דווקא מסתדר עם מה שבדקת..
הגובה הטופוגרפי של 4 התחנות זהה ועומד סביב 810-820 מטר.
גם גבעת שאול,גבעת רם, בניין גנרלי,הר הצופים.
שים לב שבירושלים יש אזורים יחסית נמוכים ( עמק רפאים, מלחה, עין כרם, פסגת זאב מזרח, נווה יעקוב).
לגבי אזורים חשופים ויותר מאווררים:
שוב.. 3 תחנות " מאווררות..אחת לא ( מרכז העיר). הסברתי למה.
" בשביל לקבוע אי חום צריך ללכת מהמרכז לסביבה.."
כעיקרון זה נכון אם כי אתה צריך לראות מה כיוון הרוח ולהיכן נע " אי החום העירוני"
בירושלים הרוח בקיץ לפחות צפון מערבית קבועה. כלומר רוח ( אוויר בעל מאפייני טמפ + לחות) המגיע לגבעת רם/גבעת שאול מערב/הר הצופים כמעט ולא חולף על אזור עירוני.. בכל האזורים יש מהצד המערבי שלהם אזור מיוער משהו..
מלבד מרכז העיר.
אין שום תחנת בקרה דרום/מזרח למרכז העיר ..להשוות.
כך שהאזור הצפון מערבי הוא הקר יותר בקיץ והאזור הכי חם הוא הדרום מזרחי ( תלפיות מזרח לשם הדוגמא).
איך תמדוד את הטענה?
יחסית באופן פשוט, סע ברכב עם טרמומוטר ( נצא בהנחה שיש סטייה של הטרמומטר ברכב של 2-3 מעלות אך היא קבועה..כך שזה מתבטל).
סע מצפון/לדרום וחזרה דרך כביש 1 נניח ( מנווה יעקוב לתלפיות מזרח וחזרה)
סע מצפון למערב דרך בגין לעבר גבעת שאול/הר הרצל/ קריית מנחם ותמצא בדיוק מה שרשמתי.
באזור קריית יובל לדוגמא ההפרש הוא מדהים בין הרחוב הראשון ( כביש הראשי המוביל בין הר הרצל לבין קריית יובל) לבין 2 רחובות פנימה שהטמפרטורה מיד עולה..
בועז
הגובה הטופוגרפי של 4 התחנות זהה ועומד סביב 810-820 מטר.
גם גבעת שאול,גבעת רם, בניין גנרלי,הר הצופים.
שים לב שבירושלים יש אזורים יחסית נמוכים ( עמק רפאים, מלחה, עין כרם, פסגת זאב מזרח, נווה יעקוב).
לגבי אזורים חשופים ויותר מאווררים:
שוב.. 3 תחנות " מאווררות..אחת לא ( מרכז העיר). הסברתי למה.
" בשביל לקבוע אי חום צריך ללכת מהמרכז לסביבה.."
כעיקרון זה נכון אם כי אתה צריך לראות מה כיוון הרוח ולהיכן נע " אי החום העירוני"
בירושלים הרוח בקיץ לפחות צפון מערבית קבועה. כלומר רוח ( אוויר בעל מאפייני טמפ + לחות) המגיע לגבעת רם/גבעת שאול מערב/הר הצופים כמעט ולא חולף על אזור עירוני.. בכל האזורים יש מהצד המערבי שלהם אזור מיוער משהו..
מלבד מרכז העיר.
אין שום תחנת בקרה דרום/מזרח למרכז העיר ..להשוות.
כך שהאזור הצפון מערבי הוא הקר יותר בקיץ והאזור הכי חם הוא הדרום מזרחי ( תלפיות מזרח לשם הדוגמא).
איך תמדוד את הטענה?
יחסית באופן פשוט, סע ברכב עם טרמומוטר ( נצא בהנחה שיש סטייה של הטרמומטר ברכב של 2-3 מעלות אך היא קבועה..כך שזה מתבטל).
סע מצפון/לדרום וחזרה דרך כביש 1 נניח ( מנווה יעקוב לתלפיות מזרח וחזרה)
סע מצפון למערב דרך בגין לעבר גבעת שאול/הר הרצל/ קריית מנחם ותמצא בדיוק מה שרשמתי.
באזור קריית יובל לדוגמא ההפרש הוא מדהים בין הרחוב הראשון ( כביש הראשי המוביל בין הר הרצל לבין קריית יובל) לבין 2 רחובות פנימה שהטמפרטורה מיד עולה..
בועז