תחזית ליומיים הקרובים - שלג בהרים

ODED11698

New member
תחזית ליומיים הקרובים - שלג בהרים


לאחר הגשמים בשבת, הסערה בראשון ובשני, עצים שנופלים, הפסקות חשמל, כינרת שעולה, איילון מוצף ומאות מ"מ בהרבה מקומות בארץ, מגיע השלג גם לאזורי ההרים - ובגדול. סוף סוף, אחרי 4 שנים קשות ומתישות, מגיע מערכת שניתן לומר כי מבטיחה שלגים בהרים הנמוכים כולל בירושלים. על פי המודלים עשרות רבות של מ"מ ואף יותר מכך צפויים לרדת היום, מחר וביום חמישי. כתוצאה מהשלג , סכנה לחסימות צירים בבירה ברביעי ובחמישי, ועל כן יש להיערך בהתאם. כנ"ל בצפת ובהרים נוספים בצפון. אז היכונו לגל השלישי והעיקרי של המערכת - הרבה גשמים ושלגים בדרך.


אחרי החזית חוף המרהיבה שביקרה בארץ הקודש הבוקר, הגשם הוסיף לרדת אך נחלש והצפין קמעה, כי הוא תהווה, או התארגן אם תרצו ממערבה לנו. כעת ובשעות הקרובות הסערה תתעצם, הגשם יתחזק שוב ויתפשט בעוצמה גם לפנים הארץ, לנגב ואפילו עד אילת בלילה הקרוב. מה גם שהרוחות יתחזקו משמעותית (אם כי עדיין לא בעוצמה שהייתה בשני).
הגל השלישי ישפיע על אזורינו כאמור היום ועד לחמישי הקרוב ויגרום לגשמים רבים, ס"ר ורוחות סוערות. אזורים רבים יגיעו עד חמישי הקרוב ל-250 מ"מ ויותר בצפון ובמרכז. כמו כן תוסיף הכינרת לערכתי כ-50-40 ס"מ נוספים. גם רביעי צפוי להיות גשום, סוער וקר מחמת הרוחות הצפוניות מערביות והערכים הנמוכים. על כן הצפוניים יזכו בפחות גשם ובהפוגות ארוכות יותר.

בנוסף, יש להדגיש לפניכם אזהרה וסכנה חמורה להיום לשטפונות בערי החוף, בים המלח בנחלים בצפון ובשאר המקומות הנמוכים בד בבד להתחזקות הגשמים והתפרוסת הענפה שלהם. למעשה, האזהרות מלפני כמה ימים התממשו, ונחל איילון כפי שאתם בוודאי יודעים הוצף. לכן יש להתייחס אל האזהרות במלוא הרצינות.

לגבי השלג : ככל הנראה יחל בשעות הערב המוקדמות בצפון רמת הגולן קרי הר מירון, מרום גולן ויתפשט בלילה גם להרי הצפון מעל 850 -900 מטרים, כשבמרכז סיכוי לגראופל או שלג באוויר בלבד כי הטמפרטורות לא נמוכות דיו בשכבות השונות. התנאים האידיאליים אם כן לשלג בירושלים יחלו להתבשל רק בשעות הבוקר, אז הרום הנמוך יורד לערכים של -2 ב- 850 מ"ב ויאפשר את תחילת השלג בירושלים. אולם, סביר להניח שלא ייערם בשלב זה. בצפון לעומת זאת שלגים יחלו לרדת כבר מגבהים של כ-800 - 750 מטרים כולל בצפת.

בשעות הצהריים השלגים ימשיכו לרדת בירושלים ובשלב הזה כבר סיכוי לשלג שייערם בירושלים בעיקר בשכונות הגבוהות, כי הרום התקרר, רום הקיפאון ירד, עובי השכבה הנמיך ועוד גורמים.
בשעות הערב השלגים יתגברו והרום השלג ינמיך דרסטית לגבהים שלא נראו הרבה זמן במחוזותינו : מעל 400 מטר בצפון ( כלומר : הכרמל, מעלות, אזורים בגליל התחתון ובגליל המערבי ועוד ) ומעל 600 מטר במרכז. מתחת לגבהים הללו סיכוי לשלג באוויר\ גראופל \ גמב"ש.

