פרויקט ספר מתכונים

YaelSF

New member
חלה (מתכון מעולה)

לחמניות של שלומי: (אני עושה מזה חלה). רכיבים: 3/4 כוס חלב פושר 3/4 כוס מים חמימים 1/2 כוס סוכר 1 כפית מלח 2 ביצים 5 כפיות שמרים יבשים 5 כוסות קמח 1/2 כוס חמאה מומסת אופן ההכנה: 1. מחממים בסיר קטן מים, חלב, סוכר ומלח עד שהסוכר נמס. מצננים 2. מוסיפים את הביצים ובוחשים. מוסיפים שמרים. 3. שמים את הקמח בקערה, יוצרים גומה ולתוכה שופכים את הנוזלים. משאירים מכוסה חצי שעה. 4. מוסיפים חמאה מומסת ולשים לבצק גמיש ולא דביק (מוסיפים קמח לפי הצורך). מתפיחים מכוסה כחצי שעה. 5. יוצרים לחמניות ומניחים בתבנית אפייה מתפיחים 30 דקות נוספות. 6. מורחים בביצה ותוספות נוספות (שומשום, קצח וכו'). 7. אופים 15 דקות ב- 200 מעלות. הערות: אני השתמשתי ב-3 כפיות שמרים יבשים
 

YaelSF

New member
בבקה שוקולד /אמירה

בבקה/אמירה במידה ומשתמשים בשמרים יבשים להלן הוראות. מתכון: עוגת שמרים רטובה וטובה רכיבים: לבצק: 1/2 1 כוסות חלב 400 גרם מרגרינה בלי מלח 4 ביצים 1 ק"ג קמח (לא יותר) 2 כפות שמרים יבשים 1/2 כוס חלב פושר או מים 3/4 כוס סוכר למילוי: חמאה מומסת למריחה על העלים 1 כוס סוכר 2 כפות קינמון 4-5 כפות קקאו לציפוי: 1/2 כוס חלב 1/2 כוס סוכר שקית סוכר וניל אופן הכנה: 1.בקערה גדולה ועמוקה לערבב את השמרים עם הסוכר ו-1/2 כוס מים עד שיתחיל לתסוס (עיסה) . 2. להביא לרתיחה את החלב והמרגרינה. לכבות את האש.-לקרר 3. להכניס את הביצים שלמות לעיסת השמרים ולבחוש. להוסיף לסירוגין את הקמח והחלב. לערבב לבצק דביק. 4. לעטוף בנילונית את הקערה ולהכניס למקרר ל-5 שעות להתפחה. 5. לערבב את חומרי המילוי. 6. אחרי ההתפחה, ליצור 8 כדורים שווים. 7. כל כדור לפתוח לעלה על משטח מקומח. למרוח חמאה מומסת ולפזר בערך 2 כפות מילוי. לגלגל לרולדה. 8. ליצור 8 רולדות. כל 2 רולדות לעצב לצמה. להניח בתבנית אינגליש קייק משומנת. יוצא 4 רולדות בארבע תבניות. 9. אופים בחום 175 מעלות כ-35 דקות. לבדוק אם מוכן. 10. להכין סירופ: לבשל ביחד:חלב+סוכר+סוכר וניל. 11. כשהעוגות מוכנות וחמות, לצקת את הסירופ החם. אפשר להקפיא. הערות: ל-4 תבניות אינגלישקייק
 

דפי26

New member
נועההאם אפשר להוסיף קטגוריה?

לטובת האבטחיות המאותגרות מתכונית וציודית.....אם אפשר קטגוריה של :מתכונים למיקרו
 

tiny dancer

New member
רעיון מעולה../images/Emo45.gif

לצערי אין לי מה לתרום אבל פתוחה להתנסויות חדשות
 

באבלו

New member
עוגה למיקרו - OFRI2

100 גרם חמאה כוס מים רותחים כוס קמח תופח) כוס סוכר 3 ביצים 3 כפות אבקת קקאו 1 כפית תמצית וניל חצי חבילה שוקולד מריר מגורר ממיסים את החמאה במים רותחים, יוצקים על שאר החומרים, מערבבים, ולמיקרו והנה עוד גרסה - המתכון של טאפרוור 3 ביצים 1 כוס סוכר 1 אבקת אפיה חצי כוס שמן 1 כוס קמח רבע כוס קקאו בכוס והנותר למלא במים רותחים לערבב ולצקת לפירקס למיקרו בחום גבוה 9 דקות. ציפוי- 25-50 גרם חמאה 100 גר´ שוקולד מריר 5 כפות חלב. להמיס במיקרו ולצפות העוגה.
 

tutit23

New member
עוגה במיקרו גרסא שניה

מעט יותר קלה (עד כמה שניתן להוריד מה"קלות" של העוגות האלה...) ניסיתי את שתיהן, אנחנו אוהבים יותר את זאת. 3 ביצים 1 כוס סוכר 1 אבקת אפיה חצי כוס שמן 1 כוס קמח רבע כוס קקאו בכוס והנותר למלא במים רותחים לערבב ולצקת לפירקס למיקרו בחום גבוה 9 דקות. ציפוי (לא חובה) 25-50 גרם חמאה 100 גר´ שוקולד מריר 5 כפות חלב. להמיס במיקרו ולצפות העוגה.
 

