פרויקט ספר מתכונים

uti

New member
פאי בצל / חנה שאולוב

פאי בצל למלית: 3 בצלים גדולים (פרוסים לפרוסות דקות) 4 כפות שמן 4 פרוסות גבינה צהובה 2 ביצים 1 כוס שמנת לקצפת (250 מ"ל) 1 כף גדושה קמח רגיל מלח ופלפל לפי הטעם לבצק פריך: 1 וחצי כוסות קמח תופח 100 גר' חמאה 1/8 כוס מים (4 כפות בערך) **לחמם תנו ר מראש לחום בינוני-גבוה 200 מעלות תבנית עגולה 26 משומנת מכינים מחומרי הבצק גוש חלק. מרדדים לעלה דק מעבירים את הבצק ומשטחים אותו על הבסיס והדפנות – משאירים עודף לקיפול בשלב מאוחר יותר. מטגנים את הבצל בשמן עד לגוון שחום. מניחים פרוסות גבינה על הבצק. מוסיפים לבצל את הביצים,השמנת, הקמח, הפלפל ומלח בוחשים ויוצקים על הבצק. סוגרים את שולי הבצק מעל המלית בתנועות סיבוביות. ואופים כ-30 דקות או עד שמוכן.
 

uti

New member
פאי פלפלים צבעוניים/חנה שאולוב

פאי פלפלים צבעוניים למלית: 6 פרוסות גבינה צהובה 1 חציל קטן (פרוס ומטוגן) 1 פלפל צהוב (חתוך לפסים ומטוגן) 1 פלפל ירוק (חתוך לפסים ומטוגן) 1 פלפל אדום (חתוך לפסים ומטוגן) 1 ביצה 50 גרם גבינה בולגרית מפוררת 1 כוס שמנת לקצפת מלח ופלפל לפי הטעם לבצק פריך: 1 כוס קמח רגיל 50 גר' חמאה 1/4 כוס מים (4 כפות בערך) **לחמם תנו ר מראש לחום בינוני-גבוה -180 -200 מעלות מכינים מחומרי הבצק גוש חלק. מרדדים לעלה דק. מעבירים את הבצק ומשטחים אותו על הבסיס והדפנות. מניחים על הבצק פרוסות גבינה צהובה. על הגבינה פרוסות חציל, ועליהן את הפלפלים. בוחשים את הביצה עם הגבינה בולגרית, שמנת ומלח פלפל ויוצקים מעל הכל. אופים 20-25 דקות או עד שאפוי.
 

shaymic

New member
קיש בצל קליל ומנצח

קיש בצל: ------- העניין כולו הוא "רק" בטיגון בצל. אז מעמידים את המחבת עם הבצלים שישחימו להם בסבלנות. בינתיים עושים דברים אחרים. חומרים: ~~~~~~ לבצק: - 1.5 כוסות קמח רגיל - 100 גרם מרגרינה או חמאה - 1/4 כוס מים קרים - 1/2 כפית מלח למלית: - 6-7 בצלים - 2 ביצים - 3/4 כוס חלב - כף אבקת מרק פטריות - כף אבקת מרק בצל - גבינה צהובה (לפזר מעל) אופן ההכנה: ~~~~~~~~~~ בצק: 1. מערבבים את הקמח, המלח והחמאה לתערובת "חולית". מוסיפים את המים. (בתכל'ס אפשר לערבב הכל ביחד וזהו). 2. משטחים את הבצק על התבנית כולל השוליים. 3. מחוררים במזלג (שלאוויר יהיה איך לצאת והבצק לא יתפח). 4. אופים בחום בינוני כ- 12 דקות. מלית: 1. מטגנים את הבצל עד שהוא צהוב-שחום. 2. מערבבים בקערה: בצל, חלב, ביצים ואבקות מרק. 3. שופכים על הבצק האפוי, ומפזרים למעלה גבנ"צ. 4. אופים בחום בינוני. לא רשום הזמן - אני חושבת שלוקח 30-40 דקות. בכל מקרה עד שהיא שזופה. הערות: - אם נשארו פטריות או ירקות אחרים - זה המקום. אבל אז לא לשכוח לקרוא לקיש "משודרג". - כמובן שאפשר תבלינים במקום אבקות המרק. בתאבון
 
