כללי הכתיב המלא החדשים

סבאדן

New member
כללי הכתיב המלא החדשים

שלום,
האם יש בין עורכי הלשון כאלה שהתחילו לעבוד לפי הכללים החדשים? או דווקא לא? התרשמויות מהעבודה בשיטה החדשה?
תודה!
 

אשל6

New member
מתעלמת באלגנטיות לפחות מסעיף אחד - ויש לי סיבות


שלום,

מאוד מפריעה לי ההחלטה להפסיק את ההפרדה בין "אמנות" ו"אומנות". אנחנו כבר לא בימי הביניים, ויש הבדל עצום בין אמן (יוצר) ובין בעל מלאכה (אומן), עם כל הכבוד לבעלי המלאכה - כך שאני אמשיך להשתמש ב"אמן" וב"אמנות" מצד אחד וב"אומן" וב"אומנות" מצד שני.
אגב, איך הייתם כותבים לפי הכללים החדשים טקסט שעוסק, לדוגמה, בפרה-רפאליטים, שביטלו את ההפרדה בין אמנות ואומנות, או טקסטים העוסקים בתקופת הרנסנס, שבה תבעו האמנים להכיר במעמדם כאמנים ולא כאומנים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא בימי הביניים לא התקיימה ההבחנה כזאת... (בעברית)

(הסבר באתר האקדמיה ללשון) והיא נוצרה רק בעברית החדשה ע"י אליעזר בן יהודה. כלומר היא די צעירה בעברית, ולמעשה רוב דוברי העברית לא מודעים לה... נשאלת השאלה האם אכן יש טעם לשמר הבחנה מלאכותית שמתי מעט מקיימים בלאו הכי, לטובת אחידות בכלל חדש, בפרט שאולי הוא יגרום לאנשים להפסיק להגות AMAN... (ועל כך אני אומרת: אמן!
).

אם וכשמדובר בטקסט שבו אכן יש חשיבות מכרעת להבחנה הזאת, יש סיבה לשקול אותה; אבל זה לא המצב השכיח...

אני עורכת מדי פעם טקסטים בנושא אמנות (או אוֹמנות
) ובינתיים לא אימצנו את הכלל כי הוא "טרי" מדי ועוד לא התבסס בציבור. הטקסט האחרון שערכתי היה ממש בשבוע שבו פורסמו הכללים, ובעצה אחת עם הכותבת החלטנו שכרגע עוד לא בשלו התנאים והכתיב החדש עלול להיראות זר ומוזר, ולכן נמתין בינתיים (אבל אין לנו התנגדות מהטעם שהעלית).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן בהחלט, אם כי כמו תמיד, לא ב-100%...


אין פה "שיטה" חדשה, כך שלא ברור לי ממה אני אמורה להתרשם...
 
למעלה