קורס GrADS שיעור מספר 4 - הפקת מפת T2m

נתנאל531

Well-known member
draw string

פקודה לציור מחרוזת טקסט, מקבלת בראשה הגדרה מספרית (שוב באינצ'ים) למיקום הטקסט באורך ורוחב לפי חלון הציור. גם פה הדרך הקלה למיקום כותרת היא באמצעות 'ניסוי-ותעיה' עד להצלחה.
&nbsp
הבדל משמעותי בינה לבין draw title היא שפקודה זו לא מאפשרת מעברי שורה, בעוד draw title ממירה סלשים (/) למעבר שורה.
&nbsp
אם רוצים מעבר שורה ב־draw string יש לכתוב שתי שורות, ולכוון את פרמטר המיקום כך שיופיעו אחת מעל השניה.
 

נתנאל531

Well-known member
סקאלת צבעים

תשומת לב לכך שסקאלת הצבעים שמבטאת את ערכי הטמפרטורה השונים קוצרה משיקולי מקום (לא צפוי בטווח הקרוב טמפרטורות של 40 מעלות, בקיץ כמעט ולא צפויות טמפרטורות של 7 מעלות ומטה), ניתן לערוך את סקאלת הצבעים בהתאם לעונה ולמבוקש, לדוגמא להוריד 7 ערכי טמפרטורה וצבע בצד השמאלי, ולהוסיף כנגדם בצד הימני.
&nbsp
ערכי הטמפרטורה וגם סקאלת הצבעים מבוססים על מספרים שלמים עוקבים, וקל מאוד להזיז את הסקאלת בהתאם למבוקש.
&nbsp
אפשרות אחרת היא להסיר את התיוג # בתחילת השורה משתי שורות הסקאלה המלאה, ולהוסיף אותו לשתי שורות הסקאלה החלקית, כל אחד לפי רצונו.
&nbsp

 

נתנאל531

Well-known member
רזולוציה

כזכור GFS פועל ברזולוציה של רבע מעלה, שמשמעו חיזוי לנקודות שריג במרווחים של 23~ ק"מ אחת מהשניה, ומיצוע הטווח שביניהם. זה משפיע כמובן על הדיוק, מאחר וטמפרטורה מושפעת לעיתים מגורמים מקומיים מצומצמים (פסגות הרים, בקעת הירדן, התקררות קרינתית מצומצמת בבקעות קטנות ועוד). למרות זאת, תופעות גיאוגרפיות רחבות נקלטות היטב ברזולוציה זו, כגון מישור החוף, השפלה, הרי המרכז (למעט שיאי גובה), נגב.
&nbsp
נתונים אלו משפיעים כמובן על הדיוק המקומי, שטוב יותר מאשר במפת משקעים (שמנסה לחזות תופעה שברובה הינה מקומית מתחת לרזולוציה), אך עדיין אינו מדוייק לחלוטין. הנתונים טובים מאוד להערכה כללית (התקררות / התחממות / גל קור / שרב), והדיוק יורד כמובן עם טווח התחזית. לחיזוי מדוייק יותר לנקודה גאוגרפית מצומצמת נעשה שימוש במודלים מקומיים ברזולוציה גבוהה יותר, ובאימות והתאמה בשילוב נתונים אמת של תחנות קרקעיות.
&nbsp
דוגמאות לאופן שבו המודל 'רואה' את הגאוגרפיה הישראלית, בהשוואה לאופן שבו WRF העדין רואה זאת



 

נתנאל531

Well-known member
הגדרת פרוסת זמן לציור

הסקריפט הזה מצייר פרוסת זמן אחת מתוך 81 אפשריות, שנבחרת באמצעות הגדרה המשתנה t1 בתחילת הסקריפט. מובן שזה לא פרקטי לשנות 81 פעם שורה ולהריץ את הסקריפט 81 פעם (ולא לשכוח להזיז את הקובץ או לשנות את שמו, שלא ידרס על ידי הקובץ החדש), ישנה דרך לביצוע אוטומטי של פקודות ציור לטווח שלם, זה יהיה נושא השיעור הבא - אוטומציה א'.
 

ארציאל

New member
תודה ענקית על ההדרכה!

עוד לא הספקתי ליישם, מקווה שבהקדם יהיה לי זמן סוף סוף לשבת וליישם את הכל
 
למעלה