קצת חקר פוטנציאל המערכת הקרובה

shlomobar

New member
קצת חקר פוטנציאל המערכת הקרובה

ע"פ מפות אי היציבות, סופות רעמים אפשריות בעיקר בצפון הרחוק, היכן שאי היציבות מגיעה עד מפלס 500 מ"ב, וייתכן בדוחק מקומית גם עד איפה שאי היציבות מגיעה עד מפלס 600 פלוס. ע"פ מפות הגשם של אותו מודל (קוסמו) הגשם נחתך בקו נתניה אריאל בערך. העליתי 4 זמנים פעילים, 3 מפלסים בזמן אחד וגרף יציבות לחיפה. ובתקווה שההתמתנויות לא יימשכו...
 

shlomobar

New member
משקעי קוסמו עדכון 06Z

בעיקר בצפון. המרכז אולי יקבל כמה דוגמיות בודדות.
 

shlomobar

New member
חקר יציבות WRF

המודל הזה מראה בלילה בין שבת לראשון איי עננות עם פסגות מעל 800 מ"ב ומתחת ל-750 מ"ב, שמתאימים לכמויות הגשם הקלות שהוא צופה (גם בהר הנגב) בהמשך בבוקר יעבור גל משמעותי יותר עם פסגות מעל 700 מ"ב, כאשר בצפון הרחוק גם מעל 600 מ"ב, מה יכול לאפשר אולי סופות רעמים שם. קצת הסבר - אי יציבות פוטנציאלית מתקיימת בכל מקום בו הצבעים מתחילים בירוק ומתחזקת לכיוון לכיוון צהוב, אדום וסגול. זה רק פוטנציאל, וצורת ההצגה הזו לא מלמדת אם אין במקרה איזו חסימה (מפל טמפרטורה קטן או אף שלילי) בדרך. ברוב המקרים אין חסימה. הקווים החומים מראים אזורים עם צירוף של לחות והתרוממות אוויר, מה שמגדיל את הסיכויים להתממשות אי היציבות.
 

refael2222

New member
בנתיים בתצל הים ריק. אז נסתפק בקרירות בלבד או צפויות הפתעות?

 

supercellstorm

New member
ראיתי הרגע שעבר גל של עננות עם גשם קל מעל החוף

הצפוני - מישהו ראה איזה טיפטופון? בנוסף התצל מתחיל להראות סימני חיים - רואים היטב את החזית הצפונית שנוצרת בעקבות התעמקות האפיק לכיוון ישראל ...והיפרדות שקע הרום בהמשך.
 
למעלה