פרויקט ספר מתכונים

שקדייה

New member
ואני לתומי חשבתי שאת היא זו

שנטפלה אליו בעקבות מתכון הציידים הויקינגי...חחחח
 
../images/Emo26.gif ../images/Emo21.gif עוף באננס

עוף באננס רכיבים: 6 יחידות כרעיים מחולקות. קופסת אננס בסירופ. כ - 3 כפות אבקת מרק בצל. אופן הכנה: מחממים תנור ל-180 מעלות. מסדרים את העוף בתבנית ומפזרים מעליו מעט אבקת מרק בצל. שופכים מעל את האננס עם הסירופ. מכסים את התבנית בנייר כסף ואופים כחצי שעה. מסירים את נייר הכסף וממשיכים לאפות ,עד לקבלת צבע שחום ויפה. בזמן האפייה רצוי להפוך את נתחי הבשר מידי פעם לקבלת צבע ובישול אחידים. הערות: ניתן לבשל בדיוק את אותו מתכון רק שאת האננס מחליף לפתן שזיפים (משומרים, מקופסא), אופן ההכנה זהה למעט העובדה שצריך לגלען את השזיפים. ווניתן להשתמש בא.מרק פטריות במקום בבצל. להגיש עם אורז לבן שיספוג את הרוטב טעים טעים טעים ב ת א ב ו ן
 

YaelSF

New member
כבד עוף ברוטב פירות יער

מתכון: כבד עוף ברוטב פירות יער רכיבים: 10 כבדי עוף. 2 כפות שמן זית. 4 כפות חומץ פטל. מלח ופלפל. 2 כפות פטל. 2 כפות אוכמניות. 50 מ"ל יין לבן יבש. מעט ליקר שרי. אופן הכנה: מטגנים את כבדי העוף בשמן הזית כ-5 דקות משני הצדדים. מוסיפים את החומץ המלח והפלפל. ממשיכים לטגן עוד כ-3 דקות. מוציאים את הכבדים לצלחות ההגשה. מוסיפים למחבת את היין, הפטל, האוכמניות והשרי ומבשלים עד שהרוטב מצתמצם ומסמיך. יוצקים את הרוטב על הכבדים ומגישים.
 

YaelSF

New member
צ'ילי קון קרנה - אמיקה

צ'ילי קון קרנה - אמיקה (עדיף לרכוש טורטיות להשלמת הארוחה) הערה מקדימה - השעועית למהדרין צריכה להיות אדומה או לבנה עם אדומה. הכי "מקצועי" זה לעשות בישול איטי, כשהשעועית שרתה במים לילה, עברה בישול של כשעה, ואז לסיר איטי כרגיל עם המתכון שיובא. אבל (!) למקצרות אפשר להשתמש בשעשועית ברוטב עגבניות מקופסא ( אך ורק של היינץ , ואז מורידים את הרסק במתכון (בהתאמה). המתכון כאן מתאים לסיר רגיל. זהו עכשיו מתכון : צריך 3 בצלים פרוסים 2-4 שיני שום כתושות 1-2 פלפלים חריפים ירוקים 3 פלפלים אדומים ("רגילים" = גמבות) 1 פלפל ירוק "רגיל" (בהיר) 1/5 ק"ג בשר טחון (לא להגדיל ראש עם "בשר כבש" - רגיל!) 4 עגבניות קלופות 1 רסק (2-3 כפות) כוס שעועית יבשה אדומה (מידה לפני השריה), ששרתה במים לילה, בסיר עם הרבה מים, הרתחה, הורדנו קצף, בישול שעה בסיר לחץ או שעתיים בסיר רגיל. סינון. 1/4 כוס בירה לבנה (לא חובה) 1 כוס מים שמן לטיגון מלח פלפל פפריקה מתוקה 1/4 כפית שטוחה שבבי צ'ילי (תבלין אימתני - בזהירות!) הכנה בסדר הזה: מטגנים את הבצלים להזהבה, מוסיפים פלפלים חתוכים די קטן לעוד 5 דקות, שום כתוש, בשר. את הבשר מפוררים היטב ומחכים שישחים. עכשיו מים, בירה, רסק, שעועית, עגבניות, תבלינים. מרתיחים מבשלים כשעה לפחות, עד שהנוזלים מתאדים ברובם, והשעועית רכה ואכילה (שעה גובר - ז"א אם צריך, מוסיפים מים), ונשאר תבשיל סמיך של בשר (מרקם דומה למרקם של רוטב בולנז).
 