פשטידת גבינות ותירס

ב 5 דק', קל ופשוט: קופסת תירס / פטריות / ברוקולי 1 קוטג' 1 גבינה לבנה חופן גבינה צהובה מגוררת 1 כף מרק בצל או עוף (פרווה כמובן) 3 ביצים 2 כפות קמח מלח פלפל שחור מערבבים הכל ביחד, משמנים תבנית מחממים תנור ל 180 מעלות ומכניסים ל 40 דק' בערך. יוצא משו-משו... בהצלחה!
 

ofri2

New member
שעועית ירוקה בחמאה ופירורי לחם

חולטים שעועית ירוקה טריה במים רותחים בלי מלח. כשהיא מתרככת מסננים ושוטפים במים קרים כדי שלא תאבד את הצבע הירוק. במחבת עבת-תחתית ממיסים צ'אנק בריא של חמאה, מוסיפים פירורי לחם לפי הטעם, מטגנים קצת ביחד. כשהפירורים מזהיבים זורקים פנימה את השעועית ומקפיצים אותה עם התערובת. שדרוגים: שום (לטגן יחד עם החמאה), שקדים מולבנים (במקום פירורי הלחם), פרמזן (מגרדים קצת מלמעלה, אחרי ההקפצה). על אותו עיקרון אפשר להכין אפונה ירוקה קפואה או טריה. טעיםםםםםםםםםםםםםםם.
 

שקדייה

New member
אותו מתכון הולך נהדר גם עם אפונה

ואפילו עוד יותר עם אפונה סינית.
 

shelycat

New member
אני למתכון הזה מוסיפה גם פפריקה חרי

חריפה ומידיי פעם מכינה במקום עם פרורי לחם רגילים עם פנקו, יופי של מתכון קליל ואפשר גם במקום חמאה להכין עם טיפה שמן.
 

שקדייה

New member
אני דווקא מכינה עם שומשום

לבן ושחור זה נורא יפה... ואז כמובן שעם טיפה שום
 

Mikella

New member
*********** פיצה הום מייד משגעת****

רוטב עגבניות: (ככל העולה על רוחך) אני עושה אותו כך: מטגנת בצל עד שקיפות מוסיפה שום 1 קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות טריות(או עגבניות טריות) בזיליקום טרי 2 טיבוליות שום-פיטרוזילייה (של קנור) 1 טיבולית צ'ילי אורגנו פיטרוזליה בצק: 2.5 כוסות קמח תופח מאליו או 1 חבילה קטנה 2 אשל אופן ההכנה: מערבבים את הקמח עם האשל עד לתערובת אחידה (ודביקה) אפשר להוסיף קצת מיים. משמנים תבנית ומשטיחים את הבצק עם ידים רטובות. הבצק דביק מאוד ולכן יש להרטיב את הידים כל הזמן. שופכים את רוטב העגבניות . מעל מפזרים גבנ"צ מגורדת ולהשלמת הפיצה , תוספות ככל העולה על רוחכם:פטריות , תירס, טונה,זיתים.... 20 דקות בתנור חום בינוני. ב-ה-צ-ל-ח-ה !
 

ofri2

New member
שעועית ירוקה של ג'יימי אוליבר

אחת המנות היותר אסתטיות, בכלום עבודה. שעועית ירוקה זיתים שחורים - רצוי מהסוג הקמוט עגבניות שרי חולטים את השעועית במים רותחים. מסדרים בתבנית אפיה את השעועית, זיתים שחורים (לגלען!) ועגבניות שרי חצויות. שופכים המון שמן זית מלמעלה, מנערים קלות את התבנית, ומכניסים לתנור חם ל20 דקות. שידרוגים: בזיליקום טרי, אנשובי קצוץ (שונאת אנשובי בד"כ, אבל כאן הוא משתלב מדהים), פרמזן.
 

