העולם הקוסמי השמימי לבין הבריאה על פני האדמה.

wapy

New member
העולם הקוסמי השמימי לבין הבריאה על פני האדמה.


בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ. וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל-פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם. וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי-אוֹר. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר כִּי-טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר יוֹם אֶחָד

חשיבותן של צירופי האותיות וסדר הופעתן בתורה ככלל ובמעשה הבריאה בפרט נדונה רבות במפרשים. נזכיר בעניין זה את השאלה הידועה מדוע פתחה התורה באות בי"ת (בראשית) ולא באות אל"ף? על שאלה זו נאמרו פירושים רבים וביניהם: "פתחה התורה באות ב' תחילה וכן כל המסכתות בש"ס פותחות בב', כדי שידע האדם שאפילו את האות א' לא השיג".
חשיבותן של כל כ"ב האותיות לשלמות מעשה הבריאה מקובלת כגישה המופיעה בספרי הקבלה (ספר היצירה פרק ב' סעיף ה'): "כ"ב אותיות יסוד, חקק"ן חצב"ן שקל"ן צרפ"ן והמירן וצר בהן נפש כל היציר וכל העתיד לצור".
אולם המעיין בספר בראשית פרק א' ימצא כי כל האותיות מופיעות בו מלבד האות סמ"ך. ליתר דיוק, האות סמ"ך מופיעה לראשונה בפרק ב', פסוק י"א: "שם האחד פישון הוא ה סֹ בב את כל ארץ החוילה". המסקנה מעובדות אלו היא כי האות סמ"ך אינה מופיעה בפרק המתאר את בריאת העולם. הדבר תמוה, איננו מסתבר ודורש הסבר.

בהעדר הסבר מניח את הדעת על דרך הפשט, אנסה להעלות תירוץ על דרך הדרוש. הסמ"ך היא אות סגורה גיאומטרית, וזאת כפי שמרמזת גם המילה סגור הפותחת בה, ועל פי הופעתה הראשונה בתורה: "הוא הסֹבב את כל ארץ החוילה".

כפי שידוע כיום ממחקרים בקוסמולוגיה, היקום מתפשט, מתרחב לכל עבר בכל רגע ורגע, וייתכן שאף יתפשט לעד. לכן העולם אשר ברא הקב"ה לא יכול היה להיבראות סגור ומסוגר, והדבר מרומז באי הופעת האות סמ"ך בבריאה.
הנ"ל מתוך אתר בר אילן פורסם לראשונה בבלוג שלי - פוסט ראשון
שם הבלוג "פרשת השבוע" -כעת לא פעיל
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/1508744
תורת הסוד היהודית התייחסה לכל אות כאל מערכת מוצפנת הכולאת בתוכה את סודות הבריאה, והדברים מודגשים בעוצמה רבה בספר יצירה, מן הקדומים שבספרי המיסטיקה היהודית. מתואר שם כיצד נברא העולם מ-32 'נתיבות החוכמה', אבני הבניין של היקום שהן 22 אותיות הא"ב ועשר הספירות מ-10-1. ב'מדרש האותיות" המובא באקדמות לספר הזוהר' מסופר כיצד ניגשו אותיות הא"ב אל הבורא כדי שיתחיל מהן את הבריאה. על פי מדרש זה, יצר מרדכי ארדון סדרה של עשרה ציורים כנגד עשר ספירות ובהם תיאר את סיפור 22 האותיות. ציורים אלה הפכו דגם לעשרה שטיחים ארוגים התולים היום באולם המבואה של בית החולים שערי צדק בירושלים. בסופו של דבר בחר האל להתחיל את הבריאה באות ב' ("בראשית ברא"), וכך בציור האות ב' אפשר להבחין בקו אופק ברור המחלק בין העולם הקוסמי השמימי לבין הבריאה על פני האדמה. מן האות ונקודותיה נובעים תחילה הזרעים, הפירות, עץ הדעת וסיפור גן עדן המשולב בו, ומשם אל מגוון של בעלי חיים. רישומם של בעלי החיים השונים, כגון היעלים, הנחש והפיל, מעלים על הדעת ציורים פרה-היסטוריים קדומים וחריטות סלע כגון אלו שנמצאו בהר כרכום, בתמנע ובמקומות אחרים. דמיון זה אינו מקרי. ארדון כמו מקביל בין יצירת העולם וברואיו לבין יצירת הדימויים הללו ביד האדם/האמן. - הנ"ל קטע מעת מקרא
הצילומים :ב"שערי צדק" "נשמה" בשער הכניסה
מדרש האותיות, אות ב', באולם המבואה
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים



