פרויקט ספר מתכונים

ניצנץ l

New member
מרק כתום

מרק כתום מעולה (הזכויות שמורות להו-גוד
) לוקחים 4-5 בטטות חתיכת דלעת קולפים הכל ומרתיחים בסיר עם מים. כשזה מתרכך, מסננים, אבל לא זורקים את המים מועכים את הכל + מעבירים במעבד מזון \ בלנדר מוט מתחילים להוסיף את המים ששמרנו בצד עד שמגיעים לסמיכות הרצויה (אם הם לא מספיקים, אז להוסיף עוד מים) תיבול: מלח פלפל שחור \ לבן מרק עוף ואגוז מוסקט - לשים ממש מעט כי יש לו טעם מאוד דומיננטי (נותן תחושה של חריפות) טיפ: כשאני קולפת את הבטטה והדלעת אני חותכת אותם לחתיכות גדולות ע"מ שיתרככו מהר יותר אם ייצא לך יחסית כמות גדולה (סיר מלא), אפילו חצי קופסא (אבל לא להשתולל) גם שכחתי לומר לך שבסוף בסוף, את יכולה להוסיף למרק קצת שמנת בישול. זה ייתן לך מרקם יותר קרמי (להוסיף שמנת, לערבב היטב, לתת לזה לרתוח טיפה וזהו)
 

ניצנץ l

New member
טוב, העתקתי את המייל אז יצא קצת

הפוך. ה"חצי קופסא" מתייחס לכמות השמנת ...
 

maz

New member
מרק ירקות הכי חורפי

שמים בסיר גדול ירקות חתוכים. הכמויות והסוגים ממש נתונים לשיקולכם לפי הטעם ולפי מה שיש בבית. ירקות שהולכים טוב: בצל, בטטה, תפו"א, סלרי, גזר, אפונה, קישואים, כרובית, קטניות יבשות שהושרו יום קודם במים (חומוס, שעועית) מניחים מעל הכל את העלים של הסלרי, צרור של פטרוזיליה, שמיר או עשבי תיבול אחרים שאתם אוהבים. מכסים במים מוסיפים בערך כף אבקת מרק עוף וכף אבקת מרק בצל מוסיפים 1-2 כפות רסק עגבניות מעורבבים במים מתבלים באורגנו, בזיליקום, טימין, שום, פפריקה מתוקה ופפריקה חריפה. אחרי כל הוספה מערבבים היטב ונותנים לרתוח על אש קטנה כמה שיותר. טועמים, משפרים תיבול ונהנים. אפשר להגיש עם פרמזן מגורר מלמעלה.
 

ofri2

New member
מרק בטטות

מטגנים שלוש כרישות או בצל לבן גדול בחמאה, עד שקיפות. מוסיפים 4 בטטות חתוכות לקוביות, מאדים עוד כמה שניות. מוסיפים מים עד לכיסוי הבטטות פלוס סנטימטר וכף גדושה אבקת מרק עוף. כשהבטטות רכות, טוחנים הכל בבלנדר סטיק, ומוסיפים חלב או שמנת מתוקה לפי הסמיכות הרצויה.
 

ofri2

New member
מרק בצל סטייל קפולסקי באייטיז

מטגנים שלושה בצלים גדולים וקצוצים דק דק בחמאה (אפשר גם בצל סגול. הצבע יהיה קצת משונה אבל הטעם ישתדרג). כשהבצלים זהובים עד שחמחמים מוסיפים 2 כפות קמח, ובוחשים לקבלת עיסת בצק-בצל משונה. מוסיפים 3 כוסות מים קרים וכוס אחת של מים רותחים עם שתי כפות אבקת מרק בצל. בוחשים היטב, למניעת גושישי קמח גועליים. כשהעסק מתחיל לרתוח, מוסיפים עוד חצי כוס יין לבן פושטי, וממשיכים לערבב. שדרוגים: קרוטונים, פרמזן מגורד, גבנ"צ
 