YaelSF

New member
פלפלים ממולאים בשר בתנור - מעולה../images/Emo70.gif

** לגבי ה-Del Monte - לא יודעת אם זה קיים בארץ אבל נראה לי שבטוח יש תחליף, מצרפת תמונה. ממולאים: 1 פאונד בשר טחון - שזה בערך 2 קילו. 6 פלפלים שום 1 בצל פטריות שמפניון 1 רוטב עגבניות (Del Monte) בבקבוק חופן פטרוזיליה צ'ילי פפריקה מתוקה מלח+פלפל 1 כוס אורז (להכין מבעוד מועד) לקצוץ בצל ולטגן להוסיף שום ופטריות. להוסיף את הבשר והתבלינים להוסיף אורז ולתקן תיבול להוסיף את רוטב עגבניות להוסיף פטרוזיליה ולערבב לבשל את הפלפלים 5 דקות בסיר עם מיים רותחים (כדי להוציא את הטעם). למלא את הפלפל עם המילוי ולהכניס לתנור 350F
 

YaelSF

New member
צלי עוף ותפו"א בנוסח תימני

צלי עוף ותפו"א בנוסח תימני רכיבים: 1/4 כוס שמן 2 בצלים קצוצים גס 1 עוף מחולק לרבעים 6 שיני שום כתושות 2 כפיות פפריקה מתוקה 1 כפית פפריקה חריפה 1 כפית כמון 2 כפות חווייג' למרק מלח, פלפל שחור טחון 2 כפות אבקת מרק עוף 1 כוס מרק עוף צח 4 תפו"א, קלופים וחתוכים לקוביות גדולות אופן ההכנה: 1. מחממים בסיר כבד את השמן ומזהיבים את הבצלים. מוסיפים את העוף ומזהיבים היטב משני הצדדים. 2. מוסיפים לסיר את השום, התבלינים, אבקת המרק והמרק הצח, ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים על אש קטנה חצי שעה. 3. מוסיפים את תפוחי האדמה, ומערבבים. מכסים ומבשלים כשעה, עד שהעוף רך והרוטב סמיך, ובעת הבישול מוסיפים מרק לפי הצורך. טועמים ומשפרים תיבול. מקור המתכון: בני סיידא ברגע האחרון *** להוסיף כוסברה קצוצה טרייה. ולטגן את הבצל עם שום כתוש.
 

YaelSF

New member
מרינדה לכנפיים ל-BBQ

מרינדה לכנפיים לעל האש: שלוש כפות דבש כף-שתיים רוטב סויה חצי כוס שמן זית כוס יין לבן יבש/חצי יבש כוס עלי בזיליקום שלמים לערבב את החומרים להוסיף את הכנפיים ולהשאיר ללילה.
 

YaelSF

New member
עוף בקארי - לאוהבי אוכל הודי

עוף בקארי מתכון של רינה פושקרנה. זהו קארי הודי אמיתי, בלי פשרות ובלי קיצורי דרך. הכי חשוב: לא להפסיק לערבב לרגע. 6 כפות שמן או חמאה מזוקקת 4 מקלות קינמון 4 עלי דפנה 8 תרמילי הל ירוק 6 מסמרי ציפורן 2 כוסות (כ5-4- יחידות) בצל קצוץ 1 כף מחית ג'ינג'ר (או ג'ינג'ר קצוץ דק) 1 כף מחית שום (או שום קצוץ דק-דק) 2 כוסות (כ-4 יחידות) עגבניות חתוכות לקוביות 1 כפית כורכום טחון 1 כפית זרעי כוסברה טחונים 1 כפית כמון טחון 1 כפית צ'ילי אדום טחון או גרוס 1 כפית תערובת תיבול גראם מסאלה קורט מלח 1 ק"ג עוף, נקי מעור (מחולק ל10-8- או נתחים מאותו סוג: כנפיים, כרעיים או קוביות של חזה) 4 כפות מחית קשיו (או 1/2 כוס חלב קוקוס) 2 כפות עלי כוסברה קצוצים, להגשה * מכינים את בסיס הקארי: מחממים שמן במחבת עמוקה ומוסיפים קינמון, עלי דפנה, הל וציפורן. מערבבים במשך דקה. מוסיפים בצל ומטגנים עד לקבלת גוון חום-מוזהב. מוסיפים ג'ינג'ר ושום וממשיכים לטגן עוד 3-2 דקות. * מוסיפים עגבניות חתוכות, ממשיכים לערבב עד שהעגבניות מתרככות. מוסיפים כורכום, כוסברה, כמון, צ'ילי אדום, גראם מסאלה ומלח. מערבבים היטב ללא הפסקה עד שהשמן והתבלינים מתמזגים לרוטב אחיד וחלק. * מוסיפים את העוף ומבשלים מעל להבה גבוהה במשך 10 דקות. מוסיפים את מחית הקשיו (או חלב הקוקוס) וממשיכים לבשל עוד כ-5 דקות. מוסיפים מים (כ2- כוסות, תלוי במידת הסמיכות הרצויה), ומבשלים עוד 15-10 דקות. מקשטים בכוסברה טריה ומגישים עם אורז בסמטי.
 