משקולת

New member
עוגת שוקולד במיקרו

גירסא מעט אחרת: - 4 כפות קקאו - 4 כפות שוקולית - 3 ביצים - כוס סוכר - חצי כוס שמן - כוס קמח תופח לערבב הכל במיקסר. כשהכל מעורבב, להוסיף כוס מים רותחים ולערבב. לשמן תבנית פיירקס עגולה ולשים בחום הכי גבוה במיקרו 8-9 דקות. קרם: - 50 גר' מרגרינה - 100 גר' שוקולד מריר. לשבור לקוביות - 2 כפות סוכר - 2 כפות מים להכניס לקערה למיקרו לדקה וחצי. אחרי שמוציאים, לערבב ולשפוך את הקרם החם על העוגה.
 

maz

New member
חמאת שום

זה נחשב? שמים חבילה של חמאה במיקרו ומחממים על חום נמוך עד שהיא נהית נוזלית אבל לא מתחילה לרתוח. מוציאים מהמיקרו, מוסיפים שום קצוץ, בערך שן שום ל 100 גר' חמאה. מערבבים טוב ונותנים להתקרר. אם אוהבים - אפשר גם לשים שמיר טרי קצוץ (ואז מקבלים חמאת שום-שמיר) מחזיק במקרר מלא זמן.
 

yoyo10

New member
ולאבטיחיות במיוחד

יש שמיר קצוץ קפוא אין צורך לקצוץ
 

tutit23

New member
שוקו אותנטי עפ"י אהרוני

לשתי כוסות משקה: שוברים לסיר 200 גרם שוקולד מריר משובח (רצוי כזה שמכיל70% מוצקי קקאו). מוספים 3 כוסות מים וכפית תמצית וניל אמיתי. מבשלים עד שהשוקולד נמס לגמרי. לאחר הרתיחה מסירים מהאש. מוסיפים לכוסות קצפת קרה וזורים קקאו מלמעלה. ואני מאתגרת את אהרוני: אפשר להוסיף קצפת למעלה!
 

אמיקה

New member
שוקו "הבית"

(יש לזה שם אחרת אצלנו, ע"ש הממציא, אבל מטעמי פרטיות...
. הכמויות משוערות בלבד, עושים באמת לפי העין והטעם) ל-2 כוסות: 2 כפות גדושות אבקת קקאו איכותי 1 כף סוכר וניל גרוס (יש מטחנה מוכנה של סוכר ומקלות וניל בכל סופר) 1/2 כף שקדים טחונים 1/8 כפית מוסקט טחון טיפ טיפה צ'ילי אמיתי גרוס (מי שמפחדת - לא חובה) כף שוקולד איכותי, למעלה מ-70% מוצקי קקאו - מגורר דק את כל היופי הזה מערבבים טוב טוב, ומוסיפים 1 כוס שמנת מתוקה ו-1 כוס חלב. מרתיחים, מבשלים 5 דק', ו.. יש. מי שממש רוצה הרעלת שוקולד מהסוג השחיתותי - מומלץ לנשנש "טים-טם" שוקולד מריר עם היופי-חי הזה.
 

dana2909

New member
שוקולטה - מרשם של ליהי לפיד

3 כפות סירופ שוקולד (או חצי חבילת שוקולד, עדיף מריר, עם 70% קקאו) כוס חלב כפית תמצית וניל והשוס: כף קורנפלור!! מבשלים על אש קטנה עד שכל החומרים מתערבבים היטב. מוזגים לכוס. אפשר להוסיף קצת קינמון.
 

maz

New member
צ'אי

יש מליון גרסאות - קבלו את הגרסה שלי מבוססת על "הדוד צ'יאה" הנפאלי לכמות של שתי כוסות: כוס ושלושת רבעי מים, רבע כוס חלב. מי שאוהב יותר חלב - אפשר לשנות את היחס. תיון או כפית גדושה תה בתפזורת מקל קינמון חצי כפית ציפורן טחון מעט הל טחון סוכר (עדיף סוכר חום ועדיף יותר דמררה) לפי הטעם. אני אוהבת 4 כפיות לכמות הזאת. מבשלים בסיר קטן. מביאים לרתיחה ונזהרים מגלישה, מבשלים עוד קצת על אש קטנה ומוזגים (דרך מסננת אם השתמשתם בתה בתפזורת).
 

