הסכם זוגיות

canu1

New member
הסכם זוגיות

היי כולם,
אני וזוגתי בזוגיות מזה מספר שנים ומדברות על הרחבת המשפחה והבאת ילד לעולם.
אנו מעונינות לבצע הסכם זוגיות עם עו"ד על מנת להבטיח זכויות מסוימות בחוק עבור שתינו כזוג.
האם יש לכם המלצות בנוגע לתהליך? המלצה על עו"ד? טיפים?
האם ישנו קשר בין ההסכם לבין האימוץ שייעשה בעתיד על ידי בת זוגתי?

תודה
 

friend2550

New member
עו"ד

היי,

למיטב ידיעתי עו"ד עירא הדר מתמחה בתחום הזה,
ויש לה גם ניסיון אישי...

בהצלחה
 
אנחנו עשינו אצל עו"ד איילת טרסר

והיינו מרוצות. עברנו איתה את שלבי כתיבת החוזה, כולל שיעורי בית והתקדמות משם. מרוצות
 

ninii

New member
יש הרבה עורכי\ות דין

אבל אין קשר בין ההסכם לאימוץ.
 

שבליבי

New member
ויש גם המלצה


אין באמת קשר בין הסכם זוגיות להורות

והמלצתי - עו"ד דנה ספיר חן
שלחתי אליה את האחיינית שלי וזוגתה
והן היו מאד מרוצות.

לפני מספר שבועות נולד להן בן והשמחה במשפחה גדולה.
ובקרוב אני מקווה שתתחלנה בתהליך האימוץ

בהצלחה
 

canu1

New member
בנוגע לאימוץ

האם ההסכם אינו מתייחס כלל לאימוץ אלא לזוגיות בלבד? זהו הסכם כתוב מראש או שאנו בונות אותו עם העו"ד?
שאלה נוספת- מהו סדר גודל של העלות לעו"ד עבור ההסכם?

תודה לכם
 

שבליבי

New member
ההסכם אינו קשור לאימוץ

האימוץ הוא הליך נפרד ולפי מה שהבנתי
היום אין צורך בעו"ד להגשת בקשת אימוץ, וזו הוצאה שאפשר ולכן רצוי לחסוך.

ההסכם עורך ומסכם תיאום ציפיות בינכן לגבי החיים בכלל, מסדיר עניינים פיננסיים והוא גם יכול להיות סוג של הצהרת כוונות לגבי ההורות שבפתח.

יחד עם זה צריך לזכור שהצהרת הכוונות לגבי הורות היא רק הצהרה. לפני שהיו האימוצים ההצהרה הזו היתה חשובה. היום כשיש אימוצים, היא נראית לי פחות רלוונטית בהקשר ההורי. כי מה שיתפוס בסופו של דבר זה אם תעשו את תהליך האימוץ (חושבת שאם תבחרו שלא לעבור את תהליך האימוץ זו הצהרה יותר חזקה מהצהרת כוונות טרום הילדים)

יש לעורכי דין תבניות מאד כלליות והם נפגשים אתכן מדברים אתכם על הרצונות שלכן ותופרים את ההסכם כך שיהיה מותאם אישית לשתיכן בלבד.
זה לא תהליך הכרחי אבל זה יכול להיות רעיון טוב לעשות סוג של תאום ציפיות ולהציף נושאים בצורה ברורה לפני שמתחייבים ל"נישואין" ולהורות משותפת.

הסכם זוגיות

אם תעשי חיפוש בגוגל על הסכם זוגיות דוגמא בטח תקבלי כל מיני רעיונות על תכנים אפשריים (רוב התוצאות יתנו לך אמנם הסכמי ממון אבל אני בטוחה שתמצאי גם הסכמי זוגיות)

לא יודעת כמה עולה, אני חושבת שהעו"ד שהמלצתי עליה (דנה ספיר חן) הגונה מאד גם בתמחור.
תתקשרי ותבררי בטלפון, כך שלפחות בשלב ראשון, זה יעלה רק את מחיר שיחת הטלפון

בהצלחה
 

מתמסדת

New member
משפחה חדשה

שלום לך,
אנחנו היינו במשפחה חדשה לפני מספר חודשים, ולא היינו כל כך מרוצות - נפגשנו עם עו"ד שפרשה בפנינו את ההסכמים שהאירגון עורך: תעודת זוגיות (כ800 שח), הסכם חיים משותפים, הסכם הורות (שלמיטב הבנתי, נועד לעגן את הזכויות של ההורה הלא ביולוגי במקרה של פרידה לפני שמסתיים תהליך האימוץ) וצוואות.
כל הסכם עולה 2000-3000 שח.

אחרי הפגישה הייתה לי הרגשה שנוכל לנסח (על בסיס הסכמים שקיבלנו מחברים) חוזה כזה בעצמנו, ורק לאשר אותו אצל עו"ד...

אבל עד כה לא התקדמנו עם העניין... (יש קושי מסויים בשלב הזה של בניית המשפחה להתעסק בכזה פרוטרוט דווקא במה בדיוק יקרה אם ניפרד...)
בהצלחה!
 
אנחנו עשינו במשפחה חדשה

הסכם חיים משותפים לפני שלוש וחצי שנים.

