איך מתמחרים עריכת לשון?

לירוןג1

New member
איך מתמחרים עריכת לשון?

עיינתי ב"מחירון אגודת הסופרים העבריים" אליו הפנו אותנו כשלמדתי עריכת לשון. אני מנסה להבין איזה סעיף שם רלבנטי לעבודה כעורכת לשון.
יש שם "עריכת ליטוש" (240 שח לגיליון דפוס) ו"עריכה יסודית" (590 שח לגיליון) ולעומת זאת "הגהה" (שם יש מגוון אפשרויות שנעות בין 55-115 שח, תלוי אם הגהה ראשונה או לא ובפרמטריום נוספים).
ברור לי שאני לא עושה רק הגהה אלא ממש עריכת לשון - האחדת הכתיב, תיקון התחביר, ניסוח מחדש וכו'. מצד שני זו לא "עריכה" מצד התוכן, כי אני מגיעה אחרי שהעורך כבר ערך את התוכן עצמו.
אם כן האם עריכת לשון נחשבת "עריכת ליטוש"?
במילים אחרות, על פי מה אתם מתמחרים את העבודה שלכם? (ברור לי שיש המון פרמטרים וזה תלוי רמת הכתיבה של הטקסט וכו', אבל מה הרף הבסיסי שמולו אתם מתמחרים?)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם אני עובדת עצמאית אני מתמחרת לפי זמן עבודה

אם אני עובדת עבור הוצאת ספרים או גוף אחר שיש לו מחירון, זה יהיה לפי התעריף שלהם ואז אני לא קובעת אותו בכל מקרה...
 

לירוןג1

New member
מובן שהתכוונתי בתור עצמאית..אשמח לשמוע ממי שלא מתמחר לפי זמן

אני מעדיפה לקבוע תשלום גלובלי ולא לפי זמן עבודה מכמה סיבות.
א. לרוב הלקוח רוצה לדעת מראש כמה זה יעלה לו ולא תמיד אני יכולה להעריך מראש את משך העבודה הנדרש. (אחת הסיבות שאני שואלת פה היא בעקבות חוברת שערכתי, שאת הצעת המחיר נתתי בהסתמך על הפרק הראשון שקראתי והיה כתוב היטב וחשבתי שלא תהיה לי שם עבודה רבה, אולם הפרקים הבאים היו כתובים ברמה ירודה יותר ודרשו ממני שעות רבות של עבודה, כך שלבסוף התשלום ממש לא שיקף את הזמן שהשקעתי בעבודה הזו. כעת אותו לקוח רוצה שאערוך חוברת נוספת ואני רוצה להעלות את התעריף ולכן מנסה לברר כמה מקובל/סביר לדרוש).
ב. מכיוון שאני עובדת מהבית ובבית יש עוד ילדים ועניינים שדורשים את טיפולי ותשומת ליבי, אני חוששת מהתחייבות (אפילו כלפי עצמי) של עבודה משעה עד שעה ולא רוצה לספור דקות של עבודה ולרשןם לעצמי כל רגע שעצרתי באמצע העריכה ועברתי למשהו אחר.
ג. תשלום גלובלי מדרבן אותי לעבוד מהר יותר ויעיל יותר כדי לעבוד זמן מועט יותר תמורת אותו תשלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, גם עבודה עבור גורם כזה היא בתור עצמאית, מגישים קבלות

א. נכון, את לא יכולה להעריך מראש את משך העבודה הנדרש, ולכן אם תגידי ללקוח מראש לפי עמוד או כמות תווים את יכולה לגלות שהטקסט מצריך יותר עבודה... לומדים מהניסיון, ואחד הדברים שלמדתי הוא לא לתת הצעת מחיר לפני שאני רואה את הטקסט, ואם אני רואה בהמשך טקסט שכתוב אחרת, להתריע ולהבהיר את המצב.
&nbsp
ב. כולנו עובדים מהבית, זה לא אומר שמפעילים סטופר... אני לא מחייבת לקוחות על פי שעת עבודה אלא לפי כמות העבודה, כשאני עושה לעצמי את התחשיב ונותנת להם מחיר בהתאם לכמות העבודה שהם נותנים לי. אני לא מבהירה להם לפי מה חישבתי, זה תחשיב שלי. אני בהחלט אשקף להם אם הטקסט מצריך יותר עבודה וגם אסכם איתם מה רמת העריכה שהם מעוניינים בה. תיאום ציפיות זה דבר חשוב.
&nbsp
ג. זה כבר עניין שלך... כאמור, אני נותנת הצעת מחיר גלובלית.
 
נראה לי קרוב יותר לעריכה יסודית

בעבודה כזו שעשיתי עבור גוף גדול, התעריף שהם קבעו היה 49 ש"ח לעמוד (גבוה משמעותית מהמחירים שציינת).
לדעתי את יכולה לתת הצעת מחיר בסדר גודל הזה או קצת פחות אם נראה לך מוגזם. (אגב, בד"כ נשים נוטות לבקש פחות מגברים. אני תמיד מזכירה את זה לעצמי).
אני לפעמים גם מגישה ללקוח הצעת מחיר, אבל בשיחה נותנת להבין שאפשר לדבר על הדברים, ואם מבקשים לפעמים אני יכולה להתגמש.
לגבי עבודה לפי שעה - כשקשה לי מאוד להעריך את כמות העבודה שתידרש אני כן עובדת כך. משתמשת בטיימר ברשת - שנוח מאוד לעצור ולהפעיל שוב, ורושמת רק אחת לכמה שעות.
בהצלחה
 

לירוןג1

New member
תודה רבה!!

אחרי הסכומים שכתבת באמת הסכום שביקשתי נראה לי מגוחך ביותר... (1000 שח לחוברת של 100 עמ'...). בעלי כל הזמן אומר לי שאני פראיירית. כנראה שעדיין אין לי מספיק ביטחון כי אני עורכת מתחילה, יחסית, למרות שברור לי שאני עושה עבודה טובה מאוד.
 
מכירה את זה

אבל למדתי שאם הלקוח מעוניין לעבוד איתך הוא מוכן לשלם. כיוון שאני לוקחת סכום לא נמוך אני גם מחוייבת לעבודה, ועושה מעבר אם צריך.
עמוד= 250 מילים
100עמודים זה לפחות 4,000 ש"ח.
כדי לסבר את האוזן - מרצה לעריכת לשון הסבירה לי פעם שכל עמוד דורש כ 40 דקות עבודה (והיא מאוד מנוסה ומקצועית). זאת כמובן קביעה בעייתית - כי היא מתעלמת מהרמה בה כתוב הטקסט. אבל היא כן נותנת מושג. עכשיו תחשבי כמה מגיע לך לשעה +-...
תתייחסי לזה כשיעור להמשך, ותרשי לעצמך לבקש בהתאם לכישורייך. לא כדי לא להיות פראיירית - כי את ראויה לזה.
בהצלחה!
&nbsp
 
למעלה