מי מזהה ?

argamon

Member
מי מזהה ?

צילמתי לפני כ- 20 דקות שני חברים בשמיים הניראים מעל הבית במושב באזור לכיש כקרובים ביותר וכמובן יש ביניהם מרחקים במיליארדי קילומטרים.
האחד כמובן הוא הירח , אבל לגבי הכוכב משמאלו אני לא בטוח בזיהוי. האם אתם מזהים?
> כאשר הדף יעלה , צריך ללחוץ עליו קליק והדף אמור לגדול יותר:
https://bit.ly/2oMCkFy 
 

quant1

New member
זה כוכב לכת צדק. (אחד הגופים הכי בהירים בשמיים)

 

אלישבע777

Well-known member
הירח עובר במשך החודש על כל הפלנטות

גם הירח הוא פלנטה והוא חולף במסלולן של הפלנטות האחרות וכך - אפשר לגלות את הפלנטות בשמים כשיש ירח והוא קרוב אליהן. בתמונה רואים את הירח די קרוב ליופיטר, כפי שאמרו לך. גם אני ניסיתי לצלם את זה, אבל לצערי, זה יצא מטושטש.
הבעיה, שלמעשה לא תמיד אפשר לזהות את הפלנטות לפי התקרבות הירח. א. מרקורי קרוב מדי לשמש והוא לא נראה בלילה בכלל. הוא עולה עם השמש ושוקע איתה. לגבי מאדים - אכן הוא קל לזיהוי על ידי הירח, אלא שבימים האלה, הוא שוקע לפני השמש ואינו נראה בלילה. כשהוא כן ייראה , הוא בעל גון אדמדם חיוור.
נוגה היא איילת השחר היא וונוס, מאוד מאוד נוצצת וכשרואים אותה אז זה קורה או אחרי שקיעת השמש בצד מערב או אחרי זריחת בצד מזרח. והיא כה בוהקת שלא צריך ירח קרוב אליה, כדי לזהות אותה... אבל כזה קורה, זה מחזה יפה מאוד.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
לא, הירח הוא לא פלנטה הוא לווין.

חפש את ההגדרות בלקסיקון האסטרונומי שלך.
&nbsp
 

quant1

New member
תודה. הכוכבים (והפלנטות) הם חלק מהבית שלנו


הכוכבים הם חלק מהבית שלנו.
כי לכל מקום שבו נלך בעולם, איפה שלא נהיה, נוכל להרים את הראש ולראות את אותם כוכבים מוכרים (בשינוי קל לפי קו הרוחב שבו אנחנו נמצאים והעונה).
לכן לדעתי הם נותנים הרגשה של בית מוכר בכל מקום.
כשלומדים להכיר פרטים כמו הצבעים שלהם, ולהעריך את היופי שלהם, אז אפשר להנות מהיופי הזה בכל מקום שיש בו מספיק חושך ושמיים נקיים מעננים.
 
למעלה