איך מודדים כמויות משקעים

חייםאבג

New member
איך מודדים כמויות משקעים

בדיווחי מזג אוויר אומרים לדוגמא, שירד באיזור הכינרת 30 מ"מ גשם ומפלס הכינרת עלה ב....10 מ"מ.
ואני חשבתי שאם יורד על הכינרת X היא תעלה (לפחות) ב-X.

איפה אני טועה?
 

המוביל 4

New member
שכחת את זרימות הנחלים ידידי.

בתחילת העונה מפ' הכנרת עלה מגשם ישיר,כעת הנחלים עוזרים רבות.

גם לאחר פרק גשם,הכנרת ממשיכה לעלות בזכות הנחלים.
 

pfsgroup

New member
הכמויות הישירות נמוכות בהרבה ממקומות אחרים

בצפון. תחנת צמח למשל - שאולי היא המייצגת ביותר היא בעלת ממוצע רב שנתי רק של 383ממ, וסה"כ הכמות שירדה עד היום שם מתחילת העונה היא: 119ממ (כלומר 12ס"מ)
 

barnea1

New member


באזור מתקיימת תופעת "צל גשם" שמשמעותה ירידת האוויר מן ההר אל אזור נמוך יותר , בצד החסוי לרוח. כאשר האוויר יורד כלפי מטה הוא למעשה מתחמם ומתייבש וכך מדוכאת התפתחות העננים.
הסיבה שהאזור סובל מצל גשם היא הפרשי הגבהים בין הגליל התחתון ממערב לבין בקעת כנרות שנמצאת מתחת לגובה פני הים. לכן ממוצע המשקעים בכינרת עצמה לא גבוה לעומת אזורים אחרים בצפון.
 

maztan

New member
הפיזור על הכנרת לא אחיד, ויש גם יציאות מהאגם

הרבה פעמים - ידווחו שירד ב"אגן ההיקוות של הכנרת" כ-30 מ"מ גשם, זהו כמובן לא גשם שיורד על הכנרת, אלא גשם שיורד באיזור בו הנחלים מתנקזים לכנרת, אך כמובן שבאיזור זה חלק מהמים יחלחלו/יתאדו ורק חלק קטן יחסית יגיע לכנרת.
בנוסף, גם אם דווח שבטבריה ירד X גשם, זה לא אומר שזה מה שירד מעל הכנרת, מה שיורד מעל האגם הוא בגדול שקלול של מה שיורד מעל כל נקודה באגם. ממוצע המשקעים מעל אגם הכנרת עצמו הוא כ-400 מ"מ בלבד, מה שאומר שרק כ-40 ס"מ מהעלייה השנתית בכנרת (כ-1.7 מ' בממוצע) הם תולדה של גשם ישיר על האגם. לעומת זאת, בחלקים הצפוניים של האגן ממוצע המשקעים הוא 1,000 מ"מ ובחרמון אף יותר מכך.

אבל בגדול אתה צודק, אם מעל אגם הכנרת עצמו ירד בשקלול 30 מ"מ - אז אמורה להרשם עליה של כ-3 ס"מ. (אם כי יש גם יציאות מהאגם הכנרת - שאיבה, התאדות, ככה שזה לא בדיוק 1:1).
 
למעלה