 

wapy

New member
בחמישי קיים חשש משיטפונות בנחלי מזרח - ומה עם י-ם


לקראת הצהרים יחלו לרדת ממטרים מקומיים בעיקר בדרום הארץ ובמזרח. קיים חשש משיטפונות בנחלי מזרח הארץ ובדרום. יתכנו סופות רעמים בודדות.

ומה עם ירושלים?
יש מצב שירדו גם כאן מים משמיים

"ויאמר אלוהים--ישרצו המים, שרץ נפש חיה; ועוף יעופף על-הארץ, על-פני רקיע השמיים. כא ויברא אלוהים, את-התנינים הגדולים; ואת כל-נפש החיה הרומשת אשר שרצו המים למיניהם, ואת כל-עוף כנף למינהו, וירא אלוהים, כי-טוב. כב ויברך אותם אלוהים, לאמור: פרו ורבו, ומלאו את-המים בימים, והעוף, יירב בארץ. כג ויהי-ערב ויהי-בוקר, יום חמישי."
 

wapy

New member
גשם קל בתחנת רק"ל גבעת התחמושת

לפני חצי שעה .....
 

wapy

New member
מראות הסערה: מופע ברקים מרהיב צפו בתמונות הגולשים


מראות הסערה: מופע ברקים מרהיב, מטיילים שחזרו מסיני לשיטפון, מונית נשרפה
מופע הברקים הלילי באילת היה הסיפתח למכת גשמים בעיר הדרומית. כבישים רבים הוצפו ונמל התעופה הושבת לכמה שעות. מים זרמו גם לחדרי האוכל במלונות. מטיילים חזרו מסיני עם תיקים על ראשם ורגליהם במים. מונית נשרפה, אולי מפגיעת ברק. צפו בתמונות ששלחו הגולשים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4871385,00.html
שבת שלום
 

לדזפ

New member
מותר לי להציע גישה קצת שונה?

בראשית ברא האדם את האלוהים.
אין ומעולם לא היה אלוהים.
הכל פרי מוחם הקודח של כותבי אגדות עם, ברמה כזו או אחרת.
לא מבין מדוע להשחית זמן טוב על ניסיונות לפרש טקטסים מלאי סתירות.
יש לך אולי לתת לנו במקום כל זאת פרשנויות על מזג האוויר? הרי לשם כך התכנסנו כאן, לא כך?
 

guprnds

Active member
צריך מידה לא מבוטלת של יוהרה

כדי להציג את הדברים שאתה אומר כאקסיומות שאינן ניתנות לעירעור.
 

לדזפ

New member
בהחלט. קיימת המון יוהרה באמונה -

שקיימת איזו יישות אלוהית אי שם בקוסמוס העצום הזה, שכל מה שמעניין אותה זה איך guprnds או אחרים (מאמינים כמוהו) ינהגו כלפי אותה יישות או כלפי אחרים, ושלפי זה - על פי אמונתם - גורלם ייחרץ.
כמות הכוכבים והפלנטות בקוסמוס גדולה מאשר כמות גרגרי החול שבכל כדור הארץ (מבוסס על הערכות מדעיות אמפריות). למרות זאת, אתה בתוכך מאמין שכל מה שמעניין את אלוהים (שקיים, לדבריך) זה איך אתה תנהג ומה אתה תעשה, מה תאכל וכמה אתה חזק באמונתך? מי אתה (וכל אחד אחר, כמובן) בכלל? מי רואה אותנו בכלל...
קצת צניעות ופרופורציות.
 
למעלה