ריקי5

New member
מרק עדשים

2 בצלים קצוצים 2 גזרים גדולים מגורדים דק 2 כוסות עדשים (לערבב ירוקים ואדומים) – שטופים במסננת 3-2 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות שמיר ופטרוזילה קצוצים – כמות לפי הטעם, אבל די הרבה מלח, פלפל, כמון ושום גבישי (אפשר להשתמש בתיבולית של קנור – שום ופטרוזיליה, ומי שאוהב קצת פיקנטי יכול להוסיף תבולית אחת צ'ילי) מטגנים את הבצלים ואת הגזרים במעט מאד שמן, מוסיפים את העדשים, מוסיפים מים רותחים ותבלינים. לאחר כ-20 דקות מוסיפים את קוביות התפוחי אדמה ומבשלים עד להתרככות כל המרכיבים. מוסיפים שמיר ופטרוזיליה, מתקנים את התיבול ומבשלים עוד כ-5 דקות.
 
מרק אפונה

4-6 מנות 1 שקית אפונה קפואה 1 ליטר מיים חצי כוס יין לבן 100CC 1 כפית אבקת מרק עוף מלח מכניסים הכל לסיר, מבשלים חצי שעה, מתקנים טיבול. לקבלת מרק במרקם חלק רצוי לטחון עם בלנדר מוט. ולהגיש עם קרוטונים. לגירסה בשרית כדאי להוסיף קבנוס חתוך לעגולים או חזה אווז מעושן. תוספת מעולה לטעם.
 
מרק כרישה ותפ"א זריז

4-6 מנות קל להכנה בטרוף, אבל הטעם מעולה, בכלל לא בפרופרציה למינימום השקעה. 2 כרשות (=ליק, פרסה) חתוכות לעיגולים 2 תפ"א חתוכים לקוביות בגודל ביס 50 גר' חמאה 1 כפית מרק עוף 1-1.5 ליטר מיים מאדים את הכרשה בחמאה עד שהיא הופכת לשקופה מוסיפים את המיים, תפ"א והמרק עוף. מבשלים כ-30 דקות, עד שתפ"א רכים, אבל לא מידיי, זה לא פירה.
 

shelycat

New member
המרק הכתום שלי

המרק הכתום שלי 3 גזרים נתח דלעת 2 בטטות בינוניות+ 5 שיני שום כוס יין לבן חצי יבש כפית-כף סוכר מלח (וגם טיפ טיפה סויה) פלפל 2 עלי דפנה כמה גבעולי תימין ואורגנו קצוצים כפית ציר בשר של תבליני הכפר/לגעת בטעם הכנה: מבשלים את הירקות עד להתרככות בחברת 3 משיני השום. מצננים. מעבירים לבלנדר בחברת שיני השום שהתבשלו איתם והיין הלבן כדי לעזור בכתישה. מעבירים לסיר מוסיפים מים עד לרמת הסמיכות הרצויה, מוסיפים את עלי הדפנה התימין והארוגנו הקצוצים וכותשים פנימה עוד שן שום או שניים לפי הטעם, ממליחים ומפלפלים בפלפל שחור גרוס טרי ומכניסים כפית סוכר, מערבבים ומביאים לרתיחה. אחרי הרתיחה מורידים את האש, טועמים ומתקנים את הטעמים (עוד יין? עוד סוכר? עוד מלח/פלפל? עוד שן שום?) ומשאירים על אש קטנה.
 

shelycat

New member
מרק ירקות אדום

מרק ירקות אדום 1 קופסאת רסק עגבניות גדולה (200 גרם) 2 גזרים 1/4 כרוב לבן קטן 1 כף אבקת מרק עוף 3-4 תפוחי אדמה בינונים כרובית 1 1 בצל רוטב סויה מלח ופלפל לפי הטעם אופן ההכנה מרק ירקות אדום פורסים את הגזר לפרוסות, מפרידים את הכרובית לפרחים, חותכים את תפוחי האדמה לרבעים או ריבועים גדולים, פורסים את הכרוב ומכניסים בצל שלם יחדיו אל הסיר. ממלאים מים כך שיכסו את הירקות. מוסיפים כף אבקת מרק ואת רסק העגבניות ומביאים לרתיחה. מורידים לאש קטנה יותר ומבשלים 3/4 שעה. מוסיפים כ-2 כפות רוטב סויה ופלפל לפי הטעם נותנים למרק להתבשל עוד מספר דקות, טועמים שוב ומתקנים תיבול לפי הטעם. הערה: אפשר להוסיף למרק גם פסטה בצורות שונות בעשר הדקות האחרונות לבישול.
 

