עוסקים פטורים או מורשים?

  • פותח הנושא ezuk
  • פורסם בתאריך

ezuk

New member
עוסקים פטורים או מורשים?

שלום, סקר קצר לבאי הפורום, במסגרת חזרתי לעסקי התרגום: האם כדאי לי מנסיונכם לפתוח עוסק פטור, או עוסק מורשה? האם קרה פעם שלא קיבלתם ג'וב כלשהו בגלל שלא יכלתם להגיש חשבונית מס (כעוסקים פטורים)? שימו לב: זו לא שאלה כללית בנושאי ייזום עסק וחשבונאות (כבר ביקרתי בפורומים האלה), אלא ספציפית בנוגע למתרגמים. האם עובדת היותכם מסווגים 'עוסקים פטורים' מנעה מכם פעם לקבל ג'וב כלשהו, או הפריעה בדרך כלשהי? תודה.
 

The Ibex

New member
מעמד העוסק תלוי בגובה ההכנסות

עוסק פטור יכול להיות רק מי שהכנסותיו קטנות מסכום כלשהו, שעומד כיום על בסביבות 50 אלף שקל לשנה, נדמה לי. אני לא חושבת שיש קשר בין עוסק פטור לבין חשבונית מס. "עוסק פטור" הוא עוסק שלקוחותיו אינם משלמים לו מע"מ, והוא אינו מעביר מע"ם למדינה וגם אינו יכול להתקזז על מע"ם של הוצאות מוכרות. אני לא חושבת שיש איזושהי מניעה שהוא יוציא חשבוניות מס, רק שלא יכלול בהן מע"מ. אם אני טועה בגדול, שמישהו יתקן אותי. אבל אם אני צודקת, אז אי הצורך לשלם מע"ם דווקא עשוי להוות ייתרון בעיני הלקוחות. (אלא אם כן, כמובן, הם כן צריכים לשלם את המע"ם, אבל פשוט משלמים אותו היישר למדינה...)
 

אחיטל

New member
עוסק פטור

בנוסף, למע"מ יש רשימה של מקצועות שאינם יכולים להיות עוסק פטור. במקרה שלנו ניתן להיות עוסק פטור. חברות גדולות חייבות לשלם מע"מ, גם אם את עוסק פטור. הכסף יורד מהתשלום המגיע לך = הפסד של 17%. נשמע מופרך, בדקתי את הנושא אישית, וזו הסיבה היחידה שנשארתי עוסק מורשה.
 

ezuk

New member
תיקון קטן עבורך

מבחינת חשבוניות מס: לפי האתר http://www.mof.gov.il/customs/osek_mam.htm#1 (האתר הרשמי של מע"מ), "לתשומת לב -- לעוסק פטור אסור להוציא חשבוניות מס בגין עסקאותיו!" (זה כתוב במסגרת בערך באמצע הדף, בקטע על העוסקים הפטורים.) מסתבר שיש הבדל בין סתם חשבונית, ובין "חשבונית מס". ואת הסוג השני אסור לעוסקים פטורים להוציא.
 

talldark

New member
אולי ידועות לך העלויות הכרוכות

בתרגום של ספר? (ללא זכויות יוצרים) ספרון. משהו בפורמט של הרומן הרומנטי (ולמען האמת - גם באותה הרמה הדקדוקית.)
 

ezuk

New member
הערכה גסה

משהו כמו 400-500 ש"ח לכל 24,000 סימני דפוס, לא כולל רווחים. (נקרא "גליון דפוס"). כמה עמודים הספרון הזה? מתחשק לך לתת לי לתרגם אותו? :)
 

talldark

New member
תודות רבות

לכל מי שעזר לי בחיפושי אחר תעריפי תרגום!
 

sffarim

New member
לפי נסיוני כדאי להיות מורשה

ההתעסקות עם משרדי הממשלה ומילוי הדוחות מינימלית למדי ודווקא נחמד מאוד שאפשר לנכות הוצאות. בין השאר, אם אתה עובד בבית, חלק מההוצאות השוטפות נחשבות לך הוצאה מוכרת לצרכי העסק: חלק מסוים מתוך חשבונות החשמל, הארנונה, הטלפון, הרכב ועוד. לא קרה לי שלא קיבלתי עבודה בגלל שלא יכולתי להגיש חשבונית מס. אבל אני מרגישה הרבה יותר טוב כשאני יכולה לומר לכל לקוח פוטנציאלי שהעניינים הרשמיים מסודרים.
 

ezuk

New member
טוב, אני חושב שדי השתכנעתי.

