פרויקט ספר מתכונים

../images/Emo26.gif כדורי שוקולד/ ילדים מבשלים

מהספר המיתולוגי של סירקיס: חומרים: 200 גר ביסקווטים 10 כפות סוכר 5 כפות קקאו 7 כפות חלב 1 כפית תמצית וניל 100 גרם מרגרינה קוקוס טחון סוכריות שוקולד קטנות אופן ההכנה: מפוררים את הביסקווטים, מערבבים אותם בקערה עם סוכר וקקאו. מוסיפים חלב, וניל ומרגרינה ובוחשים היטב. יוצרים כדורים קטנים בידיים, מגלגלים בקוקוס או בסוכריות השוקולד ..
 

nikit1

New member
עוגת תפוזים קלה קלה

עוגת תפוזים / רווית, ynet 4 ביצים 1/4 1 כוסות סוכר 1 כוס שמן 1 כוס מיץ תפוזים טרי קליפה מגוררת מתפוז אחד 1/2 2 כוסות קמח תופח 1 כף תמצית וניל אופן ההכנה במערבל מקציפים את הסוכר עם הביצים והשמן, מוסיפים את כל שאר החומרים וממשיכים לערבל, כשכל החומרים מעורבבים היטב מוסיפים את המיץ באיטיות ומערבבים. משמנים תבנית אפייה עגולה בקוטר 26 ס"מ ויוצקים פנימה את התערובת. אופים בתנור שחומם מראש ל - 180 מעלות צלזיוס במשך כ - 40 דקות. בודקים עם קיסם, אם העוגה לא מוכנה, אופים עוד 5-10 דקות. עוגה מאוד קלה להכנה וטעימה. אני הורדתי מעט מהקמח (2-3 כפות) והוספתי קצת פחות מחצי כוס קוקוס וזה יצא מעולה, אפשר גם להוסיף שברי שוקולד מריר. דרגת קושי- ללא ספק קל
 
אורז בניחוח קוקוס וג'ינג'ר

מקור- על השולחן אורז עשיר ומבושם בניחוח לימוני, שמתאים כליווי למנות אוריינטליות של דגים, פירות ים, עוף ובשר. 11/3 כוסות אורז ארוך 21/2 כוסות ציר עוף 3/4 כוס חלב קוקוס 1 כף שורש ג'ינג'ר טרי מגורר 1/2 כפית מלח 1 כפית קליפת לימון מגוררת 3 בצלים ירוקים קצוצים 3 כפות שבבי קוקוס קלויים 1 לימון פרוס לפלחים דקיקים מתכון ל - 8 מנות + מחממים בסיר ציר, חלב קוקוס, ג'ינג'ר ומלח. + מוסיפים את האורז, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עם מכסה כ15- דקות, עד שהאורז רך וכל הנוזלים נספגו. מסירים מהאש. + מוסיפים לאורז החם קליפת לימון ובצל ירוק, ומערבבים-מאווררים במזלג בעדינות. + מעבירים לקערת הגשה ומקשטים בשבבי קוקוס ופלחי לימון.
 

maz

New member
כרובית בשקית קוקי בתנור

מתכון קליל שמצאתי באינטרנט כמתכון גולשים. לא זוכרת איפה. כשסיפרתי עליו לאמא שלי היא אמרה לי "ברור, מתכון מלפני 40 שנה..." חותכים כרובית לפרחים (או לכל גודל שרוצים) ומכניסים לשקית קוקי. מערבבים בכוס כף שמן, חצי כוס מים, כף גדושה של אבקת מרק בצל ומעט פלפל. שופכים את תוכן הכוס לשקית, סוגרים אותה ומערבבים טוב כך שהכרובית כולה מצופה ברוטב. אפשר להוסיף לשקית גם פרוסות בצל ו/או כרוב אדום. עושים כמה חורים עם מזלג בשקית. אופים בתנור או בטוסטר אובן ב 180 מעלות עד שהכרובית מתרככת - בערך 20-30 דקות. נחמד להגיש עם אורז שסופג טוב את הטעמים.
 

