תחזית מדוייקת ליום שני הקרוב

פדי

New member
תחזית מדוייקת ליום שני הקרוב

שלום לכולם,
אני קורא קבוע בפורום ומתעניין במזג אוויר מזה שנים.
אחותי מתחתנת במזל טוב ביום שני הקרוב והיא ביקשה ממני תחזית, שכן היא מקיימת את החופה בשעות הערב בירושלים בחוץ. על פי התחזיות הרשמיות והן על פי הבנתי את מפות הלחץ (850, 500), נראה שישנה חוסר יציבות, וכי יש סיכוי לגשם במזרח הארץ ובדרומה.

אבקש את עזרת המומחים לעזור בהבנה עמוקה יותר של ההשלכות של המצב הסינופטי- האם יש סיכוי לגשם חזק בערב, כזה שיפריע לחופה? האם יהיה אובך? מה תהיה עצמת הרוח?

לתשובתכם אודה,
פדי
 

pfsgroup

New member
מירב הסיכויים (95%) שלא יהיה גשם שיפריע

בשעות הרלוונטיות ובמיקום המדויק של החופה

אם כי כן יכול להיות גשם מקומי באזור ובסביבת הזמן.
ולכן הייתי נרגע ומניח שהכל בסדר ומספר שעות לפני מסתכל על מכ"ם גשם לקבלת החלטה סופית
 

Eladmegahail

New member
מצב של איס-מזג אויר בלתי יציב וסיכוי לגשם .

מכיוון שאתה מבין במזג אויר אתה יודע שקיים סיכוי לגשמים מקומיים ברובם קלים אך מכיוון שזה איס פעיל אז גם איזור ירושלים עשוי לקבל גשם כזה או אחר אם כי סיכוי גבוה יותר לגשם הוא ביום ראשון בערב יותר מאשר בשני אך עדיין קיים . אפיק ים סוף עשוי להפתיע וכדאי גם לעקוב אחר תצלים ומכם גשם. שיהיה במזל טוב.
 

פדי

New member
תודה רבה לשניכם!

זו הייתה המלצתי מלכתחילה. שלא להעביר את החופה פנימה. המכ״ם הוא רעיון טוב, אך כפי ששניכם אמרתם, מדובר באי״ס בו ההתפתחויות לרוב מקומיות ומפתיעות..

שבת שלום לכולם.
 

pfsgroup

New member
תודה - והאמת השאלה שלך הציגה בעיה כללית

ומענינת בחיזוי מזג אוויר

רוב התשובות שהשמ"ט והחזאיים אפילו בפורום נותנים זה "גשם מקומי" - עכשיו גשם מקומי זו הגדרה כללית שבמקום כלשהו בזמן כלשהו היום ירד גשם הולך ומגדיל צחי ואף נותן הסתברות לגשם המקומי.

עכשיו במצב של גשם מקומי - כלומר גם אמור לרדת גשם מתי שהוא במקום כל שהוא, התירגום להסתברות לירידה של גשם בשעה (או מספר שעות נתון) בנקודה ספציפית כלשהי כמו בבעייה שלך- הוא לרוב נמוך מאוד.

אם ב 30% מהתחנות בהרי המרכז למשל יירד גשם, בתפרוסת שקשה להעריך אותה, אבל לצורך ההדגמה נניח פעמיים ב 15 דקות מסוימות על 12 שעות. הרי ההסתברות שבשעה מסוימת במקום נתון כלשהו ירד גשם היא פחות מ 5%
 
קח בחשבון..,

שהמכ"ם לא מזהה בכלל אובך, ולעומת זאת בתצ"ל בקושי אפשר לזהות אובך קל, אך את האובך בינונית-כבד כן אפשר לזהות בתצ"ל ביום מסויים.
 
למעלה