קריאת מפות מזג האוויר למתחילים-

יניב ריז

New member
נתוני מפת העננים-

במפה זו נבחין בפס עננות נמוכה שחוצה את מערב הים השחור-הרי שזוהי החזית הקרה שחזו עד כה שאר המפות- הגדרת כיסוי העננות לאיזור תהיה מעונן-מעונן חלקית. המפה מצורפת-
 

יניב ריז

New member
נתוני מפת הרוח-

במפה זו נבחין ברוח מערבית (לפי כיוון החץ) בעוצמה של כ-3 מטרים בשניה (7-10 קמ"ש לפי הצבע), מה שמעיד על מיקום החזית הקרה (שקע בקרקע + רוח מערבית). נרשום זאת בטבלה בסעיף 4-5 . המפה מצורפת-
 

יניב ריז

New member
נתוני מפת הגשם-

במפה זו נוכל לראות את כמות הגשם שמביאה איתה החזית הקרה לאיזור: כ-8 מ"מ בשש שעות שלאחר מכן (מ-12:00 עד 18:00 שעון גרינץ). נרשום כעת בסעיף המשקעים: 8.4 מ"מ גשם ב-6 שעות.
 

יניב ריז

New member
שלב הסקת המסקנות-

לאור הנתונים-ראינו שיש ליד האיזור שבחרנו שקע בקרקע מלווה באפיק רום רדוד-אשר שולח לאיזורינו (האיזור המבוקש= מערב הים השחור) חזית קרה עם הרבה עננים נמוכים ורוחות מערביות, כך שמזג האוויר צפוי להיות קר וגשום אך לא כ"כ סוער-כי אפיק הרום רדוד יחסית.
 

יניב ריז

New member
לסיכום-

מטרת מאמר זה היא להוות את הדרך הראשונית לקריאת מפות מזג האוויר, ישנם עוד מפות רבות מדויקות יותר ומדהימות שנכנסות יותר לעומק המערכת,כגון: מפות ברקים,מפות זרימות אנכיות, מפות של טמפרטורות במפלסים שונים של האטמוספירה וכד´... הקריאה שלהן נעשית על אותה הלוגיקה והבסיס של קריאת המפות שהובאו כאן-החשיבות של מאמר זה היא להעביר את הבסיס בלבד לקריאת מפות ויש צורך במפות נוספות ע"מ לקבל תחזית טובה יותר ומדוייקת יותר. בכדי לבצע תחזית של כמה ימים-פשוט מכינים את אותה טבלה לכל יום נתון, וממלאים בקריאת המפות החזויות לאותם תאריכים- והרי לכם התחזית.
 

יניב ריז

New member
הערה לחברי הפורום-

מאמר זה נכתב אתמול בלילה (ישבתי וחיכיתי לגשם-אז לפחות לעשות משהו בכדי להעביר את הזמן עד 5:00), כך שעשויים להופיע טעויות-אשמח לקבל הערות ותיקונים במידת הצורך. תודה-יניב.
 

בועז ד

New member
כול הכבוד !!! המאמר מופיע עכשיו..

ביניב שלום: המאמר מופיע בלוח המאמרים וכן בלוח המאמרים המומלצים בדף הקהילה בועז
 

יניב ריז

New member
תודה לחברי הפורום על התגובות החמות

 

אוֹרי 84

New member
מאמר מעולה! ../images/Emo51.gif

רק תיקון לחלק המופיע תחת הכותרת "מפת ה-500 מ"ב": הגובה בו מדדו את ה-500 מ"ב לא נקרא איזובר (קו שווה לחץ), אלא איזוהיפסה (קו שווה גובה)
 

Or Jacob

New member
תודה רבה , אבל

הכל טוב ויפה , אבל אתה מסכים איתי שאף מטאורולוג לא היה לוקח טמפ´ ממפת הקרקע ... טמפ´ 2 מטר הוא נתון מיותר לדעתי , ואי אפשר להסיק ממנו כמעט כלום , במיוחד לא בארץ ! תמיד זה יראה שאילת קרה יותר מהגליל , ושמישור החוף קר יותר ממה שהוא . ככה זה , הרזולוציה בזבל ואין מה לעשות , אלא פשוט לא להסתכל על נתון זה (ואל שאר נתוני "גובה הקרקע" : שלג וכו´) צריך לחשב נתונים אלו לבד . גם לשאר העולם מפת הקרקע לא שימושית , רק לאיזורים שטוחים וענקיים . אור.
 
למעלה