השלג ימשיך גם במהלך הלילה וצפוי להיערם בירושלים לכמספר גדול של ס"מ ( פירוט מלא בסוף התחזית ), כמו גם ימשיכו השלגים בגבהים הנמוכים בצפון ומעל 600 מטרים במרכז.

בשעות הבוקר, השלגים יתפשטו גם להר הנגב ולמצפה רמון וצפויים להיערם שם למספר ס"מ בודדים, ירושלים תקום לבוקר לבן ובהרי הצפון ימדדו עשרות ס"מ של שלג. בהמשך היום הגשמים והשלגים יתמעטו ויחלשו בהדרגה.

ובמילים אחרות :

הערב והלילה - גשום, סוער וקר. ממטרים מלווים בס"ר, ברד ורוחות עזות ירדו מהצפון ועד לדרום הארץ. שלג יחל לרדת בצפון רמת הגולן מגובה של 1000 מטר ויתפשט בלילה להרים שמעל 800-850 מטרים. ייתכן שלג גם בפסגות הרי המרכז.

מחר - גשום וסוער מצפון הארץ עד לדרומה. קר מהרגיל במידה ניכרת. בבוקר שלגים ירדו בהרי הצפון מעל 650-700 מטרים כאשר הרום ילך וינמיך במהלך היום. בו בעת צפוי שלג בירושלים, אך הוא צפוי להיות בעיקר באוויר, ואם ייערם בבוקר זה יהיה בשכונות הגבוהות של העיר בלבד.
במהלך הצהריים צפויה התמקדות של הגשמים במרכז הארץ, כאשר בצפון גשמים באופן תדיר פחות והפוגות גדולות יותר, בשעות אלו סיכוי להיערמות שלג במרכז מגבהים של מעל 750 מטר . בשעות הערב רום השלג ינמיך משמעותית בצפון הארץ וירד מגבהים של 400 - 450 מטרים, שזה כולל את הכרמל, מעלות ועוד אזורים בגליל התחתון והמערבי, וכן בשומרון . במרכז צפויים שלגים מעל 600-650 מטרים, והשלג בירושלים יחל להיערם באופן משמעותי לס"מ רבים.

יום חמישי - בבוקר קר וגשום בפרט במרכז ובצפון הנגב. הרוחות ייחלשו. בבוקר צפויים שלגים מעל 600 מטרים בהרי הצפון והמרכז וייתכן שגם בהר הנגב ובמצפה רמון. מעל הגבהים לעיל השלג יגרום לחסימות צירים רבות. במרוצת היום השלגים והגשמים ייתמעטו בהדרגה.

הערכה להיערמות :
בפסגות הצפון מעל 1000 מטר - 35-40 ס"מ
בגליל העליון והגולן מעל 800 מטר - 15-25 ס"מ
בגליל התחתון, הגליל המערבי והכרמל מעל 400 מטרים - 1-3 ס"מ
פסגותיו של הרי המרכז מעל 800 מטר - 30-50 ס"מ
ירושלים - 10-25 ס"מ
הר הנגב ומצפה רמון - 3-6 ס"מ

נקווה שהכל יתממש ויצא לפועל


אשמח להערות וביקורות למיניהם
 

ODED11698

New member
באזהרות : כוונתי להיזהר בנחלים ובשטפונות

בצפון, לשמור מרחק.
 

ZWZWZW2

New member
אתה יותר מדי אופטימי על גובה השלג

תחזית יפה מאד מבחינתך
 

ODED11698

New member
אני מאוד אופטימי מהסתמכות על ברקנל,

אופנבך ו-EC. קצת הגזמתי עם הצפון, אבל רשמתי בכמויות שאם ירד בגבהים של 400-450 מטר בצפון זה יהיה בס"מ מאוד בודדים, הוא ירד בעיקר באוויר.
 

raanan30

New member
מה זה 400 מטר בכרמל מבחינת חיפה?

