לא להאמין.........

רוקי50

New member
ועוד אחת.............

הלוחם נפצע באימון - במשרד הביטחון קבעו 1% נכות
פסק דין חריג בחומרתו שפורסם באחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שהוועדה העליונה של משרד הביטחון התעלמה ממסמכים וחוות דעת רפואיות בבואה לקבוע אחוזי נכות לחייל שנפצע באימון. השופטת אף הורתה לוועדה להתפזר ולהתכנס מחדש בהרכב אחר
רותם אליזרעפורסם: 05.07.17 , 12:27
בפסק דין יוצא דופן בחומרתו שפורסם בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מתח בית המשפט ביקורת קשה על התנהלות הוועדה הרפואית העליונה של משרד הביטחון. בצעד חריג, בית המשפט אף פסל את החלטת הוועדה והשופטת הורתה על מינוי הרכב חדש שידון שוב בתיק. התובע הוא לוחם צה"ל מחטיבת הנח"ל שנפצע באימון במהלך שירותו הצבאי בכתף ובזרוע, אך הוועדה קבעה לו אחוז נכות אחד בלבד.

הפרשה החלה ב-2012, כשהוועדה הרפואית של משרד הביטחון קבעה לחייל, שסבל מכאבים בכתף ובזרוע לאחר שנפצע באימון צבאי, 10% נכות בלבד. הלוחם ערער על ההחלטה והציג מסמכים רפואיים רבים וחוות דעת רפואית שקבעה כי נכותו עומדת על 35%. אך תוצאת הערעור הייתה הפוכה מזו שציפה לה החייל - הוועדה הפחיתה את דרגת נכותו לאחוז נכות אחד בלבד, בטענה שאינה מוצאת עדות לתסמונת הכאב ממנה הוא סובל, ועל כן היא לא מוצאת כי נגרמה לו פגיעה נוירולוגית.

ההחלטה של הוועדה נחשבת חריגה מאחר שמומחה רפואי מטעם משרד הביטחון, שבדק את החייל, קבע כי הוא אכן סובל מפגיעה המצדיקה אחוזי נכות גבוהים יותר.

[נפצע במהלך אימון. לוחם בנח"ל (אילוסטרציה: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה"ל)]
נפצע במהלך אימון. לוחם בנח"ל (אילוסטרציה: דובר צה"ל)

בנוסף, השופטת החליטה שמאחר ונפלו פגמים רבים בהתנהלות הוועדה, היא לא רק מבטלת את החלטת הוועדה, אלא ממנה ועדה חדשה, בהרכב אחר, שתדון בעניינו של החייל ותקרא מחדש את כל המסמכים וחוות הדעת ותיתן החלטה חדשה.

משרד הביטחון: "ועדות מקצועיות ובלתי תלויות"
"משהנמקת הוועדה כל כך שדופה לאורם של מסמכים וממצאים אחרים, לא ראיתי כי נכון יהיה להשיב את הדיון לוועדה באותו הרכב ואני קובעת כי הדיון יושב לוועדה בהרכב אחר", קבעה השופטת, והורתה גם להוציא את פרוטוקול הוועדה העליונה וההודעה על החלטת הוועדה מתיקו של הלוחם, כדי שלא יהיו מונחים בפני הוועדה החדשה.

עו"ד ענת גינזבורג אמרה לאחר פסק הדין: "הלוחם קופח קשות ע"י הוועדה העליונה, אשר החליטה ככל הנראה 'להעניש' אותו על כך שהעז להגיש ערעור, ופשוט 'מחקה' את נכותו הקשה בהינף יד. בית המשפט פשוט עשה צדק עם הלוחם".

ממשרד הביטחון נמסר: "הוועדות הרפואיות, הפועלות מכוח חוק, הן ועדות מקצועיות ובלתי תלויות, שבהן מכהנים רופאים מומחים מהבכירים והמנוסים במדינת ישראל, בהם מנהלי מחלקות בבתי חולים. אגף השיקום פועל בהתאם לקביעות הוועדות הרפואיות ובתי המשפט. פסק הדין התקבל בימים אלה, ואנו נפעל בהתאם להחלטות לכינוס ועדה רפואית חדשה, כפי שנקבע".
 
רוקי50 שלום . אני אישית מטופל של ד"ר קובי לידור ויש לי

רק דברים טובים לומר על הרופא הזה .
&nbsp
אני מצטער לשמוע את מה שהתרחש בין המטופל ולרופא הבחיר .
&nbsp
ד"ר קובי לידור אדם הגון וישר ותאמין לי שאני כבר 10 שנים רצוף עברתי הרבה רופאים
&nbsp
אני לא מנסה להגן פה על אף אחד . אבל הייתי חייב לשטף אותכם בהרגשה שלי .
&nbsp
הציין שאני המשיך ולהיות מטופל של הרופא הבכיר מכיוון שהיום אין הרבה רופאים מקצועיים כמו קובי לידור .
&nbsp
אף אחד או אחת מאתנו לא יודע מה באמת הביא את הרופא לדבר כך אם המטופל ולכן אני לא שופט שום הליך של המקרה הזה .
&nbsp
זאת ההרגשה שלי האישית
&nbsp
שיהיה לנו רק בריאות
 
למעלה