shelycat

New member
מרק עוף

גירסתי בכל אופן למרק עוף, מכינה אותו לרוב אבל לא רק בסיר בישול איטי (3.5 ליטר) שלי ונותנת לו לשבת שעות אפילו על חום נמוך. מצרכים: שורש פטרוזיליה שורש/ראש סלרי גזרים בצל יבש שלם 3-6 פולקע עוף (אני מורידה את העור) תפו"א חתוכים לקוביות גדולות או רבעים מלח/פלפל/רוטב סויה (קיקומן) אבקת מרק עוף או ציר עוף/בקר קולפים את השורשים ופורסים (לא חייבים אפשר להכניסם שלמים גם) מעבירים את הגזר ותפו"א גם קילוף ופריסה לפרוסות או קוביות את הבצל היבש מכניסים בשלמותו (לא לשכוח לנקות קודם ולקלף שכבה עליונה) מכניסים את הפולקע'ס בלי העור לסיר גם כן ממלאים את הסיר מיים מוסיפים את כף אבקת המרק או מה שחביב עלי יותר כף אבקת ציר בקר (יש לקנות ב"לגעת בטעם" אבל אפשר להשתמש גם בקוביות של OXO). גורסים קצת פלפל שחור פנימה מוסיפים קצת מלח או רוטב סויה לשם ההמלחה. מביאים לרתיחה ואז מורידים לאש קטנה/חום נמוך בסיר בישול איטי ומבשלים כמה שיותר. אני משאירה את הסיר על חום נמוך כמה שעות ואפילו לילה שלם והטעם רק משתבח עם הזמן ובאירועים מיוחדים אני מכינה אותו בלילה קודם או בבוקר במידה ומדובר בארוחת ערב ונותנת לו לשבת על חום נמוך. בכל מקרה מידיי פעם לכפות את המרק ולהוציא קצף עם נוצר ופניני שומן (אני בכל אופן לא אוהבת שומן צף במרק שלי).
 

באבלו

New member
מרק גריסים

של שומרי משקל - מצויין! מרכיבים: 1 כוס גריסים, שטופים ומסוננים מלח ופלפל שחור, טחון טרי 2 תפוחי - אדמה, קלופים וחתוכים לקוביות קטנות 2 גזרים, חתוכים לקוביות קטנות 2 כפות אבקת מרק בטעם עוף (פרווה) 1 כף חמאה, או מרגרינה בטעם חמאה 1 גזר, מגורר 1 בצל, מגורר אופן ההכנה: 1. שמים בסיר את הגריסים ומוסיפים כ- 20 כוסות מים. מביאים לרתיחה, מתבלים במלח ופלפל ומסירים את הקצף. מכסים ומבשלים על אש נמוכה ביותר שעה וחצי. 2. מוסיפים את תפוחי האדמה, הגזר ואבקת המרק ומבשלים שעה וחצי נוספת. 3. לקראת סוף הבישול, ממיסים במחבת קטנה את החמאה, ומטגניםם את הגזר והבצל עד שישחימו מעט. מוסיפים את הירקות המטוגנים לסיר המרק, בוחשים ומבשלים 20 דקות נוספות.
 