Mikella

New member
פנה עם מאכלי ים ועשבי תיבול

המצרכים: 500 גרם פסטה פנה / או ספגטי רבע כוס שמן זית מאכלי ים בתפזורת(שקית קפוה מטיב טעם). 3 שיני שום קצוצות 4 כפות מיץ לימון סחוט 4 כפות פיטרוזיליה קצוצוה דק. 1 כפית קליפת לימון מגורדת 4 כפות שמיר קצוץ דק (על זה אני מוותרת בד"כ). מלח ופלילפ שחור אופן ההכנה: מבשלים את הפסטה וזמן שמתבשלת מכינים את הרוטב מחממים את שמן הזית במחבת רחבה. כאשר הוא חם מכניסים את מאכלי הים והשום לטיגון קצר ומהיר של דקה. ממליחים ומפלפלים לפי הטעם. מוסיפים את מיץ הלימון ואת הקליפה המגורדת ומביאים לרתיחה. מוסיפים לרוטב את הפסטה המסוננת ומערבבים. מוסיפים את העשבים הירוקים , מערבבים ומגישים. ניתן לעשות גם ללא מאכלי הים ויוצא טעיםםםםםםםםם
 

Scarlett

New member
פסטה ברוטב רוזה

מתכון: רוטב רוזה לפסטה רכיבים: 1 בצל 2-3 שיני שום 2-3 עגבניות טריות ויפות 1 מכל שמנת מתוקה מלח פלפל שחור גרוס אגוז מוסקט אופן הכנה: 1. חותכים את הבצל והשום לחתיכות קטנות ומזהיבים במחבת עם מעט שמן זית משובח. 2. חותכים את העגבניות לחתיכות קטנות (אך לא קטנות מדי) ומוסיפים למחבת. 3. מוסיפים בהדרגה את התבלינים. 4. ברגע שהעגבניות מתרככות (אך לא הופכות לעיסה) מוסיפים את השמנת מנמיכים את האש. 5. לאחר כ 5 דקות מוסיפים לפסטה חמה ומגישים מיד (רצוי עם פרמזן).
 

Scarlett

New member
פשטידת פסטה

פשטידת פסטה/מתוך "פשטידות", קובי בר. 1 כוס חלב (250 מ"ל) 3 כוסות מים לבישול האטריות (750 מ"ל) 250 גר' פסטה בכל צורה שהיא 5 כפות שמן 1 בצל גדול קצוץ 3 עגבניות בינוניות מגוררות גס 2 כפות רסק עגבניות 1/4 כפית פלפלת חריפה מלח ופלפל לפי הטעם 1 גביע קוטג' (225 גר') 150 גר' גבינה צהובה מגוררת 2 ביצים טרופות 1 כפית אורגנו תבנית מלבנית בגודל 20x22 ס"מ 1. מחממים את התנור לחום בינוני. 2. שמים את החלב והמים בסיר ומביאים לרתיחה. מוסיפים את האטריות ומבשלים עד שיתרככו. מעבירים למסננת ומניחים לנוזלים להתנקז. 3. מחממים 4 כפות מן השמן בסיר בינוני, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שיזהיב (הערה: אני שמה גם 2 שיני שום, שיהיה). מוסיפים את העגבניות ומטגנים כ- 5 דקות, תוך בחישה מתמדת. 4. מוסיפים את רסק העגבניות והפלפלת, מתבלים במלח ופלפל ומטגנים כ- 7 דקות נוספות. בוחשים מפעם לפעם. 5. מעבירים את האטריות המבושלות אל קערה גדולה. מוסיפים אליהן את תערובת העגבניות ובוחשים. 6. מוסיפים אל תערובת האטריות את גבינת הקוטג', 1 כוס מן הגבינה המגוררת ואת הביצים. בוחשים הכל בעדינות לתערובת אחידה. 7. משמנים את התבנית בכף השמן הנותרת ושוטחים בה את תערובת האטריות. זורים מלמעלה את יתרת הגבינה הצהובה ואת האורגנו ואופים כשלושים דקות, או עד שהפשטידה תתייצב.
 