ריקי5

New member
באותו אופן עושים גם תפוחי אדמה

שמים קוביות גדולות או תפוחי אדמה קטנים מאד, עם אבקת מרק בצל, חצי כוס מים (או יין אם רוצים) ופרוסות בצל שמים בתנור ל-30-40 דקות (בודקים במזלג מבחוץ אם רך)
 

באבלו

New member
חצילים יפנים מאודים-שקדייה

מובא כלשונו, ציטוט מפי השקייה. תוספת מעולה!! "2 חצילים מקולפים ומאודים- 20-30 דקות. חתוכים לרצועות (אחרי שניקית מהם את כל הגרעינים- הכי קל ביד..) המשרה: 3-4 כפות רוטב סויה 3-4 כפות מירין/ חומץ בן יין לבן/ ובעת צרה סתם מיץ לימון 1-2 כפות שמן שומשום 1-2 שיני שום כתושות 2-3 ס"מ שורש ג'ינג'ר מגורד (אגב, התחילו למכור ג'ינג'ר מגורד קפוא כמו שום- זה להיט!!) 1 כפית סוכר חום מלח- פלפל- צ'ילי אדום גרוס 2-3 בצלים ירוקים קצוצים דק חופן שומשום קלוי הבאסה בסלט הזה זה שהוא מגיע למלוא הפוטנציאל שלו רק אחרי יום במקרר.. גם לפני זה הוא בסדר- אבל יום אחרי הוא מדהים!!"
 

Mikella

New member
שעועית ירוקה בסויה

לטגן שום (כמות נדיבה) בשמן זית(להיזהר לא לשרוף את השום) להוסיף שעועית ירוקה (מופשרת) , ולאדות בסיר. לערבב מדי פעם. אחרי 10 דקות להוסיף אבקת מרק עוף , סויה , מלח ופלפל שחור לערבב עד השעועית מתרככת. להוסיף שומשום לפני ההגשה.
 

Mikella

New member
ברוקולי בשום וגרעיני חמניות

מצרכים: 1 חבילה ברוקולי - קפוא 3 כפות גרעיני חמניה שמן זית (לפי הטעם) 1 כפית מלח 3 יחידות שיני שום. פלפל שחור גרוס. אופן ההכנה: מסדרים בצורה סיבובית את הברוקולי בתבנית חסינת אש מחממים את שמן הזית במחבת ומוסיפים את גרעיני החמניה קולים מעט את הגרעינים ומוסיפים שום ,ומלח . שופכים מעל הברוקולי ומפזרים מעל פלפל שחור גרוס לפי הטעם. מכניסים למיקרוגל ל- 10 דקות (חופ בינוני)
 
חיטה מבושלת

אני מבשלת אותה בפני עצמה כתוספת או שמה בחמיםן בשקית קוקי {התיבול אותו דבר} חיטה משרים למשך לילה 3 כוסות חיטה תיבול: 6 כוסות מים שמן קנולה/תירס שום {5 שינים כתושות} מלח פלפל שחור פפריקה מתוקה מעט אבקת צ'ילי חריף - למי שאוהב חריף שמים בסיר (או בשקית קוקי אם זה לחמין) את החיטה {שטופה היטב} מוסיפים מים ומתבלים מביאים לרתיחה ומורידים את האש מבשלים על אש קטנה כשעה.{אני תמיד שמה בין הסיר למכסה 2 ניירות סופגים} אם זה לחמין אז שמים הכל בשקית קוקי ומנערים היטב
 
../images/Emo141.gif אורז אדום - הגרסה המלאה

אורז אדום כמויות לגדוד..... ברמת העיקרון תזכרו ש- 1 ק"ג אורז = כ-5 כוסו. אני מכינה את המתכון עם 2 כוסות אורז ושומרת על היחס בין שאר המצרכים. מתכון של אבא משה יבד``ל: חומרים: 1 ק``ג אורז 6 עגבניות בשלות ומגוררות 1 כפית פפריקה חריפה 1/2 כפית פלפל שחור 1 כפית מלח 1/4 כוס שמן כ- 6 כוסות מים (כוס וחצי מים על כל כוס אורז) ההכנה: שוטפים את האורז היטב במים ומסננים. שמים בסיר רחב שמן עגבניות בצל תבלינים ומערבבים היטב.מבשלים כ- 5 דקות. מוסיפים את האורז לסיר, מערבבים ומוסיפים את המים. מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה מכסים ומבשלים על אש קטנה כחצי שעה. מכבים, שמים מגבת בין הסיר למכסה ומשאירים כך מספר דקות. אופציות לגיוון:(מה שנקרא: ח ג י ג י - במבטא פולני) 1 בצל גדול קצוץ גס 200 גרם שקדים קלופים (משרים אותם במים ואז אפשר לקלף בקלות) 100 גרם צימוקים שמן מחממים את השמן ומטגנים את הבצל עד שיזהיב, מוסיפים את השקדים והצימוקים ומטגנים עוד 5 דקות בערך. יוצקים מעל האורז ומגישים חם. טעים... הוראות הכנה לאורז אדום- נוסחה מקוצרת מעבירה בהודעה הבאה..
 

