5 שנות בצורת

guprnds

Active member
אם אתה מוכן לשלם פי 1000 רק כדי לא לשתות מי ברז

אז מה אתה מתבכיין על מחיר של מים שממילא אתה לא קונה?
ככל שאני יודע איכות המים בברזים גבוהה על פי כל אמת מידה מקובלת בעולם המערבי. אפשר לבדוק זאת, מדי פעם מתפרסמות בדיקות.
 

סיביליה

New member
מה זה קשור. מים לשתיה זה לא כל הסיפור

איכות המים בברזים תלויה בשתי צנרות. אחת העירונית, והשניה של הבתים.
אם הבתים ישנים, ולא החליפו צנרת יש בעיה של מתכות. אם השכונה ישנה וברשות מוניציפלית לא עשירה, יש סיכוי שגם הצנרת העירונית בעייתית. בדיקות איכות המים לא נעשות בבתים, אלא במקומות מרכזיים.
&nbsp
ואני לא צריך לשלם 10 שקלים למ"ק מים, גם אם אני משתמש בהם למקלחת ולכביסה ולשטיפת כלים. זה שוד שמבוצע רשות בריונית...
 

guprnds

Active member
נו שויין.

 
יש בעייה של מתכות רעילות רק כאשר מגלים אותם על ידי בודק

מוסמך, וכמובן לא על ידי החאפרים שמכניסים אלקטרודה שמתפרקת במים ואז רואים לכלוך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש בעיה כשהמים דוחים. החלפת הצנרת בבית עשתה פלאים לטעם המים

אנחנו גרים בדירה שכורה ישנה כך שזה לא ממש היה בשליטתנו, אבל עד השיפוץ חיינו על כדים של מים מינרליים, ומאז השיפוץ כבר אין צורך.
 
שמשווים מחירים יש לקחת בחשבון את עלות יצירת המוצר

עלותם של מים מותפלים ( למרות העובדה ששיפור טכנולוגי מקטין את עלות היצור ) גבוהה מעלות ניצול מים עיליים ( הכנרת ) ומי קדוחים ( של פעם ). כיום כאשר קודחים לעומקים גדולים יותר - גם עלותם של מי הקידוחים גבוהה יותר.
 

סיביליה

New member
והנה עמדה אחרת לגבי עלויות המים....

