חוויות מהמונסון בצפון תאילנד...

חוויות מהמונסון בצפון תאילנד...


החלטתי השנה לבלות את הקיץ בצפון תאילנד, שנמצאת כרגע תחת גשמי המונסון - פעם ראשונה עבורי. החוויה מאוד שונה ומוזרה ממה שמוכר לי מישראל - גשום וחם... בצפון תאילנד, המונסון מתון יחסית ולא משופע בס"ר, אבל אין כמעט יום או לילה בהם לא יורדים גשמים בעוצמות קלות-בינוניות, כמו הלילה האחרון, שבו השמיים "נשפכו" במשך 10 שעות רצופות... רוב העננות שטוחה יחסית ובגובה נמוך - בינוני, כשלפעמים נוצרים ממטוסים נחמדים, שגם ממטירים גשם.

אבל מדי פעם מתפתחים תאים מרשימים, כמו זה שלכדתי היום בפאתי צ'יאנג מאי - מסך גשם נרחב ששטף באיטיות את העמק של המחוז מדרום לצפון, כשבצידו הדרום-מזרחי התפתח תא CB ענק שנראה מרחוק כמו קו תזזית, מה שגרם למטוסים שממריאים דרומה מהשדה הבינלאומי של צ'יאנג מאי לסטות מהנתיב ו"לברוח" מזרחה...

גם הטמפרטורות מפתיעות לטובה - נעות בין 24-26 בלילות לבין 30-32 בממוצע בשיא החום, שזה לרוב בשעות אחה"צ המאוחרות, כשהלחות בשיא החום לא עולה מעל 60-65%, כך שעומס החום נסבל יחסית. בקיצור - חוויה מרנינה של חום נעים, גשמים מרעננים ועננות מגוונת ודינמית - גן עדן של ממש...

 

tamirzak1

New member
מעניין. אני חזרתי משבועיים מקיף קובה . עכשיו זאת העונה הגשומ

הגשומה יותר (בהוואנה ממוצע של 160 מ"מ לחודש כאשר בעונה הגשומה פחות רק 50-60 מ"מ לחודש).
במרכז ומערב קובה מתפתחים ענני CB מפותחים ומקומיים בעיקר משעות הצהריים עד הערב וממטירים גשמים כבדים עם ס"ר אדירות עם ברקים ענן קרקע.
במזרח קובה יורד גשם בממוצע פעם בשבוע .
בדרום מזרח קובה הנוף בכלל מדברי עם טמפ' של 38-40 מעלות וצמחיה שונה משאר קובה. ניתן למצוא המוני קקטוסי ענק ואפילו הרבה עצי תפוח סדום הנפוצים באיזור ים המלח.
בחצי המזרחי הטמפ' גבוהות מאוד (35-40 כל יום) ובחלק המערבי 30-33 מעלות ביום.
הלחות בכל קובה יכולה להגיע ל-80% בכל שעות היממה.
רוב קובה מכוסה בצמחיה טרופית סבוכה וביערות גשם .
בכל פינה נמצאים פירות טרופיים בכמויות רבות.
האוטוסטרדות (יש גם אוטוסטרדות של 3 נתיבים לכל כיוון) ריקות כמעט מכלי רכב. פשוט כמעט אין כאלה. רוב ההתניידות של התושבים היא על אופניים , כרכרות סוסים , משאיות להובלת בהמות וברגל.
אין פשע אלים בקובה (כייסות , שוד , אונס ורצח) . בטח לא נגד תיירים. זאת המדינה הבטוחה ביותר בעולם שביקרתי בה.
&nbsp
אנחנו נחשבים שם לעשירים וזה עוד יתרון לתיירים.
תמונות בהמשך.
 
בצפון תאיילנד לטופוגרפייה יש תפקיד מרכזי, בעיקר בשעות אחה"צ

הצפון מוקף בשרשראות הרים מכל עבריו (מזכיר קצת את המבנה של עמק החולה...) ומאחר והזרימות ברובן באות מדרום (SW-SE), רואים על המדרונות התפתחויות קונבקטיביות מרשימות, ש"נתקעות" לפעמים לשעות ארוכות ולא מפסיקות להמטיר.
&nbsp
בווידאו המצורף לכדנו ענן שהתחיל לצמוח מ"אפס" על המדרון הדרומי של ההר... (האיכות לא משהו אבל אפשר להתרשם בכל זאת...)
&nbsp



 
עוד מצפון תאילנד - תצוגת עננים מרהיבה


ביליתי יומיים בעמק קטן מוקף בהרי Doi Saket, כ-40 ק"מ מזרחית לצ'יאנג מאי ולא יכולתי להוריד את הראש מהשמיים - בשעות אחה"צ, בתוך מס' שעות, נוצרו מעל הראש כמעט כל סוגי העננים שאני מכיר - ממש ספר לימוד חי...

קבלו טעימה קטנה...













 
(למה השרשור לא מוקפץ למעלה כשמוסיפים תגובה?)

חבל - הוספתי צילומים ממש יפים...
 
למעלה