d a p h n a

New member
פסטה עם ירקות ושמנת

פסטה עם ירקות ושמנת - דרגת קושי-קל עד בינוני- 4 מנות כמנה עיקרית *חבילת פסטה ארוכה (ספגטי, לינגוויני וחבריהם) - לבשל לפי ההוראות. *2 פלפלים לא גדולים, בכל צבע (אפשר ורצוי לגוון) *עגבניה גדולה *בצל קטן *פלפל צ'ילי קטן (למי שאוהב חריף. אפשר לוותר) *2 קוביות שום קפוא או 2 שיני שום טרי קצוצות *2 כפות חומץ בלסמי *כפית סוכר *מלח, פלפל, ואפשר גם אורגנו ובזיליקום יבשים *מעט שמן זית *שמנת מתוקה (אפשר לוותר ועדיין לקבל רוטב טעים וגם דל קלוריות) חותכים את כל הירקות מלבד הצ'ילי לקוביות גסות. את הצילי קוצצים דק. מחממים שמן במחבת, ומטגנים בו את הבצל והשום עד להזהבה. מוסיפים את כל שאר הירקות, את החומץ הבלסמי והסוכר, ומתבלים במלח, פלפל, ושאר התבלינים היבשים. מבשלים דקה עד כמה דקות (תלוי אם אוהבים את הירקות במרקם יותר פריך או יותר רך). מוסיפים כחצי מיכל שמנת מתוקה (הרעיון הוא שזה לא יטבע בשמנת, אבל כן יקבל צבע ונוזלים). מערבבים היטב. מוסיפים את הפסטה לרוטב (או את הרוטב לפסטה), ומערבבים היטב היטב. אפשר גם להוסיף גבינה. בתאבון!
 

amsa

New member
פשטידת טורטליני - מצוינת

זמן הכנה - 5 דקות. רכיבים: 1 חבילה טורטליני גבינה ופטריות (של לורנצו - נמצא במקררים בסופר) 1.5 שמנת מתוקה גבינה צהובה מגורדת כף אבקת מרק פטריות. אופן ההכנה: מבשלים את הטורטליני לפי ההוראות ומסננים (בערך 5דקות בישול). שופכים את הטורטליני לתבנית ומעליהם מוסיפים את השמנת מתוקה גבנ"צ ואבקת מרק פטריות. מערבבים את הכל. אופים בתנור עד שמשחים למעלה (כ 20 דקות). המלצה - אם זה ליותר מ 4 אנשים מומלץ להכין מראש שתי תבניות כאלו כי זה נעלם!!
 

dorlim

New member
פנקייקס קלי קלות

מתכון שלמדתי כילדה ומלווה אותי שנים ... החומרים: 1 כוס חלב 1 ביצה 1 כוס קמח 1/2 שקית אבקת אפיה 2 כפיות תמצית וניל 2 כפות סוכר 1 שקית סוכר וניל (לא חובה) 1/2 כוס שמן (אני שמה פחות מטעמי חסכון בקלוריות ויוצא אחלה!) אופן ההכנה: טורפים את הביצה ומוסיפים את החלב ותמצית הוניל, מערבבים היטב. מוסיפים את הקמח ואבקת האפיה ומערבבים היטב עד שאין גושים. צריך לקבל מרקם קצת יותר דליל מטחינה. אם זה סמיך מידי - מוסיפים עוד קצת חלב. בסוף מוסיפים את השמן תוך כדי בחישה. במחבת (עדיף מחבת המיועדת לפנקיקס - יותר קל להפוך והם פחות נדבקים) מרססים קל שמן. לוקחים מהתערובת במצקת של מרק ושמים במרכז ומפזרים על פני המחבת (כך שיהיה קצת עבה) - כשהשולים מתחילים להיות חומים וכל הפנקייק עם בועות זה הזמן להפוך. עוד כחצי דקה-דקה מהצד השני ולהוציא. עורמים בערימה ומדי פעם הופכים את הפנקייקס שבערימה כך שהחמים ישמרו על החום של כולם. מילוי: סירופ שוקולד, סירופ מייפל, שמנת עם פירות, ממרח גבינה מתוק ממרח גבינה מתוק - גביע גבינה לבנה (סקי ודומיה) 2 כפות סוכר 2 כפיות תמצית וניל צימוקים מערבבים הכל יחד. הערה: אם אין קל שמן - אפשר להשתמש בשמן רגיל - מעט במחבת ולנגב בנייר סופג , בד"כ הראשון יוצא קצת ספוג ולכן אני עושה אותו קטן יותר - לטעימות שבדרך
לפעמים צריך להוסיף עוד מעט שמן במהלך הטיגון.
 