אמיקה

New member
חחחחחחחח - אהלן בובה ../images/Emo25.gif

מצחיק אותי הכמויות - רק מי שיודע לארח ככה מכל הלב מעביר מתכון בכמויות של קייטרינג
 
הלו בדאעלק ../images/Emo25.gif מה נשמע ../images/Emo35.gif

נראה ששנים לא ביקרתי בפורום... פספסתי הרבה? הכל טוסט אצלכם?
 

אמיקה

New member
אה בדאעלק - אנחנו בהריון, ראית ../images/Emo35.gif

תיכף ינקנקו אותנו כאן שאנחנו מחרבשות את הספר מתכונים
 
יא ווארדיקה../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif מזל טוב../images/Emo70.gif../images/Emo65.gif

וואו, יקירה
בחיי השעלית לי את מפלס מצב הרוח מזל טוב
מזל טוב מיקוש
בשורות נהדרות, שיעבור בכיף ובקלילות
בע"ה את והגבר גבר תהיו הורים נהדרים
שולחת לך מכאן שפע
ו-
אוף איתך, גרמת לי לבכות... נ.ב. כבר יודעים אם יש לנו גבר גבר גבר או גברת גברת גברת
נשיקות לילך והשלישיה הסודית
 
../images/Emo141.gif אורז אדום - הגרסה המקוצרת

אז ככה: על כל כוס אורז צריך כוס וחצי מים יש? ובכדי לזרז תהליכים ולקצר קצת את זמן הבישול אני משתמשת במים חמים. ועכשיו לת`כלס: אורז אדום 2 כוסות אורז 3 כוסות מים 1 כף גדושה רסק עגבניות כפית פפריקה מתוקה 1/2 כפית (אפילו פחות) פלפל שחור 1/2 כפית מלח. 2 כפות שמן 1 בצל קצוץ (אופציה) 2 כפות שמן לטיגון הבצל (אפשר פחות, מי באמת מודד בכמה שמן הוא מטגן בצל תגידו לי) ההכנה: לשטוף את האורז ולסנן. לשים במחבת 2 כפות שמן + כף רסק עגבניות, פפריקה, פלפל שחור לטגן קצת (דקה בערך) להוסיף את האורז לערבב ולטגן קצת להוסיף מים + מלח להביא לרתיחה.(אם משתמשים כמוני, במים חמים אז זה ממש צ`יק- צ`אק).להנמיך אש, לכסות לבשל על אש קטנה 25 דקות. לכבות, להניח מגבת בין המכסה לסיר ולהשאיר 10 דקות. אם הלכתם על האופציה עם הבצל, זה הזמן לטגן אותו ולהוסיף אותו עם השמן (תחכו שיתקרר קצת) לאורז, לתת ערבוב קל ולאכול.. ב ת א ב ו ן
מקור: סבא משה (כל הזמן סבא של צליל אופק ואגם
)
 

YaelSF

New member
קרפאלך תפו"א

קרפאלך תפו"א (פורום מתכונים + שינויים שלי): פירה משני תפוחי אדמה רצוי מיום קודם. רצוי לשמור את הנוזלים בהם בושלו תפוחי האדמה הם מכילים את רוב העמילן של התפוח ונוזלים אלה יועילו מאוד להכנת הבצק. 2 ביצים מלח לפי הטעם 2 כפות שמן קמח ככל שידרש. 4 כפות מנוזל תפוחי האדמה. לערבב כל המרכיבים יחד עד להגעה לבצק רך וגמיש תמיד הבצק ישאר דביק במידה מסוימת. רצוי להגיעה למינימום דביקות. להניח למרגוע במקום חמים (מעל המקרר) מכוסה ומפודר בקמח כשעה אחת. את המלית אני עושה מתפוח-אדמה ובצל מטוגן. 2 בצלים קצוצים מטוגנים היטב ובשמן נדיב. כ-4 תפוחי אדמה גדולים. אפשר להכין כמובן מליות שונות מלוחות ומתוקות לאותו בצק. את הבצק יש לרדד לעובי רצוי תוך כדי קימוח מתמיד של המערוך ומשטח הרידוד. ליצור צורות עגולות ע"י כוס בקוטר רצוי לך. להכין כדורים מהמלית להניחם במרכז כל עיגול. הבצק אלסטי וניתן למותחו לשם הכנת צורות שונות. לשמור במקפיא. כשרוצים לאכול - לבשל במיים רותחים ואח"כ לטגן על מחבת שיהיו קריספי.
 

