מעוניינת לתרום ביציות לזוג הומוסקסואלי

מעוניינת לתרום ביציות לזוג הומוסקסואלי

אני שוקלת לתרום ביציות. בתנאי שזה לזוג גברים בתרומה לא אנונימית.
אני מעוניינת לעשות תהליך עם זוג ולהפוך להיות חברה קרובה (אני מקווה,אי אפשר לכפות חברות), לא גורם שלישי במערכת היחסים, אלא פשוט להכיר לפני שקופצים למים.


בכל מקרה בהצלחה לכולם ויום טוב.
 

כאן הם

New member
כל הכבוד לך!

אישית, אני לא צריך תרומה, כי יש לנו כבר ילד ואנחנו לא רוצים יותר.

אבל מבחינה משפטית, זה צריך להיות מעניין.

שאלה לי אלייך, ואת לא חייבת לענות: למה לתרום בייצית אם את יכולה יותר פשוט להרות וללדת את הילד עבור זוג הגברים? אם תעשי את זה בחו"ל, את הלידה, אז כפי הנראה גם זוג הגברים יהיו ההורים היחידים לילד מבחינה חוקית.

שיהיה לך בהצלחה.

רענן
 
זאת שאלה טובה

גם אני שאלתי את עצמי את אותה השאלה. למה לא להיות גם תורמת הביצית וגם הפונדקאית?
אבל מבחינה רגשית אני חושבת שאני לא יעמוד בזה. כי זה יהפוך את התהליך מתרומה של גנטיקה, לשליחת הילד שלי לאימוץ. וזה לא משהו שאני מעוניינת לעשות.
לעבור גם את תהליך ההיריון והלידה יבלבל אותי מדי. וגם מבחינה טכנית אני כרגע סטודנטית ( אומנם בחו"ל מה שכבר מוריד מהרשימה את הצורך להעביר אותי לחו"ל ), בת 20 ויהיה לי קשה לשמור על דיסקרטיות מהמשפחה שלי ככה.. יותר נכון בלתי אפשרי להחביא היריון. למרות שאני לא פוסלת להיות אם פונדקאית לזוג גברים אבל לא מהביציות שלי ובשלב יותר מאוחר בחיים אחרי שכבר יהיו לי ילדים משלי.

בכל מקרה מבחינה משפטית תהליך שכזה לא יכול להתקיים בארץ, תרומת ביצית לא אנונימית הינה לא חוקית. צריך לנסוע למדינה בה זה חוקי ולעשות את טיפולי הפוריות וההפרייה שם.
ולחתום עם עורך דין פרטי את ההסכם ביני ולבין ההורים.


יום טוב
 

כאן הם

New member
אני מאוד מבין אותך.

אני מאוד מבין אותך ומקבל את מה שאת אומרת.

אם כך, אם אפשר להציע: יש פורום של אבות גאים בפייסבוק. אשמח לתת לך את הקישור אליו, או, לדעתי יותר בטוח עם פחות חשיפה, אני יכול לפרסם את דברייך ושמי שמעוניין, יפנה דרכי אלייך.

תחשבי על זה...

ואגב זה שאת בחו"ל עושה את הכל הרבה יותר קל.

רענן
 

שבליבי

New member
למיטב הבנתי התהליך הזה אינו חוקי

ראשית, פונדקאות ישראלית להומוסקסואלים, אינה חוקית. (ואין ספק שמדובר בחוק לא הוגן ומפלה הומוסקסואלים אבל זה החוק)
שנית, ופה יתכן שאני טועה, רק אשה שעברה טיפולי פוריות ויש לה יותר ביציות ממה שהיא חושבת שהיא צריכה ממילא, רשאית לתרום אותן בצורה אנונימית.

הסיבה לכך היא שכדי להיות תורמת ביצית הגוף שלך צריך לעבור הפגזה הורמונלית (יש בה סיכוני חיים בטווח הקצר ובטווח הארוך) ואח"כ לעבור שאיבת ביציות, לנשים רבות זה תהליך לא קל והוא כרוך בכאבים.
ולכן גם אם ההליך היה חוקי, רוב הרופאים לא היו מסתכנים ומעבירים אשה תהליך כזה אלא אם זה למען הריון של עצמה ומאפשרים לתרום רק אם ממילא עברה את התהליך ונשארו לה לפי דעתה, עודף ביציות שלא תרצה להשתמש בהן.

