אותו על מסמך של Word, או שיש דרך אחרת?
 

א ס ף ב

New member
אין בעד מה. לגבי שמירת קישור

בדיוק כמו שתיארת. אם יש לך אקספלורר אז תלחצי על הקישור עם המקש הימני של העכבר, ביחרי ב-Copy Shortcut והקישור יועתק לזיכרון הפעיל של המחשב. עתה פיתחי קובץ וורד והדביקי את הקישור.
 
השיעור הועבר כבר פעמים מספר...

ולבועז שלחתי באי-מייל שיעור פרטי עוד בימיי הראשונים בפורום, אז עוד הייתי תמימה וחשבתי שבזה נגמר העניין... אני לא בטוחה שיודו לי כפי שנדמה לך, אבל אעשה זאת בהזדמנות הראשונה.
 
למעלה