YaelSF

New member
עוף עם בצלצלים ושום

עוף עם בצלצלים ושום 50 גרם מרגרינה (אני עשיתי חמאה) - 1/4 כוס שמן זית 6 כרעיים מלח פלפל 20 בצלצלים קטנים קלופים 3 ראשי שום לא מקולפים רק מופרדים ( לא שיני שום הכוונה לכל השום) 3 ענפי רוזמרין 1 כף דבש 1-1/2( כוס ו-1/2 יין לבן). הכנה: 1.בסיר או במחבת גדולה להמיס חמאה עם השמן ולטגן את העוף משני הצדדים. 2.להוציא את העוף לצלחת, ולאותה המחבת להכניס את הבצלצלים והשום ולטגן למשך כמה דקות ולהחזיר את העוף למחבת. 3. לטבל מלח פלפל, להוסיף את הדבש, רוזמרין, יין. 4. להביא לרתיחה ואחכ על אש קטנה לבשל במשך 30 דק'. הערות שלי: אני טגנתי בחמאה ולא מרגרינה. הכנסתי ראש שום אחד, פעם הבאה יהיה יותר - השום פשוט מעדן הוספתי כף וקצת דבש. בישלתי יותר מחצי שעה בערך 45 דק'. המתכון -בני סיידא "ברגע האחרון"
 

YaelSF

New member
פאטה כבד עוף של אהרוני

פאטה כבד עוף מהספר הצרפתי של אהרוני 750 ג"ר כבדי עוף 300 ג"ר שומן אווז או עוף (ממליצה על אווז) 1/4 כוס קוניאק או יין פורט (אני עושה כל הזמן עם קוניאק) 2 בצלים גדולים קצוצים 2 גבעולי טימין 1 עלה דפנה מלח הרבה פלפל שחור, טחון טרי הכנה: 1. מנקים הכבדים היטב משומן וגידים וחוצים ל-2 אונות. 2. מחממים 30 ג"ר מהשומן במחבת ומטגנים את הכבדים. זהירות מטיגון יתר. מעבירים הכבדים לקערה. 3. יוצקים למחבת בה טוגנו הכבדים יין פורט או קוניאק ומקרצפים את תחתיתה בכף עץ. מביאים לרתיחה, מבשלים כדקה ,ומסירים מהאש מוזגים את הרוטב לקערת הכבדים. 4. מאדים את הבצל בעוד 30 ג"ר מהשומן עם הטימין ועלה הדפנה. מקפידים שהבצל לא יזהיב אלא ייעשה שקוף ויתרכך מאוד, כ-10 דקות. מוציאים את עלה הדפנה והטימין וזורקים 5. מצננים את הכבדים והבצל, כך שבזמן הוספת השומן הוא לא ימס. 6. מעבירים למיכל מעבד מזון את הבצל והכבדים עם 2 כפיות מלח והרבה פלפל שחור ומעבדים לתערובת חלקה מאוד. 7. תוך כדי פעולת המעבד מוסיפים את השומן חתוך לקוביות עד שנבלע כולו בתערובת. 8. מרפדים תבנית אינגליש קייק או תבנית פאטה בניילון נצמד מוזגים את התערובת מהדקים ושומרים במקרר למשך הלילה. לפני ההגשה, הופכים את הפאטה על צלחת הגשה. ** הערה שלי - לגבי המלח - 2 כפיות זה המון!!! בפעם הראשונה שעשיתי יצא מאוד מלוח, אז תתחילי עם 1/2 כפית ותטעמי (אם אני זוכרת נכון 1/2 כפית אמור להספיק בהחלט).
 

chikashel

New member
עוף בציפוי פריך- מנה מעולה וקלה!!!

