חוות דעת והגשת תביעה לקצין תגמולים

חוות דעת והגשת תביעה לקצין תגמולים

חשוב לי להסביר. אני כבר לא יודע כמה תביעות הגשתי לקצין התגמולים. באף אחת מן התביעות לא הגשתי חוות דעת רפואית. אין טעם להגיש חוות דעת רפואית עם הגשת התביעה. לעניין קביעת הקשר הסיבתי , עורך הדין המייצג צריך או אמור לדעת אם יש קשר סיבתי. יש עורכי דין שאומרים שהם לא רופאים אבל רוב העיסוק במקצוע הזה הוא ברפואה והרבה פחות במשפטים. עורך דין מקצועי יודע אם קיים קשר סיבתי איך וכיצד לבסס אותו כמה מקרים היו מאותו סוג , והוא לא צריך חוות דעת רפואית. גג אם יש קושי מסוים בתיק , רצוי שעורך הדין ירים טלפון למומחה שלו ויבקש להתייעץ איתו. כמו כן אם כבר המומחה צריך לבדוק את הלקוח , לא צריך חוות דעת , אלה בדיקה ומכתב זה עולה הרבה פחות מחוות דעת רפואית.
בתביעה להחמרת מצב , עורך הדין צריך לדעת ללא המומחה אם יש החמרת מצב , לדוגמא בברך , אם הלקוח מוכר על עשרה אחוזי נכות , והוא צריך לעבור ניתוח החלפת ברך , יש להניח כי הלקוח צריך לעלות ל20 או 30 אחוזי נכות. אין צורך בחוות דעת אלה במכתבים רפואיים מקופת חולים למצב הברך. הוועדה הרפואית יכולה לדחות את חוות הדעת , יש לה סמכות לעשות זאת בלי למצמץ , ולכן חבל על הכסף להשקיע בחוות דעת. אם צריך להגיש תביעה לפי תקנה 9 יש מקום להגיש חוות דעת מסודרת שהיא תהיה מגובה בספרות ובמאמרים , לבית משפט , ועדת ערעורים יש צורך להגיש חוות דעת , אבל זה רק לאחר קבלת התיק הרפואי מהפרקליט המטפל. צריך להבין היום כל מומחה יכול לכתוב מה שאתה רוצה ולבסס את הדברים איך שהוא רוצה. חשוב להבין חוות דעת צריכה לשרת את עורך הדין בעבודתו , הוא משרת את עניינו של הלקוח. אני מקווה שתרמתי לידע בנושא חוות דעת. מתי צריך אותה ומתי לא צריך אותה.
חשוב להבין יש תיקים שאין בהם קשר סיבתי. יש לי עשרות פונים כאלו , שבטלפון אני אומר להם שאין להם למה להגיע לדוגמא בקרון , בקוליטיס , בסרטן , במחלות שונות ומשונות. שהם מקרים נדירים , עורכי דין יודעים כמה תיקים עברו בכל תחום איך בססו אותם ומה הסיכוי של הלקוח. יש תיקים שהם נדירים , לדוגמא מחלת הפיברומיאלגיה , זו מחלה מאוד בעייתית , אבל יש אפשרות גם בה להצליח. חשוב להבין יש סיכוי כמעט לכל תיק , אבל השאלה כמה הלקוח יצטרך להשקיע ומה הוא יקבל , אם הלקוח יצטרך להשקיע 100 אלף שקל , והוא יקבל שני אחוז חבל על הזמן. גם בהחמרת מצב אם לא נראה אופציונאלי שהלקוח יעלה באחוזי נכות שהם משמעותיים , חבל להתעסק עם התיק.יש הרבה מאוד פונים שאני עוזר להם לתבוע לבד , בלי לגבות מהם כסף רק משום שאני מעריך שהתיק אין בו כלום או שהלקוח לא יגיע לעשרה אחוזי נכות , או שהפרוגנוזה של הנכות לא צפויה להיות כזאת חמורה. זאת משנתי במשרד שלי אם אני יכול לעזור אני עוזר אם אני חושב שאני לא יכול לעזור אני בכלל לא לוקח את התיק. שלכם גיא בית און
 
למעלה