המסר הוא חד משמעי -- להיות עוסק מורשה. נראה לי. פשוט יש לי הרגשה שזו סחבת הרבה יותר גדולה מאשר להיות עוסק פטור, אבל אולי אני טועה. ממה שאתם אומרים זה לא נשמע נורא מדי, עבור מתרגמים. אני מניח שהסחבת נכנסת במקרה של אנשים שיש להם מלאי, וכל מיני הוצאות גדולות על העסק (רכש סחורה וכאלה) ואז יש את כל כאב הראש של ניהול החשבונות. אני צודק? (אם אתם יודעים) ושאלה נוספת -- האם ידוע לכם על הבדל כלשהו בשיעורי מס ההכנסה בין עוסק פטור למורשה? כלומר, אם בתור עוסק פטור, מתרגם מרוויח 10,000 ש"ח וצריך לשלם 1,000 ש"ח מס -- האם בתור עוסק מורשה הוא עדיין יצטרך לשלם 1,000 ש"ח מס, או שהשיעור יקפוץ פתאום? יש הבדלים במדרגות המס? (אני יודע שזה כבר יותר שייך לפורום ניהול החשבונות, אבל אני סתם מנסה את מזלי, למקרה שיש משהו ספציפי בקשר לענפים כמו תרגום וייעוץ.) תודה לכם על תגובותיכם! אני ממש מרוצה מהפורום הזה. :)
 

חן 1111

Active member
מסקנה לא נכונה

זה הרבה יותר פשוט. עוסק פטור הוא עוסק שמרוויח בשנה פחות מסכום מסוים (נדמה לי שבערך 50000 שקל). והוא לא גובה מע"מ וגם לא יכול לנכות את המע"מ על הוצאות שלו. לעומת זאת הוא צריך לדווח על ההכנסות שלו רק פעם בשנה. עוסק מורשה חייב לגבות מהלקוחות מע"מ, וכל חודשיים לדווח ולשלם את המע"מ שגבה, ממנו הוא יכול לנכות מע"מ שהוא שילם על הוצאות של העסק. שיעור מס ההכנסה זהה לכולם. וגם הזכות לנכות הוצאות עסקיות מן ההכנסות החייבות במס הכנסה שמורה לכולם באותה מידה. עבור לקוחות שלך, לא צריך לשנות אם אתה עוסק מורשה או פטור. בכל מקרה הם מקבלים חשבונית. אם הם משלמים לך מע"מ הם לא מרגישים את זה כי הם מנכים את זה מהמע"מ שהם צריכים לשלם, ואם לא אז בכלל אין בעיה. הם לא צריכים להוריד מע"מ לעוסק פטור.
 

ezuk

New member
אבל זה לא חוקי כנראה

לפי השירשור המרתק שהפנו אותי אליו, לא חוקי למתרגם (ליתר דיוק "מתורגמן" כלשון החוק) להיות עוסק פטור. מה את/ה אומר/ת על זה?
 

ללה3

New member
מתרגם לא יכול להיות עוסק פטור

עורכים לשוניים לעומת זאת, יכולים.
 

ezuk

New member
שיחקת אותה

שירשור מצוין באמת. עכשיו יש לי עוד אפשרות להפוך בה -- 'חשבונית לשכיר'. אולי אלך על זה בהתחלה בכלל. איזה בלגן... אבל יהיה בסדר. :)
 
למעלה