שמיים יוצאי דופן היו היום

שי גנדל

New member
שמיים יוצאי דופן היו היום

עם צורות עננים בלתי שגרתיות בעליל





 

שי גנדל

New member
ותודה לחברת ראיינאיר שטסה לכל חור

והופכת את השמיים למעניינים עוד יותר





 

שי גנדל

New member
שלילי. ראיתי את המטוסים, גם בפלייטרדאר

טסו אל/מ עקבה, עובדה ועמאן
 
אכן


מטוסים של חיל האוויר יטו פחות לנסוע בקו ישר. אגב, לרוב מטוסים שממריאים/נוחתים בנתב"ג נוטים שלא לייצר מייצרים שובלי התעבות מעל ישראל, בשל הגובה הנמוך(אולי למעט כאלו שנוסעות למזרח דרך אילת)
 

שי גנדל

New member
שאלה מעניינת. מה הגובה המינימלי להיווצרות שובלים בארץ?

&nbsp
יתכן שמטוס מנתב"ג למזרח הרחוק דרך טורקיה, כן ייצר שובל. בתנאים המתאימים, שובל כזה ייסחף לעבר צפון הארץ.
&nbsp
 
בגדול זה תלוי בלחץ האוויר, טמפרטורה, לחות, וסוג המנוע

אפשר גם לחשב את זה .כמסתבר. אני לא נכנסתי לעומק של החישובים עצמם, אבל בגדול על פי המאמר הבא, מינוס 35 מעלות הוא הסף המינימלי להתהוות שובלי התעבות במפלס 500 מ"ב.

בפועל זה אומר ששובלי מטוסים בטח לא יראו מתחת ל400 מ"ב(7 ק"מ), אני משערת שהרוב ב300-200 מ"ב.

ולמיטב זכרוני, טיסות אל-על למזרח הרחוק(הודו ותאילנד) עוברות דרך מפרץ אילת.

https://journals.ametsoc.org/doi/10.1175/1520-0450(1997)036<1725:COACFC>2.0.CO;2
 

שי גנדל

New member
טעות (חלקית) שלי

&nbsp
רק טיסות להונג קונג עוברות מעל טורקיה.
&nbsp
בכל מקרה, טיסה לטביליסי חצתה ממש עכשיו את גובה 7 ק"מ מול קיסריה בערך, במרחק של 60-70 ק"מ מהחוף בחישוב גס. כלומר שבהינתן התנאים המתאימים, פס התעבות יכול לחיות זמן רב ולהגיע עם הרוח לשטח ישראל.
&nbsp
 
למעלה