בניגוד למתמסדת היינו מרוצות. יש להם חוזה די מובנה שצריך לבחור ביחד מתוכו את האופציות המתאימות. אצלנו זה היה מפגש אחד של הסברים ומפגש שני שבאנו אליו אחרי שעשינו שיעורי בית, ובו גם חתמנו על ההסכם. עשינו גם תעודת זוגיות שלהם (שעלתה לנו 250 ש"ח, כנראה שהמחירים השתנו...).

מאוחר יותר נסענו לקנדה ונישאנו שם, אז אנחנו רשומות כנשואות בתעודות הזהות. נראה לי שזה מכסה סופית את כל הזכויות.

כמו שכתבו לך כבר, אין קשר בין הסכם חיים משותפים לאימוץ. ובכל מקרה תהליך אימוץ אפשר להתחיל רק כאשר יש כבר ילד.

בשעה טובה :)
 

שדמת

New member
אנחנו גם עשינו הסכם במשפחה חדשה

הסכם לחיים משותפים, שכולל בתוכו פרק על הורות.
אני לא בטוחה שאני זוכרת את המחיר במדויק, חושבת שהוא היה כ- 2500 ש"ח.
זהה כלל 3 פגישות, ועבודה משותפת על ההסכם במייל.
בפגישה הראשונה הם נתנו רשימת שאלות וביקשו שנשיב עליהן, בפגישה השניה השבנו עליהן וכתבנו את ההסכם ביחד. תוך כדי הכתיבה עלו שאלות נוספות, ווהחלטנו איך עונים עליהן.
אחרי הפגישה השניה העו"ד שלחה לנו את טיוטת ההסכם, ואנחנו קראנו, דנו וכתבנו לה איזה שינויים לעשות. היא תיקנה ושינתה עד שהיינו מרוצות, ולבסוף - כשההסכם מצא חן בעינינו - הגענו לפגישה שלישית כדי לסגור קצוות אחרונים ולחתום.

למרות שיש לי נסיון עם הסכמים משפטיים מהעבודה (אבל אני לא עו"ד), לא חושבת שהיינו יכולות לכתוב הסכם באותה איכות ללא סיוע עו"ד, מפני שתוך כדי כתיבה העו"ד האירה את עינינו לכל מיני לאקונות בהסכם שכדאי למלא, או לבעייתיות בדברים שרצינו לכתוב.
המסקנה שלי היא שרצוי לכתוב הסכמים כאלה עם עו"ד מומחית להסכמי זוגיות, שיש לה נסיון גם במשפטי גירושין ופרידה - לא עלינו - ולכן יודעת על מה חשוב להסכים ואיך לנסח את זה.

תעודת זוגיות לא עשינו, כי זה נראה לנו בזבוז כסף. עד היום (חלפו שנתיים) מעולם לא נזקקנו לתעודה כזו. כשרצינו להוכיח לרשויות שאנו ידועות בציבור, פשוט נתנו צילום של העמודים הראשון והאחרון בהסכם הזוגיות (העמודים הללו לא כוללים מידע פרטי שהוסכם בהסכם אלא רק פרטי זיהוי, פסקת פתיחה כללית שזהו הסכם המגדיר אותנו כידועות בציבור, ובסוף - פסקת סיום כללית).

לגבי פרק ההורות - צריך לשים לב שהוא מהווה הסכמה עקרונית בין ההורים, ולא מחייב את בית המשפט במקרה של סכסוך, שכן אז בית המשפט יפסוק לפי מה שנראה לו כטובת הילד. עם זאת, אני חושבת שחשוב לכתוב אותו ולנסח בו הסכמות עקרוניות. זה אמנם לא מחייב את בית המשפט, אבל גורם לכן להגדיר איזה סוג הורות אתן מתכננות ביחד ומה אתן חושבות שראוי לעשות במקרה של סכסוך או פרידה ח"ו. כשהסכמות מוגדרות בכתב, יש יותר סיכוי שתצמדו אליהן, לדעתי. חוץ מזה אני חושבת שלפחות הסכמות כלכליות בנושא הילדים כן אפשר לאכוף (למשל, התחייבות לחלוק בפרנסת הילדים במקרה של פרידה חלילה).
הסכם הורות נפרד ממש אפשר לחתום רק אחרי שהילד/ה נולד/ת, להכניס לתוכו את פרטי הזיהוי של הילד/ה (שם, ת"ז), ואז אפשר להגיש לבית משפט ולבקש להכיר בו כפסק דין. לאחר החלטה כזו, הוא יחייב את האמהות, ואי אפשר יהיה לסור ממנו בלי לבקש אישור מבית המשפט. אבל אי אפשר לעשות זאת לפני שיש ילדים. אני חושבת שכדאי לכתוב הסכם הורות (אחרי שיש ילדים) גם אם מאמצות. ראשית, כדי לכסות את פרק הזמן עד שהאימוץ מאושר (יכול לקחת יותר משנה). ושנית, מפני שגם האימוץ לא מבטיח למשל שהאמא הלא-ביולוגית תקבל משמורת משותפת במקרה פרידה. יש סיכוי שהיא תקבל זכויות ראיה מינימליות, כמו אבות במשפחות סטרייטיות גרושות. אם רוצים להבטיח משהו אחר, צריך לעגן אותו בהסכם ולבקש את אישור בית המשפט.
 

שדמת

New member
שכחתי להבהיר שהיינו מאוד מרוצות מהשירות

של משפחה חדשה, ומהמקצועיות.
 
למעלה