פרויקט ספר מתכונים

ניצנץ l

New member
מאפינס (שוקולד לבן + מריר + קוקוס)

מאפינס שוקולד לבן, שוקולד מריר וקוקוס (הזכויות שמורות למיקלה
) רכיבים: 1 ביצה. 1/2 כוס חלב 1/4 כוס שמן. 2 כוסות קמח 1/4 כוס סוכר (אני משתמשת בחום). 2 כפות אבקת אפיה. 1/3 כוס שוקולד לבן מגורר. 1/3 כוס שוקולד מריר מגורר. 1/3 - 1/2 כוס קוקוס. אופן ההכנה: מערבבים יחד את כל החומרים היבשים כולל השוקולד והקוקוס. בנפרד מערבבים את שאר החומרים. מאחדים את 2 התערובות. להימנע מעירבוב יתר ! לחלק את התערובת לתבנית שקעים,ולאפות בחום של 180 מעלות 20-25 דקות.
 
בראוניז 3 צבעים

מתוך על השולחן דרגת קושי- קלה. זמן- 20 דקות. חומרים לתבנית מרובעת בגודל 23 ס"מ 185 גרם שוקולד מריר קצוץ 185 גרם חמאה 3 ביצים 11/4 כוסות סוכר 1/2 כוס אבקת קקאו כהה (70 גר') 2/3 כוס קמח (100 גר') 3/4 כוס שוקולד לבן חתוך גס 3/4 כוס שוקולד חלב חתוך גס מתכון ל - 20 יחידות + מחממים תנור ל 180 מעלות ומרפדים את התבנית בנייר אפיה. + במיקרוגל או מעל ביין מארי ממיסים שוקולד מריר וחמאה ומערבבים לתערובת חלקה. מצננים לטמפרטורת החדר. + במיקסר מערבלים ביצים וסוכר לקבלת מרקם קרמי. מקפלים פנימה את השוקולד ומערבבים לקבלת תערובת אחידה. + מנפים את הקקאו והקמח מעל התערובת ומקפלים. מוסיפים את שני השוקולדים ומערבבים קלות. + יוצקים לתבנית ואופים 35-40 דקות, עד שמתיצב. מצננים לטמפרטורת החדר וחותכים לריבועים. הערות שלי:
מי שמע על 185 גר'? אני משתמשת ב-200 גר' שוקולד (=שתי חפיסות) ו 200 גר' חמאה (=חבילה גדולה)
במקום לקפל וכו' אני פשוט משאירה את המיקסר לעבוד במהירות נמוכה, עושה את פעולת הקיפול יופי, הרבה יותר פשוט.
במקום שוקולד חתוך יש שוקולד צ'יפס וכמובן שאפשר להוסיף אגוזיי מלך אם רוצים. ותודה לפאב שהביאה את המתכון לידעתי, פשוט להיט.
 

באבלו

New member
עוגה מעולה בחמש דקות

מתוך הספר עוגות ב-5 דקות - רות יולס 2 וחצי כוסות קמח תופח 2 כוסות סוכר 1 כפית סודה לאפיה (לערבב בקמח) קורט מלח טיפה תמצית וניל 2 ביצים 1 מרגרינה רכה (200 ג') 1גביע אשל 3 כפות קקאו לערבב הכל יחד. להוסיף כוס מים רותחים ולערבב עד שהכל מתאחד. תבנית 26, חום 160, עד שקיסם נקי. גיוונים - במקום האשל - כל מעדן שיש מילקי, דני וניל וכו'...
 

p i z i t

New member
לחם בירה ../images/Emo72.gif

מתוך מדור מתכונים בynet קל מאוד וטעים. חומרים: 1 פחית בירה לבנה 1.5 כוסות קמח תופח 2 כפות סוכר 1 כפית מלח 100 גרם אגוזים קצוצים 1 כף שמושום קלוי כמה טיפות שמן שומשום (אופציה- לא חובה) הכנה: מחממים תנור ל180 מעלות מערבבים בקערה את כל המרכיבים, מעבירים לתבנית אינגליש קייק, מרופדת בנייר אפייה וזורים שומשום מלמעלה מכניסים לתנור לבערך 45 דקות, עד שהלחם שחום וקיסם יבש (לי לוקח לפעמים קצת פחות) הערות: מתכון קל עד כדי חטא וטעים . אני מעדיפה לרוב להכין שני כיכרות יחד, ואז משתמשת בבקבוק בירה שהוא יותר גדול מפחית ומכפילה את החומרים בהתאם. במקום האגוזים אפשר לגוון אם תוספות שונות: אצלנו זכו להצלחה צימוקים וזיתים (לא באותה הכיכר...) טיפ למזיגת התערובת לתוך התבנית המרופדת: כדי שנייר האפיה לא יזוז אני מהדקת אותו עם כמה מקלות כביסה, ואז יותר קל לשפוך פנימה את התערובת. כמובן לא לשכוח להוציא אותם לפני ההכנסה לתנור. בתאבון
 

