פרויקט ספר מתכונים

YaelSF

New member
קומפוט פירות מיובשים

קומפוט פירות מיובשים (פורום מתכונים) 10 מנות ** אפשר להוסיף/להוריד איזה פירות שאוהבים. החומרים 100 גרם צימוקים 100 גרם דובדבנים מיובשים 200 גרם משמשים מיובשים 200 גרם שזיפים מיובשים 200 גרם תפוחים מיובשים 1/3 לימון 2/3 כוס סוכר 2 מקלות קינמון או 1 כפית קינמון טחון 5 מסמרי ציפורן או ½ כפית ציפורן טחון אופן ההכנה 1. שוטפים את הפירות ומניחים אותם בסיר גדול. 2. סוחטים את הלימון ומוסיפים לסיר ביחד עם הסוכר. 3. מוסיפים גם את הקינמון והציפורן, אך אם משתמשים במקלות ומסמרי ציפורן שלמים רצוי לקשור אותם תחילה בבד גזה או בשקיק בד, כדי שניתן יהיה להוציאם בקלות מתוך הלפתן. 4. מוסיפים מים שיכסו את הפירות ויותר (כ- 1.5 ליטר). 5. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. 6. מבשלים, בסיר מכוסה, על להבה נמוכה, כ- 40 דקות. הפירות צריכים להיות רכים מאוד. 7. מוצאים את התבלינים השלמים (אם אכן היה שימוש בדרך זו) ומעבירים את הלפתן לצנצנות גדולות. 8. מצננים היטב ומגישים קר מאוד.
 

shelycat

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifריבות מרקחות ושאר שונות../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

 

shelycat

New member
קונפיתות-ריבת תות

מצרכים: תותים מיץ לימון סחוט או ליבת תפוח או הכי טוב אבקת פקטין סוכר על כל שלוש כוסות פרי חתוך/פרוס לשים כוס סוכר בסיר ושלוש כפות מיץ לימון או כפית פקטין או ליבת תפוח, להכניס לסיר ולבשל כשעה על הגז תוך ערבוב מידיי פעם. אפשר לבשל יותר זמן אך ככל שזמן הבישול גבוה יותר כך הצבע של הריבה נעשה כהה יותר בשל הקרמליזציה של הסוכר. אם רוצים שיצא יותר צמיג מוסיפים עוד פקטין/לימון/ליבת תפוח. כשמוכן מעבירים לכלי/צנצנת מעוקרת.
 

ניצנץ l

New member
ריבת בצל

ריבת בצל 6 בצלים גדולים, פרוסים 4\1 כוס שמן 1 כף שום קצוץ דק 1 כף טימין טרי, קצוץ דק 2\1 קילו סוכר חום( כהה) 500 סמ"ק חומץ בלזמי 1 בקבוק יין אדום יבש מלח ופלפל שחור, טחון טרי בסיר בינוני מאדים את הבצל בשמן, עד שהוא נעשה שקוף ומתוק, כ-10 דקות. מוסיפים שום וטימין, ומבשלים יחד במשך דקה . מוסיפים את הסוכר ומבשלים עד שמבעבע ורק מתחיל להיווצר כרמל. יוצקים חומץ ויין, ומצמצמים עד לקבלת המירקם הרצוי. ריבה דלילה לרוטב, וסמיכה למילוי או מריחה. בסוף הבישול מתבלים במעט פלפל ומלח ומניחים להתקרר.
 
YYY יש הרבה...איך מתחילים../images/Emo35.gifהנה

מתכון למרק עגבניות {מ
של אהרוני} דרגת קושי - קל זמן הכנה - רבע שעה + שעה זמן בישול הרכיבים: חצי ליטר מיץ עגבניות מקרטון קופסת קוביות עגבניות גדולה של טל או עגבניות מרוסקות {לא רסק עגבניות
} מים לפי כמות קופסת העגבניות 2 גבעולי בזיליקום טרי קצוצים או 4-5 קוביות בזיליקום קפואות שום כתוש חצי כפית סוכר מלח פלפל שחור כף מרק עוף רבע כוס פסטה {סוג קטן} מעט שמן זית -מי שאוהב חריף- אני מוסיפה מעט אבקת צ'ילי חריף- ההכנה: שמים בסיר שמן זית ו2 שיני שום כתושות נותנים לשום טיפה להזהיב מוסיפים את העגבניות+המים+מיץ העגבניות כשרותח מוסיפים את כל התבלינים+הפסטה נותנים להכל להתבשל כשעה זהו! מרק קל וטעים וגורף ה-מ-ו-ן מחמאות!
 

פ א ב

New member
מנה ראשונה בטטות וגבינת עיזים - קל!

ומשגע. 3 בטטות (צרות). 1 גליל גבינת עיזים פרומעז. שמן זית. קולפים את הבטטות. פורסים אותם לפרוסות בעובי 1 ס"מ. שמים שמן זית למעלה. מניחים על נייר אפיה בתבנית אפיה ואופים בתנור עד שמתרכך ב 180 מעלות ומצננים. חותכים את גבינת הפרומעז לפרוסות (אפשר לשים במקפיא קודם שיהיה קל לחתוך). מניחים פרוסת גבינה על כל חתיכת בטטה ומשחימים בגריל דקות ספורות. טורפים!!!
 

tutit23

New member
מבקשת הבהרה אחת ולתמיד

(
אבטיחית בדרכים) בטטות הן הרי קשות, ולמרות שיש לי סכין טובה לירקות, איך שהן לא יחתכו לי (אה- תחתכנה..) - אני אנשום לרווחה. איך אפשר לפרוס בטטות לפרוסות? ועוד 1 ס"מ?
 

shelycat

New member
א. הן לא כאלה קשות

ב. סכין טובה זה הטריק העיקרי. ג. לא חייבים ס"מ מדוייק על הסרגל אלא בערך עובי של אצבע וזה עובר יופי. ד. לא חייבים לבחור את הבטטות הכי גדולות/שמנות שיש בסופר.
 

tutit23

New member
א. תנסי להסביר את זה לבטטה!

