תמונות שלג מחרשים, הערב

barnea1

New member
תמונות שלג מחרשים, הערב


אז אחרי לבטים רבים האם לנסוע לירושלים או לצפון הארץ, ולאחר שבשעות אחה"צ התצ"ל היה נראה מבטיח וכזה שהולך להלבין את כל הרי הצפון - החלטנו אני וצחי לצאת למרדף ספונטני אחרי השלג, כשאלינו הצטרפו גם עוד כמה חברי פורום (ביניהם טרמומטר). בתחילה, לאחר שבאו דיווחים בלתי פוסקים מהכרמל בשעות אחה"צ המאוחרות על גראופלים ואף על שלג נקי בפסגת הכרמל, ולאור צנית הטמפ' המהירה שהתרחשה אז, החלטנו להתחיל קודם כל בלמצוא שלג בכרמל, אך פה כבר די השתבשו התוכניות.
אומנם הגענו די מהר לכרמל (תוך 40 דקות) אך המשקעים גם הם נעלמו די מהר מהאזור. גושים מקומיים ספורדים הצליחו להמטיר בגובה 530 מטר לערך בכרמל גראופל כאשר הגענו אבל השלג לא הגיע היות והעננות המפותחת התנתקה מהאזור. מה שכן - קור של שלג אכן היה, הטמפ' היו סביב ה-2 מע' והרוחות העזות פשוט הסירו את התחושה מהידיים.

לאחר מכן, לאור האכזבה העמוקה מההתנקות המהירה בצפון הארץ, החלטנו לנסוע לאזור צפת כדי לראות את השלג שנערם כבר על הקרקע. לצערי הרב לא ממש נתקלנו בסופות שלגים ואפילו לא בשלג נקי כאשר עברו משקעים אלא בגראופלים בלבד, אפילו בגובה 800-900 מטר. אז עלינו לחרשים לאחר שהבנו שהכבישים לצפת חסומים עקב השלג. בחרשים עצמה הצטברו בין 5 ל-10 ס"מ שלג כאשר באזורים עמוקים יותר השלג הצטבר גם ליותר מזה.
בסה"כ היה נחמד מאוד, ואפשר להגיד שרובם של הרי הצפון מושלגים בכמויות כאלה ואחרות, קור יש אבל משקעים חסרים וכנראה שזהו המצב שהולך להישאר עד סוף המערכת. מלבד סופות גראופל מקומיות מפעם לפעם, לא היה משהו רציני במיוחד אבל העיקר שהשלג נערם


ונעבור לתמונות...
 
תעלה לירושלים ,חלום מהסרטים פה!!! 15 ס"מ

תסתכל איזה סופה במצלמות הכותל,ושם זה נמוך!
סע לגילה או רמות יש המון המון!
וכנראה ימשיך לפי המכ"ם!
 

barnea1

New member
8 - מכונית שהחליקה לתוך תהום

הנסיעה בעליה לחרשים הייתה מאוד מסוכנת וחלקה, מפלסות השלג לא עברו שם אז הרבה נהגים גם נתקעו בשלג והזדקקו לעזרה. אפילו אנחנו דחפנו את אחת המכוניות שנתקעו...
 
למעלה