tutit23

New member
חרוזי זיתים

לאוהבי הזיתים חרוזי בצק וזיתים 1 חבילה חמאה (אפשר מרגרינה) 1 מיכל גבינה לבנה 5% 1 כפית מלח 1/2 2 כוסות קמח 1/2 שקית שומשום 1 קופסת זיתים בלי חרצנים - לשים היטב את כל החומרים חוץ מהזיתים לקבלת בצק. - מרדדים את הבצק. יוצרים עיגולים קטנים. עוטפים כל זית בעיגול בצק ומסדרים בתבנית משומנת. (אני לא מרדדת על שולחן אלא בקערה ויוצרת כדורים מהגוש בצק שמתקבל) - אופים עד שמזהיב בחום גבוה. (כ- 40 דקות ב- 220 מעלות)
 

shelycat

New member
פאי תפוח בדבש

פאי תפוח בדבש חומרים לתבנית פאי בקוטר 24 לקלתית: 150 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות 2 כוסות+2 כפות (300 גרם) קמח 1 חלמון 3 כפות (45 מ"ל) שמנת מתוקה 1 שקית סוכר וניל 3 כפות (25 גרם) אבקת סוכר למלית: 750 גרם תפוחי עץ ירוקים חמוצים קלופים, חצויים וללא ליבה, מגוררים גס בפומפיה או במעבד מזון. 1 כוס דבש 2 כפות קורנפלור (15 גרם) אפשר להוסיף גם קינמון לפי הטעם מכינים את הקלתית: 1. מעבדים את כל חומרי המלית במעבד מזון עם להב מתכת, עד שמתקבל כדור בצק. עוטפים את כדור הבצק בניילון נצמד ומקררים חצי שעה. 2. מחממים תנור ל180 מעלות 3. מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים לשליש ושני שליש. את החלק הגדול מרדדים לעלה בעובי חצי ס"מ ומקפדים בו תבנית משומנת. מכסים ברדד אלומיניום עם קטניות כמשקולת ואופים 10 דקות. מסירים את הרדיד אלומיניום עם הקטניות (זהירות חם) ואופים עוד חמש דקות. מוציאים מהתנור ומצננים. משאירים את התנור עובד. 4. בזמן שהקלתית בתנור מרדדים את הבצק הנותר על נייר אפייה מקומח לעיגול בקוטר התבנית, בעזרת סכין חותכים לרצועות ברוחב חצי ס"מ (אפשר להעזר בגלגלת חלקה/משוננת או הפייבוריט האישי שלי במטריצה). מעבירים את הנייר (עם הרצועות עליו) למגש ומכניסים למקרר עד השימוש. מכינים את המלית: 1. מערבבים בקערה את כל החומרים של המלית, לא להבהל עם המלית נראית נוזלית מידיי. מרכיבים ואופים: 1. יוצקים את המלית על הקלתית האפויה (אני משתמשת בכף או כף מחוררת כדי לסנן חלק מהנוזלים). מוציאים את רצועות הבצק מהמקרר ומסדרים אותן ע"פ המלית. בצורת שתי וערב. 2. אופים כ-25 דקות, או עד שרצועות הבצק מזהיבות. מוציאים מהתנור ומצננים היטב לפני ההגשה. זהירות, כשהעוגה חמימה המלית לוהטת. אפשר להכין את אותו פאי ולהחליף את הדבש בכוס ריבת תותים או ריבת משמשים והוא יוצא נהדר.
 

