רגע לפני מערכת גשם נוספת :

  • פותח הנושא m70
  • פורסם בתאריך

m70

New member
קבל כמה מהדברים העיקריים שראיתי הבוקר:

ומאז הפעם האחרונה שעדכנתי-אלה הדברים המעניינים שאני רואה בעדכונים ראשית, המודל האמריקאי סיים השבוע האחרון לעשות בית ספר בחיזוי ליתר האירופאים מוכי הקורונה. ומה רואים כרגע- היתה הקדמה זעומה של הפעילות כבר לשלישי צהרים ולא ערב. אז גם צפוי השלב המעניין והכי פעיל, בטח גם מבחינת סופות רעמים. שנית- המוקד לפחות בשלב הזה לא צפוני אלא כלל ארצי. בלילה ככל הנראה המוקד יהיה בעיקר צפון אבל גם במרכז. בקיצור-בשביל חודש מאי זו מערכת יפה בהחלט. חוצמזה.....היום הוא החם בימים הקרובים וממוצע לעונה.
 
אכן הפעם ג'פס עשה לאיסי בית ספר

ותודה על העדכונים בכל מקרה נראה שהדברים ופנים הארץ הם אלה שיחטפו בעיקר. לפי איסי. הרי ירדן רובם יחטפו מדרום לצפון
 

יובל 42

New member
בהחלט הפעם GFS הפגיז יפה.

בהנחה שגם ברביעי בערב נוכל לסכם את המערכת לפי הצפי הנוכחי.
 

supercellstorm

New member
אכן הוא היה עקבי מאוד. אגב דיוק מודלים וקורונה, קראתי על

ההשפעה של מיעוט הטיסות לרעה על דיוק המודלים- הרבה פחות מידע שוטף שמגיע מטיסות ומגיע בסופו של דבר כמובן למודלים (לחות, לחץ, טמפרטורה וכו') אומר פחות דיוק- ובנוסף שמדובר בעונה קשה לחיזוי ממילא גם כאן בצרפת, הזגזוגים אכן גדולים מהרגיל. לעיתים ברמה של שינויים דרמטיים אפילו בפרק זמן של הרצה אחת לתחיזית של היומיים הבאים ואפילו לאותו יום!

לפחות יש את ההשפעה החיובית בפחות פליטת מזהמים מטוסים הרי הם אחד הגדולים בתחום...
 

יובל 42

New member
לא מנוי ולא יכול לקרוא מעבר לחמש שורות הראשונות

מכיר באופן כללי את הנושא של שבדיה.
הם כן נקטו בהגבלות (הרבה פחות מחמירות מאשר אצלנו ובשאר מדינות אירופה אבל עדיין לטעון שהם המשיכו כרגיל זה לא נכון)
והם שילמו מחיר הרבה יותר גדול מאיתנו (אבל הרבה פחות גדול מאיטליה, ספרד ועוד)
בריטניה התחילה בגישה השבדית ומהר מאוד נסוגה ממנה.
איפה בריטניה היום כולנו יודעים.
נראה לי שהעובדה שהשבדים נוקטים בריחוק חברתי כאורח חיים ולא רק בימי קורונה עזרה להם מאוד. זה לא ישראל עם החיבוקים, הנשיקות על הלחי והצ'פחות על הכתף.
ראינו מה קרה אצלנו בעקבות חגיגות פורים ולדעתי אם לא היו מכריזים על הסגר מיד אחריו היינו היום לא רחוק מאיטליה, ספרד ושאר המדינות שחטפו מכה קשה.
ומעבר לכל זה "הארץ" זה עיתון עם אג'נדה ומתאים להם לטעון שסתם הכניסו מדינה שלמה לסגר ויצרו מיליון מובטלים. אם אפשר לנגח הם תמיד קופצים.
 