יחד עם זה,
מבקשת לומר שלמרות שאני חושבת שזה לא חוקי וגם לא רצוי לבריאותך לעבור טיפולי פוריות אגרסיביים כל כך, אני מאד מעריכה את רצונך ופתיחותך לתת, לתרום ולשמח.
שבוע טוב שיהיה לכולנו.
 

שבליבי

New member
ועוד משהו

רק עכשיו ראיתי שאת בחו"ל ומתכוונת לעשות את זה שם.
יתכן שזה אפשרי, "כאן הם" יודע על התהליך בחו"ל יותר מכולנו.

האם את פונה לזוגות הומוסקסואלים ישראלים, כי את מתכוונת לחזור לכאן מקום המגורים של הוריו, וכך תוכלי להיות אתו בקשר?

אגב אני סקרנית לשמוע,
למה זה חשוב לך להיות עם הילד בקשר אם ממילא את רואה בו ילד לא שלך?
 
אז ככה

בעבר סחר ביציות היה לא חוקי בארץ וכמו שתיארת רק נשים שעברו טיפולי פוריות יכלו לתרום ביציות שהן לא זקוקות להן.
לפני כמה שנים אושר חוק תרומת הביציות בארץ אך אך ורק כתרומה אנונימית. זאת אומרת שאישה שרוצה לתרום צריכה ללכת לאחד מבתי החולים, לעבור טיפולי פוריות שאורכים כשבועיים בערך ולעבור שאיבת ביציות שברוב הפעמים לא כואבת יותר מכאבי מחזור ובכל הפעמים לא פוגעת פפוריות האישה בעתיד.
נכון שתיאורתית יש סיכון גופני שתהליך הזה, אבל מדובר בפעם חד-פעמית ואני חושבת שלקחת גלולות במשך שנים מזיק יותר משאיבת ביציות חד-פעמית.
אמא שלי עברה טיפולי פוריות במשך שש שנים ( לא איתי, עם אחיותיי שקטנות ממני ביותר מעשר שנים) וגם היא לקחה סיכון שהשתלם.

בנוגע לפתיחות, אני מצטערת אם הטעיתי, אבל אני בעצמי בזוגיות עם אישה ומקווה בעתיד להתמסד ולהביא ילדים לעולם בעזרת תרומת זרע. אני עדיין לא החלטתי בעצמי אם אני מעוניינת בתרומה ממישהו שאכיר או תרומה אנונימית, כי אלו שני עולמות שונים לחלוטין וזוהי בחירה שתלויה באופי של הזוג ומה שהם מחפשים.
בגלל זה ברור לי שמה שאני מציעה לא מתאים לכולם.

כבר שנים ששאלת תרומת הזרע והביציות מעסיקה אותי, ממש מאז שהייתי קטנה. השאלה האתית והמוסרית הטרידה אותי מאוד.
זה מאז שזוג חברים שלי אימצו ילדה שרעיון ההורות אצלי השתנה, שהבנתי שמרגע שהתינוק מגיע לעולם הוא חי בזכות עצמו ואם ההורים שלו קשורים אליו גנטית או לא, זה לא אומר שהם מכירים אותו יותר טוב או לא.
ואז כל העניין של פונדקאות לזוגות הומוסקסואלים עלה לכותרות והחלטתי שלתרום ביציות לזוג שלהביא לעולם ילד זה כל חלומו זו מצווה, בעיקר שהחיים יותר מדי קצרים מכדי לא לעזור לאחרים להיות מאושרים, ושההחלטה הזאת לא תשנה את חיי, בטח שלא באופן שלילי, אלא רק תשנה את חיי שלושה אנשים מיוחדים לטובה ( שני הורים ותינוק )

הרצון שאלו יהיו זוג ישראלים זה בגלל שאני חיה באירופה, ואני רואה איך שהמודעות והזכויות פה מתקדמות ובארץ, לא. אני רואה שאנשים מרוויחים פה הרבה יותר ומקבלים עזרה מהמדינה וגם יש הרבה יותר נשים שתורמות ביציות. לתרום לזוג ישראליים זה כמו לעזור פעמיים, גם שני גברים וגם במדינה בה זה קשה במיוחד.

