Niv s

New member
5 גורמים לעליית אוויר והתפתחות עננות

הסבר כל אחד מהגורמים - כיצד הוא תורם להתפתחות עננות?
הסבר נכון לכל גורם יזכה ב-
(סה"כ אפשר להרוויח כאן 5 נקודות).

1. אורוגרפיה.

2. אזור חזיתי - מפגש בין גוש אוויר חם לגוש אוויר קר.

3. זרימה ציקלונית.

4. רום קר.

5. קדמת אפיק/שקע ברום.
 

סופרסל1

New member
תשובות

1) כאשר זרם אוויר נע במקביל לקרקע נתקל ברכס הרים הוא נאלץ לשנות את הכיוון שלו כלפי מעלה, ואם על גבי הזרם הזה נישא ענן, אז כאשר הזרם נתקל בהר ועולה למעלה הוא מגדיל את הענן אנכית וגורם לו להתפתח יותר.
2) כאשר יש מפגש בין גוש אוויר חם לקר, האוויר החם ישאף תמיד לעלות למעלה ואילו האוויר הקר יישאר למטה. וזה המצב שקורה באיזור חזיתי- אוויר חם עולה למעלה ואוויר קר יורד למטה ואם האוויר החם שעולה מעלה עשיר בלחות הוא יפתח ענן.
3) i have no idea
4) רום קר יכול לתרום להגדלת ההפרשים בין הרום לטמפ' בקרקע וכך לעודד עליית אוויר חם מהקרקע לרום הקר ולפתח ענן במידה והאוויר עשיר בלחות.
5) קדמת אפיק או שקע ברום יוצרים התבדרות חזקה ברום (כלומר האוויר נעשה מאוד דליל) מה שמעודד עליית אוויר מהקרקע למעלה. אם האוויר עשיר בלחות יתפתח ענן.
 

Niv s

New member
לגבי סעיף 1

אתה מתכוון שאם כבר נוצר לפני כן ענן והוא כבר נמצא מעל ההר לפני הגעת זרם האוו

2.
רק אחדד שהאוויר הקר פוגש באוויר חם ומכיוון שהאוויר הקר הוא צפוף (וכבד יותר) הוא ידחוף את האוויר חם בעוצמה כלפי מעלה (חזית קרה). במקרה הפוך כאשר אוויר חם נע לעבר אוויר קר אז האוויר הקר הוא יציב יחסית במקומו והאוויר החם עולה מעליו במתינות (חזית חמה).

4.


5.
 

Niv s

New member
בסעיף 1 שאלתי אותך

למה התכוונת בטעות לא שמתי סימן שאלה.

2,4 ו-5 ענית נכון.
 

סופרסל1

New member
ב 1 התכוונתי

שזרם האוויר נושא עימו ענן קטן ואז הוא מגיע לרכס הרים ונאלץ לשנות את הכיוון שלו למעלה ולכן הזרם העולה מפתח את הענן ומגדיל את הגובה האנכי שלו. גם אם אין ענן שנע עם הזרם אבל יש לחות, אותו מצב יקרה אבל הענן יווצר במקום שבו הזרם עולה כלפי מעלה.
 

dora1996

New member
תשובה ל3

זרימה ציקלונית היא זרימה אופיינית בשקע ברומטרי.כאשר הזרימה היא ציקלונית, אנו נצפה לכך שתהיה התכנסות אוויר בגובה הקרקע.מכיוון שקיים שקע שגורם להתכנסות האוויר בקרקע, הרי שחייב להיות מנגנון שיסלק ממנו אוויר, בכדי שהשקע לא ייעלם - וכל זה קורה ברום. ברום קורה אפוא מצב הפוך, מצב של התבדרות.האוויר בשקע נע נגד כיוון השעון, כלומר כדי שהוא יתבדר ברום הוא צריך להתחיל לעלות כלפי מעלה,וכל זה תוך התכנסות בקרקע והתבדרות ברום. עליית האוויר כלפי מעלה היא זו שגורמת לירידה בטמפרטורה שלו, לעלייה בלחות היחסית שלו, ואם האוויר אכן לח מספיק ייווצרו עננים שיכולים להמטיר משקעים.
 

natyh

New member
צר לי ...


באזורינו דוקא הזרימה הנגרמת משקע היא אנטי ציקלונית .

CCW COUNTER CLOCK WISE....
 

natyh

New member
תיקון כפי שניב הסביר לי יפה

זרימה ציקלונית מתיחסת לזרימה בכיוון הנגרם משקע .

יש קצת בילבול במינוחים בין אתרים שבלבל אותי בין זרימה ציקלונית ובין זרימה נגד כיוון השעון.
 
למעלה