shelycat

New member
פאי שוקולד לרמאים

המלצתי לא פעם עליו פאי שוקולד לרמאים מבית על השולחן מתוך ספר השוקולד חומרים לתבנית פאי בקוטר 26 ס"מ: 200 גרם שוקולד מריר קצוץ 150 גרם חמאה רכה 3/4 כוס (150 גרם) סוכר 4 ביצים מופרדות 1/3 כוס + כף (50 גרם) קמח קמצוץ מלח אבקת סוכר לפיזור (לא חובה) הוראות: 1. מחממים תנור ל- 180 מעלות. 2. ממיסים שוקולד במיקרוגל. 3. במיקסר עם וו גיטרה, מעבדים חמאה וסוכר במהירות נמוכה עד לקבלת תערובת קרמית. מוסיפים שוקולד מומס ומעבדים לתערובת חלקה. מוסיפים חלמונים, ורק לאחר שהם נבלעים מוסיפים את הקמח. 4. בקערת מיקסר נקיה מקציפים חלבונים ומלח עד לקבלת קצף יציב. 5. טורפים שליש מהקצף לתערובת השוקולד. מקפלים את יתרת הקצף בעדינות לתערובת. 6. יוצקים לתבנית משומנת היטב ומכניסים לתנור. מנמיכים מייד את החום ל- 150 מעלות ואופים 25-30 דקות עד שהעוגה מתייצבת. מצננים. מאחסנים את העוגה במקרר כשהיא מכוסה. 7. לפני ההגשה מפזרים אבקת סוכר. מגישים קר או בטמפ' החדר.
 
"העוגה לאמהות עובדות"

עוגת השוקולד 2 ספלי סוכר 3 ביצים ¼ 1 חבילה חמאה (225 גרם)- אפשר גם עם 200 גרם. 1 כוס אבקת קקאו 1 כוס חלב ½ 2 כוסות קמח תופח 1 כפית שטוחה סודה לשתיה תמצית רום תמצית וניל כוס מים רותחים/שוקו חם מערבבים הכל ושופכים לתבנית. אפיה על 180 עד לקיסם נקי. אפשר להוסיף ברנדי, פיצפוצי שוקולד וכל מיני...
 
רולדות שוקולד/ריבה/תמרים מבצק שק"ם

רמת הקושי - קל רולדות מבצק שק"ם - 3 יחידות רכיבים: 1 קמת אסם קטן {350 גרם} 1 חב' מרגרינה {אני שמה חמאה} 1 שמנת חמוצה 9% או 15% במעבד מזון מעבדים את כל הרכיבים לבצק עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר חצי שעה את הבצק מחלקים ל- 3 חלקים שווים מרדדים על משטח מקומח מורחים : שוקולד השחר/שוקולד נוטלה/ריבת תותים או אחרת/ ממרח תמרים + אגוזים מגלגלים את הרולדה שמים בתבנים עם נייר אפיה מרטיבים את הידיים ומלטפים את הרולדות {לא צריך ביצב או משהו} אופים עד שמזהיב! מפזרים אבקת סוכר!
 
טראפלס נפלאים

מתכון של השף יניב גור אריה רמת קושי - קל אבל דורש התעסקות הרכיבים: 250 סמ"ק שמנת מתוקה 30 גרם חמאה 400 גרם שוקולד מריר 50% מוצקי קקאו (גם שוקולד של עלית זה בסדר} 1/4 כוס ברנדי מרתיחים חמאה ושמנת מתוקה ומסירים מהאש מוסיפים את השוקולד ומערבבים על עד שהשוקולד נמס {אם קשה תחזירו לאש קטנה ממש לדקה שתיים} מוסיפים את הברנדי מקפיאים לכמה שעות. עם כפית מוציאים מעט מתערובת השוקולד ומכדררים... מגלגלים באבקת קקאו שומרים בפריזר. מוציאים מהפריזר כחצי שעה לפני ההגשה.
 

lulalo

New member
עוגת שוקולד קלילה

עוגה נימוחה, בעיקר ילדים מתים עליה. בסיר ממיסים 2 חבילות שוקולד מריר עם כף קקאו ורבע כוס חלב בקערה מערבבים : כוס סוכר, כוס קמח (תופח מאליו), חבילת חמאה מומסת, ו-4 ביצים. מוסיפים את השוקולד המומס לקערה מערבבים לעיסה אחידה ומכניסים לתנור בחום של 180 מעלות לבערך 40 דקות או עד שיוצא קיסם יבש ממרכז העוגה. ציפוי - חבילת שוקולד מריר עם חצי חבילת שמנת מתוקה, ממיסים יחד. זהו. פשוט וטעים.
 

Scarlett

New member
עוגת תפוזים או קפה קלה וטעימה

(אני ניסיתי רק את גירסת הקפה - והיא מצוינת!) רכיבים: 4 ביצים ½ 1 כוסות סוכר 2 כוסות קמח 1 א. אפיה ¾ כוס שמן 1 סוכר וניל 1 כוס מיץ תפוזים לעוגה 1 כוס מיץ תפוזים לאחר האפיה אופן הכנה: לערבב את כל המצרכים לעיסה אחידה. לאפות בתבנית משומנת בחום 175 מעלות 40 דקות. כשהעוגה חמה "לחורר" ולשפוך כוס מיץ תפוזים. גירסת הקפה: להחליף את מיץ התפוזים בכוס נס קפה (כפית אבקה + מים רותחים). כל הזכויות שמורות לנופר, אם אני לא טועה...
 