רוב הסיכויים שלא אחזור לארץ אבל הסיבה שאני רוצה להכיר את הזוג לפני זה לא בהכרך בגלל שאני רוצה להיות בקשר עם הילד, בטח שלא קשר אינטנסיבי, זה פשוט הקשר האחרון שאני לא יכולה להתנתק ממנו, הרצון להיות בטוחה שהביציות שלי הולכות לבית טוב ושהילד או הילדה יהיו מאושרים וגם כדי להיות בקשר לגבי עשייה של אחים ואחיות בעתיד.
גם אני חושבת שרק ככה אוכל להבטיח שאלו יהיו זוג גברים ואני יודעת שזה נשמע מוזר ואולי אני נדבקת לסטריאוטיפים אבל החינוך הפוליטי שילדים של זוג הומוסקסואלי, נשים או גברים, בדרך כלל מקבלים הינו קבלה של האחר, בזמן שמשפחות של הטרוסקסואלים שמתעקשות לקנות ביציות מישראליות זה בגלל שחשוב להן שהילד יהיה יהודי מבחינה גנטית, ואלו לא ערכים שאני מסכימה איתם ולכן לא ארצה לתרום ביציות בארץ.

אז מבחינתי הגבול ימתח מרגע היוולדות התינוק, מרגע זה הוא 100% של הוריו, אבל עד אז אני יעשה מה שאני יכולה כדי להבטיח שילד שנולד לעולם בעזרתי יהיה במקום טוב. מה שבעיניי חשוב גם אם התינוק הוא לא שלי גנטית. גם אם אחליט להיות אם פונדקאית חשוב לי להכיר את ההורים, כי יש לי יד בדבר ואני לוקחת אחריות על מעשיי. ואם כשיהיה גדול יעניינו אותו מאוד שורשיו הגנטיים הוא יוכל להגיע אלי. רק כדי לסגור מעגל ( זה מאוד תלוי באופי של הילד, במקרה אני מכירה שתי משפחות של הטרוסקסואלים שאימצו. ילדה אחת לא מרגישה צורך כלל והילדה האחרת מאוד סקרנית לנסיבות המקרה שלה, ואי אפשר לומר שיש לה חסך היא נמצאת עם הוריה מגיל שלושה חודשים, צריך לכבד את הרגשות של כל הילדים )

ואולי אולי אולי, למרות שממש לא חשבתי על זה עד עכשיו תוך כדי כתיבה, לקבל תרומת זרע בעתיד מאחד מבני הזוג ואז כל הילדים יהיו כמו בני דודים וכולנו נהייה מאושרים עד עצם היום הזה!
אבל זה מתחיל להיות קצת מוזר מדי ולגביי זה יהיה רלוונטי עוד עשר שנים בערך.


ו " כאן הם" , אשמח אם תפרסם את דבריי בקבוצת ההורים הגאים בפייסבוק והם יוכלו להיכנס לפורום וליצור איתי קשר.
אני אהייה בארץ בחודש מאי ואשמח להיפגש עם זוג פוטנציאלי לפני התחלת התהליך.
לפי מיטב ידעתי צריך לסגור עם מעבדה בהודו או בנפאל או בקנדה או בכל מקום אחר בו פונדקאות להומואים זה חוקי על פונדקאית, וכשהיא מוכנה נוסעים לשם כולנו , אני עובדת טיפולי פוריות שבועיים, תורמת ביציות ואז תפקידי נגמר בזאת.


שיהיה ערב טוב לכולם.
 

כאן הם

New member
יופי מה שכתבת!

שוב, אני מאוד מבין איך את חושבת ומאוד מבין מה את רוצה לעשות.

אגב, אני תורם זרע ידוע לזוג לסביות, בסגנון מאוד דומה למה שאת מתארת איך שאת רוצה להיות עם אותו ילד. ואשמח לענות לשאלות שלך לגבי איך זה אחרי שהילד נולד.

נראה לי שאת מגובשת בדעתך, את יודעת מה שאת רוצה ואני לא רואה שום בעיה עם מה שאת רוצה לעשות.

כשתהיי מוכנה, אם את רוצה, אשמח לשים מכתב ממך בפורום של אבות גאים בישראל כדי לשמור על האנונימיות שלך.

שיהיה לך בהצלחה.

רענן
 

שבליבי

New member
אני חושבת שזה מעשה יפה

הדבר היחיד שמעט מטריד הוא העניין הבריאותי
אבל נשמע שאת בחורה נבונה ומבינה את ההשלכות הבריאותיות ובכל זאת את רוצה לתרום ביציות.
שיהיה בהצלחה
 

כאן הם

New member
היא בחו"ל! אז זה לא משנה.

שבליבי,

היא חיה בחו"ל. אז זה לא משנה שבישראל החליטו שזה "לא חוקי".

ברור שכל התהליך יעשה בחו"ל... ואם הוא יעשה בחו"ל, אז היא תקבל מה שהיא רוצה: שני האבות יהיו ההורים החוקיים היחידים לילד ורק השם שלהם יופיע על תעודת הלידה.

רענן
 
למעלה