אבא/אמא חדש/ה

כאן הם

New member
אבא/אמא חדש/ה

קצת קשור לנושא של הורות גאה, מהצד של הילד, לגבי אב לא ביולוגי. הילד זה אני.

אבא שלי נפטר לפני 9 שנים ולאחרונה אמא שלי ברומן עם אהוב ליבה מלפני שהיא פגשה את אבא שלי (כשהיא הייתה בת 16). שלשום דיברתי איתו פעם ראשונה בטלפון. הוא נאלץ לעזוב את ישראל לארה"ב באמצע הרומן והקשר ניתק כמעט 45 שנה. הוא יצר קשר עם אמא שלי לאחרונה. הוא גרוש (כבר 20 שנה). אמא שלי בת 74, הוא בן 78. התפלאתי לראות את התמונות והמכתבים מאותה תקופה של אמא שלי ושלו. ממש אהבו אחד את השניה. הוא אפילו נהג טנק לבסיס הצבאי של אמא שלי כדי להפגש. את זה אמא שלי לא שכחה... וגם כל הגדוד שלה. נראה לי שהם יתחתנו בעתיד ויגורו ביחד. אין לי שום בעיה עם מה שאמא שלי עושה או תעשה. זה החיים שלה והבחירה שלה. אני שמח עבורה. אמא שלה, סבתא שלי, הייתה די דתיה, וגם התחתנה מחדש אחרי שהתאלמנה, ודווקא די חיבבתי את הסבא החדש שלי. את הסבא המקורי מעולם לא פגשתי כי הוא נפטר בגיל צעיר.

למה אני מספר את זה? אני כמובן כבר ילד גדול. בשיחת הטלפון איתו שלשום, מאוד התרשמתי ממנו והוא מאוד נחמד. אבל למרות שיש לו ילדים משלו ונכדים גם, הוא פה ושם נתן לי "עיצה אבהית". פה הרגשתי קצת לא בנוח, למרות שאת האמת, יש לו הרבה נסיון חיים, חכמה, הרבה השגים בחיים והרבה מעשים בחיים.

רציתי לשאול אם יש למישהו/י נסיון עם "אבא/אמא חדש/ה", עבורו/ה או עבור הילד שלו/ה? איך הייתה ההתאקלמות?

אני אפגוש אותו פנים אל פנים בפעם הראשונה בקיץ. גם הבן שלי יפגוש אותו... הסבא הראשון שהוא אי פעם פגש, כי אבא שלי נפטר כמה ימים לפני שהוא נולד. הוא גם יפגוש, בפעם הראשונה את הסבא השני שלו, האבא של האם הפונדקאית/ביולוגית כשנבקר אותה בסוף הקייץ. צריך להיות חוויה מעניינת עבורו... ועבורי...

רענן
 
סבא חדש

לדעתי המפגש וההתאקלמות יושפעו במידה רבה ממה שאתה תשדר לילד. אם תשדר לו שאתם שמחים עבור הסבתא ומקבלים בברכה ובאהבה את הסבא החדש - הוא יגיב ויפעל באותו תחום רגשי. זה נכון במיוחד כי הוא לא מכיר את הפונקציה של סבא, כך שהוא ייצור את הפונקציה הזו רק עכשיו ואין לו למה להשוות אותה. זה פשוט יהיה איש חדש במשפחה ששמחים שהוא חבר של אמא.
 
למעלה