Scarlett

New member
עוגת בוץ בנוסח מיסיסיפי

עוגת בוץ בנוסח מיסיסיפי / איילת לטוביץ ***************************************** החומרים: 250 גרם חמאה (ללא מלח), קצוצה 150 גרם שוקולד מריר, קצוץ 2 כוסות סוכר 1 כוס מים 1/3 כוס ויסקי 1 כף אבקת קפה נמס ½ 1 כוסות קמח ¼ כוס קמח תופח ¼ כוס אבקת קקאו 2 ביצים טרופות קל אבקת סוכר, לבזיקה תבנית ריבועית בגודל 23 ס"מ, משומנת אופן ההכנה: 1. מחממים תנור לחום נמוך (160 מעלות). 2. מרפדים את בסיס התבנית בנייר אפייה. 3. שמים בסיר את החמאה, שוקולד, סוכר, מים, ויסקי ואבקת קפה. מחממים בעדינות, תוך ערבוב, עד שהשוקולד והחמאה נמסים ומתקבלת תערובת אחידה. מעבירים לקערה גדולה, ומצננים קלות. 4. מנפים לקערה של תערובת השוקולד את הקמחים ואבקת הקקאו, ומערבבים יחד עם הביצים הטרופות. 5. יוצקים את התערובת לתבנית, ואופים שעה ורבע. 6. מניחים לעוגה "לנוח" בתבנית 30 דקות, והופכים על רשת צינון. לפני ההגשה, בוזקים מעל אבקת סוכר.
 

Scarlett

New member
עוגיות שחיתות

עוגיות שוקולד שחיתות של רוני ונציה רכיבים: ל-25 עוגיות 2 ביצים 2/3 כוס סוכר 1 כפית תמצית וניל 1/4 כוס קמח 1/4 כפית אבקת אפייה קורט מלח 225 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות 2 כפות חמאה (30 גרם) 2 כוסות אגוזי מלך, קצוצים גס 1 כוס שוקולד-צ´יפס (170 גרם) אופן הכנה: בקערה בינונית מקציפים היטב את הביצים עם הסוכר והווניל במקצף ידני, עד לקבלת תערובת אחידה. מנפים ביחד את הקמח אבקת האפייה והמלח. ממיסים את השוקולד (לא את הצ´יפס) עם חמאה בקערה, מעל לסיר עם אדים. מסירים מהאש (השוקולד צריך להיות חמים לא חם). מוסיפים את תערובת הביצים לתערובת השוקולד, ומערבבים עד שמתקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את תערובת הקמח, ולאחר מכן את האגוזים והשוקולד צ´יפס. מניחים את הבצק במקרר לפחות לשעה או יותר או עד שהתערובת יציבה. מחממים תנור ל-180 מעלות מעצבים מהבצק כדורים בקוטר 4 ס"מ, ומניחים במרחקים של 5 ס"מ, ומשטחים מעט ביד לחה לגובה 2.5 ס"מ. אופים כ-12 דקות, או עד שהחלק העליות נראה יבש וסדוק והאמצע נראה עדיין רך ודביק. מניחים את התבניות מעל לרשתות צינון ומיד מעבירים את העוגיות במרית מתכת לרשת לצינון מלא.
 
עוגת גלידה מפתיעה בקלילותה...

בעקרון הכי טוב להשתמש בתבנית עם חור של טאפרוור... אבל אם לא אז כל תבנית אחרת זה בסדר. הרכיבים: 2 שמנת מתוקה 2 כפיות סוכר 200 גרם "נשיקות" לבנות קנויות 100 גרם אגוזי מלך קצוצים גס 1 כפית אבקת נס קפה (לא מגורען) ההכנה: מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר לקצפת. מופיסים שברי נשיקות+אגוזעם+כפית קפה ומערבבים עם כף או מרית (לא במיקסר) מעבירים לתבנית ומקפיאים....! מושלם!
 
עוגת פירות שמצליחה תמיד של יעל

מתכון קליל, טעים, תמיד עובד ומפיץ ריח נהדר מערבבים בקערה ומשהים ל-10 דקות: 2 כוסות פרי קשה חתוך - המתכון הרגיל הוא עם תפוחים, מצליח גם עם אגסים ויש עוד ואריאציות כוס ורבע סוכר 3 כפות נוזל אלכוהולי טעים מוסיפים: 2 כוסות קמח תופח 1/2 כוס שמן 1/2 כוס נוזל אחר - מיץ תפוזים, תה טעים וכיוצב' מעבירים לתבנית משומנת בגודל שרוצים (זה נכנס לכל מיני גדלים) ואופים 45-50 דקות בחום בינוני ובשיטת הקיסם. פינוק להגשה: גלידה טובה ליד.
 

