מודל חיזוי מזג אויר חדש ל IBM

avivk79

New member
מודל חיזוי מזג אויר חדש ל IBM

יתעדכן כל שעה! לתשומת לב חברי הפורום, ייתכנו הפרעות מאניה דיפרסיה בתדירות גבוהה הרבה יותר בחורף הקרוב!
ועכשיו ברצינות, אשמח להתיחסות של יודעי הדבר בפורום לגבי השיטה החדשה שבה המודל משתמש לחלק את פני השטח של כדור הארץ.
https://www.wunderground.com/cat6/I...al-Weather-Forecasting-Model?cm_ven=hp-slot-2
 

נתנאל531

Well-known member
מאחר וכנראה IBM לא מחזיקה מערך לפיתוח מודל עצמאי

מערך של פיזקאים / כימאים / מטאורולוגים / מתכנתי מודלים ועוד, מעריך שהם לקחו ענף פיתוח כלשהוא של GFS בהתאמות קלות, או בשילוב של WRF, ומתכוונים להריץ את המודל על מחשב-על שלהם.
&nbsp
החידוש שלהם שעליו הם בונים שישפר את דיוק המודלים הוא נסיון להפוך את בעלי הסמארטפונים שיתקינו את האפליקציה שלהם (ויקבלו מפות ונתונים חלקיים בעסקת חבילה) לתחנות מדידה ניידות, מהם יאספו נתונים שישפרו את האנליזה שהיא בסיס להרצת המודל, והתייחסות לכדור הארץ כקבוצה גדולה של משושים מחוברים.
&nbsp
בפועל מדובר ככל הנראה בנתוני האתחול של GFS + נתונים שיאספו ממשתמשים, ובהרצה מודלים אזוריים ברזולוציה גבוהה על שטחים נרחבים, בדגש כנראה על הודו שם הם עשו נסיון ראשוני. לצפון אמריקה אין פה שום בשורה מאחר ו־NOAA מריצה מודלים אזוריים משלה, הכיוון הוא למדינות מתפתחות, וכנראה שהבסיס הכלכלי הוא נסיון ליצור מודל באיכות גבוהה שאת תוצריו ימכרו לגופים מקומיים שונים. אם יצליחו או לא זו שאלה, קבצי נתונים גולמיים של פלט המודל כנראה שלא נראה מ־IBM.
 

נתנאל531

Well-known member
השיתוף עם Wunderground יאפשר להם גישה לתחנות רבות

שחיברו את עצמם ואת נתוניהם לאתר, זה מידע מטאורולוגי באיכות טובה ובפריסה רחבה.
&nbsp
Wunderground עשו עסקה לא רעה עם בעלי תחנות - נספק לכם גישה נוחה לפרסם את נתוני התחנה שלכם ברשת (ולהתעדכן על תחנות אחרות), בתמורה נסחר בנתונים שלכם עם גופים גדולים שיש להם עניין במידע, IBM היא דוגמא מעולה לגוף שיש לו עניין בנתונים אלו
 
על פי הכתבה הם לקחו מודל מסויים של NCAR

הנתונים מסמרטפונים נשמע לי בשלב ראשון כגימיק(יצטרכו כאן בקרת איכות), אבל החידוש המשמעותי זו הרזולוציה הגבוהה שמשולבת ביכולת דיפרנציאלית(באיזורים שפחות מעניינים אותנו אפשר להשתמש ברזולוציה גסה יותר בהשוואה לריכוזי יישוב לדוגמא).
&nbsp
וכמובן העובדה שהמודל ירוץ על GPGPU, שלמערכת מקבילית שכזו זה עשוי להוות יתרון בביצועים.
 
למעלה