קרוי אצלינו "עוף בתנור": חומרים: עוף מחולק ללא עור (חלק תחתון כרעיים ופולקע'ס)- לפי כמות האנשים... כחצי כוס פרורי לחם, כפית אבקת מרק עוף, כפית מלח, בעיקרון- מערבבים "לפי העין"... מוסיפים כפית פלפל שחור, פרורי לחם לפי הצורך.... אבל אלה היחסים שתי כפיות פפריקה מתוקה, קצת (רבע כפית)כמון. 7-8 תפ"א קלופים וחתוכים לקוביות. (מנה לארבעה אנשים). מערבבים את כל התבלינים בתוך שקית ניילון נקייה. מכניסים לשקית כל פעם חתיכת עוף אחת. אוחזים בשקית כך שתיהיה סגורה היטב ומנערים (עם העוף בפנים). ככה העוף יוצא מצופה לגמרי בתערובת התבלינים. מוציאים ומניחים בתבנית, ככה עד שכל העוף מצופה. לתערובות התבלינים שנשארה מוסיפים את התפ"א (הכל ביחד), ומנערים היטב. אם צריך מוסיפים תבלינים לשקית. שופכים את השקית לתבנית שבה נמצא העוף. מפזרים מלמעלה קוביות של חמאה או מרגרינה (חבילה של מאתיים גרם). אופים בתנור בחום בינוני גבוה 180-200 מעלות לשעתיים. אחרי 3/4 שעה בתנור הופכים את העוף ומערבבים את התפ"א. יוצא מעדן (כדי להכין הרבה תפ"א...).
 

chikashel

New member
צלי עוף ותפ"א בסיר

חומרים: עוף מחולק ללא עור (פולקע'ס וכרעיים) 1-2 בצלים חתוכים לקוביות שמן סויה פלפל שחור מלח תפ"א קלופים חתוכים לקוביות. מטגנים את הבצל בשמן עד לשקיפות. מניחים את העוף על הבצל ומטגנים כ-5 דקות מכל הכיוונים עד שמקבל גוון לבנבן כזה. מוסיפים מעט מים (לפי העין, צריכים להיות נוזלים בסיר, אבל לא להציף...), ואת התבלינים (כולל הסויה)- מערבבים- מרתיחים. מעבירים לאש קטנה (ללהבה הכי קטנה), מכסים ומבשלים עד שהעוף רך (שעה+) לבדוק עם מזלג שהעוף "מוכן". מוצאים את העוף, עם כף מחוררת, ומניחים בצלחת או בתבנית בצד. מוסיפים את תפ"א ומבשלים בנוזלים עד שהם רכים. כשהם מוכנים- מוסיפים את העוף בחזרה לסיר ומבשלים ביחד כ-10 דקות.
 

maz

New member
קצפת עם דברים טובים

קינוח חלבי לאירוח בצורת מזנון, אפילו למסיבה. מכינים בקערה גדולה קצפת או מקצפת (האבקה שמוסיפים לה חלב. יוצא פחות שמנוני לטעמי). מכינים קעריות קטנות עם פירות חתוכים (כל סוג בקערית נפרדת), פיצפוצי שוקולד, פירות יבשים, פיצוחים מסוכרים או כל מה שנראה לכם שיכול ללכת עם קצפת. מכינים ליד הקערה בקבוקים של ליקרים צבעוניים - פיזאנג, קירסאו, שרי, ליקר אגוזים, ליקר שוקולד, ליקר קפה - מה שאוהבים. אפשר ומומלץ גם סירופים לא אלכוהוליים. כל אורח לוקח לקערית שלו את שילוב הפירות שהוא אוהב, מוסיף מעל את הקצפת ואם רוצה - סירופ או ליקר.
 

