מעתיק לכאן שאלה מעניינת מויקיפדיה

  • פותח הנושא zarn
  • פורסם בתאריך

zarn

New member
מעתיק לכאן שאלה מעניינת מויקיפדיה


כידוע חצי האי ערב הוא בעיקרו מקום מדברי, בחלקו הגדול מדברי-צחיח ודיוניתי... עם זאת, בדרום חצי האי ערב, בפינה הדרום-מזרחית של תימן, והדרום-מערבית של עומן, ישנו אזור הררי, פורה וטרופי לכאורה, אזור שבעיקר במרכזו נמצאים ג'ונגלים יפיפיהים (ראו תמונות בגוגל עם הכיתוב Dhofar, Oman) אבל בנקודות הגבוהות ביותר שלו דווקא מתחיל המדבר הערבי שכאמור ברובו הוא צחיח לחלוטין; הבנתי שהסיבה העיקרית לזה שיש במורד ההרים האלה את כל השפע הזה היא מונסון הנקרא חריף (ראו en:Khareef); אני לא מבין אבל למה יש שם את המונסון הזה, למה רק שם ולא בשאר חצי האי ערב?... בתודה, ‏Ben-Natan‏ • שיחה 21:30, 29 בנובמבר 2014 (IST)
אולי ההר בולם את התקדמות המונסון? גילגמש • שיחה 06:58, 30 בנובמבר 2014 (IST)
גם אם כן, למה המונסון הזה נוגע רק לאותה רצועה הררית אחת, אבל לא נוגע לרצועות המדבריות הצמודות אליה מימין, למשל בעומן מעל העיירה Sadah, ומשמאל, למשל בתימן מעל העיירה Al-Fatk?, כמו כן למה אינו נוגע למשל לאי סוקוטרה שנמצא מעט דרומית-מערבית? זה אפשרי כמובן, אבל אני שואל את עצמי למה; מה גורם לזה להיות דווקא שם?... ‏Ben-Natan‏ • שיחה 16:44, 30 בנובמבר 2014 (IST)
 

natyh

New member
אפשר לשאול אותה שאלה בדיוק על האי איספניולה

.בו יושבות הרפובליקה הדומיניקנית והאיטי , האם זהו איזור טרופי או מדברי ואיך משפיעים ההרים בגובה 3000 מטרים שם על האקלים המקומי ?
 
למעלה