מרק עגבניות מעולה וקל

מתכון למרק עגבניות {מ
של אהרוני} דרגת קושי - קל זמן הכנה - רבע שעה + שעה זמן בישול הרכיבים: חצי ליטר מיץ עגבניות מקרטון קופסת קוביות עגבניות גדולה של טל או עגבניות מרוסקות {לא רסק עגבניות} מים לפי כמות קופסת העגבניות 2 גבעולי בזיליקום טרי קצוצים או 4-5 קוביות בזיליקום קפואות שום כתוש חצי כפית סוכר מלח פלפל שחור כף מרק עוף רבע כוס פסטה {סוג קטן} מעט שמן זית -מי שאוהב חריף- אני מוסיפה מעט אבקת צ'ילי חריף- ההכנה: שמים בסיר שמן זית ו2 שיני שום כתושות נותנים לשום טיפה להזהיב מוסיפים את העגבניות+המים+מיץ העגבניות כשרותח מוסיפים את כל התבלינים+הפסטה נותנים להכל להתבשל כשעה זהו! מרק קל וטעים וגורף ה-מ-ו-ן מחמאות!
 
מרק ברוקולי

רמת הקושי - קל זמן הכנה - רבע שעה , שמן בישול: שעה וחצי רכיבים: 1 ראש ברוקולי בינוני חצי ראש כרובית מים מלח שום פלפל שחור מעט אגוז מוסקט 2-3 כפות קוואקר {לסמיכות - מי שלא אוהב לא חייב} שמנת מתוקה לבישול ההכנה: שוטפים היטב את הברוקלי והכרובים וחותכים שמים בסיר ומוסיפים מים עד כיסוי הירקות מתבלים ומוסיפים את הקוואקר כשרותך והברוקולי/כרובים רכים מורידים מהגז ובזהירות טוחנים {לי יש את המקל שטוחן מרקים נפלא} מוסיפים חצי מיכל שמנת מתוקה לבישול נותנים להכל רתיחה נוספת {גג 10 דקות} בהצלחה
 

dorlim

New member
מרק כתום הגרסא שלי

מרק חורפי קל להכנה וטעים מאד! בצל גדול - חתוך לקוביות בינוניות 2 גזרים - פרוסים 1 בטטה בינונית - חתוכה לקוביות קטנות 1 תפוח אדמה (לא חובה) 1/2 דלורית (לא חובה) - חתוכה לקוביות קטנות עדשים כתומים חצי חבילה (מהחבילות הסטנדרטיות שקונים בסופר) צרור קטן של פטרוזיליה (רצוי אך לא חובה) אופן ההכנה: מטגנים במעט שמן זית את הבצל , אחרי כמה דקות מוסיפים את הגזרים, הבטטות, תפו"א והדלורית ומטגנים קלות. מוסיפים את העדשים לדקה טיגון ואח"כ מוסיפים מים (עדיף מסוננים, לא יודעת להגיד כמה כוסות כי אני שופכת ישירות מהבריטה...) עד שהמים מכסים את התוכן ויש עוד נוזל "חופשי" מביאים לרתיחה ואח"כ על אש קטנה עד שהעדשים והגזרים מתרככים. רק בסוף הבישול מוסיפים תבלינים - אבקת מרק, כורכום - ממש מעט, כמון, פלפל שחור טרי, מעט פפריקה ואת צרור הפטרוזיליה (כשאין לי פטרוזילה טריה אני משתמשת בתבלין פטרוזיליה , עדיף טרי!) עוד כמה דקות על האש, תיקון התיבול לפי הטעם ולצלחות. הערה: לשם גיוון והעשרת הטעם אני מוסיפה לפעמים ארטישוק ירושלמי - פרוס לפרוסות ושורש פרוס אף הוא
 

פ ו ל ק ע

New member
מרק עגבניות "מביך כמה שהוא פשוט"

מרק עגבניות מהיר : בושה כמה שהוא קל חומרים לסיר בינוני (8-10 מנות, משהו כזה): 1בצל גדול קצוץ דק 2 גזרים מגוררים בפומפיה 1 קופסא "עגבניות מרוסקות" (800 גרם) 3-4 שיני שום קצוצות חצי כוס אורז מלח פלפל (ותבלינים אחרים אם בא). וכך עושים: מחממים שמן זית בסיר, מטגנים הבצל, כשהוא מתחיל להזהיב מוסיפים גזר ומטגנים ביחד 5 דקות. מוסיפים שום ונותנים להם עוד 2 דקות של טיגון. מוסיפים את העגבניות + 2 קופסות של מים (מהקופסא של העגבניות), מלח ופלפל ומביאים לרתיחה. כשרותח מוסיפים את האורז ומבשלים עוד חצי שעה לפחות, עד שהאורז מוכן. עכשיו אפשר להוסיף עוד מים ולדלל לסמיכות הרצויה וגם צריך לתקן תיבול. וזהו. מוכן. כדאי להוסיף אחד או יותר מהבאים (לא חובה): - פטרוזיליה/כוסברה קצוצה - 1-2 כפות רוטב צ'ילי מתוק (נותן קצת עוקצניות) - 1 כף אורגנו/תימין יבש
 

