נפלאות חורף 1992

ipo18

New member
מה הסיכוי שיהיה שלג דומה בכבדותו

לזה של 24.25-2.92 .. כלומר שיירד שלג כבד מאוד במקומות כלכך נמוכים
 
לדעתי זה קורה בממוצע כל 30 שנה!

השנה וב-2002 ירד שלג די כבד מ-500 מ' שנערם לגובה רב - בעיקר בהרי הצפון. שנה שעברה שלג כבד נערם מ-500 מ' בעיקר בהרי המרכז. ב-2000 היה שלג משמעותי וכבד בהרי המרכז והדרום ומגבהים נמוכים מאוד-150-200 מ'. והיו עוד הרבה ארועים שפעם ירד בצפון בעיקר, פעם בעיקר במרכז ובדרום, פעם כבסד ובהרים הלא כל כך נמוכים ופעם שכבה דקה במקומות נמוכים יותר. אבל הארוע היחיד שבו ירדו שלגים כבדים ברוב ההרים בארץ, לזמן ממושך ומגבהים של 200-300 מ' הייתה רק ב-92'. ולדעתי ארוע כזה לא יהיה לפחות ב-5 השנים הבאות.
 

RealBlackShadow

New member
בסוף פברואר 1992 גובה השלג לא היה

יוצא דופן (אם אני לא טועה קו השלג במרכז עבר בגובה 400 מ' במורדות המערביים ובגובה 500 מ' במורדות המזרחיים). מה שהיה יוצא דופן היה גודל ועומק אפיק הרום וכתוצאה מכך גם משך המערכת. ארוע שלג עם שילוב דומה של גובה ומשך קורה אחת לכמה שנים טובות. אבל בכל חורף מן הסתם יש סיכוי כלשהו שיקרה ארוע בסדר גודל דומה או אפילו יותר קיצוני. בנוסף לכך יש לציין את השלג הכבד שירד ב9-10 בפברואר 1992 אם אני לא טועה במקומות נמוכים במיוחד בצפון. אמנם הארוע של פברואר 1950 שם אותו בכיס הקטן, אבל גם ארוע כזה הוא נדיר ונראה לי שקורה בערך אחת ל20 שנה...
 
מה שהיה מיוחד ב-92 זה גם רצף

הארועים... מס' ארועים אחד אחרי השני שכולם חזקים מאוד ובכולם יורדים שלגים מגבהים די נמוכים.
 

ipo18

New member
אני ואתה המפסידנים הגדולים בשני

החורפים האחרונים
 

יצחק ד

New member
חורף 92 למה הוא כל-כך נדיר!!?

המיוחד בחורף 92 הוא לא באירוע ספציפי באותו חורף אלא רצף מדהים של תופעות יוצאות דופן. נתחיל בכך,שנוב.-דצמבר-ינואר-ופב. כל הארבע היו גשומים בצורה יוצאת דופן מעל הממוצע.לדוגמא י-ם ,השנה הגשומה ב160 שנות מדידה,לדוגמא איזור רחובות עם ממוצע שנתי של 500 מ"מ ,קיבל באותה שנה 1400 מ"מ,וברור שבאיזור הזה לא נרשמה כמות כזו מעולם.ע"מ שתבינו,במקום שנולדתי מודדים 60+שנים והכמות הגדולה ביותר לפני 92 היתה 880 מ"מ ,ב92 ירדו 1200+ מ"מ. רצף ימי הקור,וכמות ימי הקור.תפוצת הקור בכל חלקי הארץ,כמויות המים שזרמו בירדן,באיילון,בירקון ועוד נחלים,שכמויות המים שזרמו בכולם, היו יוצאות דופן בממדיהן.גובה רום השלג שירד ל100 מ',עליית האיילון על גדותיו פעמיים.האגמים שנוצרו בכל פינה בארץ,גם במקומות שמעולם לא נראו קודם,ובקיצור,הצירוף הנדיר כל-כך של תופעות יוצאות דופן,הוא שעשה את 91-92 לחורף שלא יחזור לפחות 150 שנה.
 

יצחק ד

New member
דבר נוסף שייחודי לחורף 91-92

האקויפרים גם של ההר וגם של החוף היו בקו האדום שלהם לפני החורף והתמלאו לחלוטין בסוף חורף 91-92.מי שימצא עוד חורף אחד שמילא לבדו את האקוויפרים מאז החלו המדידות ,שיקום!
 

יצחק ד

New member
קצת סדר בתמונות-ע"מ שתבינו.

ראשית כל אני מודה לאסף שערך וטרח להביא תמונות,וקטעי עיתונים אלו ששלחתי אליו,ושכבוד הוא לי לשתף את כולכם בתמונות אלו. כל התמונות,וקטעי העיתונים מ92 חוץ מ3 תמונות שאני צילמתי אישית בינואר הזה.א-בכותרת:והירדן,תמונה אחת מתוך סדרה שצולמה בכרכום,או בשמו:גשר הדודות.ב-תחת הכותרת:עוד אחת של הירדן גם היא צולמה בינואר השנה,הירדן ליד יסוד המעלה-חולתה.ג- בכותרת:פות מדרום לעמק החולה גם היא מינואר זה מהשדות של יסוד המעלה שהוצפו ע"י הירדן. אנסה לשלוח תמונות נוספות מחורף 92 לאסף,ומקווה שתהנו מסיבוב נוסף תודה לכולכם,ותהנו!
 
למעלה