ב. בחיי שהיא טובה! אני אחפש יותר טובה...
אבל כל אצבע פחות - עלייך. ג. גם 2 אצבעות זה הישג אצלי כרגע ד. וואלה, רעיון טוב!
 

מיoי

New member
לדעתי הסוד בהחלט בסכין

לנו יש סכין מעולה וזה נחתך כמו חמאה
אם כי אני מניחה שלאט לאט אפשר לחתוך גם עם סכין חדה רגילה.
 

שקדייה

New member
גם בלי סכין טובה אפשר

פשוט צריך לבחור בטטות צרות וארוכות, אז הן גם נחתכות יותר בקלות והן גם יותר טובות וטעימות. הבטטות הגדולות הן סיביות ולא טעימות. אגב, הגיע הזמן שאני אצא מהקמצנות שלי ואקנה לעצמי סכין נורמלית...
 
לזניה חלבית "דלת" משקל...

500 גרם פטריות,לטגן בחמאה,עד שהן משחימות...להןסיף מלח פלפל,ולשמור בצד(תמיד יש במתכונים לשמור בצד..) שאר המוצרים: חבילת עלי לזניה, 150 ג' מוצרלה חתוכה לקוביות 50 ג' קצ'קבל 100 ג' פרמז'ן מגורד. 250 ג' גבינת ריקוטה שעובדה בבלנדר יחד עם קופסת שמנת מתוקה. לסדר במחבת מרופד בחמאה,שכבת עלי לזניה, לפזר שליש מהפטריות,ושליש מהגבינות הקשות. לכסות בשכבת עלי לזניה,ושוב גבינות קשות.שלש שכבות בסך הכל,ולסיים בעלי לזניה. לשפוך בעדינות את הריקוטה+שמנת,ולתת לכל העסק להכנס לכל הפינות,צריך להטות את המחבת לכל הצדדים...ולסיים בקצת פרמז'ן למעלה. לכסות בניר כסף,ל20-30 דקות בחום בינוני..(אף פעם לא יכתבו במתכון טמפרטורות...כאילו שכתוב לנו על התנור בעברית...) לפתוח את הניר כסף,ולתת לעסק עוד 10 דקות השחמה. תיבול של מלח ופלפל,למי שרוצה,כמה שרוצה. אוכלים עם סלט ירוק: המון בייבי חסה,פטרוזיליה,ובצל ירוק,מנוקד בפלחי עגבניות שרי,עם לימון ושמן זית. הערות: במקום ריקוטה-אפשר קוטג'
 

דידיש

New member
עוף בשזיפים

הפייבוריט של הבעל והמתכון- מצרכים- עוף על חלקיו- מה שאוהבים כמה שרוצים 2 בצלים חתוך לפרוסות פטריות משומרות חתוכות בלילה: שמן זית- כוס רוטב שזיפים- כוס ריבת שזיפים של עסיס- 3 כפות צריך ממש לרסק אותה ולהפוך אותה לנוזלית דבש- חצי כוס תבלינים- פלפל, מלח, פפריקה מתוקה, זנגביל, אגוז מוסקט תפוחי אדמה מקולפים וחתוכים לגודל בינוני ההכנה- מטגנים את הבצל והפטריות בתוך סיר שיהיה מספיק גדול מכניסים את העוף, ומיד את הבלילה ואם יש צורך מוסיפם עוד מעט מים רותחים בכדי לכסות את המרכיבים, מרתיחים סוגרים עם מכסה מנמיכים לאש הכי קטנה ומבשלים במשך כ-4 שעות (אחרי שעתיים להפוך את העוף ולהוסיף את התפוחי אדמה) זהו! יואוו... כמה זמן לקח לי לנסח את זה
 

דידיש

New member
שכחתי את הדבר הכי חשוב

להוסיף בהתחלה שזיפים מיובשים כמה שרוצים
 

r e d f i s h

New member
פשטידה מ ע ו לה וקלה להכנה

יש את בסיס התערובת שלתוכו ניתן להוסיף איזה ירק שרוצים, בהמשך נתתי אפשריות שנוסו. הבסיס- טורפים 4 ביצים מוסיפים 3/4 כוס שמן חמניות ו חצי כוס מים מוסיפים 1 כוס קמח תופח, כפית מלח (במידה והירק שבוחרים הוא בטטה מוסיפים עוד חצי כפית מלח) פלפל שחור, ואפשר גם עגבניןת מיובשות בשמן חתוכות. מערבבים הכל וזה הבסיס לתערובת. עכשיו בוחרים איזה ירקות שרוצים אבל סה"כ צריך 800 גרם. אפשריות : ברוקולי טרי חתוך קטן 500 גרם ו300 גרם בצל מטוגן עד להזהבה מסונן מהשמן. או בטטות מבושלות 6-7 דקות ובצל או פטריות וקישואים מוסיפים לבלילה את הירקות מוסיפים 200 גרם גבינת קשקוול מגורדת ו- 200 גרם בולגרית מגורדת מערבבים ומוסיפים לתבנית עגולה 26 מחממים תנור מראש ל- 170 אופים בערך 45 דקות עד שמזהיב מלמעלה מצויין לאורחים!!!!
 
למעלה