להתעורר מהאשליה הדני רופית

ariecohen34

New member
להתעורר מהאשליה הדני רופית

האפקט הרב מימדי של הרשת מכה גלים גם בתחום חיזוי מזג האויר. ב"מינהלת מזג האויר" מהדהדים תחזיות, אפליקציות חיזוי מתקדמות, וכן אזהרות ממוקדות ודיווחים לייב כל העת מהשטח מהצפון ועד צפון הנגב.
הגולשים מסתערים על השלל וזורמים בשצף עם הדהוד חוזר של סרטונים ואירועי מזג אויר חריגים בזמן אמת מהשטח. יחד נוצרת פלטפורמה שלא רק שביכולתה להציל חיי אדם, אלא גם להעיר ממנוחתו את שלטון האצולה של מזג האוויר הישראלי בראשות דני רופ, שרון וכסלר ונעמה איזנברוך.
הגולשים מהדהדים בשצף סרטונים ואירועי מזג אויר חריגים בזמן אמת מהשטח. יחד נוצרת פלטפורמה שיכולה גם להציל חיי אדם וגם להעיר ממנוחתה את אצולת מזג האוויר: דני רופ, שרון וכסלר ונעמה איזנברוך
אישית, אני מהאנשים שרואים בתחזית מזג האוויר בסיום מהדורת החדשות (וגם באופן אישי בדני רופ), סוג של נחמה. העובדה שיש שם אדם שלוקח על עצמו לאורך כל כך הרבה שנים את הסיכון לדווח מה יהיה מזג האוויר מחר, בהנחה שבכלל יהיה מחר, מוערכת בעיני ולכן גם הצלחתי לסלוח על כך וכך אי דיוקים. בעולם כזה אפוקליפטי בו כל רגע תשומת הלב נסחפת למקום אחר – אם עוד נותנים תחזית בסוף המהדורה – כנראה שיהיה בסדר.
אבל נראה שהגיעה השעה להתעורר מהאשליה הדני רופית. לא לעולם חוסן. לא רק משבר האקלים על ראשו, אלא גם קבוצת פייסבוק חדשה בשם "התחזית ישראל – מנהלת מזג האויר" שפרצה בסערה לשדה הסינופטי ומאיימת לשנות סדרי עולם.
החזאי צחי פלג חבר לטל ברנע, מזגהאוירוהוליק כמוהו, ויחד עם חבריהם בקהילה, בנו מכ"ם גשם ברזולוצית שיא של 300 מ' בערך (כמעט עד רמת הרחוב) על מפת גוגל, פונקציה שמסייעת להבין כמה גשם יורד בכל נקודה בארץ בדיוק על בסיס דקתי. לשם השוואה, המכ"מ של השירותי המטאורולוגי מתעדכן (באיחור) אחת ל-25 דק' בערך.
אני מהאנשים שרואים בתחזית בסיום מהדורת החדשות (וגם באופן אישי בדני רופ), סוג של נחמה. העובדה שיש שם אדם שלוקח על עצמו לאורך שנים את הסיכון לדווח מה יהיה מזג האוויר מחר, בהנחה שבכלל יהיה מחר, מוערכת בעיני
במקביל בדפי הפייסבוק הנלווים לפעילות, הגולשים מעלים כל העת אין סוף סרטונים ותמונות של מפגעי גשם מטורפים. הקבוצה הפכה לחמ"ל מזג אויר שלדני רופ, עם שתיים וחצי דקות בסוף המהדורה ביום רגיל אין שום דרך להתמודד איתו. יתרה מזאת, מדובר בכלי שאם ינוצל בידי הרשויות יכול לשנות ובאמת להציל חיים.
מנהלי הקהילה מצידם לא רק מרהיבים תחזיות אלא גם שולחים ברופ חיצים ומזמינים אותו לתלות את הנעליים, על רקע אי דיוקים ובושה מקצועית.
לפי שעה רופ טרם הגיב, אך ככל שהחורף יתקדם, בטח אם יהיה גשום כפי שהיה עד כה, נראה שלא תהיה לו ברירה. הרשת החברתית מכה את המודלים המיושנים שוק על ירך גם, מי היה מאמין, בתחום החיזוי.
מנהלי הקהילה מצידם לא רק מרהיבים תחזיות אלא גם שולחים ברופ חיצים ומזמינים אותו לתלות את הנעליים, על רקע אי דיוקים ובושה מקצועית. הרשת החברתית מכה את המודלים המיושנים שוק על ירך גם בתחום החיזוי
התהייה האם בכלל היה מזג האוויר לפני שראינו אותו מתפוצץ לנו ככה בפנים בפייסבוק, מתבקשת. נכון, ברור לכל שהמערכת האחרונה היתה אירוע גשם חריג בכמויות ושהאולפנים עצמם הוצפו בפרשנים לענייני מזג האויר, ועדיין.
כרגע, עם כל החיבה לתחזית מזג האויר המנחמת, זה כבר ממש לא זה. הפורמט הקיים לא מצליח בשום שלב להיות אינפורמטיבי ומלא התלהבות – כמו אלו שהרשת מאפשרת. פייסבוק שוב מצליחה לגשר על הפער בין המציאות בשטח לבין המציאות באולפנים.

https://www.zman.co.il/73640/
 
למעלה