אם חס ושלום לא היה סגר והיה פה

אלפי מונשמם. סביר להניח שהיו באים בטענות למה לא עשו. אם אפשר לנגח את המדינה ובמיוחד את העומד בראשה( ולא תמידמסכים עם כל מה שהחליט) אז הם הקופים בראש. אגב אם היו לי ילדים. לא היתי עדין שולח אותם לבית ספר. זה פשוט חוסר אחריות
 

יובל 42

New member
הם נותנים פתחון פה לפרופ' יורם "זו רק שפעת" לס וחבורתו

העובדות מלמדות שמי שלא הגיב בזמן חטף אותה בגדול.
על התנהלות הממשלה בהתחלה יש לי רק שבחים.
ההתנהלות מאז פסח שני כשהתחילו ההקלות מבולבלת, מזגזגת,
כפופה ללחצים שונים ומשונים, לא עקבית ולא קוהרנטית.
ובאופן כללי הניהול הבריאותי של העניין מקבל אצלי ציון טוב+
אבל הניהול של ההשלכות הכלכליות של הסגר הוא כושל מינוס.
מכריזים על הטבות ואז עושים הכל כדי שאי אפשר יהיה לגבות אותם.
אני שומע על ארה"ב וגרמניה ועוד מדינות שתוך כמה ימים אלפי דולרים/אירו
נכנסו לחשבון הבנק ופשוט מתפוצץ.
בקצב הזה כל החיים שנחסכו בניהול נכון של הקורונה
יבוזבזו כפליים בניהול לא נכון של המשבר הכלכלי.
 

natyh

New member
הנחת הנחה

שאתה חייב להוכיח את נכונותה .
אם לא היה אז ....
בדרוט קוריאה לא היה שום סגר .
הקורונה החלה סביב תחילת דצמבר
הם 52 מיליון פי 5.5 מכאן .
ו ....?
11000 חולים פחות משמעותית מאצלנו .
240 ומשהו נפטרים
חלק ב 5.5 תקבל 40 ומשהו .
חודשיים או שלושה חודשים , יותר זמן מגיפה מאיתנו :
היו צריכים לדבריך להיות 18000 מונשמים כפול שניים לא ?
ומה ?
כלום לא קרה !
למה?
כי הם לא הכניסו חופשי חולים בלי לבדוק משדה התעופה לתוך המדינה .
הם כן אישרו להיכנס לבריאים .
ביבי הכניס את החולים ולא אישר לתיירים בריאים
להגיע.
אז על מה אתה מדבר ?
 

supercellstorm

New member
יש במה שאתה אומר משהו נכון, יכולנו לסיים עם הרבה פחות

חולים בארץ אם לא היתה הרבה פוליטיקה מעורבת- בזמן שאנשים נכנסו חופשי מארצות הברית, רק אלו שחזרו תחילה מהמזרח + צרפת ואיטליה חויבו בבידוד. ארצות הברית לא נכללה ברשימה למרות שכבר היה ברור שאין שם שליטה על מה שקורה כלל. רק כאשר רצו סוף סוף להפסיק טיסות מארצות הברית - טראמפ התנה זאת בהפסקת טיסות מכל היעדים בעולם לארץ.... מעולם לא הודו בטעות הזאת שעלתה כנרה בסגר חמור יותר מכפי שהיה אמור להיות.
&nbsp
ועוד נקודה למחשבה - כשישראל נכנסה להסגר היו כ 30 חולים שעל כולם היה ידועה שרשרת ההדבקה. כיום יוצאים מסגר עם מעל 6000 חולים פעילים שעל רובם לא ידוע מהיכן נדבקו מן הסתם.
 

יובל 42

New member
טענה דמגוגית משהו

נכנסנו לסגר עם 300 חולים וקצב הכפלה כל 3 ימים.
יוצאים מהסגר עם 6,000 חולים פעילים וקצב הכפלה כל 60 ימים.
זה הנתון הקובע ולא מספר החולים שהוא חסר משמעות בעיקר כש-98% מהם חולים קלים.