YaelSF

New member
אורז צהוב עם בצל וצנוברים

אורז צהוב עם בצל וצנוברים // עדי החומרים: 2 כוסות אורז 2 בצלים גדולים קצוצים דק כפית שום כתוש צנוברים לפי הטעם שמן זית תבלינים (חובה): כורכום (1/2-3/4 כפית) מלח (שתי כפיות) פלפל (כפית) אבקת שום (כפית גדושה) כמון (כפית גדושה) תבלינים (אופציונליים): אבקת מרק עוף (כפית וחצי) פפריקה חריפה ו/או מתוקה (חצי כפית) אגוז מוסקט (מעט) מכינים אורז לבן: אז ככה - שוטפים את האורז היטב במים פושרים/חמימים עד שהמים יוצאים נקיים ולא לבנים. מוסיפים כף של שמן זית (אפשר גם רגיל) וכפית מלח, וממלאים מים בגובה כ-ס"מ מעל האורז. מכסים את הסיר, ועליו מגבת, ומבשלים על חום בינוני 18 דקות. אחרי 18 דקות מכבים את האש ומשאירים את הסיר סגור עוד חמש דקות. האורז כך יוצר ממש אחד אחד ולא רטוב מדי. בינתיים בסיר או מחבת עמוקה (או ווק) עם תחתית טפלון, מחממים שמן זית, ומגכנים את הבצל, השום הכתוש והצנוברים עד הזהבה ממש (כמעט חום). מוסיפים את כל התבלינים וממשיכים לערבב עם הבצל והצנוברים עד שהתערובת בצבע ומרקם אחיד. מוסיפים את האורז הלבן לאט לאט - מוסיפים כמה כפות, מערבבים היטב, ועוד כמה כפות ומערבבים וכן הלאה, כדי שהאורז יספוג את כל התבלינים ויתערבב היטב עם הבצל - לאט לאט האורז הופך צהוב מהכורכום. מטגנים על חום בינוני עד גבוה עוד כעשר דקות תוך ערבוב תמידי, וזהו! זאת מנה מאוד מוצלחת לאירוח, אני מגישה את האורז "הפוך" על צלחת גדולה: לוקחת תבנית עוגה עם צורה מעניינת - דוחסת לתוכה את כל האורז, שמה מעל צלחת גדולה הפוכה והופכת בזהירות, ומסירה את התבנית... מצ"ב תמונה להמחשה - בצד ימין, התבנית ההפוכה.
 

nanushi

New member
בורגול עם אטריות

המתכון במקור מ"על השולחן" עם שינויים שלי: 2 כפות שמן רגיל 1/2 כוס איטריות למרק 3 כפות שמן זית 1 בצל קצוץ 11/2 כפות רסק עגבניות 11/4 כוסות מרק עוף (אני הייתי צריכה הרבה יותר) 1 כוס בורגול גס מלח ופלפל שחור, טחון טרי 50 גרם צנוברים (לא הכרחי) הוספתי כמון, רוטב צ'ילי חריף וסילאן מתכון ל - 6 מנות + בסיר בינוני מטגנים את האיטריות בשמן רגיל, תוך כדי בחישה, עד שהן מתחילות לשנות את צבען. מוציאים ושומרים בצד. + לאותו סיר מוסיפים שמן זית ובצל ומטגנים על אש נמוכה, תוך בחישה, עד שמזהיב. מוסיפים את הרסק והמרק, ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הבורגול והאיטריות, מתבלים. מרתיחים שוב, מכסים ומנמיכים את האש. מבשלים כ-15 דקות. + בינתיים קולים את הצנוברים על מחבת ללא שמן. מוסיפים את הצנוברים לסיר, מכבים את האש ומשאירים סגור עוד כ-10 דקות. מערבבים היטב ומגישים כתוספת לבשר או עוף.
 

NIKITA25

New member
בקשר לספר מתכונים

כחובבת בישול מושבעת אשמח לשתף במתכונים
 
למעלה