nikit1

New member
שני מתכוני פונץ

פונץ´ יין חם / דליה פן-לרנר YNET *********************************** משקה אלכוהולי חגיגי ומלא טעם טוב, 10 כוסות. חומרים 1 בקבוק יין אדום יבש 1/2 כוס יין פורט 1/4 כוס ברנדי 1/4 כוס ליקר תפוזים קואנטרו או גראן מרנייה 2-1 כפות סוכר חום לפי הטעם 2-3 תפוז סחוט קליפת תפוז חתוכה לתלתלים עבים (רק הקליפה הצהובה) 2 תפוז לא קלופים פרוסים לפרוסות דקות 1 לימון לא קלוף, פרוס לפרוסות דקות 1 תפוח 10 מסמרי ציפורן שלמים 1 מקל קינמון שבור ל 3-2 חתיכות 1 מקל וניל חצוי לאורכו מעט אגוז מוסקט מגורר שורש ג´ינג´ר טרי,חתיכה של 2 ס"מ אופן ההכנה 1. מחדירים את מסמרי הציפורן לתוך התפוח. 2. מכניסים את כל החומרים לסיר אמייל או פלדת אל-חלד (לא אלומיניום). מחממים 10 דקות על אש קטנה מבלי שהיין יגיע ממש לרתיחה, אחרת האלכוהול יתנדף. אם לא מגישים את הפונץ´ מיד, מורידים את הסיר מהאש, מכסים ושומרים בצד למקסימום חצי שעה. מחממים היטב, מבלי להרתיח, לפני ההגשה (לא כדאי להכין את הפונץ´ זמן רב לפני ההגשה, כי טעם התבלינים ששורים ביין יהיה חזק מדי). פונץ´ סיידר חם / דליה פן-לרנר YNET ********************************** משקה אלכוהולי חגיגי. חומרים 1 ליטר סיידר 1/2 כוס ברנדי תפוחים (קלוואדוס) 1/2 כוס רום (המשקה, לא התמצית!) 1-2 תפוחי עץ חתוכים לפלחים (ללא הליבה) 8 מסמרי ציפורן שלמים 2 מקלות קינמון שבורים ל 6-4 חתיכות סוכר חום לפי הטעם עלי נענע (לא הכרחי) אופן ההכנה מחדירים את מסמרי הציפורן ל- 8 מפרוסות התפוחים. מכניסים את כל החומרים, חוץ מעלי הנענע, לסיר אמייל או פלדת אל-חלד ומחממים על אש קטנה 10 דקות (לא מרתיחים ממש, אחרת האלכוהול יתנדף). מוסיפים את עלי הנענע לפני ההגשה.
 

שקדייה

New member
Hot Lemon

חצי לימון סחוט לספל, ממלאים את הספל במים רותחים וממתיקים בכפית דבש.
 

shelycat

New member
לימונצ'לו

לימונצ'לו (וורסיה על המתכון של הרברונן ממתכונים) מצרכים: גרד לימון משמונה לימונים (פלוס מינוס) בקבוק אלכוהול נקי לשתייה 95% כהל (נמצא במחלקת המשקאות בסופרים מדובר בבקבוק של 750 מ"ל) 750 גרם סוכר לבן כמה גבעולי נענע שטופים. בבוקים מעוקרים לסוף התהליך וכמובן מים. הכנה: מגרדים על פומפיה את הקליפה של הלימונים (רק צהוב), את הגרד הלימון והאלכוהול מכניסים יחד לכלי (אני משתמשת בבקבוק ליטר וחצי של מים מינרליים הכי פשוט) ומכניסים פנימה גם את הנענע. נותנים לבקבוק לנוח בשקט יחד עם כל המרכיבים למשך שבוע (הקליפות יאבדו את הצבע והעלים של הנענע יהפכו שקופים בזמן הזה). אחרי שבוע מכינים סירופ סוכר: ממסים 750 גרם סוכר בליטר וחצי מים על אש קטנה תוך ערבוב עד שכל הסוכר התמוסס במים ונותנים לסירופ להתקרר. כשהסירופ התקרר מוסיפים פנימה (עדיף דרך מסננת ו/או בד גאזה) את תכולת בקבוק האלכוהול עם גרד הלימון ללא המוצקים (גרד לימון ונענע שישארו בבקבוק שבו שהו וילכו לפח אחר כך), מערבבים ומעבירים לבקבוקים מעוקרים. יוצא משהו כמו 2.5 ליטר של ליקר במידה ולא שפכתם בדרך כלום. ויש לימונצ'לו.
 
למעלה