פוּ

New member
קיש עשבי תיבול-של אהרוני אני קיבלתי

את המתכון מ yaelSF : קיש עשבי תיבול וצנוברים של אהרוני - מעולה (אתי@ פרסמה כאן). קיש עשבי תיבול וצנוברים / אהרוני ******************************** המרכיבים לבצק: 3 כוסות קמח 1 כפית שטוחה מלח 150 גרם מרגרינה בטעם חמאה חתוכה לקוביות קטנות 1 ביצה המרכיבים למלית: 2 כפות שמן זית 1 בצל קצוץ (לדעתי צריך יותר מ-1, לפחות 1.5 או 2 בצלים) 100 גרם צנוברים 3 ביצים 1 שקית שמנת מתוקה/צמחית (רצוי לא מהמתוקות אלא מאלה שהן לבישול!) מלח, פלפל 1 כוס עשבי תיבול טריים קצוצים דק (פטרוזיליה, בזיליקום, תימין, רוזמרין, עירית, וכו´), אני השתמשתי בבזיליקום בלבד ויצא מעולה. 2 שיני שום קצוצות אופן ההכנה: 1. שמים במעבד מזון את חומרי הבצק ומעבדים לבצק. אם צריך מוסיפים 1-2 כפות מים קרים. חשוב לא לעבד את הבצק יתר על המידה. צרים מהבצק כדור שוטח, ומניחים במקרר לשעה לפחות. 2. מחממים במחבת את שמן הזית ומאדים את הבצל. מוסיפים את הצנוברים וקולים קלות. 3. מערבבים את הבצל והצנוברים עם כל חומרי המלית. 4. עורכים את הבצק לעלה על משטח מקומח קלות. מגלגלים את הבצק על המערוך בזהירות, מרימים, מניחים על תבנית פאי, מגלגלים חזרה ומהדקים לתבנית ולדפנות. חותכים ומסירים שוליים מיותרים, ודוקרים את פני הבצק במזלג בכמה מקומות. 5. יוצקים את המלית על הבצק ואופים בטמפ´ 170 מעלות כ- 40-50 דקות. יוצא מעולה
 
../images/Emo34.gif עוגת קוקוס ושוקולד מגורר

עוגה נהדרת, מתחסלת אצלינו בבית בצ´יק, לחה ריחנית ממממשהו עוגת קוקוס ושוקולד מגורר החומרים: 7 ביצים מופרדות לחלמונים וחלבונים (אפשר 5 ביצים מס 1) 1 כוס סוכר 1 כוס קמח 1 חב´ אבקת אפיה 150 גרם שוקולד מריר מגורר 100 גרם פתיתי קוקוס 1 כוס שמן כפית תמצית וניל לסירופ: 1/3 כוס מים פושרים + כפית תמצית וניל לקרם: 100 גרם שוקולד מריר + 50 גרם מרגרינה+ כף סוכר+ 2 כפות מים+ כף דבש. אופן ההכנה: 1.להקציף חלבונים עם כוס סוכר לקצף יציב. 2.בקערה נפרדת לערבל את החלמונים עם השמן והוניל . 3. בקערה שלישית (כן, יש הרבה כלים לשטוף) לערבב קמח עם קוקוס א.אפיה ושוקולד. קונסטרוקציה: לשפוך תוכן קערה 1 (חלבונים +סוכר) לקערה 2 (חלמונים+שמן+וניל) להוסיף את קערה 3 (קמח+א.אפיה+קוקוס+ שוקולד) לערבב בעדינות עם כף עץ עד שכל החומרים היבשים נבלעים בתערובת. לשמן תבנית קפיצית מס´ 26 (אני עושה בפיירקס מלבנית גדולה) ולאפות בתנור שחומם מראש (חשוב!) כ- 50 דקות. אחרי האפיה כשהעוגה עוד חמה לערבב 1/3 כוס מים פושרים עם כפית תמצית וניל ולפזר על העוגה בעזרת כף (זה שומר על העוגה לחה ורכה). לקרם: לבשל את כל המרכיבים על אש נמוכה עד שהשוקולד נמס. לערבב ולשפוך על העוגה. לאכול אחרי שכל העסק מתקרר עוגה נהדרת, אהובה מאוד אצלנו בבית
בהצלחה ובתאבון
מקור: אמא של צליל אופק ואגם
 
למעלה