אני יודע שהחניון של האוניברסיטה נמצא בין 400 ל-450, האם יש מקומות נוספים בתוך חיפה בהם אתה צופה שלג? (ואם היערמות ב-400 פלוס, האם פחות מזה יש מצב לשלג באוויר?)
 

ODED11698

New member
באזור חיפה, האזורים שאני צופה בהם שלג

הם הכרמל (בעיקר בפסגה )והאוניברסיטה. לא ידוע לי על מקומות נוספים שהם מעל 450 מטר בחיפה. אני קצת אסתייג ואומר שבגובה 400-450 מטר זה יהיה בעיקר באוויר וההיערמות תהיה בעיקר מעל 450 מטר. מתחת ל-400 מטר אולי גראופל, פתיתים באוויר.
 

dora1996

New member
נאמר כי בצפון ייערם שלג מעל 400 מ', אולם בכרמ

בכרמל יהיה קשה מאוד לזכות בהיערמות שלג לדעתי, בגלל הקרבה המרובה לים,בטח ובטח באוניברסיטת חיפה!לדעתי פתיתים ייראו באוניברסיטה ואולי תהיה שכבה לבנה של סנטימטרים בודדים במרום הכרמל.
 

ODED11698

New member
לקחתי את הקרבה בים כאינדיקטור שמפריע

לשלג בכרמל ובאוניברסיטה, אבל על פי הנתונים שאצל ברקנל זה בהחלט אפשר במעבר ענן מפותח.
 

dora1996

New member
בשעות שיא הקור יש בעיית משקעים לצפון,לכן

אני לא בטוח עד כמה ענן יוכל להיות מפותח באותה עת..
 

raanan30

New member
פסימי יותר ממה שהשתמע:) אגב, מה צריך לקרות בש

בשביל שבחיפה עצמה (אם לא בנמוכות, אז לפחות בשכונות המרכזיות כמו אחוזה, הדר-עליון, נו"ש וכו') יירד שלג?
האם היה בכלל אי פעם אירוע שלג בעיר עצמה? (דהיינו, שגם ממש על הקו החוף ירד שלג)
 

dora1996

New member
מה צריך? אוויר קר מאוד בכל השכבות הרצויות

לשלג של האטמוספירה(500,700 ו850 מ"ב),שיצליח להוריד את הטמפרטורה בגובה 250 מ' על חוף הים ל0-1 מעלות צלזיוס.בשביל להשיג דבר כזה צריך אפיק קר מאוד שיוריד אלינו אוויר קר היישר מהקוטב מגובה בשקע קרקעי שיספקו לחויות רבות ומשקעים רבים.
אכן כן,שלג בכרמל ירד ב31 בינואר 2008(כולל באוניברסיטה,ובאזור עוספיא נערם לכ5 ס"מ).ב1992 אם אינני טועה ירד שלג גם בטכניון שנערם.ב1950 שלג ירד לאורך כל קו החוף!
בכל אופן,אני לא הכי בקיא בתחומי מזג האוויר,אבל אני מניח שבשעת השיא יהיו כ4 מעלות באזור אחוזה,3 מעלות באזור האוניברסיטה ו1.5-2 מעלות בעוספיא.
 

raanan30

New member
אז עדיף להגיע לעוספיא מאשר לאוניברסיטה בשביל

שלג על הקרקע?
 

termometer

New member
רום כרמל=המקום הגבוה ביותר,בכניסה לעוספיה.

מכיוון חיפה,בכניסה לעוספיה ישנה תחנת אוטובוס מצד ימין,מאחוריה ישנה גבעה-שם זה רום כרמל.
 
שאלה- כשאומרים שצריך טמפ. מסויימת

האם מדובר על הטמפ. הנמדדת או על ה-real feel?
כי הריל פיל אמור לרדת מתחת לאפס בחיפה
 

ODED11698

New member
האירועים שבהם שירד שלג בעיר עצמה היו

ב-1950 - הן ב-27 בינואר והן באירוע המפורסם ב-5 בפברואר בתל אביב, בו היו כ-50 ס"מ של שלג חיפה. לדעתי, צריך לפחות -5 על -15 על -32 בזרימות צפוניות - צפוניות מערביות בשביל שלג בשכונות שציינת.
 
למעלה