כיצד קופץ מחיר המים פי 10 מ92.6 אגורות עלות ההפקה, ל 9.26 שקל לצרכן הישראלי ?
Posted on 2014/04/04 by Avi-Zelinger
&nbsp
Facebook
&nbsp
Twitter
&nbsp
Google+
Share1
92.6 אגורות בלבד , זה מחיר האנרגיה הנדרשת להתפלת קוב מים (1000 ) ליטר בשימוש בגז טבעי כ 3.5 קילווט/שעה חשמל במחיר של 28 אגורות לקילווט/שעה הפקת חשמל בגז.
בתוספת כל העלויות : עלות הקמת מתקני ההתפלה ושכר עובדים מחיר ייצור קו"ב מים מגיע ל1.5 שקלים, אבל המים עוברים בדרך 4 " מפלי בירוקרטיה " ונמכרים לצרכן ב 9.26 שקלים פי 6-10 מעלות הפקתם.
בלילה מחיר החשמל לתעשייה יורד מתחת ל 20 אגורות לקילווט עקב עבודת הסרק של טורבינות חברת החשמל והחשמל נמכר במחיר מסובסד לטייקונים לצורך ייצור מים זולים עבורנו שנמכרים לנו בפי 10 ממחיר הפקתם, זה במקום להתיר לחברת חשמל לייצר מים זולים בלילה עבור הציבור -ככה מתועלת " כלכלת השנאה " נגד חברת חשמל לטובת הטייקונים .
לפני הכנסת הטיקונים לשוק המים עמד מחיר המים על 3.36 שקלים לקוב פלוס 2 שקלים אגרת ביוב = 5.56 , ואז באופן מסתורי ישראל החלה להתייבש בקמפיין ישראל מתייבשת .
" ופה התחלתי לחשוד "
תחנת ההתפלה מחיר המים קופץ ב 150 אחוז – להעשיר את הטייקונים
בתחנה הראשונה בשרשרת הפקת המים שהיא התפלת המים במתקני ההתפלה קופץ מחיר המים ב150 אחוז מ 92 אגורות ל 2.20 שקלים כשבחלקו מחיר המים מממן את עלות בניית מתקני ההתפלה שנבנו בהשקעה של מיליארדים כמובן על חשבוננו (במימון דרך מחיר המים) כמובן בהלוואות זולות מאד עם מנגנון ביטוח ממשלתי נגד הפסד – ככה נראה הקפיטליזם שלנו עם מנגנון הגנה משוכלל לטייקונים .
הקמת מתקן התפלה בן 100 מיליון קו"ב עולה כמיליארד שקלים, כך שנותר ליזמים רווח גולמי גלמי יפה מאד בן עשרות אחוזים בשנה על ההשקעה בייצור מים בחוסר סיכון, כשמדובר במוצר הצריכה הבסיסי ביותר בטבע ששליטה בו הועברה לטייקונים .
בעוד 20 שנה במסגרת הסכמי BOT- BUILT-OPRATE-TRANSFER יתכן שהמדינה תקבל גרוטאה בדמות מפעל התפלה ישן,אם לא הובטח בחוזים שהמפעל יוחזר למדינה במצב תקין, מה גם שטכנולגיות ההתפלה ישתנו דרמטית ב25 שנים הבאות והמשמעות היא שהמפעילים יצטרכו להעביר למדינה מפעל חדש ושונה מזה הקיים היום .
מחיר המים מממן את ריבית על חוב בן 9 מיליארד שקל של מקורות לבנקים ולשוק האג"ח מחיר המים קופץ ב 120 אחוז.
זה לא סוד שחברת מקורות חייבת בבנקים ובאגרות חוב קרוב ל 10 מיליארד שקל כשהריבית על החוב בת 5 אחוז לשנה מוערכת בכ 500 מיליון לשנה , וממש במקרה היא מספקת למשקי הבית קרוב ל 600 מיליון קוב מים , כך שכל קו"ב מים שאתם צורכים מממן כ80 אגורות תשלום ריבית לבנקים לשנה .
מקורות קונה את מים ב 2.20 שקלים לקוב ממתקני ההתפלה ומוכרת לעיריות ותאגידי המים במחיר של 4.80 ש"ח לקוב בכמות של כ400 מיליון קוב ומרויחה ברוטו 800 מיליון שקלים רק על התיווך במיים (חברת התיווך ה-לאומית למים ).
כיוון שמחיר קוב מים מממן כמעט 80 אגורות ריבית בבנקים לשירות הריבית על החוב , נשאר מעט יותר מ 1.5 שקלים לקו"ב לבזבוזים או בשמן המעודן " השקעות במשק המים " ולהחזר הקרן על אגרות החוב ב 9 מיליארד .
מחיר המים מממן 55 תאגידי מים וחלוקת דיוידנד לעיריות – וקופץ ב 100 אחוז.
העיריות בישראל קונות את המים ב 4.8 שקלים ומוכרות לציבור במחיר של 8.26שקלים לפני מע"מ, כך שבקופתן נותרים בממוצע כ 4.5 -3.4 שקלים ברוטו לקו"ב מים במרווח השיווק בין מחיר המינימום של המים 8.26 ובין מחיר מחיר החריגה של 14 שקלים לקו"ב .
מתוך 4 שקלים הללו רק שקל אחד בלבד הולך להשקעה בתשתיות, כלומר רק 25 אחוז , שקל אחד הולך להחזקת התאגיד ועוד 2 שקלים הולכים לחלוקת דיוידנד שמתחלק בין העיריה , תאגיד המים והאוצר ומחיר המים כבר עומד על 8.26 שקלים .
חגיגת המע"מ 1.3 שקלים מחיר המים קופץ ב 18 אחוז
גם מדינה בחגיגה והיא לוקחת מס צריכה 18 אחוז, שאינו מוכר בניכוי מע"מ וכך מחיר המיים במחיר המינימום עומד עומד על 9.26 לקוב פי 10 ממחיר הפקתם .
סוף דבר – אוסף של שקרים
שקר מס 1 – ספרו לכם שתאגידי המים משקיעים בתשתיות וזה היה נכון ל5 השנים הראשונות בחיי התאגיד ועתה עד החלפה הבאה של הצנרת יעברו 45 שנים שבהם לא יוחלפו הצינורות אלא השלל יתחלק בין כל הגופים לשכר בזבוזים ומיסים.
שקר מס 2 – ספרו לכם שתאגידי המים נותקו מהעיריות – אבל העיריות מקבלות דיוידנד והאוצר מקבל דיוידנד ומע"מ כולם בקומבינה .
שקר מס 3 – ספרו לכם על ניהול כושל של מערך המים על ידי העיריות כרגע מתפרנסים עוד 3000 עובדים ב 56 תאגידים ממשק המים .
כשהממשלה שולטת ברדיו ובטלויזיה לא עולה לה הרבה כסף לשקר את הציבור בקמפיינים שקריים לכן כדאי לה רשות שידור ממלכתית – תזהרו כי ישראל מתייבשת
 

shron17

New member
לפני הכול,המלצה לרשות המים :

מומלץ לרשות המים לצמצם את היזבוז המים באמצעות פיקוח:
כלומר,לגשת ולבדוק בכול רשתות -המזון ,ישנם המון ברזים מקולקלים שדולפים יממות שלמות בגלל תחזוקה לקויה של הברזים -השבורים ,אשר לא מוחלפים ושנמצאים בשירותים שבקניונים ,וגם בחלק גדול של רשתות -המזון, יש שם בזבוז מים אדיר שנמשך שבועות רבים ביום וגם בלילה,בגין נזילות ברזים שבורים שיש להחליף כבר כמה שנים..
&nbsp
מה יועילו פרסומות ברשות המים בטלביזיה שמטרתם לעורר חיסכון במים,כאשר אין ביקורת ואין תחזוקה,ולכן דליפת מים נמשכת במקומות הציבוריים הללו ,לאורך ימים ולילות וללא הפסקה.איפה הפיקוח בנושא?
&nbsp
מן הראוי יהיה, שתשלחו אנשי -תחזוקה שיהיו אחראי לבדיקות שוטפות למניעת נזילות מים במרחבים הציבוריים,,אחרת אין טעם לפנות לציבור שיתקלח 2 דקות פחות ביום?
&nbsp
בנוסף ,בכול המספרות ידועה תופעת בזבוז המים ,הבזבוז עצום,כאשר חפיפת הראש בשמפו נעשית כשהברז פתוח ללא סיבה במשך 10 -15 דקות ולפעמים יותר זמן ,ואין צורך להשאיר ברז פתוח בעת החפיפה ,אלא לסגור אותו ולפתוח את הברז שוב רק בעת השטיפה מהשמפו.
חבל שאין שום הסברה בנושא לבעלי המספרות באופן ישיר- מרשות המים.
מקווה שמישהו יתייחס ברצינות לנושא עד שיוקמו במהלך העשור,עוד 4 מפעלי התפלה.
&nbsp
 
למעלה