טוב מאוד שהטילו את הסגר כבר כשהיו 300 חולים ולא חיכו כמו באיטליה שיהיו 30,000 חולים לפני שהטילו סגר.

לגבי הטיסות מארה"ב אתה צודק-שערוריה שאין כדוגמתה.
 

supercellstorm

New member
לא דמגוגית - ניסיתי לחשוב על כך שנקודת היציאה מההסגר

גם מובילה לעתיד לא ממש ידוע כי קצב ההדבקה עלול שוב לגדול בעתיד. ההבדל הוא שכעת נצבר נסיון כואב ויכולים לנסות לעצור את ההתפשטות אולי בדרך יותר ממוקדת - למשל הסגר על אוכלוסיות מסוימות או ערים מסוימות במקרה של התפרצות מחודשת.
&nbsp
מצטער אם הטון היה דמגוגי - רק ניסתי להראות שהבחירה לצאת מההסגר היא לחץ כלכלי אדיר ולא רק בריאותי כנראה. ובנוגע לטיסות כן - באותה תקופה הייתי בחופשה בארץ - ואחרי שהסתובבתי כמה ימים הייתי צריך להיכנס לבידוד רטרואקטיבי- כשהגעתי אגב היו רק כ- 7 חולים ב 3 במרץ.... אני זוכר שבמהלך טיול בצפון נתקלתי בקבוצה של 50 אמריקאים ושאלתי את עצמי מדוע לא עוצרים את הטיסות משם כעבור יומיים.
 

יובל 42

New member
אגב, התגובות רובן ככולן קוטלות את הכתבה

ממליץ במיוחד על תגובה 119 שלדעתי מסכמת את המצב בצורה הכי טובה.
 

supercellstorm

New member
כן מבחינה כלכלית אכן כאן מקרון הבטיח שאף חברה -קטנה כגדולה

לא תקרוס. אכן אין כאן מפוטרים כיוון שאין דבר כזה חל"ת או פיטורין במצב הזה- זה פשוט לא חוקי. כל העסק מאוד מסודר - המעסיק, קטן כענק - משלם את המשכורות כרגיל בניקוי 14 אחוזים, ממלא טופס, ולאחר 10 ימים מקבל חזרה את הסכום המשולם במלואו. בנוסף המעסיקים אינם צריכים לשלם את ההוצאות השוטפות- שכירות/חשמל וכו. גם היציאה מהסגר הדרגתית ומאוד מסודרת בינתיים. כל שלב ידוע. כמובן שאין מדינה חפה מטעויות אך כאן הנשיא בעצמו הודה והתנצל על טעויות שנעשו ופעל לתקנן ביעילות ובמהירות.
לגבי שבדיה - מודה שלא קראתי את הטוקבקים - ואיני טוען שכל מה שכתוב נכון.

מצד שני ברור לי שלרוב האנשים בעולם קשה להודות אם יתברר שהבידוד נעשה לחינם- או לחינם חלקית. וכתבה כזאת מיד תגרום לתגובות ארסיות. מבחינת התמותה, אגב הינה ציטוט נחמד מהכתבה - לא יודע אם מותר לי ממש להעתיק את כולה , היא דווקא מעניינת להסתכלות מחוץ לקופסא.

כגודל הטעות, גודל התירוצים
קל לנבא את הטיעונים שיציגו מאוכזבי שבדיה. נדון בארבעה:
1. שבדיה שילמה מחיר דמים גבוה יותר משכנותיה. ראו, לדוגמה, תמותה מקורונה למיליון תושבים בשבדיה באחרונה - 244, לעומת דנמרק - 76, ונורבגיה - 38.
במחקר אקדמי הטיעון הזה שייך למחלקת "לקט ובחר" את הנתונים המתאימים לטענתך. יש להשוות את שבדיה למיגוון מדינות שנקטו במדיניות משתקת חיים ולא רק לשכנותיה הקרובות. לדוגמה, תמותה למליון תושבים (נתוני 30 באפריל):