YaelSF

New member
קניידלך למרק עוף

קניידלך של אמבר (עם הוספות שלי) * 1 כוס מים, 100 ג´ מרגרינה, 1 כפית מלח, 1 כף אבקת מרק, קצת פלפל גרוס, כף של שומן עוף או אווז - מביאים לרתיחה * מוסיפים 1 כוס קמח מצה, מערבבים כשהתערובת עוד על האש עד שהיא מתנתקת מדפנות הסיר. מורידים מהאש ומקררים כמה דקות * מוסיפים 4 ביצים, אחת אחת. מערבבים אחרי כל הוספה עד שהביצה נבלעת בתוך התערובת. * מטגנים בצל ומוסיפים לתערובת. * מרטיבים את הידיים ועושים כדורים. מרתיחים מי מלח בסיר גדול, זורקים פנימה, מחכים עד שהקניידלך יצופו למעלה, ומבשלים על אש גדולה בערך 10 דקות אחרי שהם צפים. מוציאים. אפשר להכניס למקרר, ואז לחמם למחרת במרק. מקור המתכון: אמבר, אורט
 

chikashel

New member
מרק פטריות סמיך-

שני בצלים חתוכים לקוביות גסות כ- 600 גר' פטריות טריות חתוכות לפרוסות. בזיליקום טרי- לפי העין, כ- 6-7 עלים יפים, קצוצים גס. מטגנים את הבצל בשמן זית או חמאה, בסיר של המרק, עד לשקיפות. מוסיפים את הפטריות החתוכות, מערבבים קצת ומכסים לכמה דקות (לאידוי), ואת הבזיליקום. שופכים פנימה 4-5 כוסות מים. מרתיחים את העסק על אש גבוהה, ואז מנמיכים ומבשלים ל-20 דקות נוספות. אחרי עשרים דקות לוקחים את הבולבולון (מיקסר יד) וטוחנים את כל העסק. מוסיפים שני גביעים קטנים של שמנת מתוקה לבישול, מטבלים בכף אבקת מרק פטריות, מלח, פלפל שחור, ומעט אגוז מוסקט. מבשלים על אש קטנה. מערבבים מידי פעם, מתקנים תיבול אם צריך. אם המרק נוזלי מידי- אפשר להוסיף קצת קמח/ אבקת מרק פטריות (סד"ג של כפית או שתיים...) המרק צריך להיות טיפה סמיך יותר ממרק רגיל. משאירים על אש נמוכה עוד כחצי שעה. מגישים עם קצת גבינה צהובה מגוררת למעלה. אם רוצים אפשר בשלב האידוי להוסיף קצת יין לבן ובהתאמה להפחית את כמות המים.
 

chikashel

New member
מרק בצל -

5-6 בצלים גדולים 2 כוסות מים 2 כפות קמח 1/2 כוס יין לבן 3 שיני שום קצוצות פטרוזיליה קצוצה (חופן) בזיליקום- 4-5 עלים קצוצים גס 1 כף אבקת מרק עוף 1 שקית מרק בצל עשיר (קנור מעולים) מלח פלפל שחור פפריקה חריפה. מטגנים את הבצל בחמאה או בשמן זית בסיר של המרק עד שישחים (אבל לא ישרף!!) מוסיפים קמח ומים. מוסיפים יין ותבלינים (לשים לב להוסיף את כמות המים הנדרשת לאבקת המרק של קנור). מבשלים עד לרתיחה, ואז על אש קטנה לעוד 20 דקות. מגישים עם גבינה מגוררת בצד.
 
למעלה