nikit1

New member
עוגת צ'אנקי מנקי

עוגת "צ'אנקי מנקי"- 100 גרם חמאה מרוככת 1 כוס סוכר 2 ביצים 2 כוסות קמח 1/2 כפית א. אפיה 2 בננות בשלות מעוכות 1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים גס 50 גרם שוקולד מריר שבור (לפיסות בגודל חצי קוביית שוקולד) 1/4 כוס חלב מקציפים את החמאה עם הסוכר וכאשר התערובת אחידה מוסיפים תוך בחישה את הביצים, קמח, א. אפיה, חלב ובננות. מפזרים מעט קמח (1-2 כפות) על האגוזים ושברי השוקולד, מערבבים ע"י ניעור הכלי ומוסיפים לתערובת. מעבירים את העיסה לתבנית אינגליש (30) ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 כ-40 דקות.
 

nikit1

New member
רביולי מתוקים ברוטב תות שדה

לבצק הפסטה (זה לא הבצק הקלאסי אלא משהו קליל יותר): 2 וחצי כוסות קמח רגיל 3 ביצים מעט מלח יוצרים "גבעה" של קמח על משטח עבודה ועושים גומה באמצע לתוכה שופכים את הביצים. מערבבים קצת עם מזלג את ביצים ומתחילים ללוש עד שהבצק גמיש ולא דביק (משחקים קצת עם מים/קמח אם ה יוצא יבש מדי או רטוב מדי). אוספים לכדור ומשאירים במקרר (בניילון נצמד) לשעה. אני השתמשתי במכונת פסטה לרידוד ולחיתוך אבל אפשר גם ידני- מרדדים את הבצק במערוך מקומח לעובי 2 מ"מ בערך וחותכים לרצועות ברוחב הרצוי. מבשלים במים מומלחים עד "אל-דנטה". למלית: 150 גרם ריקוטה 100 גרם גבינת שמנת/גבינה לבנה מוצקה שליש כוס סוכר סוכר וניל צימוקים שהושרו בברנדי (אפשר לוותר) ממלאים בערך כפית לא גדושה לכל רביולי ומבשלים בערך 4 דק' במים רותחים. לרוטב: כוס תותים 2/3 כוס סוכר שליש כוס ברנדי מרסקים קלות במעבד מזון ומחממים עד לנק' הרתיחה לפני ההגשה. * המתכון לבצק הפסטה הוא "שיפצור" של המתכון של בת' איילון דרגת קושי- אני מניחה שבינוני עד מסובך
 

lulalo

New member
../images/Emo163.gifלא הבנתי

מבשלים את הרביולי ואז ממלאים אותו?????
 

nikit1

New member
לא, אלו הוראות לבישול הבצק

שנכנסו אחרי תיאור הכנת הבצק. מכינים את הבצק, מכינים את המילוי והרוטב, ממלאים, מבשלים, מגישים
 

nikit1

New member
עוגת קינמון בחושה

עוגת קינמון בחושה מקור המתכון: oh yes, פורום YNET רכיבים: 1 + ¾ כוס קמח ½ כפית מלח 2 כפיות אבקת אפיה 1 + ¼ כוס סוכר כפית קינמון 100 גרם חמאה כפית וניל שש טיפות תמצית תפוזים – לא חובה ¾ כוס חלב ביצה כיסוי ב – 3 כפות סוכר (אני השתמשתי בסוכר חום, היבש יותר) 1/2 כפית קינמון אופן הכנה: 1. מחממים תנור ל 180 מעלות. 2. מאחדים את כל היבשים, מערבבים. 3. מוסיפים פנימה את החמאה ומערבבים היטב. 4. מוסיפים את כל הנוזלים ומערבבים. נוצרת בלילה נוזלית למדי. זה בסדר. 5. שופכים לתבנית אינגליש קייק משומנת ומקומחת. 6. מפזרים למעלה את ה"כיסוי" ואופים חמישים דקות לערך. הערות: אפשר לשים מיץ תפוזים במקום החלב כדי לקבל עוגה פרווה. אפשר לשלב גם שוקולד צ´יפס וזה יוצא מיוחד מאוד. דרגת קושי- קל עוגה מצויינת, בחושה, קלה להכנה והכי חשוב - מלכלכים רק קערה, כוס וכף.
 
למעלה