בלגיה - 647, ספרד - 519, בריטניה - 384, צרפת - 369, הולנד - 275, אירלנד - 241, שוויץ - 198, ארה"ב - 186, פורטוגל - 95, גרמניה - 77, דנמרק - 76, נורבגיה - 38, ישראל - 25.
ברור, איפוא, כי התמותה מקורונה אינה אחידה או "טיפוסית" – כר נרחב למחקרים עתידיים על ערפלנים (משתנים מעוותי השוואה) וסיבות מהותיות. זאת ועוד, הקורא המעוניין מופנה לטבלת התמותה משפעת בשנת 2018 במדינות העולם. שלוש מדינות בטבלה רלבנטיות לענייננו: דנמרק (194 מתים למיליון), נורבגיה (183 מתים למיליון) ושבדיה (80 מתים למיליון). מסתבר שלא תמיד שולטת האחידות בארצות סקנדינביה, ואפילו סדר המדינות משתנה על פי הנגיף.
לבסוף, התמותה מקורונה בשבדיה תהיה אמנם גדולה פי שלושה עד ארבעה מהתמותה השנתית שם משפעת (מגיעה עד ל-100 למיליון נפש), אך לא תהיה מכפלה דרמטית של התמותה משפעת בשתי שכנותיה לפני שנתיים, ותהיה נמוכה מתמותת השפעת במדינות רבות באותה שנה. באשר לתמותה כללית בתקופת מגיפת הקורונה: נתוני ביניים מציגים את שבדיה באור חיובי לעומת מדינות אחרות.
 

יובל 42

New member
לגבי התגובות

דווקא הייתי מצפה, בטח כשמדובר בקוראי "הארץ",
להרבה תגובות בסגנון "מההתחלה אמרתי שהסגר הזה מיותר
ושביבי עושה את הכל כדי שיתעסקו פחות בו ובמשפט שלו ויותר בקורונה
ולכן עורר היסטריה מיותרת".
להפתעתי רוב התגובות כאמור קוטלות את הכותב. לדעתי בצדק.
יכול להיות שלנגיף הזה יש תפוגה של 12 שבועות והוא דועך אחרי 12 שבועות עם סגר ובלי סגר (קראתי גם טענות כאלה) אבל את זה הרי אף אחד לא ידע מראש
ולכן אני תמיד אחשוב שהסגר היה מוצדק בשעתו גם אם בדיעבד יתברר שהוא היה מיותר ולמרות המחיר הכלכלי הכבד.
ההערצה הטיפשית למודל השבדי מזכירה לי מישהו שנסע מירושלים לתל אביב כשהוא שומר על כל חוקי התנועה ואז באים אליו ואומרים לו "יא טמבל, השבדי נסע 240 קמ"ש חצה רמזורים אדומים עקף על פס לבן וגם הוא הגיע בשלום, לחינם שמרת על כללי התנועה" נו שוין.
 

supercellstorm

New member
אגב כפי שציינת יש שם "ריחוק אנושי" טבעי- אבל האמת היא

שאפילו בשבדיה לא "נוסעים על 240 קמ"ש" ...כלומר גם שם יצאו הנחיות ברורות של מה מומלץ ומה לא- רק שבד בבד לא שיתקו את הכלכלה- אולי מן יצור כלאיים של משהו בין לא לעשות כלום ל " לעשות יותר מדי" . וכמו שכתבתי -באמת מדובר, בסופו של יום, בהמון ניסוי וטעיה. אגב, אם אני לא טועה התחזית בארץ, גם עם סגר ובידוד, היה לאלפי מתים ועשרות אלפי חולים ומערכת בריאות על סף קריסה, כלומר תחזית קשה בהרבה מהמציאות - אבל המציאות עולה על כל מודל- וזאת אני יודעים מהתחום אותו אנו אוהבים
 
למעלה