אז ככה - סיכום המערכת מירושלים:

אז ככה - סיכום המערכת מירושלים:

ללא ספק בין המערכות החזקות והנדירות שחווינו בעשור האחרון: קיבלנו משקעים עד אין סוף שגרמו להצפות בשכונות, רוחות ששברו לי כמה עצים טובים בגינה וכמה רמזורים, סופות גראופל שלא נראו כמותם עשרות שנים ,וכמובן לדובדבן של הקצפת סופות שלגים מטורפות שמשאירות את 2003 מאחור.
חלק ניכר מהלבן שראתה ירושלים זה מהגראופל . אתמול הייתה סופת גראופל כל כך עוצמתית שנערם בה 4-5 ס"מ על הריצפות אנשים חשבו שזה שלג.
אתמול ללא ספק ירושלמים רבים חשבו שמצופה אכזבה גדולה לירושלמים שכל כך חיכו לסם הלבן, ב 8 בערב כבר הייתי בטוח שזהו זה, שלג כבר לא ניראה במערכת הזאת והופ - 9 בערב בהר גילה שלג כבר שהחל להערם על הריצפה ומיד גם לשכונות היותר נמוכות. לאחר מספר מטחי שלג נקיים שלא הצליחו להערם על הריצפה הייתה סופת גראופל שנערמה לשכבה מטורפת ולאחר כחצי שעה נהפכה לסופת שלגים מטורפת לחצי שעה.
ב - 12 בלילה שהמכ"ם היה ריק וכבר היה ניראה שחוץ מכמה מטחי שלג בודדים לא ניראה את הדבר האמיתי קרה נס גדול ופשוט קיבלנו רכבות אדירות בלי סוף, לפתע ס"ר מטורפת פקדה את ירושלים וסופת שלגים אדירה השתוללה בחוץ . מ - 3 לפנות בוקר ועד 10 בבוקר סופות שלגים בלי הפוגה כשהשיא היה בין 5-7 , נפלו פתיתים עצומים יבשים ונקיים, קרמבואים מטורפים שלא ראיתי מימי.
השלג לא הפסק להערם על הריצפה ובקרית יובל הוא הגיע למדידה של כ - 25-30 ס"מ בליווי ס"ר מטורפות שליוו אותו מידי פעם. זה עוד לא הסוף, אני אישית חשבתי שזה סוף המערכת , שנגמר עד שבערך ב 1 בצהריים עוד פעם סופת שלגים פקדה את העיר לכחצי שעה והערימה עוד מס' סנטימטרים מכובדים .
לסיכום : בין המערכות העוצמתיות, החזקות , הנדירות , האדירות והטובות שחוויתי בחיי , אני באמת מרגיש שבשביל דברים כאלה אני חי - פשוט היה שווה לסבול כמעט 7 שנות בצורת בשביל חורף כזה - ואתם יודעים מה הכי טוב? שזה רק ההתחלה.
אני מקווה שאני לא נשמע אגואיסט שחושב רק על הירושלמים - השמחה שלי היא באמת לכל תושבי דימונה שזכו לראות שלג , לכל תושבי אריאל שזכו לראות שלג וכמובן לצפון הארץ שגם הם לא קופחו במערכת וקיבלו כמות נכבדת של שלג .
אז אפשר להגיד שלאחר מס' שנים שירושלים הייתה מקור הקיפוח במערכות שלג - היא הכוכבת הגדולה של המערכת ואני לא מאמין שאני אומר את זה עם - 278 מ"מ גשם בשלושה ימים .
זה נשמע לא מציאותי אפילו אני לא מאמין לעצמי אבל זה אמיתי לחלוטין.
תודה לכל מי שעזר וענה על שאלות ועודד בפורום האלה אין עליכם בעולם - ובתקווה שיהיה לכולנו חורף 2013 גשום וסוער , ובעזרת השם מערכת שלג הבאה בקרוב ( גם אצל התל אביבניקים ) .
 

דן מ 3

New member
כל הכבוד על הפירוט..

פשוט תיארת אחד לאחד את מה שעברנוץ
ולהבא רק תן קרדיט על סירטון שהוא בצילום שלי - אבל בקטנה נסלח לך
 

skiski1

New member
גם אני עשיתי סיכום קצרצר לאריאל

אתמול, אחריי שעות רבות של יובש התחיל לרדת שלג באריאל.
בשעה 20:18 (לפי האשכול שפתחתי פה בפורום בהתרגשות "שלג נקי באריאל") החל לרדת שלג נקי מלווה ברוחות, שהצטבר בכמות יפה על מכוניות וכל מקום שאין בו כביש.
אחריי זה בסביבות השעה 21:00 ירד עוד שלג אך נערם פחות.בשלב זה היה כבר שכבה דקה של שלג על הכביש.
בלילה ירד שלג כנראה בסביבות השעה 3-4 ומאז עד השעה 7 בבוקר היה יבש.
מהשעה 7 בבוקר עד לשעה 11 ירדו הרבה מטחי שלג (כמה מתוכם דיי רציניים) אך הם לא נערמו חוץ ממטח שלג אחד בסביבות השעה 10 וחצי - 11 שנערם לשכבה דקה על המכוניות.

דרך אגב פה הכל נמס כבר
 

אלה 2

New member
ומה הלאה


חזאים יקרים!
התוכלו לתת קצה חוט מה צפוי לנו לקראת סוף שבוע הבא?
בבקשה, חשוב לנו לאירוע ביום חמישי. האם צפויים גשמים או קור עז?

מראש
 

ZWZWZW2

New member
שאפו על פוסט יפה ...מגיע לכם להוריד את הקוף

מעל הגב ( והאמת שנמאס כבר כמה שנים הבכיות שלכם הירושלמים
) הגיע הזמן שמערכת כזאת יפה תגיע אליכם .אני אחד מאותם ספקנים שכבר לא היה בטוח שיהיו מספיק משקעים על מנת להלבין בצורה כזאת את העיר למרות שמי שהגיב אמר שהם יגיעו ללא ספק ( ברנע ועודד ) מאד שמח שלבסוף שטעיתי .
 
למעלה