HoGod

New member
קיש בצל ופטריות

לבצק:
2 כוסות קמח
1 חבילת מרגרינה לאפייה
1 יוגורט (אני מעדיפה שלי כי יש לזה טעם של שמנת)
קורט מלח למלית:
מעט חמאה לטיגון
3-4 בצלים בינוניים חתוכים לרצועות - אפשר לערבב לבנים וסגולים
12 פטריות שמפיניון בינוניות טריות\\לערבב פטריות יער \\ פטריות מקופסא (פחות אוהבת) חתוכות
מלח, פלפל, מעט מאוד אגוז מוסקט (לא חובה)
3 ביצים - אחת מופרדת לחלבון וחלמון
1 שמנת לבישול
מעט גבינת פרמזן
 

HoGod

New member
זה שלח לפני שסיימתי../images/Emo163.gif

אופן ההכנה:
ממיסים את המרגרינה (חצי דקה-דקה במיקרו)
מוסיפים את הקמח, יוגורט והמלח.
מערבבים היטב ולשים עד ליצירת בצק. אם הוא נוזלי, להוסיף קמח עד שמתקבל בצק אחיד.
משטחים מעט את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר בינתיים, מכינים את המלית:
מטגנים את הבצל עם החמאה עד לשקיפות
מוסיפים את הפטריות ואת התבלינים
מקפיצים את הכל יחד 2-4 דקות ומכבים את האש (לא להגיע למצב שהפטריות הוציאו את כל הנוזלים שלהן)
בקערה נפרדת, מערבבים את השמנת+הביצים מרכיבים את הפשטידה:
משטחים את הבצק בתבנית פאי (בסיס+קצוות)
מסדרים עליו את שכבת הבצל והפטריות
מתחילים לפצר בעדינות את תערובת הביצים והשמנת - בעדינות, שהפטריות והבצל לא "יטבעו"
מפזרים מעט גבינת פרמז'ן למעלה ולתנור ל-30-40 דקות בערך.
 

HoGod

New member
לזניה עם טונה

מרכיבים:
עלי לזניה - אני משתמשת ב-9 בדיוק (3X3X3)
רוטב עגבניות לפסטה - אפשר להשתמש במוכן, אני מכינה בעצמי
2 קוטג'
100 גר' גבינה צהובה מגוררת (עמק\טל העמק\קשקבל - מה שאוהבים, אפשר גם יותר מסוג אחד)
חופן גבינת פרמזן לפי הטעם
1 בצל קטן קצוץ
קופסת טונה מסוננת ומפוררת
מלח ופלפל לפי הטעם אופן ההכנה:
מטגנים קלות את הבצל הקצוץ והטונה במעט שמן זית
מערבבים בקערה את הקוטג', הגבינה הצהובה, מעט פרמזן - מתבלים במעט מלח ופלפל.... מערבבים את הטונה שטוגנה עם הגבינות. אופציה: לערבב עם ביצה על-מנת שהתערובת תישאר סמיכה מרכיבים את הלזניה - בתבנית משומנת מסדרים באופן הבא:
דפי לזניה
מחצית מתערובת הגבינות והטונה
1/3 מרוטב הפסטה שכבה הבאה - אותו הדבר שכבה שלישית:
דפי לזניה ו-1/3 הנותר של רוטב העגבניות...
מפזרים גבינת פרמזן למעלה ולתנור בחום בינוני למשך 25-30 דקות לערך כמה הערות חשובות:
אני תמיד משרה את דפני הלזניה בתבנית תנור (שטוחה ורחבה) עם מים רותחים ע"מ שיתרככו מעט
אפייה - אני תמיד אופה כ-15-20 כשהתבנית מכוסה בנייר כסף, ועוד מספר דקות ללא נייר כסף להשחמה...זה לא חובה - אפשר לאפות ללא נייר כסף כלל
אני לא עובדת עם רוטב הפסטה כשהוא קר, אלא כשהוא פושר
את שליש הרוטב שנותר (לשכבה העליונה) אני מערבבת עם מעט חלב ע"מ לעדן אותו מעט
עדיף לתת ללזניה להצטנן ולהתייצב מעט לפני שאוכלים אותה, כי כשהיא יוצאת מהתנור היא יכולה להיות קצת נוזלית
 
למעלה